Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kari #3116:
Samozrejme. Škoda 109E (ČD 380), Siemens ES64U4 (OeBB 1216), u ČD už sú aj zo dve 362 s namontovanou vozidlovou časťou ETCS...
Čo sa ku mne od agentúry JPP dostalo, tak Zločinecká Spoločnosť Calatori ani Marfa neplánujú montáž ETCS na žiadnu jestvujúcu mašinu. U Marfy je to jasné, keď viac ako 120 nejazdia a ešte dlho jazdiť nebudú a do 120 sa na SK môže bez VZ. U Calatori je úžasný argument, že montáž vozidlovej časti ETCS stojí 20 mil. SKK (*****sky vysoké lobbné je v tom asi na SK zarátané, lebo v CZ je to rádovo menej) a keďže mašiny už majú zostatkovú hodsnotu nižšiu, tak by sa to nevyplatilo. Od nového grafikonu asi všetky vnútroštátne IC povezú gorily, keďže ČD si od OeBB prenajímajú 1216 (a za nižšiu cenu, než gorily od ZS Calatori!!!) ale jazdiť sa bude aj naďalej 120 (keďže ŽSR sa zase rozhodli, že LVZ je tam zbytočný - je zaujímavé, že v Nemecku aj na VRT sú okrem slučiek LZB aj magnety PZB. Asi im ešte nikto od ŽSR neprišiel vysvetliť, že sa to tak nemá robiť ? ).
Vysvetlivky pre neželezničšnošotoušov:
ETCS - European Train Control System, paneurópsky vlakový zabezpečovač
LVZ - líniový vlakový zabezpečovač
VRT - vysokorýchlostná trať, v nemeckom ponímaní sa delí na ABS (Ausbaustrecken, moderniozované pôvodné trate, obyvykle na 230) a NBS (Neubaustrecken, novostavby, obyvykle na 300)
LZB - Linienzugbeeinflußung, líniový vlakový zabezpečovač používaný na VRT
PZB - Punktzugbeeinflußung bodový vlakový zabezpečovač, ktorým musí byť v Nemecku vybavené každé dráhové vozidlo na "veľkú" dráhu. Známy aj pod starším názvom Indusi (Induktive Sicherung). Zaujímavosťou je, že Indusi sa okrem Nemecka a Rakúska používa aj v Rumunsku, tam to vzniklo politicky ako dôsledok rozchodu Ceaušesca so Sovietksym zväzom a odmitnutie LVZ, ktorý sa k nám dostal zo ZSSR (a tam z USA ako bezplatná licencia v rámci hospodárskej pomoci USA ZSSR so zákazom reexportu, čo sovietskych súdruhov vôbec netrápilo ? .
Reply on: S499.1023 #3115:
mám dotaz: existuje dnes vôbec hnacie vozidlo, ktoré má ETCS a zároveň smie ísť po starých koľajových obvodoch? Čiže by vedelo prejsť napr. z rakúskej hranice do Žiliny, Košíc, alebo aspoň po styk trakcií? Myslím technicky, viem, že papiere na to nemá nikto.
Reply on: zakaznik #3114:
Samozrejme, že nejazdí. Dôvodom je fakt, že 160 sa môže jazdiť jedine s vozidlovou časťou ETCS, a tú žiadne hnacie vozdilo slovenských dopravcov nemá.
sme.sk :: Železničnú trať do Cífera zmodernizovali
http://www.sme.sk/c/4129246/zeleznicnu-trat-do-cifera-zmodernizovali.html
"Modernizácia umožnila zvýšiť prevádzkovú rýchlosť na 160 kilometrov za hodinu." - Už sa jazdí naozaj 160, alebo je to len mystifikácia?
Reply on: S499.1023 #3112:
To mi je jasne, ale ci niekto neprevadzkuje nejaky prehlad.. ale ked nie, tak viem mi aspon niekto zistit aky kurz prave pouziva MAV? Neviem sa z tej ich stranky vysomarit 😃
Reply on: 810zssk #3111:
Neexistuje, keďže kurz sa mení.
Existuje nejaka stranka kde sa da zistit akym kurzom preratavaju ceny medzistatnych CL z EUR na narodne meny jednotlivy dopravcovia v Europe (krajiny kde nie je euro)?

Dakujem.
Reply on: S499.1023 #3107:
Nebola. Avsak tento argument by obstal keby ZSSK (resp. prevadzkovatel) ponukal variantu s normalnymi sluzbami za priplatok a tuto "cheap" variantu.
Reply on: irizar #3105:
A odpoveďou sú zas len samé kecy. By som tie všeobecné analýzy chcel vidieť. Najviac sa mi páči toto:
"Zo správ z tohto obdobia vyplýva, že odhad straty bol cca 20 %. Ide o odhady, ktoré sa nedajú verifikovať. "
Reply on: Isidor #3106:
Neviem, ako to vidíš Ty, ale ja vidím Čiernu sanitku ako strašne dementný seriál ? .
Reply on: 810zssk #3104:
Cena bola rovnaká?
Revízor...injekčné striekačky (ne)zapichnuté v sedadlách...a nejaké tie šaliny ☺
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10169912963-cerna-sanitka/308292320360006-13.10.2008-05:05.html
Reply on: Valec #3099:
Ale si im dal ?

http://liptovskymikulas.sk/lm.php?t=1&m=2&p=71

V čase pridania hneď prvý príspevok.
Reply on: S499.1023 #3103:
Nizka kvalita a je to jedno kto je prevadzkovatel. Skratka tie vozne co jazdia s logom zlocineckej sa mi moc nepozdavaju ani samotnymi voznami ani servisom. Ked to porovnam s mojou cestou s Rakusakmi, resp. Nemcami - neporovnatelne. Moderny vozen, nejake noviny mi tam slahli, skvele spravene umyvadlo, velmi usporne kupe cim vzniklo dost miesta a v neposlednom rade obrovske ranajky podla vlastneho vyberu, nie tie demo-ranajky co su v SR.. moju cestu Bratislava - Minsk radsej nekomentujem.

Nehovoriac o tom ze u modrych gum a ziadnych mozgov si musim kupovat erste klasse aj na double lozko (co som si raz musel kupit aj na vlak Wien - Berlin vdaka krave pri okienku na BA hl.st., odvtedy tieto doklady jedine vo Viedni).
Reply on: 810zssk #3102:
Dôvod? Inak prevádzkovateľom lôžkových vozňov nie je Zločinecká.
Reply on: Isidor #3101:
Lozkove vozne su super vec a rad ich obcasne vyuzivam na cestovanie po Europe, ale do lozka zlocineckej ma nikto nedostane.
http://www.sme.sk/c/4148613/sviatocne-spoje-sa-vypredavaju.html

Zločinecká je prekvapená "závratnou rýchlosťou", s akou sa predávajú lístky ?

Dobrý tip: rýchlik Dubeň

Pre tých, ktorí sa chcú v piatok podvečer pohodlne dostať z Bratislavy do Košíc, má Čamaj tip. Je ním rýchlik Dubeň, ktorý z hlavného mesta do Liptovského Mikuláša odchádza v piatok dve minúty po tri štvrte na šesť.
Cestujúcemu do Košíc stačí, ak si kúpi lístok do jedného z lôžkových vozňov. Tie sa v Žiline pripájajú k rýchliku Cassovia, ktorý ide z Prahy do Košíc. Tam príde v sobotu desať minút pred siedmou ráno.
Cena tohto lístka je zvýšená len o lístok za lôžko, ktorý stojí 169 korún. Čamaj však tvrdí, že odmenou pre cestujúceho je nerušený a pohodlný spánok a ranná káva k tomu.

? ? ?
Reply on: Valec #3099:
http://www.liptovskymikulas.sk/lm.php?t=1&m=2&p=71

Momentálne je to štvrtý príspevok zhora.
Reply on: irizar #3098:
Nepredpokladám, že strata na tržbách by bola viac ako 5%. LM je malé mesto kde sa všetci poznajú, takže možno aj menej. Ak si zoberiem napr. takú Žilinu, tak len výnimočne odchytili revízori v jednom vozidle viac ako dvoch čiernych pasažierov. A keď to porovnám s počtom osôb vo vozidle, tak to mohli byť tak 2%. Samozrejme vo večerných hodinách už mohlo cestovať na čierno väčšie percento, ale vtedy už môže byť nástup len prednými dverami.

Mohol by si hodiť aj link kde si to našiel?
Reply on: irizar #3097:
Inak celkom by ma zaujímalo, či existujú nejaké štatistiky o tom, aká je strata na tržbách pri nástupe všetkými dverami. Tých uvedených 20 - 30 percent sa mi zdá nehorázne prestrelených. Ak niekto vie, dajte vedieť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.