Zločinecká je prekvapená "závratnou rýchlosťou", s akou sa predávajú lístky ?
Dobrý tip: rýchlik Dubeň
Pre tých, ktorí sa chcú v piatok podvečer pohodlne dostať z Bratislavy do Košíc, má Čamaj tip. Je ním rýchlik Dubeň, ktorý z hlavného mesta do Liptovského Mikuláša odchádza v piatok dve minúty po tri štvrte na šesť.
Cestujúcemu do Košíc stačí, ak si kúpi lístok do jedného z lôžkových vozňov. Tie sa v Žiline pripájajú k rýchliku Cassovia, ktorý ide z Prahy do Košíc. Tam príde v sobotu desať minút pred siedmou ráno.
Cena tohto lístka je zvýšená len o lístok za lôžko, ktorý stojí 169 korún. Čamaj však tvrdí, že odmenou pre cestujúceho je nerušený a pohodlný spánok a ranná káva k tomu.
Nepredpokladám, že strata na tržbách by bola viac ako 5%. LM je malé mesto kde sa všetci poznajú, takže možno aj menej. Ak si zoberiem napr. takú Žilinu, tak len výnimočne odchytili revízori v jednom vozidle viac ako dvoch čiernych pasažierov. A keď to porovnám s počtom osôb vo vozidle, tak to mohli byť tak 2%. Samozrejme vo večerných hodinách už mohlo cestovať na čierno väčšie percento, ale vtedy už môže byť nástup len prednými dverami.
Inak celkom by ma zaujímalo, či existujú nejaké štatistiky o tom, aká je strata na tržbách pri nástupe všetkými dverami. Tých uvedených 20 - 30 percent sa mi zdá nehorázne prestrelených. Ak niekto vie, dajte vedieť.
Niečo na pobavenie. Vybrané zo stránky mesta Liptovský Mikuláš:
OTÁZKA: Ďaľej mám otázku,že či neplánuje dopravný podnik mesta LM v spolupráci s mestom vybudovať na každej autobusovej zastávke automat na cestovné lístky,urýchlilo by to nastupovanie.A občania by si mohli zakúpiť cest.lístok napr. na týždeň.Informovanosť o nasledujúcej zastávke v autobusoch mesta LM je veľmi nízka,skúste zaviezť do autobusov ohlasovanie nasledujúcej zastávky.Turisti by to podľa mňa uvítali.....Budem vďačný keď tento krát odpíšete
ODPOVEĎ: S automatmi na cestovné lístky sa nepočíta. Okrem jednej veľkej výhody - rýchle nastupovanie všetkými dvermi, má tento systém niekoľko nevýhod. Vo vozidle by musel byť sprievodca na kontrolu cestovných lístkov, čo v dopravnej špičke je veľmi problematické - predierať sa cez cestujúcich ajpočas krátkych vzdialeností medzi jednotlivými zastávkami. Pokiaľ by sa kontrola uskutočňovala revízormi nebolo by možné postihnúť veľkú väčšinu čiernych pasažierov; vymožiteľnosť práva,ak by boli pristihnutí, je viac ako zložitá. Skúsenosti z minulosti, alebo z iných miest ukazujú, že strata z tržby sa pohybuje okolo 20 - 30 %. V súčasných ekonomických podmienkach by to bolo na úkor obslužnosti územia (menej spojov). Zatiaľ najefektívnejší je spôsob nastupovania, ktorý je v súčasnosti, aj keď čas nastupovania je dlhší. Je možné ho skrátiť používaním dopravnej karty, čo je výhodné aj so zreteľom na pripravovanú zmenu meny SKK na EURO.
4. V súvislosti s ohlasovaním názvov zastávok. S tým sa v budúcnosti počíta. Dôležitejšie je však zrealizovať čo najskôr obnovu vozového parku a postupne ho dopĺňať o ďalšie služby pre cestujúcich. Odbor DKS
Trocha inak. V tom bude zase nejaká legenda...
Prečo by si DPB neobjednal 5 skeletov, keĎ má ešte 100 plesnivých troljbusov, všakáno? Pravda je taká, že ceny skeletov sa neúmerne zvýšili, takže sa už takáto kompletná rekonštrukcia nevyplatí. Ing. J. B. si myslí, že nasomruje dáke peniaze na nové trolejbusy ? .
skelety vyraba firma JPR Lighting (http://www.jpr-cz.eu/). Momentalne sa kompletizuje posledny novy trolejbus v DPB. Udajne si DPB chcel objednat este 4 skelety, ale minimalne mnozstvo na odber je 5, takze nebude nic...
Kde bere Bratislava skelety pro stavbu nových 14TrM, je to nějaká zásoba, který zůstala po krachu Škody Ostrov a o kolik skeletů se přibližně ještě jedná (bude jednat)???
Díky za odpověď...
Ale bude to plné vulgarizmov ? . Pretože tí kreténi zo ŽSR si vymysleli, že nebude treba už taký zastaralý systém ako autoblok a oni půjdu rovno na ETCS. Teraz sa tam oživuje ETCS level 1, čo je nižšia úroveň ako autoblok a HLAVNE, na Slovensku nie je JEDINÁ mašina s ETCS a ešte dlho to tak bude.
Takže ak to zhrnie, tak preto, lebo §1 (Nikdy sa to tak nerobilo) a §2 (Ešte nič neprišlo), čiže modrogumný svet ? .
Do železníc sa príliš nevyznám, ale zaujal ma na minerálka.info príspevok od nejakého jano.z:
"Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné."
? ? ( http://tinyurl.com/dialniceinfo )
zakaznik
"Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné."
? ? ( http://tinyurl.com/dialniceinfo )