Papyr: No teraz si ma úplne vyviedol z miery a niesom si istý. Každopádne som hovoril o Bratislavskej župe a nie len o Bratislave. Ale aké sú tam spolkové krajiny skúsim zistiť.
Len tak na okraj - nie je nahodou vedla Bratislavy rakuska spolkova krajina Burgenland? Ja som myslel, ze Burgenland a nie Dolne Rakusko... no mozno sa mylim, resp. mozno sa Bratislavy dotykaju obe tieto spolkove krajiny...
Vladimír: No mne sa to smiešne nezdá byť. Možno by som ešte pripustil smiech cez slzy. Ono ide o priotiry mesta a to, že v Čechách mestá už dávno dostali svoje dane. Praha má tento rok rozpočet 43mld. CZK a vlastné príjmy takmer 30mld.CZK (ostatné na dlh). Zadĺžená je 35mld. CZK a takmer všetky peniaze dala na rozvoj dopravnej infraštruktúry. To zadĺženie je v reálnych číslach veľké, no ide o to ako dlho to budú splácať a niektoré úvery majú aj na 25 rokov s 1,5% úrokom, takže žiaden finančný kolaps podľa mňa Prahe zatiaľ nehrozí tak ako hovoria opozičný poslanci.
Praha však bude potrebovať na rôzne projekty ešte 100mld. a to na mestský okruh a čističku odpadových vôd... S tým Bratislava problémy nemá a tranzit bude vyriešený v roku 2007. Ten financuje štát a osobne si myslím, že tým splatil dlh Bratislave. Bratislavské vodárenské kapacity sú využité na 50%. Preto sa rozmýšla o budovaní dialkovodov dookolia Bratislavy a na Záhorie, keďže Bratislavská voda je kvalitnejšia a lahšie čerpateľná a nepotrebuje veľké prečistenie. Bratislava potrebuje 12mld. na rýchlodrážnu električku a asi 3mld na opravu povrchov ciest. Neskôr by sa mal budovať nultý okru, ale to už bude problém Bratislavskej župy a možno aj spolkovej krajiny Dolné Rakúsko.
Inak je zaujímavé, že poslani Pražského zastupiteľstva kritizujú vedenie (ODS) za veľké zadlžovanie mesta a naopak ODS kritizuje v parlamente CSSD za veľké zadlžovanie štátu.
Ale aj tak sa hádajú menej ako naši.
Nakoniec som to Pražské zdražovanie našiel na servry Praha-mesto a je to tam tak, ako mi hovoril ten môj kamarát.
Aj keby aj cena stúpla na tých 17,- čo určite v Prahe nestúpne, tak je to obrovský úspech mesta, že 5 rokov sa nezdvihla cena cestovného.
Teraz ma napadla taká "smieška" ohľadne nášho a českého hlavného mesta.
--> Praha každý rok nakupuje nové autobusy, raz za niekoľko rok dvihne cestovné
--> Bratislava každý rok dvíha cestovné, raz za niekoľko rokov nakúpi autobusy
?
"Pozrite sa. Konečne ľuďom dôjde, že je to pre nich výhodnejšie. Závisí od toho napríklad mestské (nie je preklep u mňa, ale v LIVE! alebo u Slotu ) hromadná doprava (...)"
"Teplička bola predsa súčasťou Žiliny (...) Je to trochu smola Tepličky. Nie je tam natiahnutý trolejbus, ani MHD."
"Nakoniec, z Tepličky do Žiliny je to naozaj len niekoľko sto metrov, mesto tam môže vybudovať trolejbusovú trasu, (...)"
"Podľa informácií, ktoré sa podarilo získať LIVE!, sa však mesto v zmluve zaviazalo bezplatne zabezpečovať dopravu pre všetkých zamestnancov Hyundai/KIA do práce. 'Čiastočne je to pravda. Myslí sa tým iba v Žiline. Nie je to v širšom meradle. Robí sa projekt na trolejbusovú dopravu do závodu. To je vyriešené,' vysvetlil neisto Slota. Z mesta do nového závodu by mali natiahnuť 6-kilometrové trolejové vedenie. Práve trolejbusom budú odvážať zamestnanov (tiež preklep) automobilky do roboty."
Kamarát mi hovoril, že niekde na nejakom českom internetovom plátku čítal, že v Prahe by mali ísť ceny lístkov hore z 12,- o 3 až 4 koruny najviac na 17,- Neviete čo je na tom pravdy, respektíve či to bolo odsúhlasné? Dôvod bol, že sa DPP zdvihli výdavky o 880mil.
V pondelok som v Budapešti. Máte niekto tip na nejakú dopravnú zaujímavosť, ktorá sa tam v tomto čase koná? Nezaujímajú ma bežné záležitosti, Budapešť mám (aj po dopravnej stránke) pochodenú. Takže len nejaká mimoriadnosť. Napr.: metro M4 sa už stavia, dá sa pozrieť na stavbu
V Komárome som videl plagát s nejakou modernou súpravou MÁV, ktorá mala byť prestavovaná 19.-21.3. na Hungraria expo. Viete niekto viac? Nestihol som to prečítať
Skôr si myslím, že štatistika zabúda na čiernych pasažierov. V BA už niekoľko rokov je stabilných 43mil. vzkm a ročne ubudne podľa štatistík isté percento pasažierov no vozy sú stále rovnako plné.
Pod znackou 583 je v strede pola koniec nejakeho potoka. Tam bude stred fabriky.
Co sa tyka ciest a moznej Tb trasy:
1/ treba ist na www.zilina.sk , vlavo je mapa mesta - kliknut
2/ ked sa ukaze velka mapa mesta, tak postupne kliknut 2x vpravo, ukaze sa Hviezdoslavova ul a za zeleznicou dialnicny obchvat.
3/ pri klikani vpravo-dole sa postupne ukaze, kam smeruje ten stvorpruh, postupne prejde cez novy most cez Vah
4/ za mostom je docasna odbocka do Teplicky dolava, ale cesta bude pokracovat stale rovno do Hyundaya ako stvorpruh.
5/kde skonci roh obrazku bude brana do fabriky.
6/ z toho vidiet, ze do Teplicky nebude hlavna trasa ani cesty do fabriky ani trolejbusovej trasy. Ak v Teplicke budu chciet jazdit trolejbusom, urcite budu musiet pre to nieco urobit.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR