Lenže Tež nie je v podstate MHD, aj ked sa tak tvári:c) Ale je pravdou že tento systém funguje aj na prímestských železniciach vo svete, kde sa inšpirovali slováci
Bohuzial kedze si nenapisal nic konkretne len linku, nemozeme pochvalu udelit A este drobnost -> Bratislavske veci najdes nie na transport.iMHD.sk ale na ba.iMHD.sk.
? Dňa 26.4.2004 som v roztržitosti zabudol aktovku v trolejbuse č.201,v nej som mal doklady,peniaze a osobné doklady,proste hrôza. V presvečení,že tieto veci sú stratené,zablokoval som platobné karty a išiel so kúpiť novú vložku do dverí. Cestou som sa stavil na konečnej autobusov
na Dolných Honoch a prichádzajúceho vodiča trolejbusu som sa opýtal či nepočul o niekom kto našiel aktovku.Na moje veľké prekvapenie mi vodič moju aktovku podal.Mal som v nej všetky moje veci.Ani som tomu neveril.Neviem či v tom šoku som sa mu poďakoval.Vzhľadom k tomu ,že menovaného vodiča nepoznám prosím Vás o vyslovenie mojej vďaky Vášmu zamestnancovi,ktorý ma presvedčil,že i v tejto dobe poctiví ľudia ešte existujú.Ešte raz vďaka.
Nerozumiem jednej veci. Prečo nie je nadalej doprava pre Civilkarov zadarmo. Ja som civilkar a dostavam 700 korun mesacne!!!!! + 2.500 korun v listkoch na jedlo.
? ? ? ? ?
Za tlačenicu v autobuse sa aj tak neoplati dat peniaze. Odteraz chodim na čierno a nech mi skusi niekto niečo povedať. ? ? ? ? ? ?
Pamätáte sa ešte na jeden z nespočetných trefných výrokov géniov slovenského humoru Milana Lasicu a Jula Satinského „Kto chce byť ministrom, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“ ? Ľahkou parafrázou môžeme opustiť vody minulé a preplávať do súčasnosti : „kto ešte neupravil ceny, nech požiada o vydanie nového cenového výmeru samosprávny kraj“. Aj vám sa zdá, že súdruh Žinčica na samosprávnom kraji stále funguje ? Že má neustále to „správne myslenie, pevné postoje“ a guľatú pečiatku, ktorú v správnej dobe „prdne“ na správne miesto ?
Nič nové, perióda sa opakuje. Máme to tu zas. A pri inflačných perspektívach to tu bude opäť. A tak dokola. Hrajú s nami kolo-kolo mlynské. Dopravný podnik Bratislava i samosprávny kraj. Len cena lístka sa zvyšuje a biletár si mädlí ruky. Tento krát „len“ o mieru inflácie meranú spotrebiteľskými cenami, t.j. v priemere o 9 percent. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar označil za hlavné dôvody, ktoré viedli k zvýšeniu cien cestovného v MHD, opatrenia vlády a zmeny v daňovej legislatíve. Pekné a racionálne a kopírujúce celkový trend zvyšovania cien všade a vo všetkom. Skutočne hodné myslenia súdruha Žinčicu. A čo občan. Z hľadiska uvádzaných dôvodov čo môže (si) zvýšiť ? Krvný tlak, adrenalín, cholesterol, žlč, či nedajbože prst ? Ale do akej výšky ? Do výšky miery inflácie – 9 % ? A má o to požiadať súdruha Žinčicu na samosprávnom kraji ? Všetci kompetentní Žinčicovia však (nielen) tento krát benevolentne a veľkoryso umožňujú občanovi prekračovať túto hranicu.
Ako by toho nebolo dosť, akoby neexistovali mantinely. Ožobračovanie pokračuje odvšadiaľ, zo všetkých smerov. Niekde v duchu legislatívy a opatrení vlády je možné všetko, inde v životnej (r)niti občana to nie je možné, nie sú (stále) zdroje. Poslanci, sudcovia, ústavní činitelia si kľudne idú upravovať platy na základe viacročných mier inflácie a občanom „inflačné“ neprináleží. Nezaslúžia si. Sú oni (Žinčicovia) vôbec v obraze, že napr. zamestnanci vo verejnej a štátnej sfére nemajú najmenšiu šancu uvidieť niekoľkoročné spätné „svoje inflačné“, ani keby navštívili očnú optiku ?
Ale to im nehrozí. A tak Dopravný podnik s požehnaním samosprávneho kraja, magistrátu, či mestského zastupiteľstva si „koná“ len to, čo „musí“, aby prežil. Či prežije občan, ich nezaujíma. Ale malo by. Ak totiž neprežije, neviem komu budú tie „úžasné služby“ poskytovať. Možno že konečne sebe samým. Aspoň sa raz tou dopravou zvezú a zistia jej „vynikajúcu“ úroveň. A zbadajú a pochopia svoju chybu, že ju nemali zvýšiť o 9 % ale aspoň o 90 %. Takýto krok by bol systémový s okamžitým účinkom. Vylúčia z nej hneď cestujúcu verejnosť a nebudú mať problémy s frflajúcim obyvateľstvom a riešením nákladov a úrovne dopravy.
Neviem, aspoň mi nie je známe, či a kedy tento monopolný dopravný moloch socialistického typu za účasti samosprávneho kraja urobil vo „svojej“ firme kvalifikovaný a nestranný audit a hľadal riešenie na znižovanie svojich nákladov a vytváranie racionalizačných opatrení i riešenie na zvyšovanie úrovne a kvality poskytovaných služieb. Ako pokazená platňa neustále hovoriť o zvyšovaní nákladov a znižovaní tržieb bez sebareflexie, bez hľadania ciest a opatrení vo vlastnej kuchyni, bez pozametania si pred vlastným prahom, je len obyčajnou (s)prostou ignoráciou objektívnej reality a požiadaviek i potrieb cestujúcej verejnosti. Nedá mi, ale pohľad na administratívnu budovu generálneho riaditeľstva Dopravného podniku Bratislava, mi okamžite evokuje paralelu siluety budovy STV, akú nemá ani americká CNN. Ak toto sú cesty znižovania (režijných) nákladov, tak pripúšťam, potom tomu nerozumiem. Nerozumiem ani tomu, prečo má tento neschopný moloch na poskytované služby „doživotne“ monopol. Čo robí a kde je protimonopolný úrad. Prečo by aj v tejto oblasti nemohla pôsobiť konkurencia. Alebo je to úmysel ?
Je skutočne lumen ten, kto dôsledky ekonomického vývoja v krajine kopíruje len zvyšovaním cien poskytovaných služieb bez pridania adekvátnej kvality (hodnoty) a zaslúži si skutočne najvyššiu manažerskú funkciu v danej organizácii. Analýzy totiž jasne ukázali, že od posledného zase tak prepotrebného a „odôvodneného“ zvýšenia tržby nevzrástli, ale naopak a malo za následok pri úbytku cestujúcej verejnosti akurát ďalšie roztáčanie cenovej špirály. Týmto „mysliteľským postojom a tvorivým postupom“ sa akurát podarilo odradiť časť občanov od poskytovaných služieb a prijať iné alternatívne spôsoby dopravy. Neviem, či všetci títo súdruhovia Žinčicovia majú zanalyzované, aké to malo (a má a bude mať) dopady napr. na životné prostredie (zvýšenie počtu automobilov a náväzne z toho exhalátov, dopravnú situáciu v meste, nehodovosť, úrazovosť, zvýšenie používania bicyklov ako dopravných prostriedkov na mestských komunikáciách v nezdravom ovzduší pri absolútne nevyhovujúcom počte a dĺžok bicyklových trás atď., atď.). Porovnávajú (si) napr. ceny cestovných lístkov vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb a obsluhovaných km v jednotlivých veľkých okolitých mestách európskeho regiónu (Praha, Viedeň, Budapešť...) a vedia vysvetliť, prečo práve Bratislava je na tom cenovo najhoršie ? Aká je aj napr. ekonomická motivácia občana si kúpiť celoročný cestovný lístok, keď oproti zrátaným sumám za jednotlivé štvrťroky ušetrí pár korún, pričom vlastne úveruje dopredu „zadarmo“ spomínaný moloch. To je skutočne unikátny marketingový ťah, na ktorý treba študovať minimálne pár rokov na renomovanej vysokej škole.
Samozrejme to sú pre socialisticky mysliacich Žinčicov veci podružné a pri neobmedzenej a súhlasnej vôli radných sa môžu donekonečna hrať na vlastnom piesočku. Nebuďme potom prekvapení, keď napr. po prepojení Petržalky s mestom rýchlodráhou prídu na tému dňa opäť tie isté a tak isto zdôvodňované nevyhnutné opatrenia.
Pri komunálnych (ale aj pri akýchkoľvek iných – parlamentných ...) do samosprávnych, mestských i miestnych orgánov všetci pri kortešačkách sľubujú občanovi, ako sa budú snažiť riešiť veci v jeho prospech, ako na neho nezabudnú. Ako s ním súcitia a chápu ho. Sčítaním hlasov a uzatvorením volebných miestností skutočne začínajú veci riešiť – vo svoj prospech.
Jeden politik zo žinčicového súdku (ktorý sa snáď už raz konečne ocitne na smetisku politických dejín) veľkohubo vyhlasoval – je po voľbách, zvyknite si. A vyzerá to tak, že všetkým týmto Žinčicom vyhovuje, že je po voľbách a zvykli sme si. Alebo si konečne už raz nezvykneme ?
Alebo ešte ináč, znova vypožičanými slovami L&S : „Pozde riť biť, keď sa posrala“.
Ludia prosim vas nieje niekde na internete obrazok Elektricke co premava z Trencianskej Teplej do Trencianskych Teplic ? Surne by som potreboval, prosim dajte mi vediet.
www.linkman.wz.cz
Ale samozrejme, že ide aj o to. Mne je jasné ako sa peniaze doslova prešustrujú a hovno z toho. A taktiež ide o priority mesta a tie som v #219 spomenul tiež. No zásadnou vecou je, že mesto jednoducho nemá na nákup 35 autobusov ročne (rátam NP vozy so životnosťou 15 rokov), 9 trolov ročne (tiež 15 rokov) udržiavať a rekonštruovať električkové či budovať nové aj trolejbusové trate. To je tak na 600 mil. a to pri tomto financovaní a tejto situácii nejde. A to nerátam električky.
Samozrejme keby sa začalo šteriť tam kde sa má, prebytočný zamestnanci,... ale aj také veci, že dodávateľské práce ukontrolovať či boli skutočne vykonané kvalitne,...
DPB by potreboval audit ako si dalo spraviť min. financií. http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=720096
A že súčasné náklady by dokázali znížiť o nejaké tie milióny a mesto by tak muselo doplácať na kapitálové výdavky menej. Myslím si dokonca, že výrazne menej.
Veď už len to, že DPB znovu udvihol ceny a po meste sa denne pohybuje menej ako 40 revízorov a MHD je plná čiernych pasažierov hovorí o zvrátenosti myslenia v DPB. DPB prevádzkuje dopravu na takmer 90 denných linkách a myslím si, že na každej by denne mala byť jedna skupina revizorov. A to na isté, približne ročné odbodbie aby si ľudia zvykli, že MHD je plná revizorov a že sa neoplatí jazdiť na čierno. Spolu s nejakou reklamnou akciou ako "platiť sa oplatí - pokuta 1400,-" a podobne. DPB nesmie zarábať na svojich slušných a poctivých zákazníkoch, ktorí platia a tých ktorí neplatia si nevšímať. A takisto posielať revízorv do vozov aj cez víkend a v nočných spojoch (spolu s MsP). Minulý rok vybral DPB na pokutách 25mil SK. Keby ich použil na mzdy revizorov (mesačná 20.000) tak môžu zamestnať 104 revizorov. Avšak keby zamstnali 104 revizorov tak by najprv zarobili na pokutách a potom na zvýšenom predaji cestovných lístkov, predplatných aj jednorazových.
Inak taký audit by potrebovali aj mnohé iné podniky či už v SR alebo v ČR.
Niekedy ma už tá pieseň o daniach a fiškálnej decentralizácii začína nudiť. Zaujímavé, že Ťa ešte nikdy nenapadlo zamyslieť sa nad možnosťou, že stav dopravy v Bratislave je možno výsledkom absolútne nekompetentného riadenia a bezduchého vyhadzovania prachov na hlúposti.
Ešteže existuje Východ, pretože inak by bol asi vinník všetkých bratislavských neduhov, problémov a tragédií neznámy.
Bratislava hraničí aj s Burgenlandom, aj s Dolným Rakúskom. Do Burgenlandu (teda do bývalej uhorskej časti Rakúsko-Uhorskej monarchie) patrí Kittsee a Edelstal (ten leží v takom výbežku Burgenlandu) ale Berg, Wolfstal a tak ďalej sú už dolné Rakúsko.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.