Reakcia na: kvorka #9649:
Brno, resp. DPMB je v mnohom inšpirujúce. Už počas vyšky, keď som porovnával brnenckú MHD a tú trenčiansku to bol priepastný rozdiel. Hlavne ak išlo o koncepciu a víziu (aj keď všetko sa zrovnávať nedá).Čítam si zápisnicu sociálnej komisie a verejneho poriadku, kde pani Struhárová (predseda komisie) prišla s dotazom "Občania, najmä vozíčkari a s kočíkmi pripomienkujú, že v novom grafikone MHD vraj nie sú vyznačené nízkopodlažné (bezbariérové) spoje. Je potrebné ich vyznačiť."
Opäť som si spomenul na brnenskú MHD, kde je priamo v cestovnom poriadku zapracovaný symbol bezbariérovosti v podobe vozíku.
http://www.tram-bus.cz/wp-content/uploads/2014/04/SAM_5082.jpg
Čo bráni tomu, aby boli takto označené aj naše cestovné poriadky? Viem, že tam bývalo písmeno "i".
MA MHD
- najprv som cestoval kĺbovým spojov o 15.09 z Braneckého. V autobuse bolo po odchode z Braneckého 6 ľudí (2 tam vystúpili a dvaja nastúpili - vrátane mňa). Na zastávke Piešťanská vystúpili dvaja ľudia, ďalší dvaja pri OS Úspech a poslední dvaja pri SAD (vrátane mňa). Do priemyselného parku išiel spoj prázdny.
- pri čakaní pri SAD na spiatočný spoj som videl linku 17 (tento krát sólo okružný spoj na Juh). Pri SAD a VOD-EKU ani nezastal. V spoji bola jedna cestujúca.
- spiatočný kĺbový spoj (linka 7) som zahliadol pri odbočovaní na Zlatovskú. Keďže pri pohľade na autobus som nevidel žiadne postavy (od SAD sa to dá rozoznať - keďže cez autobus svietilo svetlo - bez prekážky tvaru postavy) predpokladám, že plný nebol. Nakoľko od zastávky VOD-EKO sa nepohol do príchodu L6, išiel som späť s ňou. Cez zadné sklo som sa pozeral, či sa tá kĺbová Karosa pohne, ale do 15:44 sa nepohla (potom sme už zahli na Veľkomoravskú). Pripomínam, že od SAD mala ísť 15.35.
Keď som sa o 15.55 pozrel na mojbus.sk, že kde ten spoj ukáže, tak sa už nezobrazoval hoci za 11 minút by na Juh neprišiel...