Ja tiež so zmenami v číslovaní liniek nemám problém (pokiaľ to nie je také radikálne ako pri DIC). Teraz sa prečíslovalo len minimum a aj to len preto, aby ten nový CP pôsobil logicky po všetkých stránkach. A to je fajn.
PS: ale zaujímalo by ma, aké číslo v prípade opätovného zavedenia dostane linka 121. Mňa napadá buď 104, alebo 40 (odvodené od linky 4) ?
no ak by ten pán pozrel predošlý návrh, ozaj môže byť rád, že je tu toto. Linka 21 je síce spätá s Opatovou, ale aj s Električnou a Juhom II. Preto si myslím, že lepšie je iné číslo, a tým číslom 4 je to tiež spojené s Opatovou, keďže tam jazdí i dnes. Síce tým "padá" legendárna osemnástka, ale práve v záujme najlepšieho dobra (alebo najmenšieho zla) je variant s číslom 4 best of.
K linke 7: tie 4 páry spojov v Kubrici oželejú, keď im posilnia 11, a ak sa mal systém protismerných dvojičiek aplikovať (na žilinský spôsob), tak 1-11 neprichádzalo do úvahy, 2-12, 3-13 tiež nie, 5-15 by bolo spájané so starými linkami, 6-16 to isté, tak 7-17 vyšiel ako najlepšie: jednak číslo 7 na Zlatovskej poznajú, 17 zase na Juhu i Soblahovskej. A zase urobiť napríklad linky 29 a 30 by bolo také považskobystrické ? Takže ja dvojičke 7-17 tlieskam.
Subjektíne pocity, samozrejme, sú u každého iné - ja by som osobne bol zato, aby linka 4 bola radšej linkou 18, s ktorou má celú trasu rovnakú, ale pre tú Opatovú je to lepšie. Linka 12 by mohla byť linkou 10, ktorá je s Novinami spojená historicky. Ale zase aj s Nozdrkovcami...a tak podobne. Takže linky 1,2,3,4,5,6,7,8,11,12,13,17,22,23,24,25,26,28 a 50 sú veľmi akceptovateľné. Naviac, linky 1-11 vytvárajú pre oblasť Kubrej číselnú "pohodu", rovnako 2-12 v Biksupiciach, 3-13 za mostami a 7-17 celým okruhom.
No,pozorne som sedel a prestudoval si ten novy cp,jedine co by som vytkol je ta 4-nie koli trase,tu uznavam , ale ako linka do Opatovej by to mala ostat 21 co tam jazdila odkedy bola zriadena MHD do Opatovej. To precislovanie je take DICkovske...ako aj napr. linka cislo 7-i ked ta je specificka vo vela veciach,no 7 co mala trasu roky Kubrica - Zamostie bude zrazu na Juhu...aj vcera o pol jedenastej v noci to jednemu staremu panovi co nemohol spat matalo v makovicke na stanici a pytal sa ma na to,reku mozno jeden pan z autorov toho minuleho navrhu,ale v tomto jednom by mal pravdu...No inak je to co sa tyka spojeni,prestupov -co pomaly ani nebudu potrebne,subehov atd velmi pekne prespekulovane a premakane...klobuk dolu,co sa cestujucich tyka budu urcite spokojny,co sa tyka vodicov-zamakaju si lebo trasy budu dost dlhe co v teplych dnoch nie je lahke v MHD,no mozno sa dockame aj lepsich autobusov a bude sa to dat zvladnut... Tak ja len tolko...
Tak uvidíme ako to dopadne. Hlavne dúfam, že budú (či už v Záblatí alebo na Sihoti) čo najskôr slúžiť cestujúcim. Som na to naozaj zvedavý, že kde to bude.
Legionárska: už dnes 27.5. okolo 17.00 bola na spomínanom mieste vykopaná jama.
Ešte Záblatie nie je uzatvorená téma, lebo čaká sa na jedno vyjadrenie. Podľa toho sa bude ďalej postupovať.
K stĺpu na Legionárskej. Ten sa bude posúvať v pondelok s tým, že v utorok by mal byť posun hotový. Stĺp sa bude posúvať k opačnej hrane chodníka (teda v dnešnej polohe, ale bližšie k Allianz).
Áno, už chápem ?
Aj keď teda, zas mi nie je jasné či sa Radegast spraví aj v prípade, že by sa robilo Záblatie. Či teda budú môcť byť obidve alebo len jedna z nich?
Každopádne, už mi to Záblatie tak nevadí.
A pevne verím, že sa gymnázium podarí presadiť (ak nie kompletná obnova, tak aspoň kasselák a oprava povrchu - aspoň asfaltom) ?
Asi som to zle napísal. Tento rok sa na gymnázium peniaze nenájdu. Resp. moja sila 1/25 je fakt malá na zmenu rozpočtu. Pripravujem sa skôr na budúcoročný rozpočet, kedy je túto investíciu možné uchopiť priamo v rozpočte. Preto som si dal zistiť, koľko stála napr. zástavka Braneckého či Legionárska. Aby som mal predstavu.
Pri Záblatí ide o to, či tam kasseláky osadiť alebo nie (dôvod sme písali). Ak sa tam neosadia pri oprave zbabranej zástavky, už ich tam nikto potom neosadí. Tým som si takmer istý. Čiže buď teraz, alebo "nikdy". Je pravda, že aktuálne pôsobia zástavky ako v poli, no o 2-3 roky to tak asi nebude.
Naozaj to nie je tak, že ideme robiť Záblatie na úkor gymnázia. Stav je buď sa osadia kasseláky na Záblatí, alebo pri Radegaste (tam sa musia osadiť tiež, ale už ten cca mesiac počkajú, keďže sa tam ešte nezačalo). Zástavka gymnázium je vec budúceho roka (dúfam). Chcem ju iniciovať a hľadať pre ňu podporu u kolegov. Ona nie je vôbec istá! Je hlavne v mojej hlave s konzultovaná s vami. Naozaj otázka nestojí tak, či Záblatie, alebo gymnázium. Ak by tak stála, potom je príspevok na ktorý reagujem úplne relevantný a logický. Záblatie sa len jednoducho bude opravovať, ak sa tak už nedeje.
Gymnázium by nemala byť len o kasseláku. Ale aj o novom zvršku, novom chodníku a prípadne rozšírení chodníka ak to norma povolí. Jej rekonštrukcia by mala zodpovedať vyťaženosti.
Áno, kasseláky majú význam aj mimo mesta, aby bol všetkým dopriaty rovnaký komfort. Nikdy ale nemôže ísť zastávka medzi poľami na úkor jednej z top 10 zastávok. Jednoznačne gymnázium využíva viac ľudí ako zastávku ktorá je (a ešte možno pár rokov bude) medzi poľami. Určite treba uprednostniť väčšinu (teda aj viac ľudí s kočíkmi, či postihnutím - ktorých je pri gymnáziu určite viac). Je pravda, že aj v Záblatí to bude treba, ale možno o 2-3 roky, zato pri gymnáziu je už teraz neskoro!
Preto zastávam názor, a mám pocit že nie som sám, že tento rok spraviť gymnázium a Záblatie si môže rok počkať no rozhodne nie naopak. Odkladať rekonštrukciu vyťaženej zastávky a peniaze, ktoré by na ňu stačili, kvôli zastávke medzi poľami mi príde ako nie práve najlepší nápad. Lebo ak má mať novú zastávku Záblatie (okolo 500 obyvateľov - odhad) tak by ju mal mať aj Juh (20 000 obyvateľov). Nemôže celé mesto čakať kvôli jednej m. č.
V podstate súhlasím až na jednu vec. Bezbariérovosť nemá opodstatnenosť len v centre, ale aj v okrajových častiach. A s tým kasselák súvisí. Odbúravanie bariér nie je len pre zdravotne postihnutých, aj keď tí to potrebujú najviac. Zjednodušuje to nastupovanie/vystupovanie ľuďom s kočíkom, starším ľuďom aj vodičom. Ak sa samozrejme zastavuje tak, ako by sa malo.
Mojim cieľom je, aby tento "komfort" bol zabezpečený všade (samozrejme postupne, ale systematicky). Aby keď nastúpim napr. s kočíkom pohodlne pri gymnáziu (dúfam, že už budúci rok), rovnako pohodlne vystúpim aj v okrajovej časti mesta.
Príde mi to podobné, ako keď na jednej strane chodníka je bezbariérová úprava chodníka, ale na druhej nie (napr. pri masaryčkách). Stráca to význam. Ak už zástavka nie je významná, stačil by možno napr. krátky kasselák pokrývajúci prvé a druhé dvere vozidla. Podobne to majú v Británii: http://4.bp.blogspot.com/-0-xtxacoixY/UiB_ZC7S4QI/AAAAAAAAA60/cyd6kqJhXyU/s1600/Accessible+Bus+Stop+Cardiff+Bay+2.jpg
prípadne v Plzni z dôvodu blízkych vjazdov do dvorov: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Zastávka_Plzeňská_brána,_obrubník.jpg/1024px-Zastávka_Plzeňská_brána,_obrubník.jpg
Jednoducho zástavkové niky sa budú podľa všetkého opravovať, čo umožňuje aspoň dodatočne osadiť tieto prvky. My dnes nestojíme pred otázkou, že máme obmedzený počet týchto obrubníkov a treba zvážiť, kam s nimi. Len pre informáciu, včera som dostal cenu za 1m osadeného kasseláku: 145 eur s DPH.
Ku komisii pre modernizáciu žel. trate. Vodiace a signálne pásy pre nevidiacich a slabozrakých som ako tému priniesol na poslednú komisiu (25.2.2016). Vtedy ich ešte len osádzali. Výstupy a upozornenia preberá mesto (exekutíva) a mali by sa snažiť o nápravu. V tomto prípade nejde len o farbu, ale aj o typ, rozmerové parametre a tiež nenapojenie pásu na prirodzenú vodiacu líniu. Čiže úplne mimo normy. Vtedy som upozorňoval aj na fušersky ralizované kanály prekryté plechom na jednej z ulíc. Všetko to je v zápisnici. Kolega Bahno upozorňoval pred mesiacom a 3 týždňami na zábradlie a dopravné značenie výrazne znižujúce šírku chodníka, prípadne osadené v strede chodníka. Presne to, čo prebehlo médiami. Nič sa nedialo ani po opätovnej urgencii. Nateraz mám pocit, že problém je u zhotoviteľa, ktorý na podobné podnety nateraz nereaguje.
A manuál verejného priestoru je potrebný ako soľ. Bez pochyby. Od Útvaru hl. architekta ho však už neočakávam. Našťastie sa niektoré veci dajú aplikovať aj z toho pražského. Len opäť to stojí a padá na iniciatíve konkrétnych ľudí a nie na záväznom dokumente pre všetkých. A to je problém. Bohužial, na to sme ešte v tomto meste nedorástli...
Richard ja si myslím podobne ako niektorí, že tie kasseláky by našli lepšie využitie v centre mesta a v Záblatí by ich bola škoda. Malo sa to, keď tak vyriešiť ešte v štádiu projektu, aby tam boli kasselaky aj nacenené a nemuselo to suplovať mesto. Ja som projekt videl, ale to už bolo počas výstavby, aj keď ešte stále možno dosť skoro, aby sa do toho zasiahlo, tak nabudúce radšej napíšem email. Zato to určite videli ľudia na stavebnom úrade, ktorý mohli pripomienkovať tiež.
Musela sa k tým zástavkam podla mňa vyjadrovať aj SAD, to je aj na nich, aby takéto veci spripomienkovali tak, aby sme dostali zástavky, ktoré nebude treba za pár rokov prebudovávať, hlavne keď to platí štát.
Nepoznám veľmi tú normu pre zástavky, ale tá nástupná hrana určite zaoblená byť nemá.
Ak by sa to teraz malo meniť za kasseláky, tak by ten betónový povrch museli odstrániť komplet, vymeniť obrubníky a spraviť nanovo, pri akokomkoľvek vyrezaní a napojení tam podľa mňa budú v budúcnosti problémy.
Táto časť stavby je plná rôznych nedorobkov, ale to aj iné stavebné objekty v rámci mesta.
Napr. vodiace pásy pri prechodoch dali šedé, v inej časti mesta červené, dlažba raz taká inokedy akú mali práve v akcii. Je tam toho viac, za všetko hovorí tá propagácia okolo osadenia dopravného značenia čo bola minulý týždeň aj v médiach.
Čakal som, že aj takéto veci bude riešiť tá vaša komisia pre modernizáciu. Poslancovi Mičegovi sa pár vecí podarilo zvrátiť ešte pred kolaudáciou a odovzdaním. Ja sem tam napíšem aj Pavlíkovej na ŽSR, ale moc prianí, ktoré som na nich mal mi zatiaľ nesplnili.
Treba začať nejaký lobing u hlavného architekta a začať pracovať na tom manuále na tvorbu verejných priestrastiev, tak aby bol každý architekt alebo projektant nasmerovaný ako má riešiť verejné priestranstvá v rámci projektu. Možno je to ešte dôležitejšia vec ako riešenie tej zóny po prekládke trate.
Kľudne by som okopíroval ten pražský, zapracoval nejaké zmeny, príp. to doplnil na lokálne podmienky, niekedy je zbytočné vymýšlať už vymyslené a hlavne to zozáväznil pre stavby na území mesta.
Veru, aj ja som ju už niekde videl ? . Super! Vynikajúca práca! Nemám jedinú pripomienku. A veľmi ma teší obsluha sídliska Noviny linkou 12, zavedenie nástupu všetkými dverami, premenovania na Soblahovskej sú výborne navrhnuté, samozrejme, ako som písal dávnejšie linky 7+17 boli výborný nápad. Super!!!!!! ?
Podľa webu mesta sa zajtra otvorí podjazd Vlárska: (z rubriky otázky a odpovede)
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
"Podľa vyjadrenia účastníkov dnešného konania bude v utorok 24.mája 2016 popoludní podjazd na Vlárskej ulici otvorený."
- ak som ale nič neprehliadol, tak zmeny v MHD zatiaľ nenastanú a autobusy pôjdu stále obchádzkou. Bude to tak až do zavedenia optimalizácie?
Zdravím,
teší ma, že sa gymnázium dostalo na 1. prioritu. Znamená to, že tam budú osadené aj spomínané kasseláky? Veď máme potvrdené, že v Záblatí to nieje také urgentné.
Legionárska smer Sihoť, AS: pevne dúfam, že sa rekonštrukcia uskutoční.
Inovecká: bolo by fajn, ak by sa na zastávke Inovecká smer centrum mohlo aspoň predĺžiť nástupište.
Ten presun stĺpu na Legionárskej teda platí? Dnes (23.5.2016) sa ešte zatiaľ nič nedialo.
Aj ja ďakujem Vám za ochotu riešiť problémy zastávok MHD. Vyzerá to, že veci sa po dlhej dobe opäť pohnú. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka
K linke 7: tie 4 páry spojov v Kubrici oželejú, keď im posilnia 11, a ak sa mal systém protismerných dvojičiek aplikovať (na žilinský spôsob), tak 1-11 neprichádzalo do úvahy, 2-12, 3-13 tiež nie, 5-15 by bolo spájané so starými linkami, 6-16 to isté, tak 7-17 vyšiel ako najlepšie: jednak číslo 7 na Zlatovskej poznajú, 17 zase na Juhu i Soblahovskej. A zase urobiť napríklad linky 29 a 30 by bolo také považskobystrické ? Takže ja dvojičke 7-17 tlieskam.
Subjektíne pocity, samozrejme, sú u každého iné - ja by som osobne bol zato, aby linka 4 bola radšej linkou 18, s ktorou má celú trasu rovnakú, ale pre tú Opatovú je to lepšie. Linka 12 by mohla byť linkou 10, ktorá je s Novinami spojená historicky. Ale zase aj s Nozdrkovcami...a tak podobne. Takže linky 1,2,3,4,5,6,7,8,11,12,13,17,22,23,24,25,26,28 a 50 sú veľmi akceptovateľné. Naviac, linky 1-11 vytvárajú pre oblasť Kubrej číselnú "pohodu", rovnako 2-12 v Biksupiciach, 3-13 za mostami a 7-17 celým okruhom.