súhlasím s tebou, ako vodič nemáš čo opúšťať svoje miesto, keby sa niečo medzitým stalo, tak máš prúser. Jendoducho je to dôsledok nelogického a ničím nedôvodného šikanovania ?
-mohol-nemohol,ked moze mat vodic smetiarskeho auta kamery aby videl na cele svoje pracovisko,preco ja nesmiem mat o jedno jedine zrkadlo viac(a to az po 7rokoch,doposial tam mohlo byt) aby som videl na svoje pracovisko...ja svoje miesto neopustam ...Predtym som videl ked sa mi tam chlapec vy...,videl ked tam niekto na konecnej zostal sediet...Vies kamarat,ja by som mohol vselico,...ale ako neznaly situacie to nepochopis...( tento autobus nema RBDcko a ja nebudem riskovat ze ked sa zdvihnem od volantu tak sa da do pohybu) ! -a to nepisem aby som sa vyhovaral,to su len skusenosti...My dostavame rozne skolenia ako sa spravat k postihnutym ludom,neboj sa ja viem co mam robit! Ale musim mysliet aj na vseobecnu bezpecnost!
Vcera na zastavke Braneckeho ul. chcela mi nastupit pani ktoru uz si pametam,je nevidiaca a ma vodiaceho psika,pani je dost nervak ale vzdy som bol slusny a dalo sa s nou vyst...Otvorim dvere a spytala sa ma: Dobry den pan vodic,je za Vami miesto? A ja jej na to: Dobry den,zial som Vam to vedel povedat 7rokov ale dnes uz tam z tohto miesta nevidim...ale miesta je aj dalej dost...Pod Brok,ked on nevidi,pojdeme radsej peso...Nuz hanba je to ale tie spetne zrkadla co sme si dali aby sme videli aj za kabinku mali svoj zmysel...Ale o 10 rokov ked sa budu snad objednavat dalsie autobusy ,budu uz original od vyrobcu a v zakladnej vybave urcite inac zariadene...?
Trochu som sa obzeral v meste a vidím, že spoje naďalej jazdia, prázdne, poloprázdne i plné, ale niekedy akoby tomu nezodpovedal preklad liniek alebo kapacita.
Som prekvapený, ako plná jazdí linka 24 a to celodenne. Je to môj adept na kĺbaka, ten nízkopodlažný by sa na nej perfektne hodil.
Pomerne veľa krátkych vozov vídam naopak na linke 1, čo je niekedy zjavne problém.
Naopak, linky 2 a 23 sú najmä večer prázdne, 23 niekoľkokrát vezie do 5 ľudí po celej trase. Naopak taká 28 bola na jej úkor zrušená, ale myslím si, že 23-jka po 16-tej z Východnej nemá moc úspech, zato 28-čka by bola ideálna.
mám k dispozícii oficiálne štatistiky, a výraz niekoľkonásobne je prehnaný. Dokonca prezradím, že v roku 2009 bol po rokoch poklesu nárast cestujúcich, keď tento nárast prevýšil dokonca počty z roku 2005! Ja sa obávam, že čísla rokov 2011 a 2012 (tie nemám) môžu trend nárastu počtu cestujúcich zastaviť, a zjavne sú výsledkom zlej politiky mesta v oblasti MHD, pretože SAD urobila zo svojho pohľadu skoro všetko (automaty, internetový predaj, nový vozový park ...).
áno, súhlasím. Linky 1 a 8 sú nosné (aj za súčasného stavu redukovaného CP).
no , lenže vtedy jazdilo s MHD niekoľkonásobne viac ludí , ja by som dal klbaky na linky 1,8,24 stále a v špičke aj na 5 , 11 , 18 , 28 a intervali by som dal tak ako som napísal dole
súhlasím, kĺby nám treba, hoci nie 10, tých 5 určite, a to aj v budúcnosti. Koniec koncov generel dopravy uvažuje len s kĺbmi pri posudzovaní počtu jázd a navrhovaného linkového vedenia, pričom pre kĺb berie nie kapacitu, ale max.110 ľudí, aby bola zachovaná aj kultúra cestovania a pre sólo max.70. Mňa len štve, že na jednej strane kĺby máme, dokonca obnova vozového parku sa diala tak ako mesto chcelo, a potom z 5 vozov jazdia 4, údajne kvôli spotrebe. Pritom každý racionálne uvažujúci človek vie, že kĺb má vyššiu spotrebu ako sólo, pričom neplatí rovnica náklady 2x sólo = kĺb. Pritom Ikarusy 280 mali ešte vyššiu spotrebu ako udáva Citelis 18M, a bolo ich vždy plné mesto. Tomuto teda nerozumiem, najmä ak Citelis 18M je náš jediný nízkopodlažný autobus. A ako hovorí aj Marek, taká linka 24 by mala byť kĺbová, ľudia chodia do Tesca i Lauga busom radi, lebo na naše pomery to je "krásny" 60 min interval.
Veru , podobné želenia mámja a aj vala cestujúcich ktorý používajú MHD.
Ja by som pridal aj ďalšie návrhy:
⦁ linka 1 , interval v "x" 15 min a v "a" 30 min
⦁ linka 2 , interval v "x" 60 min a v "a" 120 min
⦁ linka 3 ,interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 5 , interval 30 min v "x" a 60 v "a"
⦁ linka 8 , interval 30 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 9 , interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 11, interval 60 min v"x" aj v "a"
⦁ linka 15, interval 120 min v "x" a v "a" nepremáva
⦁ linka 17, interval 60 min v "x" a v "a"a cezletné prázdniny nepremáva
⦁ linka 18,interval 60 min v "x"aj v "a"
⦁ linka 22,interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 23, interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linky 24 a 25, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 27 , interval 120 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 26, interval 60 min v "x" a 120 min v "a"
⦁ linka 28, interval 60 min v "x" aj v "a"
⦁ linka 50 - bude skúšobne premávať každú noc
⦁ Linka 9: Gen svobodu ,Ku Štvrtiam , Legionárska, Bratislavská , Zlatovská , Staničná , Bratislavská , Vlárska , Istebncka , Horné Orechové a späť (nová linka)
Linka 50 - všetky zástavky naznamenie
Zástavky Inovecká , L. Stárka , kapt. Nálepku , Kubranská ZŠ , Kubranská kyselka by mali byť na znamenie
Zároveň by som zriadil novú zástavku na ulici Na Kamenci v zámostí (z dôvodu rýchlej zástavby územia) a aj novú zástavku na ceste I/61 pre linky 4 a 21pri obytnom súbore Na kameni , teraz je to zástavka prímestkých autobusov Trenčín , Kubra rázcestie
Ja by som zas tie kĺby úplne nezatracoval. Je fakt, že sú dnes málo vyťažené, ale treba rátať s tým, že vozidlá sa nekupujú každý rok a ak ich raz vyradíme a nahradíme krátkymi, tak sa najbližších 8-15 rokov nových ťažko dočkáme ... Ono to vyprázdnenie MHD je podľa mňa zavinené jednoznačne nekoncepčnosťou v MHD zo strany mesta (SAD len vykonáva objednávky Mesta), šetrením obyčajným škrtaním spojov miesto redukcie vláčikov, zlým intervalom a pod. Takisto by sme sa mali do budúcna rozhodnúť, či si stále prajeme "nadštandard" vo forme prepravy Odvšadiaľ-všade, za cenu nedostatočného intervalu. Toš do budúcna by bol môj návrh nasledovný:
TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami
ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)
INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,
VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard
Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?
radsej nie:) a ved aj tak pojdu vsetci az prvymi rannymi spojmi domkov...
Tak vesely Silvester vsetkym a stastny rok 2014 a vela spokojnosti s MHD? ? ? ? ❤ ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
capaCity
TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami
ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)
INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,
VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard
Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?
Šťastný nový rok, priatelia! ?