Reakcia na: capaCity #8186:
súhlasím, kĺby nám treba, hoci nie 10, tých 5 určite, a to aj v budúcnosti. Koniec koncov generel dopravy uvažuje len s kĺbmi pri posudzovaní počtu jázd a navrhovaného linkového vedenia, pričom pre kĺb berie nie kapacitu, ale max.110 ľudí, aby bola zachovaná aj kultúra cestovania a pre sólo max.70. Mňa len štve, že na jednej strane kĺby máme, dokonca obnova vozového parku sa diala tak ako mesto chcelo, a potom z 5 vozov jazdia 4, údajne kvôli spotrebe. Pritom každý racionálne uvažujúci človek vie, že kĺb má vyššiu spotrebu ako sólo, pričom neplatí rovnica náklady 2x sólo = kĺb. Pritom Ikarusy 280 mali ešte vyššiu spotrebu ako udáva Citelis 18M, a bolo ich vždy plné mesto. Tomuto teda nerozumiem, najmä ak Citelis 18M je náš jediný nízkopodlažný autobus. A ako hovorí aj Marek, taká linka 24 by mala byť kĺbová, ľudia chodia do Tesca i Lauga busom radi, lebo na naše pomery to je "krásny" 60 min interval.
capaCity
TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami
ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)
INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,
VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard
Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?
Šťastný nový rok, priatelia! ?