Viem, že projekt Mestské zásahy nie je len o dopravných riešeniach, no snáď ma nezlinčujete. V rámci odovzdaných projektov sa 4 návrhy týkajú riešenia konkrétnych zástavok MHD (aj tú diskutovanú Braneckého). Preto by som Vás chcel všetkých pozvať na otvorenie výstavy projektu Mestské zásahy Trenčín, v rámci ktorej bude vystavených 37 projektov - mestských zásahov navrhnutých architektmi, záhradnými architektmi aj umelcami na zlepšenie a skvalitnenie verejného priestoru v meste Trenčín.
V deň zahájenia výstavy bude k dispozícií brožúrka s prezetovanými návrhmi vydaná pre túto príležitosť.
Sobota 7.9.2013 o 15:00, Mierové námestie, Trenčín (pri Morovom stĺpe)
určite, ale dá sa to aj bez toho, aby sa križovatky riadili jednotne, jednoducho sa urobí skúška s meraním času a rýchlosti a je to. Len by to chcelo skúšať.
Ja si uplne myslim, ze by stacilo, keby sa tie semafory nastavili na zelenu vlnu, tak ako to byva v zahranicni bezne. U nas, co jazdim, viem ze to doteraz nie je nastavena. Su tu urobene uzly, ale celkove prepojenie chyba. Krizovatka pri Tatre je spojena len s krizovatkou k stanici. Krizovatka pod mostom je spojena len s krizovatkou na most. Krizovatka pri Perle je spojena len s krizovatkou pri AGIPe. Medzi tymito uzlami chyba prepojenie, co dost spomaluje premavku. V nemecku som v kazdom meste kde je hlavny tah videl semafory aj s radarom, co znamena, ze ked niekto siel rychlejsie ako bolo dovolene, automaticky mu naskocila cervena a trosku ho zdrzala. Domaci chodili predpisovo, lebo vedeli, ze len tak sa da dodrzat zelena vlna. Lenze u nas na nic nie je. Technologia je, len penazi samozrejme nie je.
V smere k Maxu by svietila zelená, no po stlačení dopytového tlačítka by začalo odpočítavanie (pre informáciu ľuďom, ktorí by čakali na priechode). Po prepnutí na červenú v smere k MAXu, by chodcom nabehla zelená. Na frekventovaných priechodoch v zahraničí semafór s časovačom (a displejom) nie je až taká nebežná vec. Ale možno by nás trenčiansky dopraváci vysmiali ?
Čo sa týka tej križovatky pri stanici tak nezabúdajú že je tam priechod pre chodcov riadený tak isto semafórom. Iba kvôli nemu je križovatka riadená aj smerom k Maxu. Nápad máš super, veľa ľuďom by to pomohlo ale kvôli tomu prechodu je nereálny.
mne osobne takýto prístup vadí. Veď ak je spoj linky 1 vyťažený, tak naň pošlem kĺbový autobus. A ak ani to nestačí (čo by som sa v TN divil o 17:20), tak potom je asi zle nastavený CP liniek 1 a 22 - a tu vidím problém, pretože linka 1 má interval 30 min a linka 22 má interval 60 min. Čo z toho vychádza? Že sa to celé pohnojilo obmedzeniami na linke 22, pretože teraz je rozloženie spojov nepravidelné, a vždy raz do hodiny je veľká diera (25-35-55) a keďže 25 a 66 jazdí práve linka 1, linka 22 môže mať najideálnejšie odchod 10 alebo 40, čo je tiež nie príliš vhodné.
a od 4.7.2013 je zmena len u 4,6,21 a 22. Prvé tri boli písané v súvislosti s nadjazdom, ale o 22 som nepočul. A zmena je u spoja č. 26, ktorý ide zo stanice už 17:20 (doteraz jazdil 17:35) a spoja č. 31, ktorý ide z Juhu o 17:00 (doteraz 17:05). U spoja č. 31 je to fajn, lebo je rozostup medzi spojmi linky 1 bude presne 15 min, ale u spoja č. 26 je to nafigu, lebo doteraz šiel 10 min po linke 1 (17:25x), teraz ide 5 min pred ňou. Či je dôvodom posilnenie kvôli nejakému vlaku? Inak je to čistá hlúposť aby šli na Juh II dva spoje s odstupom 5 min a potom 30 min nič!
Veru nie , o tej zmene som nikdy nepočul. Ale mohlo by to byť aj tak že sa menila len 4 a 21 a na ostatných prepísali len dátumi? - viem že sa to už stalo že prepísali len dátumi
No , čo sa týka kruháča na Hasičskej tak podľa dokumentácie nebude. Aspoň nie do roku 2016. Ale aj tak by som bol radšej keby ho nestavali vôbec lebo jednak si neviem predstaviť ako by ho počas dopravného ruchu chceli stavať a potom si myslím že dopravu by nevyriešil za ním stále ostane pôvodná križovatka pri Tatre. Síce tam bude nový podjazd ale ten asi nebude tak vyťažený aby kôli nemu bola treba taký kruháč. Maňa napadli 3 iné a lacnejšie riešenia dopravnej situácie:
1/ na križovatke Električná X Rozmarínová /v smere od K. Pribinu/ vypnúť signalizáciu smer ROVNO a spraviť tam ostrovček aby sa z rozmarínovej nedalo ísť do pravého pruhu. Autá z rozmarínovej by išli najprv do ľavého pruhu a až sa križovatkou by mohli ísť do pravého. Semafór by nespomaľoval dopravu smer rovno a nestala by sa žiadna nehoda.A na Električnej autá aj tak chodia z pruhu do pruhu takže by to nebol problém pre ne sa preradiť do pravého.
2/ vypnúť svetelnú signalizáciu smer rovno na križovatke Hasičská X Autobusová stanica. Semafór zbytočne spomaľuje autá idúce rovno smerom k Maxu. Navrhujem teda aby semafór bol len v odbočovacom pruhu na Stanicu. V opačnom smere a v smere zo stanice nechať signalizáciu bez zmeny.
3/ Vo vyústení podjazdu Mládežnícka na Hasičskú spraviť tam svetelnú signalizáciu ktorá by bola zosúladené aj s tou pri Tatre. Takto sú už zosúladené napríklad aj signalizácie pri BILLE. Na opačnej strane podjazdu spraviť malý kruhový objazd.
tak kruháš by sa mal stavať až potom, keď sa vyrieši čo s dopravou za ten čas: to jest odklon cez podjazd na Mládežnícku a súbežnou novou komunikáciou s Hasičskou na Električnú
Parada. Tak sme sa dozili. Krizovatka pri Tatre (Elizabeth) konecne bude funkcna. Dokedy? Kym nezacnu stavat kruhovy objazd namiesto sucasnej krizovatky, co sa mi zda podla planov ŽSR by malo byt buduci rok.
V piatok sa asfaltuje krizovatka pri "Tatre", cize na namesti SNP. V sobotu sa riesi dopravne znacenie a spusta signalizacia. MHD este pocas vikendu jazdi v upravenom (obchadzkovom) rezime a do normalu sa vracia so zaciatkom skolskeho roka, tzn.v pondepok 2.9. Ul. M. Razusa zostava od Qexu k podlazdu zuzena, ostava tam este na nejaky cas vykopova jama.
áno, spojenie Juhu III so Sihoťou bol super nápad, tiež výsledok pripomienok našich konkrétnych prispievateľov vtedajšiemu primátorovi Cellerovi. Aj číslo 28 nebolo vybrané náhodne, ale ako doplnok 8-18-28. Súhlasím s tým, že 23 je menej využívaná ako 28, preto presmerovanie 23 za mosty by mohlo byť jedným z riešení. Súhlasím, že prevádzka medzi 5:30 - 09:00 a 13:00-17:00 by postačovala. V ostatnom čase 28 v pravidelnom hodinovom režime.
Áno , to spojenie JUHU III a Zámostia by stačilo cez špičku dajme tomu že medzi 7.00 a 9.00 a potom od 13.00 do 17.00. Aj o linke z Juhu III na Sihoť sa dlho uvažovalo a nakoniec je využívaná viac ako linka 23. A môžno by sa ani nemuseli robiť nové spoje takže môže sa to spraviť tak že linka 23 ktorá je málo využívaná by začala chodiť na Zámostie a bolo by treba len posunúť časy odchodov a aj Inovecká ul. by mala častejšie spojenie s Zámostím.A ako spojenie s autobusovou stanicu by ostala linka 28 ktorá cez ňu premáva.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
http://www.youtube.com/watch?v=a1Tz4N-SHhE
V smere k Maxu by svietila zelená, no po stlačení dopytového tlačítka by začalo odpočítavanie (pre informáciu ľuďom, ktorí by čakali na priechode). Po prepnutí na červenú v smere k MAXu, by chodcom nabehla zelená. Na frekventovaných priechodoch v zahraničí semafór s časovačom (a displejom) nie je až taká nebežná vec. Ale možno by nás trenčiansky dopraváci vysmiali ?