Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ľudia by MHD jazdili aj viac, ale idú 3 autobusy po sebe a potom aj polhodinu nič. Pritom MHD je treba aj na tréningy, do hudobnej či knižnice, na krúžky, na druhú a tretiu smenu, k vlakom a autobusom PAL/DAL. Na linke 11 je nepochopiteľná dvojhodinová diera cez víkend, keď ľudia radi idú du Kubry na turistiku, na kyselku či na návštevu. Cez Vianoce býva nátresk v linke 24 a 25, ale kĺbové vozidlá radšej stoja vo vozovni. No a kapitolou samou o sebe je zápcha naša každodenná. Ja som za obnovenie systému dvojičiek liniek tak ako to bolo vždy: 1/11, 5/15, 8/18, resp. 17/22/23, ale len vtedy, ak na zvyšku trasy pôjdu linky v preklade. Nie keď ide 8 a 18 za sebou, alebo v rozostupe 3 min ako tomu bolo donedávna.

Neviem či Juh III potrebuje spojenie so Zámostím osobitnou linkou, ale ak áno, tak len v rannej špičke a popoludňajšej.

Ja by som navrhoval toto:
- linka 1 nosná 30/30/30, doplnková linka 22 30/-/-, dvojička pre Juh I linka 11 60/60/60, doplnková 17 60/-/-
- linka 8 30/60/60 a linka 18 30/60/60 rovnocenná, pre Juh II doplnková linka 21 60/120/120 a pre Juh III linka 28 60/60/60
- linka 5 nosná 30/60/60, dvojička pre Juh II linka 15 30/60/-
Ono uniklo v TN asi aj to, že ľudia už nejdú do práce len na 06:00, 07:30, 08:00 a nekončia o 14:00 a 16:00, ale ranná špička je rozložená medzi 05:00 - 09:00 a poobedná medzi 13:00 a 18:00, nie ako dnes, keď linka 8 už po 16-tej ide len raz do hodiny. Pritom linka 8 bola super v tom, že mala interval 20 min medzi 15-tou a 19-tou!
Reakcia na: Marek6283 #7910:
No som zvedavý ako tá Legionárska bude vyzerať. Dnes sa tam asi pôjdem pozrieť ale som rád že sme sa zástavky s káselákmi dožili. ? ?
Zdravím,
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD

Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/

Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť





Tak vlastne vsetci volate po velkych zmenach,nuz to chce velku odvahu,novu krv,a nebat sa odozvy ludi...Ja osobne som za ale az po odovzdani noveho mosta do prevadzky a dokonceni modernizacie zel.trate. Dovtedy by som nechal to co je samozrejme s upravamy ked budu treba...
Na tej Legionarskej to vyzera velmi slubne a pekne!
Reakcia na: draxter #7908:
Ano, ved ako som napisal, robili to odbornici. Juraj bol v tom case na dovolenke, tak asi preto sa to spravilo ako sa to spravilo. A ako pises, nie je znesitelne, aby sa to okresavalo este viac. Ale tiez uz asi nebude znesitelne, ak sa urobi uprava a nebude to v preklade medzi jednotlivymi linkami.

#7907 Kvorka : A ako dlho trvalo kym sa ta linka 50 presmerovala? Az ked jej "navstevnost" klesla o dobrych 70 percent. Potom si uz povedali aj na SAD a meste, ze aha, asi to fakt nie je dobre.

Ved uvidime co novy pan viceprimator vymysli. Ale uz to ruzovo nevidim. Od 2006 ubehlo 7 rokov a nic lepsie sa nestalo. Okrem tej 50 teda.
Reakcia na: Richard Ščepko #7895:
súhlasím s pánom primátorom - ďalšie okresávanie MHD už nie je zensiteľné, potom to nebude služba občanom ale sociálny podnik. Ďalší pán poslanec hovorí o 12 linkách v porovnateľnom meste. Myslím si, že počet liniek nie je rozhodujúci, ale ich smerovanie, cestovný poriadok na nich a tarifný systém. A potom porovnávajme porovnateľné, tak ako to primátor povedal.

Počet čísel liniek nie je vôebc smerný. Nech ich je 12 alebo 28, podstatné je ako vyzerá cestovný poriadok.

PS: liniek je presne 23 (presné číslo totiž neuviedol nik).

PPS: skutočne nový CP robili odborníci z SAD? Mám pocit, že okolo Juraja to ani nešlo....ale to je len môj pocit.
Reakcia na: kamaquashy #7904:
veru, my čo to vidíme každý deň a máme kopu zlepšovákov čo nestoja nič, nás nechcú počuť niektorí jednotlivci. Ale sú medzi nami aj ľudia čo nielen cestujú a vedia čo treba zlepšiť, ale vedia to dať aj na papier, spísať a dať mestu k dispozícii. Veď presmerovanie linky 50 tak, že teraz je použiteľná aj pre Sihoť a Pod Sokolice je vlastne draxterov nápad. A ja ho len kvitujem.

Linka 24: ráno prvé tri spoje sú určené pre návoz, ale zvyšok dňa by mala jazdiť tak aby dopĺňala linku 2. Nakupujúcim je jedno či pôjde o 5-15 min skôr, nakupujúci ocení, že bude rovnako ako linka 2 jazdiť v pravidelnom intervale 60 min a nie každú hodinu inak.
Reakcia na: MA MHD #7905:
pozor, nehovorím o previazanosti, ale o preklade - a to je práve to čo nám chýba!
Reakcia na: draxter #7903:
no , čo sa týka liniek 22 a 1 tak naozaj chodia často pár minút po sebe. Ale podla mňa nieje dôležité aby boli linky previazané. Veď v Trenčíne skoro nikto neprestupuje medzi jednotlivými linkami. Pre cestujúcich sú dôležité prestupy medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Trenčín nieje až také veľké mesto takže pre ľudí je dôležitejšie a viac ich priláka na MHD keď budú zabezpečené prestupy medzi jednotlivými druhmi dopravy tzv. Integrovaná doprava. V Trenčíne chodí veľa liniek a z tohto dôvodu nieje nutné prestupovať. Chodím veľmi často s MHD a naozaj prestupy môžu byť využívané ale nie v Trenčíne nakoľko Trenčín nieje taký veľký. Najdôležitejšie je pre ľudí prestupovanie medzi jednotlivými druhmi dopravy ako medzi linkami MHD. Veď každá linka je iná preto že ju využívajú iný ľudia a každá linka musí chodiť ináč. Napríklad linka 24 chodí tak lebo to potrebujú zamestnanci obchodnej zóny a nakupujúci. Keď sa previaže z linkou 2 tak sa zmenia je odchody ktoré už nebudú pre ľudí tak výhodne a nebudú nadväzovať prestupy na vlaky a už nebu využívaná vôbec lebo vlaky sa nám neprispôsobia.
Ved toto je to co by sa tu malo stat...ale ako si videl v tom videu, sam primator pan Rybnicek povedal, ze su tu experti, ktori sice v zivote nesli autobusom, ale vedia ako na to. Expertov, ktori dennodenne chodia autobusmi, ako napriklad vodici sa nikdy nikto nepytal, ako to vidia oni. Im je len rozkazane a ako v kazdej praci, ked neposluchcnes, budes potrestany. No a tito experti, ktori robili cestovny poriadok tu v TN si urcite za to vypytali aj peknu kopku penazi. A kedze to nieco stalo, tak to musi byt aj dobre, nie? Mozno by nebolo na skodu ist niekedy za panom primatorom, ked bude den otvorenych dveri a viaceri naraz - co vy na to? Zeby sme sa dohodli a isli sa porozpravat
úbytok je, to je pravda. Ale je úbytok prirodzený vývoja v spoločnosti a úbytok v dôsledku toho, že napr. zrušením spoja linky 6 ráno nemá cestujúci žiadnu alternatívu ako sa dostať rozumne za mosty, tak presedlal na auto. A potom tento cestujúci chýba aj v autobuse nazad, ktorý zrušený síce nebol, ale už má o cestujúceho menej. A tak to ide ďalej, keď sa namiesto optimalizácie robí rušenie.

V Salzburgu jazdí kĺbový trolejbus aj do najmenšej mestskej časti, lebo norma prikazuje aby všetci sedeli. To je extrém čo tu netreba, ale častokrát cez deň by mohol premávať kĺbový autobus na spojoch vyťažených liniek 1 a 8 bez ohľadu na to, že sa 90 ľudí zmestí aj do krátkeho, lebo ide o úroveň cestovania.

CP: súčasný CP nie je síce zlý, ale ani dobrý. Je taký kočkopes na udržanie súčasného stavu bez výraznejších zmien v prospech cestujúcich. Bez toho, aby sa pridal čo i len jeden spoj, súčasný CP by potreboval:
- zosúladiť linky 2/24, 1/22, 11/17 a 8/18/21/28 tak, aby jazdili pravidelne, zapamätateľne. Že ide teraz linka 22 10 min pred linkou 1 je nezmysel. Linka 11 a 17 nie je zosúladená nijako, linka 2 a 24 ide väčšinu dňa za sebou po 95% rovnakej trase. Linky 8/18/21/28 by mali jazdiť tak ako tu už viacerí uvádzali v sedle a cez víkend každých 20 min spoj Juh - Sihoť a v špičke ešte častejšie.

Problém je večerná doprava a víkend. Posledná redukcia sa týkala väčšinou liniek 18,21,22,28 keď tieto linky po 19-tej už v "a" nepremávajú (22 áno). Večer po 19-tej potom z Juhu ide už len linka 1 a 25, po 20-tej ešte 5, 8, 11 a 22.

Po 20:45 už ide z celého Juhu iba linka 1 o 21:15 a 22:10 ?

Spojenie Juh - Zámostie po 20-tej: mesto tvrdí, že spoje sú málo vyťažené a že vozy parkujú v MHT. Možno sú málo vyťažené, ale dennodenne sa presúvajú vozy do vozovne na Zlatovskej z Juhu prázdne. Pritom by mohli ísť na linke 5 a 15 ako donedávna. Aj tých pár cestujúcich čo by zviezli by bolo prínosom, ľudia sa nemajú ako dostať z práce z Južanky a pod.
Reakcia na: kamaquashy #7901:
Áno , tie prestupy sú tu naozaj zle zabezpečené. Minule so prišiel z prímestského autobusu a mal som čas 20 minút tak som sa pozeral na vlaky a išli dva rýchliky. A zrovna keď vlak prišiel tak odišla jedenástka a 5 minút pred tým 24 a ľudia z tých rýchlikov stihli len 23 ktorá išla o 5 minút. Potom by sa ozaj zišlo využiť doplnkové linky 17 a 22 s tým že linky by išli 5 minút po príchode vlaku a v prípade že vlak mešká by museli čakať na jeho príchod a opačným smerom zase ísť tak aby na stanicu prišli 5 minút pre príchodom vlaku a potom by zase išli naspäť.

Čo sa týka tej cyklotrasy v poslednej dobe sa onej veľa hovorí ale v meste sú iné veci ktoré sú dôležitejšie ako cyklotrasa a mesto ozaj asi nemá nato teraz robiť podobné experimenty. Najprv treba vyriešiť závažnejšie problémy v cestnej premávke. A naozaj si neviem predstaviť že kade by išla veď Soblahovská a Legionárska sú tak úzke že sa to nebude dať riešiť primaľovaním pár čiar. Veď keby išiel autobus tak by to pre tých cyklistov vôbec nebolo bezpečné.

Čo sa ešte týka toho klesania počtu cestujúcich tak je to aj kôli tým obmedzeniam a nepravidelnosti spojov. Napríklad pri linke 23 by možno pomohla zmena trasy , zavedenie intervalu 120 v sedle a 60 v špičke. Pre ľudí treba viac z-atraktívniť MHD pravidelnými intervalmi , zabezpečením prestupov medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Takýto systém integrovanej dopravy je už vo všetkých českých krajoch. Cestujúcich to priláka lebo človek na Východnej ul. vie že každé 2 hodiny mu napríklad o 14.55 ide MHD a 15.25 vlak. Nemusí študovať CP ale pekne nastúpi a ide. ?
Pekne bolo to video. Ja si myslim, ze ten ubytok cestujucich je vo vacsine vinou MHD. Cestujem dost casto vlakom a ked pridem na stanicu do TN, tak 9krat z 10 vidim, ako mi odchadza linka cislo 11 na juh. Vidim jej len zadnu cast. Stihnem ju len vtedy, ked ten bus meska 4-5minut. Samozrejme, vsetci trencania to vedia, ze tu tak je uz nejakych par rokov. A nic sa s tym nezmenilo ani v novom grafikone. Preto ked pocuvam tie rozhovory tych ludi vo vlaku, ze ked vystupia, musia ist taxikom, alebo peso, pretoze jedine co pojde je 23, ktora ide na vychodnu a potom maju slapat peso hore juhom, to radsej taju 2,50 Expres taxiku a su rovno pred domom. Ked su traja, tak sa im ani nic ine neoplati. Ale keby vystupili na stanici a stala by tam pristavena 17 a 22 napriklad, verim tomu, ze aj tie autobusy by boli inak vyuzivane. Vodici by podla mna mali mat prikaz cakat na vlak. Ved ide zo stanice, uz sa nemusi ten sofer ponahlat na nejaku zastavku na pripoj. Akurat, ze na konecnej nebude mat 50 minut volno, ale len 45 minut.

A k tej cyklotrase? Vidite aka je tu situacia s cestami. Cyklotrasa cez Legionarsku, Soblahovsku? Som za, ale len v tom pripade, ze sa vyluci z tejto ulice MHD. Ved ta cesta je siroka tak, ze uz teraz ma problem autobus prekluckovat. Dajte tam cyklotrasu a autobus pojde rychlostou cyklistov. Cyklotrasu treba, ano, ale preco nie cez Olbrachtovu, Partizansku - teda mimo hlavnych ciest a tras MHD.
:)zase sa mi i-y menili ale tak Milan 005 ma uz da do poriadku zajtra ?
Zastavky na znamenie celoplosne len a len vitane-potom ale vymedzit tie na ktorych sa bude stat a cakat do odchodu by chcelo...za to som hned! Kultivovanost vodicov...nuz...keby bol bezhotovostny stik v autobuse MHD ako volakedy myslim ze by ani problemov nebolo tolko...rychlost-je nesmierny problem u nas...boli slubene pruhy pre autobusy ale kde ich chceli spravit? to dodnes neviem a je to aj o kvalite povrchu ciest...ale mate ozaj velmi dobre pohlady,vselico by slo...len tie prestupovania u nas...uuu...to si neviem predstavit,a hlavne teraz ...mozno raz...ale to je dalekooo ?
Reakcia na: Marek6283 #7897:
Nie som celkom kompetentný pre túto tému, uznávam. Ale nevidel by som to tak pesimisticky s MHD v TN. Ako príklad by nám (podľa mňa) mohlo byť Brno. Študoval som tam, využíval som MHD takmer denne a nie len na jednej trase. A nebolo to len o CP, ale aj o prestupných uzloch, lístkoch, rýchlosti, pravidelnosti a tiež o modernom vozovom parku. A popravde aj kutivovanosť šoférov k tomu patrí. Necestujem často s MHD v TN, ale občas mám silný pocit vidieka (častokrát sa to dá aj slušne a kultivovane).
Áno, sme v Trenčíne (nemáme koľajovú, ani trolejovú dopravu), sme výrazne menší, geograficky rozdielny a pod. Ale aj tak si myslím, že MHD v Trenčíne môže byť funkčná, efektívna a dokonca cool. Stále trochu koketujem s celoplošným zavedením zástavok na znamenie (vo vzťahu k rýchlosti a ušetrenému palivu). V Manchester-y to funguje.
Reakcia na: Richard Ščepko #7895:
Tak toto z rokovania ma velmi zaujalo a som rad ze som si to mohol pozriet! Ubytok cestujucich je hlavne zapricineny pohodlnostou ludi si myslim prvorado,potom tu strasne klesla nezamestnanost,kopa ludi dochadza za pracou mimo mesto a vyuziva ine autobusy ako MHD,su zamestnania kam vozia ludi Taxiky,doba sa zmenila,ceny cestovneho urobili svoje i ked ja osobne by som ich neznizoval ale ani zadarmo by som okrem deti do 6 rokov nikoho neviezol.....dalsia vec je kolko sa vozilo ludi autobusmi na hokej ci futbal a teraz staci jeden autobus...,nie je to len o grafikone,ten samotny nie je zle postaveny,horsie sa vsak v tejto premavke aka nastala dodrzuje ale to je o inom...Ubytok cestujucich z autobusov je vsade,nie len v Trencine! Ja som toto videl uz v 2001 v Mnichove a ten sa neda s nami zrovnavat,autobus jazdil casto,zvlast v prac.dni,zvlast v Sobotu a zvlast v Nedelu-to by sa zislo i u nas ohladne vikendov i ked som sam proti sebe ...ale v autobuse vsetci mohli sediet a este boli aj volne miesta...inak to vyzeralo v metre pravda...skratka autobusova doprava ma takyto osud...ale nie len ona,ved to vidim na autobusovej stanici,robim to 7rokov,ked som zacinal,pristavil som autobus,prisiel vlak a autobus sa zaplnil,teraz pride vlak ja este pijem kavu,zo zel.stanice vide 15 ludi,z nich 9 ide autom,3 taxikom a 3 autobusom ...takto to skratka je...
V nasom meste ked sa postavi dalsi most a opravi sa sucasny dojde urcite k prerabke trasovania liniek ale ludi do autobusov uz sotva prilakate naspet...ked si raz niekto zvykne na auto uz si tazko zvyka na mensie pohodlie...i ked mozno na to vozenie tazko setri...ale zatial to tak stale je...
Reakcia na: Richard Ščepko #7895:
Ad pochvala: super! Keď bdue hotovo, rád pripojím aj foto ako to má s kneelingom krásne fungovať!
K tomu grafikonu a úbytku cestujúcim z Mestského zastupiteľstva:

http://www.youtube.com/watch?v=tQAxFR3kBFk (od cca 1:49:00 - do cca 1:56:45, prípadne dlhšie). Len upozorňujem, že je to trochu vytrhnuté z konceptu. Názor si urobte sami.

@ Kasselský obrubník:
Vrátim sa v krátkosti k nemu. Chcel by som tu len napísať, kto sa najviac zaslúžil o tento prvok. Je to poslanec Emil Košút (SMER-SD) a prednosta stavebného Ján Forgáč (primátorov nominant). Niečo, alebo niekoho pochváliť je na Slovensku ešte stále brané ako "divné", keďže tu sa hlavne kritizuje a nadáva. Ale ak by sa náhodou chcel niekto poďakovať (a teda napísal aj spätnú väzbu na túto novinku), pripájam na nich email: emil.kosut@trencin.sk a jan.forgac@trencin.sk. Ja som tak urobil. Verte, že to trvalo roky a bolo to len a len o ľuďoch. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.