To je to preco som sem uz dlhsie nepisal. Riesil som MHD zadarmo kvoli dopravnym zapcham, nie kvoli drahemu cestovnemu. Ale to na seba nadvazuje. Pozri si najvrchnejsie logo IMHD - Zivotne prostredie Vam dakuje, ze jazdite MHD. Ako kedysi davno povedal Marek, mal by to mat kazdy autobus na sebe zozadu. A nie - cestujete s podporou blablablabla.... Ludia tu vSR o ich podpore uz dost vedia. A aj tak im vzdy naletia
Je to zial utopia,ja som v Lete o tom hovoril s par podnikatelmi ktory este zostali na Mierovom nam.(odkedy je ocLaugaricio) tak uz nemaju ksefty v meste,a keby sa zakazal -ci obmedzil este aj vjazd aut na palackeho tak by ich to uz asi polozilo celkom... ?
priznám sa, že s využitím Palackého som doteraz nepočítal najmä kvôli tomu veľkému počtu aút na tom parkovisku. Na druhú stranu, ak by sa vjazd do parkoviska obmedzil rampou so sledovaním kapacity, autobus by asi prejsť mohol celkom bez problémov. Zaujímavé, chcelo by to viac rozvinúť.
Zrušenie linky 22: kedysi som ho navrhoval za účelom toho, že by sa na úkro predĺžených spojov linky 22 na Sihoť zredukovala linka 8 (alebo 18), ale výsledok vidíš sám. Iste s tým treba niečo robiť...
no to by stálo za úvahu. Bolo by to jednoduchšie, finančne nenáročné: premiestniť označník MHD, vymaľovať priestor na zastávku v dĺžke cca 30m a je to. Ideálne hneď pred prechodom z Fatimy. To by bolo skvelé do času, kým nebude isté čo bude s novým nábrežím a "novou" Hasičskou a pod.
Neuvažovalo sa náhodou s tým, žeby sa linka 22 celkom zrušila? V tomto torze, ako zostala, nemá ani preklad s linkou 1 a lepšie by bolo, keby nekončila na stanici, ale mohla by ísť na Sihoť - čiže skôr začleniť do linky 8. Tým by mohli byť linky 1 a 8 preložené na spoločnom úseku.
Príklad A: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x:00 a x: 30 - v tomto prípade linku 22 zrušiť
Príklad B: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x: 30 - v tomto prípade linku 22 pustiť až na Sihoť
Príklad C: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x:15, x:25, x:40 a x:55 - v tomto prípade linka 8 pôjde x:05, x:25, x:35 a x:55, linka 22 nepôjde
Však predsa existuje predplatný mesačný za 20 €. Ak chodím MHD denne do práce a naspäť, tak nemusíš nič viac riešiť. A každú ďalšiu cestu máš už v cene.
to ma napadlo už dávno, žeby Palackého ulica bola tak ako časť Hlavnej ul. v Prešove pešou zónou, t.j. od Hotela Elizabeth až po dnešné parkovisko. Premávka by bola povolená len vozidlám MHD v oboch smeroch (ako do 80.tych rokov): http://imhd.sk/tn/mapa-schema/265/Linky-MHD-19780207.html
Tým by vozy MHD ozaj nestáli v kolóne ak by nešli za mosty, čiže linkám 1,2,8,11,18,21,24 a 28 by sa urýchlil pohyb.
Ja osobne nerad pocujem o PRESTUPOCH v Trencine. To by sa musela najskor vyriesit dopravna situacia,BUS pruhy,lebo ak si predstavim a to viem velmi dobre o com teraz idem napisat,ze vznikne kolona na moste,vznikne kolona na Hasickej a Stefanikovej,vznikne kolona na Legionarskej a Braneckeho ul. -a to je tu okrem ziackych prazdnin na dennom poriadku v pracovne dni,tak nejaka nadveznost a cakanie na autobus ktory ma prist do dajme tomu 5 minut ak mam solidne prstupit...cakat ci vobec pride alebo cakat 10-20 minut,no dakujem pekne. Tu musi prejst kazda linka okrem 20 a 25 centrom mesta a u nas je centrum velmi uzke a specificke,ranne kolony,obednajsie kolony a najme poobedne,nevravim o tom ked byva hokej(kym bol dobry) ,ked sa stane dop.nehoda...skratka si to tu neviem predstavit. Ani kde by sa dali vobec vybudovat BUS pruhy,ktore by som uvital osobne aj hned! Jedine co ma napada je autobusy pretrasovat zo Sihote ci stanice cez Palackeho ul.ku Gymnaziu,ale to by sa museli osobne auta z Palackeho vylucit a s tym by nik nesuhlasil... Skratka keby sa aj prestupovalo zadarmo,myslim si ze kym sa doprava nejak solidne nevyriesi,kazdy by sa nam na takyto sposob cestovania v nasom nie velkom meste vykaslal.
krásne si to tu rozobral, naozaj je teraz pri tých kombináciách vidno, že všetko to, na čom stál doterajší cestovný poriadok, sa vo väčšine kombinácii zrušilo. Čiže okrem škrtania busov a možno snahy o preklad spojov linky 1 a 8 cez víkend, prípadne odchodov 5,6 a 3,15 sa k dobrému nezmenilo nič.
Celej situacii by pomohlo, keby dopravca vyraznejsie motivoval cestujucich k vyuzivaniu prestupov. Chapem, ze s vynimkou Stanice a mozno Hasicskej sa v nasom meste o ziadnych klasickych "prestupnych" zastavkach hovorit neda, o navaznosti vacsiny spojov uz toboz nie. Napriek tomu, je tragikomicke a pre mna nepochopitelne, ze sa pri urovni tohto systemu od ludi, prestupujucich do dalsieho autobusu, pyta (akykolvek!) dalsi poplatok. Preco tu uz davno nefunguje pravidlo, ze cestujuci nebude platit dalsi listok povedzme do 15-20 minut od zakupenia prveho pri predoslej jazde?! Pravidelne som svedkom situacii, kedy cestujuci, preskakujuci z autobusu pred nami, pri nastupe strednymi dvermi len zasomru nieco v style "se*em na nich, kde sme..." a druhy listok si uz nekupuju. A maju uplny recht! V situacii kedy vasa cesta trva dohromady 15 minut a potrebujete prestupit to je skutocne len zdieranie cestujucich...
Presne to je ten problém.
Ja chodím rok stále autobusmi od Max-u aj k Max-u....a nech ma nik nepresviedča že z tade chodí málo ľudí keď tam vždy stojíme najmenej 10ti...aj teraz, po škole sa musím trepať cez celé mesto, keby platili aj dôchodcovia, tak obnovia busy k Max-u ... aby mohli na nich zarábať ale keďže neplatia tak kašlú na to .. toto je systém za všetky drobné...z iných zastávok chodia k Radegastu na Sihoť každých 5 min. Ale tu je škoda niečo hovoriť, iba čo seba vytáčam !
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka
linka 1+11 (krásna ukážka toho, ako to vyzerá v Kubrej): http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-11.html?d=20120901
linka 2+24 (krásna ukážka súbehu na takmer identickej trase): http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/2-24.html?d=20120901
linka 1+22 (ukážka, ako sa 15-20 min pravidelný interval rozbil) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-22.html?d=20120901
linka 23+28 (nepreklad spojov a výsledok redukcie na Juhu III) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/23-28.html?d=20120901
linka 3+15 (výsledok jedného z lepších riešení v novom CP) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/3-15.html?d=20120901
linka 1+8+22 (pre najvyťaženejšiu trasu do centra) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-8-22.html?d=20120901