Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MinoSUN-55 #5915:
Vyhral si!-a neboj sa-zastavka nie je v originalnej velkosti ? ,ale 1:80,vyhru si mozes prevziat od 14.-18.2.-mam poobedne a 11 vecer ktorymi vraj chodis...ako som pocul.
CSAO a Bratislavska most(to bola zastavka ked vychadza autobus z Velkomoravskej doprava a pred mostom bola kedysi v oboch smeroch zastavka pre 5,6,9,3,13...dnes by to bola hruza tam stat ? ,ostatnym dakujem a mozno este niekedy bude napad a sanca aj pre vas! ?
Reakcia na: Marek6283 #5912:
Tiež si myslím že jednu, ale len jedným smerom. ?
Reakcia na: Marek6283 #5912:
Tak aj ja si skúsim tipnúť, nech tu nesedím nasucho. 🙂 2 zastávky 🙂
Reakcia na: Marek6283 #5912:
Nie som domáci, ale skúsim si tipnúť, ani jednu?
Reakcia na: Marek6283 #5912:
jednu a to ČSAO? 😉 alebo vtedy tam chodila len L6? no teraz som trochu na pochybach 🙂
!!! Nova sutazna otazka: Kolko zastavok mala l.c.5 v 80tych rokoch na Bratislavskej ulici? (cena za prvu spravnu odpoved je-zastavkovy stlpik vtedajsieho prevedenia CSAD-zlty).
Na usporu km by spoje liniek 5,6,7,15 mohli m at novu otocku priamo pred SAD ak by to bolo mozne a tym by sa usetril nejaky ten kilometer na kazdom spoji a VOd-EKO(kde aj tak nie je otocka) by obsuzili spoje jazdiace k AUO. Co sa tyka L5, jej zrychlene spoje o 5:23 a 6:23 celkom poznam a nechodia prilis vytazene. Ak by sa tam dal klbak AUO by urcite zvladli. Napr. o 5:23 by sa dal klbak z L1 5:20 po TOS, kedze v toske uz robi malo ludi. Ale skor tie klbaky davat na L15 ktora ide zo stredu sidliska
Reakcia na: Juraj #5909:
jasne, to súhlasím. Naviac možno medzi časom (ale asi skôr neskôr) sa postaví nový most a to možno zase ušetrí nejaké km ktoré sa využiijú inde.
Reakcia na: milan001 #5907:
Ja som rozpisal len jeden model. Takychto modelov mozeme mat aj 10 a vsetky budu variantnymi rieseniami.

Druhy model by mohol napr. vychadzat z tych 100 km denne, ale nezavadzala by sa ziadna uplne nova linka, iba by doslo k predlzeniu doterajsich liniek jazdiacich po Zlatovsku. Muselo by sa rozmyslat na tym
- ktore linky by to boli z pohladu odkial by sme sem vozili ludi
- kolko liniek by sa nam do tych 100 km zmestilo
- a ci tieto linky uz teraz nechodia na Zlatovsku natrieskane, takze by sa tam ziaden cestujuci iduci do AUO vlastne nezmestil

Urcite z pohladu MHD budu existovat 2 etapy:
1/ do doby uplneho rozbehu priem.parku a "utrasenia" pracovnikov z pohladu zdrojov cesty a druhu dopravneho prostriedku. Tu by sa linkovy system mesta nemenil, iba robili male upravy.
2/ po uplnom rozbehu a stabilizacii, kedy by sa mohol dat prepocitat nanovo cely system MHD vratane trasovania, linkovania a vyuzivania napriklad aj noveho mosta, ktory by v tej dobe mohol byt aj hotovy.
Reakcia na: Juraj #5905:
nejaké km by vyšli aj v dôsledku tohto: #5901
Otázka je, či neprispeje aj samotné Ouptronics, či už na spoje alebo na vozidlá (ako napr. KIA v ZA).

Inak samozreme týmto smerom som sa v návrhu #5886 uberal, pretože len zvýšiť počet km vie každý, ale ja som sa snažil aj ušetriť. ☺
Reakcia na: Juraj #5905:
jasné, stalo sa ? poznám zmluvné vzťahy. Sem píšem pre ďalšie zlepšováky a návrhy. Pretože ako to poznám, u nás sa to rieši buď - alebo, a variantné riešenia asi moc nikto nenavrhuje. ?
Reakcia na: draxter #5904:
? hotova pasia pre dochodcov,taky poschodak ? ,a u nas koli podchodu a tym co vzniknu pod trat...by dopadol ako v tej bondovke- ? http://www.youtube.com/watch?v=XzwXNvMyZd8&feature=related ,ale inak je to pekny kusok,no pockame na tie klbaky ?
Reakcia na: milan001 #5899:
Dopravaci nemozu cakat na vetrik, dopravaci pracuju s cislami. Tvoj vetrik treba fuknut listom na oddelenie dopravy na meste.

Nesuhlasim, ze samotna neexistencia vstupov nezaklada nemoznost navrhu. Preferujem metodu dopravno-ekonomickeho modelu. Tento sa tvori opacnym postupom ako som ti napisal, teda "odzadu", od penazi.

1/ Predpokladajme, ze mesto je ochotne do obsluhy AUO dat napriklad milion korun, co nie je malo penazi, teda 33 tis.€.

2/ Tuto sumu vydelime 0,9 € a vyjde nam, na kolko kilometrov mame penazi. V tomto modeli by to bolo asi 36 500 km rocne. Teda asi 100 km na den.

3/ Dalsim modelom bude pocet cestujucich, nech ich je napriklad 300, teda bude ich treba odviezt 4-mi autobusmi.

4/ Poslednym modelovym cislom bude pocet smien, pre zaciatok nech pracuju na jednu smenu kazdy den v roku.
Mame teda styri spoje do roboty, styri z roboty plus dalsie styri "vratne" spoje (lebo autobusy nebudu pred firmou cakat 8 hodin po navezeni ludi na ich odvezenie). Spolu 16 spojov.

5/ No a mozem zacat rozmyslat nad linkami. Mame teda 100 km na 16 spojov, teda jeden spoj (a teda linka) moze byt priemerne dlhy 6 a pol kilometra. Ak by sme dali nejake spoje z Juhu, co je omnoho viac km, museli by sme zvysok mat spoje kratsie. Teda z tych styroch autobusov by mohol ist maximalne jeden z Juhu, aby nam ostatne tri isli zo zel.stanice. A tak dalej mozeme rozmyslat. Stale mame len tych 100 km a 16 spojov, takze urcite nikdy neurobime to, co si napisal ty.

Takze skus pokracovat. Mas 100 km denne a mas 4 autobusy. Ako by si to teraz riesil?
Reakcia na: Marek6283 #5897:
počkaj ešte keď prídu s kĺbovými autobusmi, zrazu bdue aj ten akceptovateľný, lebo zatiaľ je názor pána Troligu, že tieto sú nevhodné a riešením sú tieto doubledeckery ?
Reakcia na: draxter #5902:
odkazujem na výsledky jednej starej ankety, kde sme urobili aj návrhy trá nočnej linky (po kliknutí na otáznik k príslušnej tarse): http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=3825242e29ef3934252b2e21ea
Reakcia na: milan005 #5894:
súčasná trasa linky 50 má 16,9 km: http://maps.google.com/

Tebou navrhovaná trasa /dúfam že som to pochopil presne/ je cca 12,4 km. To by nebolo zlé.
Reakcia na: Juraj #5892:
k tej predĺženej linke 22: predĺženie jedného spoja zo stanice na Sihoť je prírastok 2,3 km, resp. 2,9 km (podľa toho či sa bude krútiť okolo maxu alebo pôjde priamo po Železničnej).

Naopak zrušenie spoja linky 8 v čase linky 22 znamená ušetrenie 7,5 km. Z toho mi pekne vyplýva, že sa takto ušetrí na jednom spoji 4,6 až 5,2 km. Pri počte týchto spojov je to určite úspora, nakoľko linky 8 a 22 idú napr. v "a" v smere na Juh vždy vo vláčiku. Takže by to tiež nemuselo byť nepriechodné. Nasadiť na linku prípadne cez víkend kĺbový autobus, a máme víťaza. ?
Reakcia na: milan005 #5894:
Ja viem, ze nie si 001. Na rozdiel od neho som ani proti tvojmu navrhu nic nemal (len to, ze si ho zacal a nedokoncil).

Ono to dokoncenie nie je ziadna veda, mal by to zvladnut aj ziak zakladnej skoly. Trasu si vie prejst na bicykli (obvod kolesa by si mal vediet vyratat a vynasobit poctom jeho otoceni medzi jednotlivymi zastavkami) a takisto na kalkulacke vynasobit 90-timi centami by mal tiez vediet. Len chciet.
Reakcia na: Juraj #5889:
rozhodne úpravy na linkách 8/18 a 23/28 pozná každý kto sa vozí MHD a aj to množstvo prjejazdov, z ktorých by sa uživila riadna linka MHD (v našich pomeroch asi "nosná").

Linka 24: to, že spoj o 08:00 kapacitne nepostačuje, už uvádzali viacerí, ale zatiaľ sa s tým nič nerobí, hoci jeden kĺbový autobus je v tom čase možné nasadiť....takže samotná neexistencia vstupov ešte neznamená, že by sa nedal robiť návrh.

Ouptronics: mesto už uviedlo na webe, že k marcu bude prehodnotené vedenie liniek MHD, tak myslím že asi netreba čakať až do marca, nie? ? PS: nikde neuvádzam, že všetky spoje musia zákonite jazdiť k Ouptronics, na druhú stranu, myslí SAD už aj na to, kde by sa autobusy mali otáčať na Zlatovskej? (doteraz to bolo nevhodne v križovatke, obratisko nie je nikde). PPS:doprava spoza mostov je nevyhovujúca ako celok, aj s ohľadom na súbeh L3,5,15.

K linke 22 navrhujem to, čo som už uvádzal, podľa mňa je to správne, keďže po novom by spájala miesta s najväčšou HBV v meste (Juh II a Sihoť V). otázka je aj predĺženie konečnej z VÚO na Novú Kubru s postupom výstavby.

Myslím, Juraj, že by sa s tým niečo mohlo urobiť, nie? Ale bez vetra sa ani lístok nepohne, tak treba niečo rozprúdiť. ?
Reakcia na: Marek6283 #5897:
Presne tak, musíme veriť a držať im palce, aby z ich výrobných liniek zchádzali vozy, s ktorými bude radosť jazdiť a ktoré budú naše, SLOVENSKÉ❤ Kto vie, možno raz príde éra "troligáčov"... aa docela som zvedavý na ten kĺbový autobus, ktorý by mal vyjsť na svetlo sveta v blízkej budúcnosti?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.