Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prosím Vás, prečo v aktuálnom Infe č. 22 zavádzate verejnosť? Prečo by si mesto nemohlo vybrať dopravcu? Zákon o cestnej doprave predsa nezakladá monopol SADky /viď situácia v BB,kde MHD vykonáva viac subjektov, z tohto SAD BB nie je ani jeden z nich!/.Naviac,mesto predsa schvaľuje dopravcovi CP,ktorý je v súčasnosti strašný,a teda má oveľa väčšie právomoci ako vykresľujete,nie je to pravda?Preto sa zároveň pýtam,aký zmysel má tento CP zo Zastávky M. Rázusa: linka 2: 19:30 v "x" linka 6: 19:29 v "x" linka 8: 19:33 v "x" linka18:19:32 v "x" a o hodinu tiež: 20:29 - linka 6 20:30 - linka 2 20:33 - linka 8 a zase: 21:30 - linka 2 21:32 - linka 18 21:33 - linka 8 a znova: 22:25 - linka 6 22:25 - linka 21 22:26 - linka 2 22:32 - linka 18 22:33 - linka 8 Ak je toto cestovný poriadok, za ktorý má mesto uhrádzať stratu,tak nech si najprv rozmyslí, koľko z týchto liniek je v danej polohe zbytočných a dotácia by mohla klesnúť.Tak odkiaľ ste vzali, že "Akoby toho nebolo dosť, zákon o cestnej doprave Mestu Trenčín stanovuje, že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty."?

Odpoveď:

Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.
Reakcia na: milan005 #506:
zle si ma pochopil, hovorím že vláčiky boli aj v čase ich premávania po Soblahovskej. Teraz je rozdiel pri Perle aj na Považskej /18/.

Pošlem ti svoj CP, ktorý som v roku 2002 zostavil. Čo ma najviac dorazilo vtedy je, že ráno chodili obe spolu a tiež aj v poobednej špičke. Akurát medzi 16 - 19 Bol aký taký preklad /zo Sihote/.
Reakcia na: kvorka #505:
a este k tomu agustu. ano ten preklad bol super. l. 18 jazdila cez robotne dni X:24 zo sihote aj z juhu a cez vikendy X:10 z juhu a X:42 zo sihote co bolo super. ale ako som povedal v prvom pripade by to nebolo mozne pretoze na l. 18 jazdi az na nejaku tu vynimku jedno vozidlo a preto nemozu byt odchody X:24 z juhu aj sihote
Reakcia na: kvorka #505:
vpodstate mas pravdu, inak l. 18 jazdi okolo Perly a nemocnice nie po Soblahovskej;-) tato "tradicia" sa vpodstate zaviedla az 28.10.2006. napr. pred rokom 2002 jazdili l. 8/18 cez vikendy v preklade X:00(l.18) 28(l.8) inak zaujimavostou je ze niektore vikendy bolo mozne vidiet na oboch tychto spojoch klbove vozidlo. takisto cez robotny den bol ten preklad ako taky...neskor po r. 2002 ako vieme uz busy nejazdili v celodennom jednakom case ale kazdu hodinu inak, takze o intervale sa hovorit nedalo, ale takisto ani nie o "vlaciku" ako teraz. ono s tou l. 18 to je tak zrejme pre to ze sa zriadila nova linka 28, obnovila 9 a vratili sa spoje v spicke na l. 11, preto sa ubralo z 18-ky a druhy dovod je to, ze bola snaha aby bola l. 18 uplne nizkopodlazna a kedze mame len jedno vozidlo tak prestavky vodicov tvoria diery v "intervale". ale pravdou je ze ako som uz spominal nemusela mat l. 18 odchody z juhu X:15/45 ale X:25/55 nuz ale ako vidis kolega na take nieco ti nikto kompetentny neodpovie. SAD sa od vsetkeho distancuje a mesto mozno imhd cita ale radsej sa ani neozvu. myslim ze kompetentni musia sem chodit pretoze bez urazky ale nikto "normalny" by nasu MHD nehodnotil v ankete ako vybornu, len niekto komu to mozno vyhovuje
Páni, zaujímalo by ma, čo vravíte na to, že "vláčiky" pri linkách 8 a 18 /premávajúcich ešte po rovnakej trase Soblahovskou, s konečnou na Juhu I a II, a opačne/. Kedy sa táto "tradícia" prelomí? Tu by som chcel Jurajovi ukázať CP platný od augusta do októbra 2006, kde mali 8 a 18 tuším takmer dokonalý preklad.

PS: nevie niekto, prečo sa 8 a 18 na juhu prehadzovali? Veď stačilo vtedy zobrať odchody L8 a prihodiť L18. ?
ahoj vsetci, ked uz tu Zilincania spominaju stretnutie nadsencov MHD v ZA mal by niekto o taketo nieco zaujem aj v TN? myslim ze by to nebolo odveci.
Reakcia na: Valec #502:
Na stretavke v sobotu v Krave si sa mohol spytat, preco tak odpovedam, bol by som ti to vysvetlil.
Reakcia na: Juraj #501:
Hehe, príspevok #460 sa stáva nejakou univerzálnou odpoveďou. By si si mal preň aspoň nejaké okrúhle číslo vybaviť. Škoda že #500 ti vzal Petrox. ?
Juraj, 1 otazka. Ake je stanovisko SAD k skonceniu prevadzky posilovych - hokejovych spojov? Hlavne od ludi z Juhu co chodia na hokej pocuvam ako im zakazdym chybaju tieto zauzivane spoje. ?
Reakcia na: kvorka #498:
ale to by dost navýšilo vozokilometre, takze by si nemohol pocitat s intervalom silnejsim ako 30/60/60 co si myslim ze je pre stale sa rozvijajucu Vychodnu malo. ale myslim ze by bolo mozne to spravit tak, ze by tato linka mala interval silnejsi ale zrusenim l. 21 a potiahnutim l. 2 do Opatovej s intervalom 30/60/60. opatovani by si polepsili, sihot vy sice stratila l. 21 a az prehnany 20 min. interval na l. 2 ale ziskala silnu l. 28. co myslis?:)
Ja navrhujem zrušiť L23, a o jej vozidlá posilniť L28. A už sa na blbý preklad nebude dať vyhovárať. Lebo takto je to v TN ako v Kocúrkove...
Reakcia na: mato5287 #494:
dik chalani uz si spominam...len ja tie cisla zatial az tak neovladam, skor viem ked mi niekto povie nejaky specificky znak:)
Reakcia na: Petrox #492:
jasnacka dobre si mi pripomenul, ta #82 s povodnou domovskou l. c. 2 a suhlasim ze je v dobrom stave tiez som s nou isiel a #85 byv. domovska linka 11. obe by sa mohli ponechat este nejaky ten rok:)
Takže kedy približne príjdu nové Citelisy a kedy pravdepodobne budú zaradené do premávky? Stačí hrubý odhad. Ďakujem ?
Reakcia na: milan005 #490:
82 najdes na http://www.mestskadoprava.net/galeria/picture.php?cat=32&image_id=5491
a 85 je vsade iba stara podoba s celoplosnou reklamou
Reakcia na: Petrox #492:
tak tieto dva busy su skutočne z karos 732 v najlepšom stave akurat ta 82 m zvonka trocha olupany nater
Reakcia na: milan005 #490:
#82 je Karosa B 732.40, ktora bola zgeneralkovana cca. v roku 2001 (prelakovanie + vynoveny interier), pred touto opravou mal dlho reklamu "Mazda" na pravom boku medzi 1. a 2. dverami. Dnes ju spoznas podla bieleho celneho stitu na ktorom su zase nejake dekoracne pokusy (cierne pruzky), ma cervene stresne vetraky a na uplne zadnych nosnych stlpoch ma nalepky - slovenske vlajky. Podla mojho nazoru, pomerne v slusnom stave (interier), i ked nater vozu by si uz zasluzil pozornost! V utorok som s nim isiel z hokeja, takze cerstve info ?

#85 je Karosa B 732.1654, pri ktorej staci ked ti poviem ze pred cca. 3-4 rokmi mala celoplosnu, zlto-modru reklamu Ceskej poistovne. Dnes uz v klasickom, cerveno-bielom prevedeni. Zvonku celkom v pohode, interier podstatne horsi!
Juraj mám na teba jednu prosbu. Robím návrh CP pre mesto Trenčín a už mi chýbajú len určiť turnusy. Neposkytol by si mi niake info ohľadom terajších turnusov? Prosím... Vďaka
Reakcia na: Petrox #488:
no je to vcelku mozne, ja som pisal busy ktorymi ja jazdim...ale 80# som jazdieval pravidelne asi tak rok a pol dozadu, co sa tyka interieru to je pravda velka bieda...ale vykon mal velmi dobry, narozdiel od #81 do kopca a celkovo rozbiehanie. #86 to je maroon vsak? tak tento bus moc nepoznam z vlastnej skusenosti:) asi nastastie:D
takze moje navrhy: #81, #84, #87 a #76
Petroxove: #76, #80, #86
a matove: #83
chalani mam obavu ze sme vymenovali vsetky stare Karosy:D zostali nam tam len nejake tie generalkovane s celoplosnymi reklamami #78, #79)
ale nemozem si spomenut co su za busy #82 a #85?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.