Na zasadaní som osobne bol, cením si vysokú účasť a aj jeho úroveň a výsledok je prirodzený! Ľudia mali dobré argumnenty, boli vzdelaný a slušný až na jednu pomotanú pani, ale inak ozaj som bol veľmi milo prekvapený, dokonca tam bola aj pani čo pred dôchodkom robila na útvare mobility...taký záujem o dianie v tejto m.č. teda prekvapil.
Bola zverejnená zápisnica zo stretnutia VMČ Sever ohľadom nového grafikonu. Ak by niekto hľadal konšpirácie ohľadom jej stručnosti, nemusí, je to obvyklé. Najmä ak sa mláti prázdna slama...
To najdôležitejšie bolo zapísané. Všetci zúčastnení poslanci odhlasovali: VMČ SEVER žiada aby trasovanie linky č .11 bolo zachované v pôvodnej trase, a nesúhlasí s presmerovaním linky č.4 cez ulicu J. Derku, a aby bola linka č.4 zachovaná a aby bola trasovaná po medzinárodnej ceste č.61 smere do Kubrej
Necelé 2 mesiace do spustenia, revolúcie... A ostalo podozrivé ticho... Ceny ako pre horných 10tis, spoje každých 5 minút nikde... Ak to aj pôjde od 1.9. tak už teraz vidim že info kampaň bude na úrovni -130 tak ako pri drazovani, ludia aj po týždni stále "chvália" mnohí hykaju prekvapení. Ale mecenasom je to 10. Oni to od ľudí nepočúvajú, vzdy si to odserie iba jeden najdôležitejší článok reťazca... Vodič, v mene viacerý dakujeme za mediálnu neosvetu
Tiež súhlasím že to nie je ideálne ale je to zapracovanie všetkých možných argumentov "zo všetkých troch strán".
To že správca systému stále nevyriešil 9 rokov riešený problém tu my nevyriešime.
Ak by sa spoj pred dátumom 1.7. rozpojil presne viem čo by tu zaznelo:
SAD si presadila komplikovanejšie/drahšie cestovanie z Dubnice do Trenčína napriek tomu že bola požiadavka na priame spojenie, cestujúci spoj nenájdu na výveske, ...
Tak neviem, kto iný a na čo i e by čakal v danú hodinu na zastávke a ešte keď displej zobrazuje aj zastávky po ceste....to sú už také názory, nevravím že to je teraz ideálne, ale ani žiadna katastrofa.
Áno, hovoríme o prímestskom nočnom spoji Trenčín - NDCA - DCA - Nemšová - Horné Srnie - Trenčín, s odchodom 00:05 z Hasičskej, ktorý premáva od dnes (bude premávať v piatky, ale nakoľko je zajtra sviatok, nočák ide už vo štvrtok).
Nechcem sa o tom naťahovať, argumenty odzneli, už len pre zaujímavosť - zverejnili sme info o premávke nočného spoja na našom FB, aj s upozornením, že bude mať cieľ TN, aut. st. Už pár minút po zverejnení pribudol komentár s výčitkou, že je to mätúce. To hovorí samé za seba...
Neznemožnilo.
Ale nenašli by ho na výveske,
TN by nesvietil na tabuli ani v jednom riadku,
museli by si vystúpiť a znovu nastúpiť,
ešte aj priplatiť.
Na začiatku požiadaviek o nočných spoj som mal pocit tlaku na jeho priamosť.
Keby aspoň metóda zlomových zastávok funguje ako má - pre spoj a nie pre celú linku.
Tamto je urobené v editore grafických tabúľ. V CP editácií je možné napísať k zastávkam na linke číslo cieľa. V editore graf. tabúľ sa vytvoria bitmapy a v CP editácií sa napíše na linke ku každej zastávke napíše do stĺpca ciele číslo bitmapy. To číslo sa aplikuje na všetkých existujúcich spojoch, kt. "stoja" na zastávke.
Dávnejšie, keď tu na MHD bola SADka, fungovalo to, že napr. na linke 13 v hornom riadku sa zobrazovala ako "posledná zastávka spoja" zastávka Záblatie,pošta a potom sa to počas linky zmenilo na Gen.Svobodu. Potom to už tak nebolo. Ak by to bolo ako na foto, tak by sa na tej prednej nezobrazovali zastávky, na kt. spoj zastavuje.
PS: Od tohto roka už všetky linky v BBSK majú číslo linky, len SAD Zvolen zatial používa iba plastové tabule (nové pokladne IDS BBSK zjavne nevedia komunikovať s panelmi).
Neviem, s Transdatou nemám skúsenosti, avšak z pozorovania som napríklad aj včera zahliadol v Poprade regionálny autobus s upraveným cieľom Poprad, AS.
V opačnom smere som videl autobusy, že zobrazovali normálne linku a smer v automatickom formáte, aký poznáme. Je pravda, že SAD Poprad používa tiež tabule Bustec.
Pri Nitre tiež premáva okružná linka Nitra - Podhorany - Bádice - Nitra a odkedy Arriva vymenila palubáky R&G za Mijolu, tak sa z cieľu Nitra - Bádice stal klasický rolujúci dvojriadok s cieľom Nitra, AS v hornom riadku.
U SAD Trenčín vidím všeobecne problém, že má dosť vozidiel len s tými mini R&G prednými panelmi (už aby bola nová zmluva). Verím, že na nočnú linku bude nasadzovaný nejaký z EURO6 Crosswayou, ktoré majú veľký predný panel a majú aj bočné panely. Tým sa myslím, že zníži šanca, že by došlo k odignorovaniu spoja cestujúcimi.
Ja si tiež myslím, že v tomto prípade, keď ide jediný spoj po špecifickej trase, tak hore by malo byť rovnako ako u linky 50, kým u nás premávala, cieľ, a v spodnom riadku dôležité body trasy.
PS: pre toto by bolo fajn aj číslovanie v regionálnej doprave, ako je napr. v okresoch LC, RS...
Lenže ani rozdelenie spoja by fyzicky prepravu ľudí z DCA do TN neznemožnilo, len by im to vyhľadávač našiel ako prestupné spojenie. Chápem, že keby to bol spoj v čase špičky, je nereálne čakať, že si XY ľudí pôjde v Srní kúpiť lístok na zvyšok trasy. Tu sa ale bavíme prinajlepšom o jednotlivcoch, kde osobne nevidím problém v tom, aby si to vodič vedel ustrážiť a prípadne cestujúcich upozorniť už pri nástupe.
Asi sa v tomto nezhodneme, ale snažím sa na to pozerať tak, ktoré z dvoch riešení skomplikuje život akému počtu ľudí. A myslím si, že pokračujúci spoj s cieľom TN, aut. st. sa negatívne dotkne viac cestujúcich, než fiktívny prestup v Hornom Srní v sobotu o 0:45 ráno.
Je to práve kvôli požiadavke ktorú si aj napísal. Dať ľuďom možnosť dopraviť sa aj z DCA do TN. Vôbec by som to nenazýval presadením si od SAD.
Do Dubničky, Ľutova alebo Prusov asi veľa cudzích nejde ale ide o princíp, malo by sa to riešiť aby to fungovalo všade kde má.
Ja keď som išiel z KNM do Hor. Vadičova, moc nechýbalo a na ten spoj som nenastúpil.
Avšak v noci o 0:05 z Hasičskej, z daného nástupišťa nič iné nepôjde, iba tento jediný autobus takže by mal pôsobiť jednoznačne už sám o sebe.
Vo všetkých prípadoch (aj iných ako nočák DCA) ak si cestujúci všíma aj spodný riadok tabule, dá sa to.
Lenže tento technický problém vôbec nemusel vzniknúť, keby nešlo o pokračujúci spoj. Takto kvôli potenciálne 1-2 ľuďom (aj to asi preháňam), ktorí pôjdu z Dubnice o pol jednej ráno do Trenčína cez Horné Srnie dopletieme množstvo cestujúcich v Trenčíne. Poznám situáciu zo spojov do Tr. Závady, ktoré jazdia cez Dubnicu a nie je výnimkou, že niekto nenastúpi, keď vidí na transparente Nemšovú. A nie, nie je to o tom, že by ľudia boli blbí. Je to objektívne zmätočné a neraz to na pár sekúnd zmätie aj mňa, a to pritom o tomto špecifiku veľmi dobre viem.
Takže za mňa je pokračujúci okružný spoj Trenčín > Trenčín riešenie, ktoré viac uškodí, ako pomôže.
S Dubničkou v BN okrese by som toto rozhodne neporovnával. Prečo? V prípade Dubničky ide o lokálnu dedinskú linku, ktorá má relatívne stály okruh cestujúcich, pri ktorých si viem predstaviť, že si na to zvyknú. Naopak, nočný spoj spravidla využívajú aj ľudia, ktorí bežne RAD vôbec nejazdia, ale po posedení v podniku ísť autom skrátka nemôžu. A presne toto sú cestujúci, ktorých riešenie, ktoré si presadila SAD Trenčín, dopletie...
Malo by to byť aspoň rok (ročný PČL) keď po novom na infopaneloch v busoch beží niečo ako (nepamätám si presne znenie, len sa mi to mihlo): pokiaľ chcete cestovať výhodne aj modrými autobusmi v rámci mesta a používať PČL zriaďte si kartu SAD?! Nerád by som zavádzal ale je to niečo také.
Presne na toto som tu reagoval dva roky dozadu. V skratke, nemáš pravdu.
V zmluve síce je dojednaná dočasná akceptácia DK vydaných dovtedajším dopravcom.
Zároveň však bola dojednaná povinnosť stať sa členom ZAD a požiadať o zúčtovanie platieb z DK cez Transdata.
Teda ak by sa išlo striktne podľa zmluvy, karty SAD Trenčín s logom mesta Trenčín by sa už dávno nemuseli akceptovať. Ale museli by sa akceptovať karty vydané pre regionálnu dopravu a to nielen vydané SAD Trenčín, ale aj ostatnými členmi ZAD, ktorí si vzájomne zúčtúvajú platby cez Transdata.
Tým chcem povedať, že plán asi bol obmedziť alternatívne formy platieb, ktoré majú svoje náklady. A obmedzením iných kariet + zavedením výhodnejších predplatných si zlepšiť cashflow.
Jednoduchá matematika. Ak si na TD kartu kúpiš ročný predplatný, dopravca má na účte 182,50€ za služby, ktoré ešte len poskytne. A tie poplatky na zúčtovanie cez Transdata tiež nie sú nulové.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005
To že správca systému stále nevyriešil 9 rokov riešený problém tu my nevyriešime.
Ak by sa spoj pred dátumom 1.7. rozpojil presne viem čo by tu zaznelo:
SAD si presadila komplikovanejšie/drahšie cestovanie z Dubnice do Trenčína napriek tomu že bola požiadavka na priame spojenie, cestujúci spoj nenájdu na výveske, ...