Reakcia na: N/A #13132:
Z technických štandardov:"nový zmluvný Dopravca PAD TSK sa zaviaže, že jeho BČK bude akceptovaná (plná funkčnosť karty) v systéme Slovenský dopravný pas".
To isté má mesto aj v zmluve s Transdevom, len s tým rozdielom, že mesto Trenčín sa rozhodlo túto podmienku PO PODPISE zmluvy nevyžadovať (v otázkach a odpovediach je od p. Hartmana niekoľko výhovoriek na túto tému).
henko151
K zastávkam na znamenie v TN:
V Trenčíne sa na zastávkach na znamenie stále ešte máva, ale osobne to beriem ako prežitok z čias minulých. Pod Juhom je to naozaj o hubu. Vo večerných hodinách je tam fajn mávať aj s mobilom, aby si to vodič všimol.
Ak by sa zaviedli plošne zastávky na znamenie, tak by to znamenalo zjednodušenie celého systému cestovania. Mávanie by sa predpokladám, že zrušilo a pri výstupe by stačilo cestujúcich naučiť stláčať tlačidlá skôr (STOPky sa stláčajú už dnes kvôli otváraniu dverí). Výhodou Trenčína oproti Bratislave je, že STOPka je dostupná z každého miesta a tlačidlá sú jednotné naprieč celým vozidlovým parkom.
Globálne zastávky na znamenie, ale neznamenajú že autobus nepremáva podľa cestovného poriadku. Znamená to len to, že ak vozidlo ide v čase po plánovanom odchode zo zastávky a nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak nemusí zbytočne zastaviť, aktivovať dopyt a opätovne sa pohnúť. Jazdilo by sa teda naďalej s netolerovaním nadbehu a v tom prípade sa o nevychádzaní nadväzností nemusíme ani baviť.
Osobne si myslím, že zavedenie zastávok na znamenie by chlebodarcom MHD skvalitnilo služby (zrušilo by sa mávanie, systém by bol prehľadnejší a pri večerných jazdných dobách by sa mohli ušetriť nejaké minúty).