Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #13132:
Z technických štandardov:

"nový zmluvný Dopravca PAD TSK sa zaviaže, že jeho BČK bude akceptovaná (plná funkčnosť karty) v systéme Slovenský dopravný pas".

To isté má mesto aj v zmluve s Transdevom, len s tým rozdielom, že mesto Trenčín sa rozhodlo túto podmienku PO PODPISE zmluvy nevyžadovať (v otázkach a odpovediach je od p. Hartmana niekoľko výhovoriek na túto tému).
Reakcia na: pešiak #13125:
Keď tu už mudruješ, dokážeš rozoznať medzi dopravcom a prepravcom?
Nápoveda: https://imhd.sk/bb/doc/sk/12124/Jazykove-okienko-dopravca-alebo-prepravca
Reakcia na: 810zssk #13130:
Nuž môj názor som vyjadril, ďalší cestujúci sa tu zatiaľ nemajú čo v Trenčíne ohľadne tejto témy vyjadrovať, lebo ešte nie je a sem aj tak moc /na stránku/ cestujúci nechodia. Čas ukáže. Idem koncom mesiaca do BA a úplne náhodne som toto zistil. Ale určite sa nepreveziem, nakoľko sa jedná o dôvody, pre ktoré je to zavedené. Možno ešte jeden postreh. Často sa tu porovnáva, že to Wiedeň, či stredoeurópske a tak. Ale iba zatiaľ pre mňa v negatívach. Ďakujem za názory v tejto veci.
Reakcia na: pešiak #13125:
"Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,."
Nezhodneme a je veľmi dobrý dôvod prečo je tento model obsluhy zastávok tak málo rozšírený. Ide v princípe o stredoeurópsku špecialitu. Inak nemá zmysel na jednej zastávke znamenie vyžadovať a na druhej nie.

"cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút"
U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.

"Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút."
Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
Reakcia na: pešiak #13127:
Je to isté, ako keby to bolo na MHD. Obzvlášť regionálne linky v rozrastajúcej sa bratislavskej aglomerácii sú úplne iné ako nejaká dedinská linka Trenčín - Horná Súča. Dovolím si tvrdiť, že poznanie medzi vodičmi a cestujúcimi je podobné ako v Trenčíne na MHD, kde vodiči robia stále svoj vzor.

K zastávkam na znamenie v TN:
V Trenčíne sa na zastávkach na znamenie stále ešte máva, ale osobne to beriem ako prežitok z čias minulých. Pod Juhom je to naozaj o hubu. Vo večerných hodinách je tam fajn mávať aj s mobilom, aby si to vodič všimol.

Ak by sa zaviedli plošne zastávky na znamenie, tak by to znamenalo zjednodušenie celého systému cestovania. Mávanie by sa predpokladám, že zrušilo a pri výstupe by stačilo cestujúcich naučiť stláčať tlačidlá skôr (STOPky sa stláčajú už dnes kvôli otváraniu dverí). Výhodou Trenčína oproti Bratislave je, že STOPka je dostupná z každého miesta a tlačidlá sú jednotné naprieč celým vozidlovým parkom.

Globálne zastávky na znamenie, ale neznamenajú že autobus nepremáva podľa cestovného poriadku. Znamená to len to, že ak vozidlo ide v čase po plánovanom odchode zo zastávky a nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak nemusí zbytočne zastaviť, aktivovať dopyt a opätovne sa pohnúť. Jazdilo by sa teda naďalej s netolerovaním nadbehu a v tom prípade sa o nevychádzaní nadväzností nemusíme ani baviť.

Osobne si myslím, že zavedenie zastávok na znamenie by chlebodarcom MHD skvalitnilo služby (zrušilo by sa mávanie, systém by bol prehľadnejší a pri večerných jazdných dobách by sa mohli ušetriť nejaké minúty).
Reakcia na: pešiak #13125:
Pozeral som do pravidiel v BA i tu v TN, ohľadne signalizácie čakajúcim cestujúcim na zastávke , ktorá je na znamenie / v BA oddnes všetky pre vybrané dopravné prostriedky/.
1. Ba - c) nastupovať do vozidla a vystupovať z neho iba na zastávkach alebo staniciach, keď vozidlo
stojí. Ak ide o zastávku označenú v cestovnom poriadku ako „zastávka na znamenie“3,
cestujúci, ktorý chce nastúpiť do vozidla, musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič
prichádzajúceho vozidla mohol vidieť; / teda môj dovetok - stojí a rukami, či nohami nič nerobí/.
2. V Tn - na zastávke musí cestujúci stáť a zdvihnutím ruky signalizuje , že chce nastúpiť do vozidla viz. Postavenie a povinnosti cestujúceho Čl. 4 , bod. 9 z Prepravného poriadku Transdev.
Samozrejme nespochybňujem ani jeden ani druhý spôsob znamenia. .
Reakcia na: Mike #13126:
V pohode, tam sa to dá pre frekvencie a množstvo zastávok, či cestujúcich aj oprávnene chápať. A tiež je zaujímavé, že vzťah na takýchto linkách je oveľa priateľskejší, nakoľko sa cestujúci a pracovníci dopravcu viac poznajú.
Reakcia na: pešiak #13119:
A to v prímestskej doprave v IDS BK sú všetky zastávky na znamenie už od 15.11.2021.
Reakcia na: 810zssk #13124:
Ahojte,
bolo by dobré, ak by som dnes a teda aj pre budúcnosť iba naznačil, že nie som ani od konkurencie, ba ani stále niečo nehľadám ako záporné na dopravcovi.
Ak je tu otázka, prečo som tu vôbec otvoril tému - radikálnu zmenu v zastavovaní v BA. Je to preto, že môžeme čo chvíľa očakávať túto zmenu aj tu v Trenčíne. Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,. Z vyhľadaných diskutérov tu iba stručne uvediem tieto proti zavedeniu všetkých zastávok na znamenie. Teda:
1. Cestujúci zakúpením príslušného napríklad cestovného lístka uzatvoril s prepravcom právnu zmluvu. Teda prepravca nebude jazdiť od buka do buka ako sa mu to páči, či mu to vyhovuje alebo nie . Vrátane zastavovania resp. nezastavovania na všetkých zastávkach. Očakávam teda diskusiu tu, ako chce dodržať prepravca grafikon, ak ho dodržať vlastne nevie.
2. V náväznosti na potrebu prestupovania . Veď aj tu v TN je oprávnená snaha o prestupy / s tým je možné aj súhlasiť / napríklad Sihoť - Kubrá. Ide sa otvárať nový Kaufland a teda cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút. No a máme tu ,,zaručené,, odpovede dopravcu - ,,vodič nemôže odísť zo zastávky v predstihu,, .
3. Zastávka na znamenie - pán kolega ma upozorňuje, že v BA je postačujúce na zastávke iba stáť. Ak sa v realite niekto nad týmto zamyslel, určite mu neušlo, že tam často stoja aj necestujúci, lebo je to verejný priestor, ďalej od prepravcu ,, vodič každého vozidla musí zastaviť, ak už stojí na zastávke iný autobus / v našom prípade /. Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút. Neodpustím si, že už dnes v Trenčíne pod Juhom smer mesto sa často stáva, že vodiči nezastavia cestujúcemu a to ešte tento trénuje rôzne znaky signalizácie od kruhového pravou rukou po skríženie oboch rúk.
4. Dočítal som sa, že máte / vodič - prepravca / tiež určité problémy s tlačidlami vo vozidle. Teda podľa typu vozidla.
Neodpustím si na koniec tohto vstupu toto. V MHD sa šetriť nedá, teda takýmto spôsobom. Je to na úkor chlebodárcu, teda cestujúceho / v tom sú samozrejme aj samosprávy, či verejná správa/. A najlepšie sa mi pozdáva výrok občana - ,,Najlepšie, ak sa zrušia všetky zastávky,,. 🤑 ❗
Reakcia na: pešiak #13121:
"Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude"
A to nie je argument pre to aby na všetkých zastávkach platil jeden režim? T.j. autobus zastaví ak niekto na zastávke čaká, alebo niekto v buse zazvonil?
Reakcia na: pešiak #13119:
"Cestujúci budú teda dávať znamenie o tom, že chcú zastaviť. Tí vonku i tí vo vnútri."
Pánovi odporúčam naštudovať si prepravný poriadok IDS BK keď už tu chce dávať erudované výroky o MHD v Bratislave. "Znamenie" sa "vonku" už cca 20 rokov dáva tým že človek stojí na zastávke.
Reakcia na: pešiak #13121:
Zastávky na znamenie sú už 10 rokov v Nitre a nie sú s tým absolutné problémy. Okrem nákladovosti to samozrejme zrychľuje dopravu, keďže nemusí autobus zastavovať na každej zastávke, tak aj chronometráž môže byť tesnejšia.

Znižovanie hlasitosti hlásenia by sa už nemala dať.

Reakcia na: Michal Mazánik #13120:
Výborná otázka.
Nuž dosť podstatný. Hádam obaja sa zhodneme, že stále hovoríme o preprave ľudí. A otázky znižovania nákladovosti na prepravu / dopravca / sú prioritou aj v tej našej iMHD. Nebude dlho trvať a podobné pokusy tu budú tiež. Ak sa rozoberie všetko okolo toho, hádam sa rozbehne aj nejaká diskusia. A o to tu ide. Nič v zlom. Je pravda, že aj dnes sú aj tu doma už zastávky na znamenie / napríklad pri OBI/ . Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude. /hlavne cudzinci, či tí z vidieku /. Ale aj tiež tie úspory času, ak by vznikli tým, že autobus nebude stáť na zastávke, nakoľko nik nedáva znamenie. Toto sa tu dokonca aj už riešilo. Ako hovorím, treba to rozmeniť na ,,drobné,, . Vieš?😅
Reakcia na: pešiak #13119:
A toto má aký súvis s diskusným fórom trenčianskeho iMHD?
Ahojte, od zajtra, teda 13.02.2023 dochádza v MHD Bratislava , pozor ešte raz Bratislava, k zmene . A to aj na autobusovú dopravu. link tu https://dpb.sk/sk/sprava/zmeny-v-mhd-od-13-februara-sa-v-bratislave-celoplosne-zavadzaju-zastavky-na-znamenie-a-upravuje-sa-premavka-vybranych-liniek
Cestujúci budú teda dávať znamenie o tom, že chcú zastaviť. Tí vonku i tí vo vnútri. Je to údajne z dôvodu šetrenia. Podľa mňa nastane skutočný chaos. Stanoviská verejnosti sú veru skôr záporné ako kladné. Koniec hlásenia.😠 ❓ 👎
Tie bytovky v Zablati i Zlatovciach potrebujú použiteľnú MHD a preto zabiť 2 muchy jednou ranou je cez víkend pustiť linku 3 v 60 min intervale od 5 do 22. Linku 6 doplniť na 60 min vždy cez víkend. Linke 5 potom víkendové spoje netreba, linke 13 tiež nie, postačí 7/17. Stále dumem, ako urobiť linky tak, aby v a" bolo spojenie 30 min rozumné tak, že nepôjdu po sebe busy do Zámostia.
Reakcia na: Michal Mazánik #13115:
ten som bral, preto som dal po 21-vej (bez minút)...ale chápeme sa 😁
Reakcia na: draxter #13114:
Ahojte,
už sa určite nebudem vracať k téme nečistenia mesta , ale dávam do pozornosti stanovisko Trenčína, kedy si ho môžete samozrejme načítať aj na oficiálnej stráne Trenčína. Presne to pani hovorkyňa vystihla - to oni , nie my. Tu čítajte
Odpoved:

Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 7.2.2023

Zodpovednosť nie je na pracovníkovi mesta, za zimnú údržbu je zodpovedná spoločnosť, ktorá vyhrala verejné obstarávanie. O výsledku stretnutia zástupcov mesta a spoločnosti Begbie budeme informovať.
Tak si tu žijeme. 🤔
Reakcia na: draxter #13114:
Len pre upresnenie, po 21. hodine je spojenie zabezpečené spojom linky 6, o 21:01 z Rybárov na autobusovú stanicu (21:15 od SAD). Ale jasné, celkovo cez víkend večer nejde o práve konkurencieschopnú ponuku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.