Reakcia na: draxter #12159:
Otoč v Záblatí by mohol byt vyhovujúci, ak by v ňom a potom najmä na ul. Dolné Pažitie neparkovali autá. Btw tak ma napadá, harmonika sa naozaj vytočí aj na uličkách v Hanzlíkovej? A dokázala by sa otočiť aj na "otoči" v Zlatoviach, tzn. okolo ostrovčeka na križovatke s ul. Hlavná? Na druhú stranu, toto sú časti, kde na to ani nie je dopyt. Zároveň, ak by bol potrebný kĺb ako záloha (aby nemusela jazdiť #66) tak by sa to malo dať spraviť aj tak, že kĺbak sa dá na poradie, ktoré jazdí napríklad iba mimo Zámostia a ten uvoľnený mestský autobus by sa použil na tieto linky.
V súvislosti s harmonikami mi však teraz príde najmä dôležitá otázka, aby boli nasadené na ďalšie nosné linky (7, 11, 17 a 24) a pred Vianocami na 24 cez víkendy, pričom tu je myslím jasné, že prejde všade (a na Sihoti majú k dispozícií aj nový otoč).
Kubo 123
Na autobus #66 si teba iba zvyknúť, a ver že pribudne ešte min. #67 a aj #68, toto si mesto tiež odsúhlasí/odsúhlasilo už.
Vôbec si nezastávam sadku, každý má maslo na hlave, ale mesto ma väčší podiel na tom. Ma viac možnosti a nástrojov ako sa vyhnúť tomuto stavu čo sa tu deje.
Z mesiaca na mesiac je vidieť, že jazdí viac záložných vozov viac záloh, autobusy starnú to je nezvrátiteľný fakt. Dopravca využíva to čo má, je pravda, že občas by to chcelo lepšiu výmenu, bez #66, a nedávať na garantované spoje Irisbus ale keď sa nedá tak sa nedá. Či lepšie nech nejde žiaden bus?
Nemôžeš zasa chciet aby miesto #66 šiel kĺbak, každý bus ma svoj jazdný prikaz, kĺbak nemôže do každej časti mesta ísť, toto sa nedá zameniť. Krátky bus robí viacero liniek, pokiaľ kĺbak iba linky 1,8,17,24,25 ak sa nemýlim.
Neviem či by malo význam nasadenie 5eho kĺbaku, skôr spoje ktoré sú pravidelne plné posilniť druhým autobusom. V prípade poruchy kĺbaku potom je aspoň záložný #51.
A je aj veľmi ťažko povedať kedy je spoj preplnený, ak je v priebehu celej linky prepravených nejakých 60-70 ľudí je to podľa mna v pohode. Síce ľudia stoja ale je to mestská doprava, nie diaľková, že každý musí sedieť. Komfort cestovania sa dá zvýšiť aj inými opatreniami aj bez kĺbových, ale nie z vozovým parkom MHD Tn. Nový crossway #22 už toto môže ponúknuť.