Reply on: kvorka #12158:
Určite má mať MHD prednosť. Na druhú stranu, na Novinách sa ešte parkovné nevyberá a taktiež tam nie sú žiadne iné plochy, kde by mohli tie autá zaparkovať. Preto rozdávať pokuty by bolo, podľa môjho názoru, voči obyvateľom nefér. To sa môže robiť až po vybudovaní adekvátneho počtu parkovacích miest (pre náhradu za parkovanie na spojnici J. Zemana - Karpatská by ich bolo treba odhadom tak 20)...
Kubo 123
Na autobus #66 si teba iba zvyknúť, a ver že pribudne ešte min. #67 a aj #68, toto si mesto tiež odsúhlasí/odsúhlasilo už.
Vôbec si nezastávam sadku, každý má maslo na hlave, ale mesto ma väčší podiel na tom. Ma viac možnosti a nástrojov ako sa vyhnúť tomuto stavu čo sa tu deje.
Z mesiaca na mesiac je vidieť, že jazdí viac záložných vozov viac záloh, autobusy starnú to je nezvrátiteľný fakt. Dopravca využíva to čo má, je pravda, že občas by to chcelo lepšiu výmenu, bez #66, a nedávať na garantované spoje Irisbus ale keď sa nedá tak sa nedá. Či lepšie nech nejde žiaden bus?
Nemôžeš zasa chciet aby miesto #66 šiel kĺbak, každý bus ma svoj jazdný prikaz, kĺbak nemôže do každej časti mesta ísť, toto sa nedá zameniť. Krátky bus robí viacero liniek, pokiaľ kĺbak iba linky 1,8,17,24,25 ak sa nemýlim.
Neviem či by malo význam nasadenie 5eho kĺbaku, skôr spoje ktoré sú pravidelne plné posilniť druhým autobusom. V prípade poruchy kĺbaku potom je aspoň záložný #51.
A je aj veľmi ťažko povedať kedy je spoj preplnený, ak je v priebehu celej linky prepravených nejakých 60-70 ľudí je to podľa mna v pohode. Síce ľudia stoja ale je to mestská doprava, nie diaľková, že každý musí sedieť. Komfort cestovania sa dá zvýšiť aj inými opatreniami aj bez kĺbových, ale nie z vozovým parkom MHD Tn. Nový crossway #22 už toto môže ponúknuť.