Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
K predošlému len to, že okej, no uvidíme ako to bude, osobne ani tá zmena k lepšiemu ma akosi nedonúti presadnúť s auta na autobus.

Ale k inej veci všimol som si, že pri cestovnom poriadku tu na IMHD pri linke č. 1 (https://imhd.sk/tn/linka/1) v opačkom smere na Gen. Svobodu zjavne chýba zastávka Kubrá, ZŠ. Lebo či na cp.sk alebo priamo u SAD-ky v CP je písané, že obsluhuje aj túto zastávku tak niekde nastala chyba asi. Neviem či sem niekto kto to má na starosti pozerá do diskusie, alebo prípadne nejaký kontakt keby niekto vedel prosím a napíšem mu.
Reply on: Jacob #12522:
Kristepane, veď ak má mesto v podmienkach súťaže, že 100% vozoparku bude nízkopodlažný, tak asi s Crossom LE by sa nemohli do súťaže zapojiť, lebo by nevyhrali... Ak si mesto nastaví podmienky, ktoré bude aj potom reálne kontrolovať, tak nech ich jazdí pre mňa za mňa aj SAD Trenčín alebo Wiener Linien, ak ich splnia... Ako ja nemám chuť zastávať trenčiansku SAD, ale tuto asi stále nechápeme, akým spôsobom funguje výkon vo verejnom záujme, pravda?...
Reply on: Jacob #12522:
"...že ako pochovali linku č. 50 kvôli Covidu..."
Platí večerný zákaz vychádzania a reštaurácie sú už mesiace zatvorené. Dopyt po preprave v noci je na historickom minime. Kvôli Covidu nočnú dopravu zrušili alebo obmedzili Košice, Prešov, Praha, České Budějovice, Salzburg, Zurich, atď. atď. atď.
Určite netvrdím, že SAD TN nemá chybu, ale vyčítať im práve toto mi pripadá predsa len trochu mimo.
Reply on: Jacob #12522:
Nakúpili by to, čo by požadovali podmienky. Ak mestu stačili LE, nebudú z vlastnej vôle kupovať drahšie a údržbovo náročnejšie LF.
Reply on: TeBeCe #12519:
To musím povedať, že dlho nejazdil 😞 teraz si prezerám fotku ako som ho fotil si keď konečne začal jazdiť, neviem či presne od 21. februára 2017 ale ten rok určite. Je ho škoda, ale asi zjavne teda na tom technicky nie je dobre keďže ho už zjavne nechávajú znova na dvore SAD-ky.
Inak reálne celkovo moc neodjazil asi ani, keďže dlhodobo bol ako záložný aj to zjavne sa nikdy ako záložný nevyužil a viac stál a stalo sa tak znova.
Mi príde, že ako pochovali linku č. 50 kvôli Covidu podobne to dopadlo aj s týmto autobusom.
Osobne budem len rád ak nevyhrá súťaž táto SAD-ka a nech sa prace už preč, lebo osobne nechce sa mi veriť, že pri tých podmienkach mesta dokázali by to splniť. A zároveň čo by nakúpili? Iveco Crossway LE 12M ako naposledy v roku 2019? Určite nie, to nech si nechajú také polonízkopodlažné autobusy.
Reply on: capaCity #12516:
Presne tak! Vďaka občianskemu návrhu z roku 2016 sa začal dobrý trend v názvosloví zastávok, ktorý je bežný vo vyspelejších prevádzkach MHD. Určite by bolo namieste premenovanie dokončiť (nie len Zlatovská, ale aj Juh I či Kubrá, Opatová a Hodžova).

Čo sa Zlatovskej týka, veľmi ma tam sklamala ešte jedna vec - neboli zjednotené polohy stanovíšť PAL a MHD. Zastávky Zlatovská a Veľkomoravská sa mohli spojiť do obojsmernej zastávky pred Úspechom, kde sa malo vybudovať dostatočne dimenzované nástupište, obsluhujúce linky oboch dopravných systémov.

Nakoľko máme zjednotené tarify, tak sa to priam ponúka.
Aha to je škoda lebo je to môj obľúbený autobus
Reply on: FifoSk #12518:
Nema platnu EK/TK, bol odhlaseny z evidencie, takze tak skoro by som s nim nepocital, ak vobec. Pokial ho akutne nepotrebuju, tak uz donho asi peniaze vrazat nebudu.
Dobrý večer, chcel by som sa opýtať že či náhodou neviete kedy by sa mal vrátiť do premávky autobus #61?
Su nejake zakulisne informacie o tom, aky bol zaujem v tendri?
Po asi pol roku čakania je to od stredy tu: https://imhd.sk/tn/doc/sk/20460/Zmena-zast%C3%A1vky-Ve%C4%BEkomoravsk%C3%A1

Nedá mi sa však nepovedať, že po tom, ako sa premenovali zastávky na Juhu a Soblahovskej, som dúfal, že k Zlatovská VOD EKO, Zlatovská SAD, Zlatovská a Zlatovská, nák. stredisko nepribudne Zlatovská, ZŠ, ale napr. Brančíková, Továrenská alebo hoci aj Piešťanská (aj v minulosti sa dnešná Veľkomoravská a dnešná Piešťanská volali rovnako)...
Reply on: kvorka #12514:
Presne tak. A ten občiansky, na rozdiel od tej nepodarenej seminárky od DICov, nestál 20.000 eur...
Reply on: theo #12513:
...avšak ten občiansky návrh vytvoril napríklad nosnú linku 8, posilnenie 24, preklady liniek a zapamätateľné odchody. Ale aj prestupy, tam kde sa priame linky zrušili. Len škoda, že mesto odvtedy neurobilo skoro nič - chýba otoč v zámostí, posilnenie Juh III, Juh I v "a" na 20 min...to je všetko škoda, ktorá by dala MHD úplne inú pulz aj v súčasnom systéme, len s pár úpravami!
Reply on: Jacob #12511:
Žiaľ, keď okolo roku 2016 DIC Bratislava na žiadosť mesta spracoval novú organizáciu dopravy, tak pomerne nešťastne pomenili čísla liniek a ešte nešťastnejšie navrhovali prestupný systém s ukončením niektorých "doplnkových" liniek na prvej zastávke v centre mesta. A to všetko bez reálne vytvorenej chronometráže, kde by sa tie prestupy dali ukázať (boli len vygenerované podľa navrhovaných intervalov).

To samozrejme veľký úspech nemalo, takže vznikol "občiansky" návrh, ktorý viac zohľadňoval dovtedajší stav a do veľkej miery zachoval spojenie sídlisk na viacero smerov bez prestupov. Okrem toho viac rešpektoval dovtedajšie číslovanie liniek.

Takže toľko k histórii neexistujúcich prestupných systémov v trenčianskej MHD.
Reply on: Jacob #12509:
Na základe čoho si vygeneroval, že šanca, že tu ostane SAD je žiadna? Vzhľadom na to, že tu SAD vlastní všetku infraštruktúru je podľa mňa takmer isté, že sa do súťaže zapojí a môže ju aj vyhrať. To, že dnes nespĺňa požiadavky mesta platné na roky 22-32 predsa nič neznamená....
Reply on: theo #12510:
Škoda, lebo je to fakt bieda s tými intervalmi. Lebo fakt aby do najväčšieho obchodné centra Laugaricio išlo tak málo autobusov za jednu hodinu. A to tiež ma napadá, že neviem prečo využijú nový most, že by z Laugaricia nejaká linka aj za mosty išla nejaká linka. Zároveň ako spomínaš tie prestupy tak tu je príklad, bývaš za mostami tak ak chceš ísť do Laugarícia prestupu sa nevyhneš. Nedivím sa, že sa nikomu prestupy nepáčia, ale inde to je úplne bežné, len to je o návykoch cestujúcich. Stačí mi príklad ako v novom autobuse čo sa kúpil tak v ňom boli dopytové tlačítka, ktoré po chvíľi znefunkčnili lebo ľudia zjavne si na to nechceli zvyknúť, nie som si teraz istý či vôbec fungujú dlho som s tým autobusom nešiel. Síce je logické, že ako jediný bus čo má dopytové tlačítka v TN, že by bol chaos keďže by to bol jediný autobus. Ale zároveň ak bude nový dopravca a toto má mať autobus tak nuž budú si musieť zvyknúť, predsa to je dnes štandard.

Tu nejde pri kúpe autobusov o tom, že ak im zmluva končí o rok-dva-tri sa to neoplatí. SAD-ka tu je omnoho viac rokov za, ktoré mala nakúpiť nové autobusy!! A stalo sa? Nie. Mesto to nechcelo tak oni nekonali a doteraz tu jazdíme v hnojoch typu B952 a už ani tie Crosswaye pomaly nie sú vyhovujúce a starnú takisto. A nenaletím nikomu kto mi povie, že sa to nedalo nakupovať nové autobusy, keď v iných mestách sa to dá. Však pozrime ako pekne sa nakupovali/nakupujú postupne autobusy pri PAD lebo TSK má zjavne väčší záujem ako mesto Trenčín. Keby sa na MHD obstarávali hoc aj 3 autobusy ročne tak stále lepšie ako nič a postupne sa krásne obnoví vozový park a v prípade ak by SAD-ke skončila zmluva a niekto iný by to prebral tak stále je tu možnosť, že to novému dopravcovi odpredá. Aj tak teraz ako píšeš môže SAD-ka si predať na Bazoši svoje haraburdy, aj to skôr sú hodné do šrotu.
Reply on: Jacob #12509:
Ak sa nemýlim, súťaží sa rovnaký počet vzkm, ako má teraz SAD TN, možno s nejakou možnosťou dohodnúť pár percent viac alebo menej. Z toho automaticky vyplýva, že intervaly sa nijako zásadne nezmenia.

A úprimne, intervaly viac-menej zodpovedajú charakteru zástavby v jednotlivých častiach mesta a zohľadňujú silný lobing občanov proti prestupom.

Čo sa týka kvality, nikto nebude kupovať rok-dva-tri pred koncom zmluvy srandu za desiatky tisíc, aby si ju potom strelil na bazoši... objednávateľ nechce, objednávateľ nemá...
Reply on: FifoSk #12507:
Osobne pochybujem, jedine budúci rok keď bude vysúťažený nový dopravca. A šanca, že by tu ostal tento istý je žiadna lebo aktuálny dopravca pomaly nespňlňa ani jednu požiadavku mesta. Zároveň je dosť nanič, že tu budeme "trpieť" až do septembra 2022. Ako ja osobne síce už MHD nejazdím, možno párkrát za rok. Pri takomto fungovaní MHD mať radšej auto ako to aj ja robím. Lebo keď väzmem do úvahy, že prispôsobovať sa autobusu pri takýchto biednych intervaloch či už nízkemu komfortu to je fakt oničom. A proste SAD-ka nekoná žiadne zmeny, nekupuje nové autobusy, proste nič. Dôvod je aj typujem taký, že ak mesto nežiada o to tak ani SAD-ka nemá záujem konať a to je zle ako zo strany mesta či SAd-ky. Sme krajské mesto a dosť veľké a MHD je na otrasnej úrovni kedy človek uprednostní vlastné auto aj keď je to drahšie.
Reply on: FifoSk #12505:
Jedine na https://www.ubian.sk/ vieš zistiť ŠPZ autobusu na danom spoji.
Aha a ako ja mám tiež jeden ale fakt by ma zaujímalo či sa vráti ten starý systém na paneloch vnútri

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.