Reakcia na: JurajZaTn #11678:
V tomto by som si dovolil jedno riešenie navrhnúť a myslím si, že by stálo za zváženie. Mesto by kľudne mohlo založiť spoločnú sročku spolu s vami, tým pádom by autobusy mohla obstarávať SADka za svoje ceny a následne SADka z tejto spoločnosti vystúpila. Samozrejme by sa muselo znova jednať o manažérske rokovania medzi Ivecom a SADkou ale takýto model by nemusel byť na zahodenie. Po obstaraní by 100% majiteľom firmy bolo mesto a to mohlo SADke autobusy prenajímať.
Druhou možnosťou by mohlo byť to, že by sa cez firmu 100% vlastnenú mestom vyhlásila súťaž na obstaranie autobusov a výrobcovia by predkladali svoje ponuky. A mohlo by sa jednať o rámcovú kúpnu zmluvu na povedzme 5-6 rokov s odobraním vozidiel v počte súčasného stavu vozového parku aby sa za tých 5-6 rokov kompletne obnovil. Takto by sa dosiahla aj úspora pri cenách a nikto nevraví, že dodávateľom musí byť zrovna IVECO, kľudne nech sa do súťaže zapoja aj iní výrobcovia.
JurajZaTn
samozrejme teoreticky ano, ale malo by to pre mesto dalekosiahle negativne financne dosledky, lebo:
1/ Mesto nie je platcom DPH, preto by vsetky autobusy boli pre neho o 20% (!) drahsie. Aby si mal predstavu, pri nakupe autobusov to je taka suma, za ktoru dnes moze prevadzkovat MHD v TN 1 rok zadarmo... Teda napr. pri zivotnosti 16 rokov by mesto zaplatilo nie 16, ale 17x rocnych rozpoctov na MHD.
- Na toto spracovala na majetkovo-financnu komisiu spravu p. poslankyna Ing.Capova (foto zo zapisnice z 19jan2017 dolu, blizsie by mohol informovat aj Richard, bol tam s nami pritomny), kde tieto cisla uviedla, navyse pritom vychadzala z cien "optimistickych" a navyse bez DPH (teda treba to prepocitat z realnych cien navyse povysenych o 20% za DPH).
- (Upozornujem v sprave na fakt, ze minimalne jedna poslankyna si bola vedoma, ze "obnova vozoveho parku bude potrebna", a napriek tomu to dopadlo inac.)
2/ Mesto pri obstarani ci 7 alebo aj trebars 41 novych autobusov NIKDY nedokaze dohodnut taku dobru cenu, ako pri spolocnom objednani SAD TN a SAD ZA ma pri pocte 400 kusov!
Teda vysledok 1: Ak cena autobusov kupena cez SAD je o 20% nizsia na DPH a 12% za mnozstevnej zlave (beriem zlavu pri tohtorocnom LE), mesto pri nakupe autobusov cez SAD setri az 32% !!! Iba sialenec a nie dobry hospodar vyhodi priamym nakupom mestom 32% z tolkych milionov von oknom...
Vysledok 2: Mesto pri nakupe svojim vlastnym dopr. podnikom, ktory by bol platcom DPH, usetri sice 20%, ale stale nedosiahne na tu mnozstevnu zlavu.
Vysledok 3: Preto nepoznam ani jeden sucasny pripad, kde by toto mesto alebo VUCka takto napriamo kupovalo. Ze by (a preco by) mal byt Trencin prvy? Igor, ty by si do toho isiel?
Zapisnica z komisie 19jan2017_a
Zapisnica z komisie 19jan2017_b