Reply on: JurajZaTn #11687:
Je to inak, škoda, že TSK (ak je objednávateľom pri PAL) nie je objednávateľom aj pri MHD, lebo vidieť, že pri TSK sú PAL autobusy na dobrej úrovni, ich obstarávanie je dobre premyslené, a je vidieť, že pomaličky prestávajú jazdiť staré Karosy a viac tie nové Crosswaye a tie staršie (ktoré sú, ale stále v dobrom stave si myslím).Ten druhý model keby sa uskutočnil by to nebolo vôbec zlé. Hlavne keby sa to spravilo prípadne tak, že od budúceho roka kúpa ročne 4 sólo autobusov dajme tomu, tak do roku 2022 by to bolo dokopy 16 autobusov, vtedy bude mať väčšina Karós 16 rokov (4 Karosy ak idem podľa iMHD budú mať 17 rokov), zároveň možno keby to bolo tak, že 3 sólo a 1 kĺbový do 2022 by boli 4 kĺbové, a zároveň vtedy budú mať B 961 tiež 16 rokov.
Čiže keby to takto sa spravilo, čo je možno nereálne (typujem, že existuje veľa prekážok a aj kde sa zoberú financie, ale je to logický plán, a nejako teoreticky realizovateľný mal by byť, keď ak idem podľa iMHD tak B952 v roku 2006 dokázalo sa ich nakúpiť 11 autobusov a toto čo som ja popísal je 16 autobusov za 4 roky), tak by to bolo dobré, lebo ak sa majú začať nakupovať nové autobusy od roku 2022 či aj skôr o niečo, tak to potom dokedy sa kúpi počet ktorý nahradí B952 tak dovtedy sa normálne asi aj tie autobusy rozpadnú
JurajZaTn
samozrejme teoreticky ano, ale malo by to pre mesto dalekosiahle negativne financne dosledky, lebo:
1/ Mesto nie je platcom DPH, preto by vsetky autobusy boli pre neho o 20% (!) drahsie. Aby si mal predstavu, pri nakupe autobusov to je taka suma, za ktoru dnes moze prevadzkovat MHD v TN 1 rok zadarmo... Teda napr. pri zivotnosti 16 rokov by mesto zaplatilo nie 16, ale 17x rocnych rozpoctov na MHD.
- Na toto spracovala na majetkovo-financnu komisiu spravu p. poslankyna Ing.Capova (foto zo zapisnice z 19jan2017 dolu, blizsie by mohol informovat aj Richard, bol tam s nami pritomny), kde tieto cisla uviedla, navyse pritom vychadzala z cien "optimistickych" a navyse bez DPH (teda treba to prepocitat z realnych cien navyse povysenych o 20% za DPH).
- (Upozornujem v sprave na fakt, ze minimalne jedna poslankyna si bola vedoma, ze "obnova vozoveho parku bude potrebna", a napriek tomu to dopadlo inac.)
2/ Mesto pri obstarani ci 7 alebo aj trebars 41 novych autobusov NIKDY nedokaze dohodnut taku dobru cenu, ako pri spolocnom objednani SAD TN a SAD ZA ma pri pocte 400 kusov!
Teda vysledok 1: Ak cena autobusov kupena cez SAD je o 20% nizsia na DPH a 12% za mnozstevnej zlave (beriem zlavu pri tohtorocnom LE), mesto pri nakupe autobusov cez SAD setri az 32% !!! Iba sialenec a nie dobry hospodar vyhodi priamym nakupom mestom 32% z tolkych milionov von oknom...
Vysledok 2: Mesto pri nakupe svojim vlastnym dopr. podnikom, ktory by bol platcom DPH, usetri sice 20%, ale stale nedosiahne na tu mnozstevnu zlavu.
Vysledok 3: Preto nepoznam ani jeden sucasny pripad, kde by toto mesto alebo VUCka takto napriamo kupovalo. Ze by (a preco by) mal byt Trencin prvy? Igor, ty by si do toho isiel?
Zapisnica z komisie 19jan2017_a
Zapisnica z komisie 19jan2017_b