Len taká otázka, kúpu nových autobusov pre MHD schvaľujú tí ití poslanci čo schvaľujú pre PAL? Či PAL si riadite vy ako SAD-ka či niekto iný?
Inak tento rok príde aj ten nový autobus, ako náhrada za ten zhoretý? Inak je naozaj škoda, že to neschválili, sa mohlo kúpiť viac autobusov popri tom jednom, takto kupovať jeden autobus je nanič.
Inak je to pozitívne, že pri PAL sú ďalšie nové autobusy, ale ak aj správne typnem teda ich kúpu schvaľuje niekto iný, lebo keď to zrátam tak od 2016 kedy sa nakúpilo prvých 30 nových autobusov pre PAL tak každoročne sa kupujú pravidelne ako tak pozerám, a typujem, že ich už je vyše 50, správne?
Tak skúsim:
1.máj 2018 - náhrada za zhorený, inak 2011
2.september 2018 - Crealis
PS: Juraj, ja viem presne ako to je, ak si si všimol tá otázka bola čisto o "dopraváckom" vyznaní sa, kritika objednávateľa tu už bola dosť, tak je zbytočné to znovu rozoberať. Lebo ja som proti tomu, aby sa priamo predĺžila zmluva na 5 rokov, počas ktorých sa nám akurát rozpadnú 4/5 vozového parku kĺbakov a 15ks 952-ojok, keďže dodatok nové vozy nerieši (okrem už spomenutého prípadu "náhrady" v prípade vis major)
PPS: dúfam, že s tým obviňovaním si nemieril na mňa, lebo ja som dopravcu kritizoval za kadečo, ale za obnovu vozového parku isto nie
Až neskôr som zistil, že neskôr budú vodiči vidieť na displeji tie kamery čo snímajú, najprv som si myslel, že sú bez tejto funkcie. Takže sa ospravedlňujem, určite to musí byť pre vodičov pomoc, o tom niet pochýb, a inak plánuje sa to dať do všetkých autobusov postupne?
Ja by som kvizovku poopravil:
1. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Trencine na nakup novych autobusov?
2. Kedy dal naposledy suhlas objednavatel MHD v Lucenci na nakup novych autobusov?
Uz som to tu pisal mnoho krat a stale to nevedia niektori pochopit: SAD do MHD zaradi autobus IBA vtedy, ak mu da na to objednavatel suhlas, ak mu to schvali.
V Lucenci to objednavatel schvalil. Pokial to v TN poslanci neschvalia, SAD ziadne nove autobusy kupovat nemoze. Minule som daval link na zapis z komisie poslancov (jeden z nich tu tiez obcas dopisuje), ktora obnovu autobusov NEschvalila. A jej nazor si osvojilo aj mestske zastupitelstvo a tiez obnovu NEschvalilo.
Takze obvinovat SADku, ze neobnovuje autobusy nie je fer. Ak to objednavatel schvali, SADka vie obnovovat autobusy, vid dolu foto z nedavneho dna - 35 novych autobusov na primestsku dopravu.
Pokial si realne nesedel za volantom autobusu, veru nekomentuj. Inaj by si vedel, ake je pre vodica dolezite v plnom autobuse od volantu vidiet vdaka kamere na posledne schody a zadne dvere, ci si niekoho "neprivrzol". Alebo ci ti predna kamera zaberajuca aj kus priestoru pred vozidlom ako dokaz nepomoze vyvinit sa pri dopravnej nehode. A realne "asi" vodic vidiet na displeji moznost MA, co kamery snimaju.
Keď sa snažím ako snažím, ma nič nenapadá, lebo fakt iba Crossway mi vychádza ako jediné posledné vozidlo ktoré bolo sprevádzkované v roku 2011, ak, ale ak mám rátať prímestské autobusy tak to je iné, ale ak ich nerátam tak naozaj fakt neviem čo novšie máme v TN
1. Irisbus Crossway LE 12M (2011)
2. IVECO CREALIS (2018)
Je to celkom smiešne :DDD v menšom meste takéto autobusy idú mať a u nás teraz príde iba oproti tomuto trápny IVECO CROSSWAY LE, aj to iba kvôli tomu, že zhorel predošlý Crossway.
Ale čo čakať takéto autobusy ako sú teraz v Lučenci tak my ich budeme mať asi až keď už dávno inde nebudú a budú už asi aj autobusy ktoré pôjdu samé
Inak to čo má popísané na predvolebných bilboardoch Rybníček tuším niečo ako "Bližšie k moderným Európskym mestám" či niečo v tom zmysle, tak to fakt niekto ho bude voliť, keď je to celkom klamstvo? Keď si zoberieme, že ohľadom autobusov sme stále ako v roku 2005 kedy tu začali jazdiť B952 a jazdia bohužiaľ do dnes? Ja len chcem stále vidieť, čo bude robiť SAD-ka keď bude musieť po pár rokoch vyradiť všetky tieto staré rachotiny, nie, že by kupovali briebežne ročne okolo 7 autobusov dajme tomu možno menej, ale oni asi fakt čakajú kedy úplne budú zničené a nepojazdné a prídu o 15 autobusov a čo potom budú robiť chcem vidieť.
Možno sú B952 spoľahlivé a takto, ale povedzme si otvorene, ak chcú zvýšiť počet cestujúcich a aby ľudia presadli na autobus tak chce to aj lepšie autobusy, hlavne nízkopodlažné, keby aj nie 100% tak keby tak 50% a viac, lenže teraz... ani tam kde majú ísť na 100% nízkopodlažné autobusy tak takých spojov je málo a pri niektorých ani to neveia dodržať, čo je smutné
Len tam hl. architekt Beďatš nespomenul jednu zásadnú vec, ktorú povedal v diskusii o električke na TSK a to, že 3. etapa by bola otázkou budúcnosti až by sa z Trenčína stala nejaká väčšia aglomerácia.
A úprimne, teraz by bol problém aj s tou druhou etapou - stačí si pozrieť, ako teraz chodia autobusy po Východnej - interval aj obsadenosť je porovnateľný s okrajovými "vidieckymi" časťami mesta ako Záblatie či Kubrica.
Dnes som si všimol, že prišlo k "posunutiu" premaľovaniu zastávky Hodžova, kotolňa smer mesto na linke číslo 8 bližšie ku križovatke s Považskou. Mne sa to pozdáva kedže sú zastávky Hodžova kotolňa pre všetky linky bližšie k sebe a aj to zachádzanie k obrubníku bude asi lepšie . Ale asi vymyslené len tak v okamžiku, lebo prístrešok stojí ešte na pôvodnom mieste
Neviete niekto či takéto premiestnenia sa dajú riešiť bez projektu ? Ja som bol v tom že nie a ak sa jedná len o rekonštrukciu cesty musia byť aj zastávky na pôvodnom mieste. Ak to ide je škoda že v rámci rekonštrukcie Gen Svobodu sa nerobila komplexná optimalizácia polohy zástaviek v náväznosti na priechody pre chodcov. Spravili sa vylepšenia ,ale dalo sa získať viac napr. zastávka Mateja Bela smer Gen Svobodu pre obyvateľov obytného bloku Západná je strašne nešťastne riešená Napájanie frekventovaných peších ťahov napr. aj na zastávky tak aby bol pohyb chodcov logický a ekonomický a nevznikali zbytočné kolízie by sa malo riešiť v každom projekte. Ešte sa máme čo učiť aj keď už vidím zlepšenia takže budem myslieť pozitívne.
A čo je prekvapujúce na tom, že tradičná jesenná diskusia s primátorom sa konala na jeseň v čase, kedy sú na jeseň voľby? To ako mal ju Rybníček usporiadať po voľbách bez toho, aby vedel či bude primátorom aj po nich? Alebo ju mal usporiadať pre budúceho možno iného primátora?
Tradičná jesenná diskusia s primátorom, ktorá tento rok prekvapivo pripadla na čas krátko pred voľbami. Doprave sa venuje od 20:20, najzaujímavejšia je asi informácia o prírastku cestujúcich:
+1% v MHD
+10% v PAL
Kto si pamätáte vlaňajšiu diskusiu, tak tam hovoril taktiež o prírastku +1% v MHD, takže od zmien v cestovnom poriadku, spoplatnení parkovania a čiastočnej integrácií s prímestskou dopravou to máme za dva roky zhruba dve percentá cestujúcich naviac.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka
1.máj 2018 - náhrada za zhorený, inak 2011
2.september 2018 - Crealis
PS: Juraj, ja viem presne ako to je, ak si si všimol tá otázka bola čisto o "dopraváckom" vyznaní sa, kritika objednávateľa tu už bola dosť, tak je zbytočné to znovu rozoberať. Lebo ja som proti tomu, aby sa priamo predĺžila zmluva na 5 rokov, počas ktorých sa nám akurát rozpadnú 4/5 vozového parku kĺbakov a 15ks 952-ojok, keďže dodatok nové vozy nerieši (okrem už spomenutého prípadu "náhrady" v prípade vis major)
PPS: dúfam, že s tým obviňovaním si nemieril na mňa, lebo ja som dopravcu kritizoval za kadečo, ale za obnovu vozového parku isto nie
PAL: koľko vozov je NP z tých nových?