Reakcia na: Richard Ščepko #11557:
Nemala sa zástavka Dlhé Hony smer nemocnica presúvať bližšie k ZŠ a bez zastávkového pruhu ? Prečo sa nakoniec to riešilo takto mne sa pôvodné riešenie viac pozdávalo, tak by boli lepšie rozmiestnené zastávky v tej lokalite. A bolo by to bližšie aj k ZŠ.Zároveň si myslím, že na tej komunikácii je vhodnejšia zastávka v jazdnom pruhu podľa mňa vôbec nie je tak frekventovaná ako ulica Soblahovská. Síce v tomto riešení bez premiestnenia k ZŠ asi to nie je možné.
A ešte detail dĺžka zastávky je cca 18-19m na druhej strane podľa súčasného CP odchod liniek 5,28 smer centrum od 14 do 17 presne v 32 minute. Ok presne na minútu ešte linky v TN nepremávajú ale drobná argumentácie prečo nie 25m
TN reálie sú také, že aj na menej významnej zastávke (myslím mimo centrum) bude dochádzať k zhluku autobusov lebo tam nie je jedna linka na zastávku ako napr. v BA. Tak si dávam otázku ako najlepšie riešiť také zastávky , lebo pre druhý autobus ak je dlhá len 19m je už tá bezbarierovosť neriešená.
JurajZaTn
V idealnych podmienkach daneho vozidla, daneho motora a daneho zatazenia 1 osobou preraduje z "jednotky" na "dvojku", ked dosiahne 1640 ot/min pri cca 12 km/h a ocasky vtedy klesnu na 1360 ot/min. Presne v tomto rozmedzi otacok radi aj dalsie rychlosti. Z toho vyplyva, ze optimalne otacky su niekde okolo 1480 ot/min.
Ak sa vo vozidle vezie viacej osob alebo vozidlo sa rozbieha a preraduje do kopca, tak ten pilovy diagram je presne rovnaky, len sa rozmedzie obidvoch preradovacich otacok posuva vyssie. Takze preraduje nie medzi 1360-1640, ale napr. 1450-1730. Kedze 1730 je viac ako 1640, tak aj vozidlo ma vacsiu spotrebu paliva.
Rovnako podla takejto schemy radia dnes rychlosti vodici na manualnej prevodovke (akurat vzhladom na inu velkost motora, jeho vykonu a krutiaceho monentu) a tak to bude robit aj automat. A bude zalezat, ako bude naprogramovany, ci do miest na rovine alebo kopcovitych, pricom v skutocnosti nejde o nic ine, len:
- posunutie rozmedzia radenia do vyssich otacok
- alebo o zmenu "do pomala" v diferenciali - takze rozmedzie optimalnych otacok zostane, ale bude sa preradovat pri nizsich rychlostiach km/h (najcastejsia varianta)
Dnes uz do mnohych prospektov vyrobcovia pilovy diagram davaju, aby ludia, ktori tomu rozumeju, ziskali prehlad o charakteristike prevodovky. Nie je to nic zlozite, na skole sa to uci na jednych z prvych hodin...
Pilovy diagram