A vieš prečo nebola súťaž? Ako napr. zabezpečíš, že náklady na km budú fixné na niekoľko rokov? Čo sa tak zamyslieť nad životnosťou autobusov, to že väčšina je na hranici odpísania a tak je jednoducho povedané - ekonomicky výhodnejšie sa ešte povoziť na tých čo máme, keďže sa ich limit blíži k 15 rokom. Ty už tu prestať šíriť svoje demagogické myšlienky o tom, ako mesto porušuje zákon, lebo je to zavádzajúce klamstvo.To že nevyužili verejnú súťaž, nie je protizákonné, súčasná legislatíva to umožňuje a nie sme jediným mestom, ktoré to využilo. Rok a pol prebiehali diskusie na úrovni finančnej a majetkovej komisie so spoločnosťou SAD a nie nie som naivný, výsledok samozrejme nie je ideálny ale v súčasnej, nie len ekonomickej situácii je nanajvýš pragmatický.
A hocikto by to chcel takto urobiť nemohol, pretože mu to vedenie mesta neumožnilo. Predĺžením zmluvy bez súťaže. Takéto hnusné polená hádže toto mesto pod nohy sirsu...
Poviem ti tajomstvo: zakúp si vozový park, prenajmi, zamestnaj ľudí. Buď teda ty konkurenciou a alternatívou na schopného poskytovateľa MHD. Vyskúšaj si čo všetko táto práca obnáša a až potom hodnoť, kto je akým schopných poskytovateľom služby. Máš slobodnú vôľu, nič ti nebráni skúsiť robiť veci lepšie keď si myslíš, že iní to robia nedostatočne. Pretože ľahko je súdiť a komentovať niečo do čoho nevidíš a zamerať sa len na špičku ľadovca, pričom iné súvislosti ti zjavne unikajú.
Chcel som súťaž, akú požaduje zákon. Poviem ti tajomstvo, vozový park sa dá zakúpiť, prenajať a ľudia zamestnať. SAD TN je všetko možné, len nie schopný poskytovateľ MHD. V kombinácii s vedením mesta, ktoré si nechá od sadky skákať po hlave a robí si čo chce, je to kombinácia priam ťahajúca z áut do verejnej dopravy...
a ty akú súťaž si chcel? Vidíš tu nejakého iného schopného poskytovateľa mestskej hromadnej dopravy s dostatočným vozovým parkom, personálnym obsadením + technickým vybavením okrem SAD TN? Nevšimol som si žiadne zástupy záujemcov o tento lukratívny job. A áno, Rišo robil určite všetko možné aj nemožné aby sa Georgovi vyšlo v ústrety, lebo vie, že bez súkromného investora sa nikde so stanicou nepohneme.
Ideálne umiestnenie by som si predstavoval v miestach od ZUŠky po nový železničný most v blízkosti Mládežníckej ulice kde sa v blízkosti stretajú všetky vetvy MHD (Kubra-Sihoť-Západ-Juh), súčasná stanica je len na kubranskej vetve.
A zároveň by to bolo prakticky v centre a nemuseli by žiadne spoje zo Sihote zachádzať na stanicu. Ale tak je to nereálne keď už je po všetkom.
Inak na margo hádzania polien, tak všetci, čo v tomto meste žijeme a zaujímame sa, vieme, aká nebotyčná hlúposť to je. Veď tu najvyšší predstaviteľ mesta vystupoval pomaly ako Trebalssieho advokát, menil sa kvôli Terminálu ÚP, predávali sa pozemky tak, ako investor potreboval, o vzťahu mesta a SAD (=SIRS) svedčí aj predĺženie zmluvy sadke bez súťaže a tak ďalej a tak ďalej... tak aké polená? ?
Amen. Keď si zoberieme, že trištvrte Slovenska má stanice z monarchie, ktoré sú ako cez kopírak, tak môžeme byť naozaj radi za to, čo máme v TN. Druhá vec je, ako píšeš, že na Slovensku máme dobrý zvyk niečo pekné postaviť a potom to nechať desaťročia chátrať. Na normálnu údržbu budov, verejných priestorov a pod. sme tu ešte nedorástli.
Rovnako súhlasím, že žst Trenčín nemá blbé umiestnenie, neviem si ani predstaviť lepšie v podstate- blízko centra s obrovským rozvojovým potenciálom (priestor medzi Sadovou a Kragujevackých hrdinov, kasárne SNP, brownfield okolo bytoviek na Železničnej a pod.)..
Dovolím si jednu fotografiu zo svojho blogu, je pravdepodobne z roku 1944. Ani mne osobne nepripadá zlá, či otrasná. Teraz ale myslím architektúru aj so zamýšľaným predstaničným námestím. Inak súhlasím s S499.1023. Citlivá rekonštrukcia by mohla urobiť divy nie len so žel. budovou v Starej Turej, ale aj v Trenčíne.
Len si dovolím podotknúť, že budova železničnej stanice v Trenčíne nie je žiadna "ohyzda" ale hodnotná funkcionalistická budova vysokej architektonickej kvality, len sa o ňu treba aj starať.
A Trabelssiemu sa polená pod nohy nehádzali, len sa mu neliezlo do riti ako je on zvyknutý.
1) terminál v navrhovanej podobe by zabetónoval problematické riešenie na dlhé desaťročia. Z pohľadu stromov, z pohľadu dopravy, z pohľadu pešieho presunu v rámci železnice/pal/mhd.
2) nemusí všetko riešiť jeden veľký investor. Mesto ich môže vysporiadať, rozdeliť a ponúknuť menším investorom. V konečnom dôsledku, nejaké skúsenosti z toho sú z čias riešenia pozemkov v dnešnom priemyselnom parku v Záblatí a aktuálne sa takto nejako rieši priestor, ktorí vznikol po presune železnice.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
syko
2) nemusí všetko riešiť jeden veľký investor. Mesto ich môže vysporiadať, rozdeliť a ponúknuť menším investorom. V konečnom dôsledku, nejaké skúsenosti z toho sú z čias riešenia pozemkov v dnešnom priemyselnom parku v Záblatí a aktuálne sa takto nejako rieši priestor, ktorí vznikol po presune železnice.