Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #6979:
Len malu vec chcem podotknut, spojenie Juh-Centrum cez Elektricnu rychlejsie ako spojenie Juh-Centrum cez Soblahovsku nieje ani zdaleka, ba aj o dost dlhsie a nesikovnejsie, hlavne vdaka skvelym semaforom. Ale pacia sa mi celkom navrhy vas oboch a to potiahnut L22 az na Sihot, potom mi ale prichadza na um niektoru linku (18) skratit len po byvalu mliekaren, neviem ci by tam bolo mozne otacanie, ale urcite ano, alebo zeby sla z povazskej po Zilinskej a konecnu by mala pri radegaste, aspon by sa trochu odbremenila konecna VUO, kde casto vznikaju kolizne situacie. Niektore veci by sa dali riesit zavedenim dobrej ceny prestupu a to rusenie liniek ktore maju zoapr spojov ako 16, 19, 20, pripadne 7. Myslim ze by to nebol vobec problem zrusit ich v celom rozsahu. A este k tomu kvorkovmu navrhu, linka z Opatovej je zbytocna cez stanicu, ekdze Opatovani na stanicu mozu ist kludne PAL, ktore maju z Opatovej dobru frekvenciu a navyse myslim ze sucasna trasa L21 ma svoje opodstatnenie ze chodi po Elektricnej, lebo nemocnicu, Legionarsku, Smazienku obsluzia spoje Poruby/Dubnice, ktore idu az k Smazienke. L17 by som na Soblahovskej nechal, Soblahovska ma mali liniek a ma dobry asfalt+ziadne spojenie na stanicu by neostalo, to by som nemenil
Reakcia na: draxter #6979:
Môj nárvh linkového vedenia:
L1 Juh I - Inovecká - žst - Kubra 30/60/60
L2 Sihoť - žst - Biskupice - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120 (+ účelové spoje pre LOT)
L5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská 30/60/60
L6 Sihoť - žst - Zlatovská 30/60/120
L7 Kubrica - žst - Zlatovská (účelové spoje - US)
L8 Juh II - Električná - Sihoť (len v špičke US: zrýchlené po Električnej)
L11 Juh I - Legionárska - žst - Kubrica 60/60/60
L15 Juh II - Inovecká - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 30/60/120
L16 Sihoť - žst - Old Herold - Kasárenská - Detské mestečko - Záblatie (US v "x" aj v "a")
L17 Juh I - Legionárska - žst 60/60/-
L18 Juh I - Dlhé Hony - Sihoť 60/60/60
L19 Juh I,II - Legionárska - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L20 Juh I,II - LOT (US)
L21 Opatová - Sihoť - Električná - Juh II 60/120/120
L22 Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Sihoť 30/30/30
L23 Juh III - Inovecká - žst 30/60/120
L24 Sihoť - žst - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L28 Juh III - Dlhé Hony - žst - Sihoť 60/60/120
L50 bez zachádzky za mosty resp. zachádzka za mosty na konci trasy

Dôvody:
L2: obsluhu v "a" do Nozdrkoviec, inak sa zredujuje. L24, ktorá stojí pri Perle a do Biskupíc je to na skok, prípadne na trase L24 zriadiť zastávku tam ako je dnes "čierny" prejazd cez trať. Večerné nevyužívané spoje sa zredukujú na linku 10
L8: bude obmedzená len na účelové spoje v špičke, inak dôjde k jej zrušeniu. Na jej úkor prípadne môžu byť posilnené linky 18,22,23 či 28.
L3,13: zrušia sa, ako náhrada sa predĺžia spoje liniek 15 a 16. Linka 16 prevezme tzv. hornú trasu cez krkaháje a linka 15 spodnú. Zefektívni sa obsluha, úspora km po predchádzajúcom krúžení cez celé mesto, pretože L15 sa len predĺži (prípadne len vybrané spoje) a L16 bude presmerovaná. Či bude ponechané ozančenie 16, alebo pôvodné 13, bude jedno.
L15: krúženie cez celé mesto L3 sa skráti tak, že ju nahradí predĺžená L15, premávajúca aj v "a" miesto zrušených spojov linky 3, a časti linky 13
L17: presmerovanie do trasy linky 11, dokonalý preklad
L18: okolo nemocnice premáva L2 a 24, to postačuje. Linku 18 presmerovať teda stredom sídliska Dlhé Hony a zatraktívniť ju
L19: preberie obsluhu aj sídliska Juh I, ušetria sa spoje linky 9
L22: ako písal kvorka, toto riešenie šetrí km, zachováva obsluhu obioch najväčších sídlisk, pričom aj keď dôjde k poklesu na oboch sídliskách, intervalovo to nebude mať na ne dopad. Môže to byť kompletne kĺbová linka aj v "a"
L23 a 28: pri zrušení linky 8 môže dôjsť k doplneniu pre pravidelný celodenný interval a dokonalý preklad

Výsledok: šetrenie + intervaly

Reakcia na: kvorka #6976:
Niektoré zmeny sú zaujímavé, podľa toho čo píšeš by MHD vyzerala takto (pre prehľadnosť uvádzam tvoj návrh:
L1 Juh I - Inovecká - žst - Kubra 30/60/60
L3 Juh II - Zlatovská - Orechové 60/120/120
L5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská 30/60/60
L6 Sihoť - žst - Old Herold - Zlatovská - Záblatie 30/60/90
L7 Kubrica - žst - Zlatovská (účelové spoje - US)
L8 Juh II - Električná - Sihoť 30/60/-
L10 Opatová - žst - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120
L11 Juh I - Legionárska - žst - Kubrica 60/60/60
L15 Juh II - Inovecká - Zlatovská 30/60/-
L16 Sihoť - Old Herold - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L17 Juh I - Legionárska - žst 60/60/-
L18 Juh I - Legionárska - Sihoť 60/60/60
L19 Juh I,II - Legionárska - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L20 Juh I,II - LOT (US)
L21 Sihoť - žst - Biskupice 60/120/120
L22 Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Sihoť 30/30/30
L23 Juh III - Inovecká - žst 60/60/120
L24 Sihoť - žst - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L28 Juh III - Dlhé Hony - žst - Sihoť 60/60/120
L50 bez zachádzky za mosty resp. zachádzka za mosty na konci trasy

S niektorými vecami možno súhlasiť, avšak moje výhrady sú tieto:
a) linka 21 by mohla ostať kľudne linkou 2, nech nepletieme cestujúcich
b) linku 18 by som presunul buď na Inoveckú alebo Soblahovskú ulicu, pretože podľa tvojho návrhu tade už jazdia 3,10,11,17,18,19,21,24,25 a čiastočne 5,28, zatiaľ čo po Inoveckej len 1,15,23 a po Soblahovskej len linka 22.
c) "tvoju" linku 21 považujem dokonca za zbytočnú v takom rozsahu, súhjalsím s milanom005, radšej by som na jej úkor prípadne posilnil trochu L24, prípadne L10.
d) linku 3 by som nechal jazdiť aj do Záblatia kvôli univerzite
e) spojenie liniek 6 + 13 v tejto podobe nie je vhodné, skôr by som to riešil zachovaním linky 6 premávkou po Zlatovskej a predĺžením jej spojov do Záblatia, naopak zrušením nevyťažených spojov linky 13 zo zvážením ich presunu na linku 3 alebo 6. Linka 6 má v exponovaných časoch dosť cestujúcich, rovnako linka 13 je v špičke až preťažená. Skôr ide o tie večerné spoje. Linka 3 je dobre vyťažená skoro stále, tam by sa zišla posila.
f) u linky 18 je problém so súbehom s linkou 8, toto sa musí odstrániť v smere zo Sihote

Súhlas musím vyjadriť s linkou 8 a 22. Je zrejmé, že dnes sú to najvyťaženejšie linky Trenčína. Linka 22 je skoro kĺbová a linka 8 skoro sólová. Problém je, že veľa spojov linky 22 ide po linke 8 a opačne. Potom idú niekedy 2 prádzne vozidlá. Ak nerátam cestujúcich na Dlhé Hony, tak cestujúcemu z centra je jedno či ide linka 1/22 alebo 8. Markantné je to v "a", keď idú v jeden čas aj L8 a L22. Preto súhlasím s Tebou navrhnutou zmenou, a to je predĺženie linky 22 až na Sihoť a zrušenie spojov linky 8 v čase predĺžených spojov linky 22. Neviem však, či by presmerovanie osmičky na Električnú bolo správna, ale možno by to urýchlilo prepravu na trase Juh - centrum. Zaujímavé riešenie v špičke.

Skúsim teda zlepiť môj návrh
Je to celkom fajn, tá L22 sa mi pozdáva veru. A L17 pokojne viac spojov po Trens a hlavne nech nejdú 5 minút po sebe. ?
Reakcia na: kvorka #6976:
Moj navrh:
V prvom rade zaviest co najnizsiu cenu prestupneho listka.
1-bez zmeny
2-zrusit vecerne spoje, t.j. 20.02a, 20.30x, 20.37a, 21.02a, 21.07x, 21.25x, 21.35a, 22.07x, najmä ten posledny je uplne zbytocny, pretoze z Biskupic nikto nechodi a z ostatnej casti trasy idu na Sihot linky 6, 8, 18, 21, 24 co je obrovsky luxus v jednom case tolko spojov
3-bez zmeny
4-ako hovoris kvorka, ranny spoj dat pod L28 a poobedny pod L2
5-pridat vecerny spoj napr. o 21:22x ako navoz pripadnych ludi na nocnu (AUO?) namiesto L6 a robil by to bus stiahnuty z dvojky ktory robi aj tak prejazd na tu dvojku z pätky a potom naspät na pätku co su zbytocne kilometre
6-zrusit vecerne spoje 21.10x, 22.10x (zabezpeceny by bol prestup z L5 na Sihotarsky smer)
7-bez zmeny
8-bez zmeny
9-bez zmeny
10-bez zmeny
11-uprava casov na linke medzi zastavkami lebo momentalne je to tak ze v smere Juhu bus po stanicu nestiha ani cez vikend nieze to v spicke a smerom z kubrice ma najprv casu casu, musi vystavat po zastavkach a za gymplom uz nestiha ist nacas ani keby co robil
13-zrusit zachadzky do Kubrej/k Bille(prestup)
15-bez zmeny
16-zrusit uplne(L3,9 potom prestup smer Sihot)
17-mierna uprava casov aby bol lepsi preklad s linkami na Juh I., vedel by som dat presny navrh
18-zrusit vecerne spoje 20.15a, 20.45ax, 21.15x, 21.45x, 22.15x, pocas pracovnych dni zabezpecit preklad na Sihoti aj na Juhu I., tiez viem predlozit presny navrh
19-zrusit uplne(nahrada L3,9)
20-zrusit uplne(nahrada L2+prestup)
21-bez zmeny
22-bez zmeny
23-zrusit spoje 20.05x(ide 5 min po L1), 20.30x(ide 9 min po L28, uplne zbytocny a ludia z vlaku ho aj tak nestihaju) a namiesto toho dat voz #44 o 19.40x zo stanice, kde by pomohol L11 ktora berie vsetkych ludi z vlakov ktore pridu po pol na stanicu
24-namiesto cez mesto ju dat po Elektricnej co by usetrilo cas, kilometre, aj nervy vodicov a ludi
25-bez zmeny
28-bez zmeny
50-zrusit zachadzku za mosty, prip. spravit okruh ako uz dlhsie navrhujem Juh-Inovecka-Zimak-(po Zilinskej)Radegast-Max-stanica-Inovecka-Juh
Cez vikend zrusit ranajsie 3 hotovosti ktore maju traja vodici v jednom case a nielen vdaka tomu by som vedel tak spravit vzory aby uplne odpadla jedna celodenka+z jednej delenej spravit len celodenku
Blíži sa nám čas, keď nastanú sľubované a proklamované zmeny v našej MHD, tak pridám nejaký názor na to, čo by bolo vhodné zohľadniť. Uvidíme, aký bude výsledok.

Linkové vedenie:
1 trasa bez zmeny, interval 30/60/60, preklad s linkou 22
2 zrušiť
3 trasa bez zachádzky do Záblatia, z Hanzlíkovskej na Zlatovskú, preklad s linkou 5/15, interval 60/120/120
4 zrušiť, v prípade potreby ako náhradu predĺžiť jeden spoj linky 28 po Kubranskú ZŠ (doteraz vykonávaný prejazdom vozidla z linky 23)
5 trasa bez zmeny, interval 30/60/60
6 trasa Sihoť - žst - Old Herold - Kara - SAD - Záblatie/AUO 30/60/90
7 bez zmeny, účelové spoje
8 trasa po Električnej, 30/60/-, náhrada linka 22*
9 zrušiť, náhrada linka 3
10 Opatová - Sihoť - žst - nemocnica - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120, preklad s linkou 24
11 bez zmeny
13 zrušiť, náhrada linka 3,6
15 bez zmeny 30/60/-
16 bez zmeny, účelové spoje
17 presmerovať ako linku 11, po stanicu (TRENS) 60/60/-
18 bez zmeny 60/60/60
19 účelové spoje, bez zemny, zvážiť obsluhu aj Juh I
20 účelové spoje, bez zmeny
21 trasa Sihoť- žst - Biskupice 60/120/120
22 trasa Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Billa - Sihoť, 30/30/30, preklad s linkou 1
23 bez zmeny
24 bez zmeny, posilniť na úkor nevyťažených spojov pôvodnej linky 2 (10)
25 bez zmeny
28 bez zmeny, preklad s 23
50 nočák - trasa bez zachádzky za mosty, alebo len na konci trasy, CP bez zmeny
* úbytok na linke 8 znamená zrušenie spoja v celej jeho trase, zatiaľ čo na linke 22 dochádza len k predĺženiu o úsek žst-Sihoť, čoho dôsledkom je úspora km
Linka 6 by obslúžila Kvetnú aj priemyselnú časť a Záblatie, čo by znamenalo malé zvýšenie km, ale ušetrené všetky km linky 13. U linky 3 by došlo k malému nárastu km o zrušené spoje linky 9, ale skrátenie o zachádzku do Záblatia.
Sihoť: 6,8,10,16,18,21,22,24,28 - oslabenie o zrušenú linku 2,4, úbytok spojov linky 8, predĺženie linky 22 - prepravná kapacita zachovaná, zlepšená dostupnosť
Juh I: 5,11,17,18,19,20 - zlepšená obslúžnosť o preklad 11/17, prípadne spoje linky 19
Juh II: oslabenie o zrušené spoje linky 8 a linku 21, avšak zlepšená obslužnosť v sedle, odstránené súbehy 1/8/22
Juh III: zlepšenie oblsužnosti o preklad, počet bez zmeny
Biskupice: zníženie obsluhy zrušením linky 2, presmerovanie linky 10 zlepší oblsužnosť, presmerovanie linky 21 ušetrí km, úspora v neefektívnych časoch
Opatová: nezmenená kapacita, miesto linky 21 premáva linka 10 cez centrum, zvýšená príťažlivosť MHD
Záblatie: zrušená zachádzka linky 3, oslabenie o linku 13 nahradené linkou 6 na sídlisko SIhoť, zvýšená príťažlivosť MHD, ušetrenie km
Orechové, Istebník: oslabenie o linku 9 kompenzované posilnením linky 3, ušetrené km, skrátenie cestovného času
Kubra: mierne zníženei prepravnej kapacity na linke 1, preklad s linkou 11
Nočná doprava: zefektívnenie spojov, zvýšenie príťažlivosti skrátením cestovného času vylúčením zachádzky za mosty v strede trasy
Reakcia na: kvorka #6974:
Aj mňa to napadlo ešte asi pred 6 rokmi, keď som sa ním viezol. Dokonca to s najväčšou pravdepodobnosťou bude. Super myšlienka, rád podiskutujem tiež.
Reakcia na: Tiny #6973:
niekde bude zrada, mne nejde ani v exploreri, ani v opere (ani v muzikali)

Inak chalani, chcem sa trochu diskusne vrátiť k Ikarusom. Náš voz TN-715AM (ex TNA-10-34) mal určite vymieňaný zadný článok. Pôvodne totiž jazdil na poslednej náprave s diskami totožnými s prednými kolesami (http://imhd.sk/tn/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=6656#62439-TN-715AM-linka-22-Autobusova-stanica), neskôr však s trilexkami (http://imhd.sk/tn/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=6656#78651-Ikarus-280-na-linke-1)

Keďže trilexáče boli staršie a vzácnejšie, je nelogické ich nasádzať za kruhové disky. Naviac vlečka aj z vnútra pôsobila, že je zjavne z iného vozidla. Podľa môjho názoru je z toho odkúpeného Ikarusu z Kladna #18 KDA-06-15 (http://www.ikarusy.net/foto/foto.php?id=10123&res=1). Podľa diskusie na k-reporte tento voz skončil na 100% v TN, ale v prevádzke sa nikdy neobjavil.
Reakcia na: Mike #6970:
ja mam operu a ide mi to krasne
Taká otázočka, tú krajskú multiCARD TSK, môže vlastniť ktokoľvek? Teda aj keď nebývam-trvalý pobyt v Trenčianskom kraji? Zabudol som sa na toto opýtať v predajnom mieste SADPD.
Reakcia na: milan001 #6969:
aj v opere to blbne.
Reakcia na: milan001 #6968:
mám explorer, lebo na mozille mi to ide ?
Mám problém: keď kliknem na mapy MHD a dám staršie, nič nezobrazí. Akoby sa tam nič nenachádzalo. To isté aj v iných sekciách (LM). Poprosím adminov, ak by s tým mohli niečo urobiť.
Reakcia na: draxter #6966:
Tiež by som privítal zábery kĺbov na rannom páre spojov linky 24 a 25.

Inak k téme optimalizácia: okrem samotného grafikonu (do toho, čo som nevidel, sa nejdem zatiaľ montovať) by som mal nejaké poznámky k možnej výprave: ak dôjde k tomu, že niektoré linky budú noasné (tipujem určite linky 1/22 a 😎, tak by som na nich spravil tzv. kĺbové poradia. Pretože niektoré prepravné prúdy sú stále dosť silné, ale ide o to, že občas si dnes spoje "kradnú" cestujúcich a potom je diera. Ak diera nebude, tak sa vo večerných hodinách možno dočkáme toho, ako to bolo v roku 2002, že kĺbový autobus na linkách 1,5,8,18,22 mal svoje opodstatnenie. Spojenie Sihoť - Juh by malo byť pravidelné, bez hodinových dier.
Reakcia na: MinoSUN-55 #6965:
Ja osobne nemám, žiaľ nemám dlhodobejšie čas. Ale rád by som bol, ak by miestni pomohli. Nejaké prekvapenie do fotogalérie však už máme ...
Zdravím chalani. Chcel by som sa spýtať, či sú nejaké fotky kĺbových autobusov na linkách 24 a 25. ?
všetkým ďakujem o GRAFTONe som vedel ale zatial nie je nič v ponuke... takže sledujem
Reakcia na: karosaB952e #6960:
Nábory do Osla, Lillestrømu a Bergenu robila táto agentúra: www.grafton.sk , ale momentálne sú pozastavené, pretože firmy, ktorým dohadzovali vodičom poprehrávali výberové konania, takže momentálne majú ľudí dosť. Grafton organizuje aj trojmesačné kurzy nórskeho jazyka a bez nórčiny ťa sem nezoberú. Podľa mňa je ale iba otázka času kým sa to rozbehne znovu, takže kontroluj pravidelne tú stránku a profesiu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.