najhoršie je, že to znamená aj menej cestujúcich pre MHD Trenčín. Taký cestujúci prímestským spojom (alebo aj vlakom) je potencionálne aj cestujúcim MHD. Ak však presadne do auta, môže sa nejakú MHD vykašľať...
Áno, linka 13 by mohla mať priebežnú konečnú, ale dal by som to na prvej zastávke - a teda Bratislavská. Lístok by platil až po Veľkomoravskú.
Ukončenie na prvej zastávke volím preto, pretože takto to majú aj linky 4, 5, 6, 12 a teda aby to mali všetky rovnaké. Čo sa týka predĺženej platnosti, zatiaľ by som zostal pri úprave hlásenia a do budúcnosti by sa s časovými lístkami mohlo uvažovať.
Po zvážení by som neodporúčal, aby linky 7 a 17 mali priebežnú konečnú, nakoľko sa jedná o čiastočne okružné linky iba v určitých časoch. A ďalší dôvod, linka 7 má prvú zastávku v m. č. Západ raz v zastávke Záblatie-cintorín, potom na Zlatovskej. Takže tá priebežná konečná by bola iba niekedy a vždy inde.
Ale áno, možnosťou sú aj časové lístky. No tie by si vyžiadali už 2. veľkú úpravu tarify.
OK. To boli len také otázky, že či náhodou neviete.
K tej Karpatskej. Môj osobný odhad je taký, že polohu určila SAD a to tým, že kde zrovna dali označník.
Karpatská nieje v žiadnom mieste výrazne širšia, alebo užšia, chodník je taktiež všade, takže preto mi to príde zvláštne, že zastávka je zrovna tam.
Pri určovaní polohy by sa mohlo prihliadať aj na vzdialenosť medzi zastávkami ako aj na dochádzkové vzdialenosti.
Rád by som sa na tú polohu opýtal niekoho kompetentného, lenže neviem, kto to vlastne má v kompetencií a kto ju určil.
Riešenie je jednoduché a bežne používané aj v iných mestách. Na linke 13 spraviť priebežnú konečnú na Záblatskej, čiže cieľ z Juhu by bol "ZÁBLATIE - Záblatská". Zo zastávky Záblatská cieľ zmenený na"JUH - Gen. Svobodu". Obdobne 7/17... Platnosť lístka ohraničiť časom - najideálnejšie...
Hou hou hou, ja nie som tvorca mestských novín (a ani by som z princípu nemal byť). Takže na toto odpovedať neviem. Ja som len pre nich zohnal mapu pre tlač od autora.
Čo sa týka výhrad, to by som tu nerád písal. Tak ma prosím ospravedlňte. Ale spomínam si minimálne na jednu, ktorá mala svoje opodstatnenie. Preto by som bol rád, keby k tomu ešte bolo stretnutie. Ja osobne považujem mapu za perfektnú a hlavne logickú a prehľadnú. Ale chcem si ju ešte prejsť s mojimi 75 ročnými "tínedžermi". Uvidím reakciu.
Ak ide o Karpatskú. Neviem, kto určil polohu zastávky. Viem len, že keď sme minulý mesiac mali obhliadku ku kasselákom, poloha na Karpatskej už bola zadefinovaná (osadený označník). O osadení kasseláku sa preto neuvažovalo.
Ďalšia vec je, že obhliadkou v areály MHSL sa zistilo, že sú kasseláky len na jednu zastávku. Preto bola vybraná zastávka Beckovská (aj z pohľadu realizovateľnosti ešte v roku 2016).
Predpokladám, že výber polohy zastávky mal nejakú logiku a niekto kompetentný nad tým premýšľal, či dokonca meral. Alebo som vedľa?
Pri linkách 13 a 7/17 je potrebné hlavne to, aby sa vyriešilo, že keď spoj ide z Juhu svieti mu Gen. Svobodu - bez zmienky o Zámostí. Ľudia na to stále prekvapene pozerajú. Minimálne na čelnom transparente je nutné dať pod nápis Gen. Svobodu niečo ako -> cez Zámostie, namiesto vypisovania zastávok.
Keď sa vedia prehodiť hlásenia zastávok tak aj doplnenie upozornenia by malo ísť.
Ďakujeme za pozitívne správy ? a týmto spôsobom aj vedúcemu útvaru dopravy.
--------------------------
Vie sa, čo presne prekážalo vedeniu SAD na umiestnení mapy pre cestujúcich?Budú v novinách vyzdvihnuté konečne aj pozitíva optimalizácie?
Pri rekonštrukciách zastávok v centre by mali byť tabule v budúcnosti samozrejmosť.
---------------------------
Ešte jedna vec ku Karpatskej. Vedel by ste mi povedať, či teda súčasťou rekonštrukcie bude aj vybudovanie zastávky s kasselákmi? Ak áno, je potrebné doriešiť polohu zastávky.
Zastávky Jána Zemana a Karpatská sú veľmi blízko. Lepšie by bolo zastávku Karpatská presunúť ku križovatke Karpatská x Sasinkova.
Pre zadnú časť kde sú paneláky mi pripadá využívanejšia Jána Zemana - preto by som ju ponechal tam a Karpatskú posunul ďalej.
Neda sa,mikrofony nam odpojili ked sa zavadzalo hlasenie zastavok,neide nam v MHD ani radio do reprakov pustat a ani prihovor vodica,treba solo hlasenie pridat,ved to roky pletie aj turistov na linke 21-teraz4 v Opatovej a teraz aj na 5 a 6 ...taktiez by som sa zamyslel nad linkou c.13 ci je spravne ze na jeden listok sa da absolvovat cela trasa....i ked "kto"by sa tak vozil pravda?! ale... a podobne... A bol by som za to aby sa v napisoch na displei pridalo VOZIDLO a VODIC maju pauzu(vhodne najme v cakani na spoj v OC Laugaricio) a odstranili sa nezmyselne PREJAZDy pocas cakani na spoj...
Ešte jedna podstatná vec. Mapa aj spomínané kasseláky je do značnej miery iniciatíva vedúceho dopravy.
Inak dovolil som si osloviť výrobcu displejov, ktoré používa aj DPB (konkrétne na novej električkovej trati do Petržalky). Obojstranný displej zobrazujúci odchody autobusov stojí 7 800 eur + stĺp na uchytenie (ak je potrebný). Jednostranný by stál 4 850 eur. To len pre predstavu, ak by to niekoho zaujímalo. Pri gymnáziu by pri prípadnej rekonštrukcii našla svoje opodstatnenie. Určite aj inde.
Medzičasom v Záblatí. Kasseláky sú osadené už na oboch zastávkach, aktuálne sa robí úprava terénu a osádzanie signálneho a vodiaceho pásu do dlažby + v smere do Záblatia samotná zastávka MHD.
Inak v najbližšom Infe bude na dvojstrane v strede vytlačená mapa siete MHD od pána Kohániho. Vo vozidlách a na zastávkach sa to vraj nestretlo s nadšením vedenia SAD. Ale verím, že po nejakej spoločnej diskusii a zapracovaní niektorých postrehov sa mapa objaví aj tam. Verím, že to ešte nie je uzatvorená vec.
Áno, ale informácia o pokračovaní platnosti lístka sa musí hlásiť pravidelne a aspoň rok - možno aj stále (ľudia to nechápu a ďalší cestujúci by mohli byť tiež v rozpakoch). A keďže nechcem zaťažovať vodičov, navrhol som toto.
Skúsim to navrhnúť SADke.
Bolo by to možno najjednoduchšie a najlacnejšie. Len sa nahrá hlas a doplní k ostatným.
Ono, niekedy je lepšie jednoducho "per huba" zahlásiť mimoriadnu informáciu priamo. Čiže uspôsobiť audio-systém vo vozidlách, tak, že aj vodič môže hlásiť priamo.
Namiesto hlásenia "konečná, prosím vystúpte" by bolo dobré zapracovať hlásenie "Upozornenie pre cestujúcich: cestovný lístok platný až po zastávku Záblatská", s tým, že hlásenie by sa prehralo potom, ako ohlási "Nasledujúca zastávka Detské mestečko". Samozrejme, že pri linke 4 by sa prehralo "... po zastávku Opatová, Maják", pri linke 12 "...po zastávku Biskupice, námestie" a tak ďalej.
Hlásenia "konečná, prosím vystúpte" by sa v tomto prípade vypustili.
Napadá ma, keby už SAD zapracovala hlásenia aj ešte nezriadených zastávok, s tým, že by po napr. "nasledujúca zastávka Brnianska" zahlásilo "Upozornenie pre cestujúcich: zastávka zriadená odo dňa vyhlásenia" mohlo by sa predísť nedorozumeniam.
Môj názor je taký, že rozhlas by nemal slúžiť len na informovanie "nasledujúca zastávka .......", pričom to už cestujúci poznajú. Mal by slúžiť aj na informovanie v prípade väčších, či mimoriadnych zmien. Mal by informovať aj o veciach, ktoré sú pre ľudí nové (čiastočne okružné linky).
Otázka od: Jana, 19.08.2016
Dobrý deň, mám otázku ohľadne liniek 5 a 6. Keď využijem linku 5, ktorou sa potrebujem dostať na Hanzlíkovskú, tá linka má konečnú zastávku Detské Mestečko, pričom na to upozorňuje hlas v autobuse - Detské mestečko-konečná-prosím vystúpte. 5-ka v Mestečku začína trasu a pokračuje na Hanzlíkovskú. To si mám zakúpiť nový lístok, aj keď vlastne z autobusu ani nevystúpim, keďže on hneď pokračuje? To isté linka 6, ktorá má konečnú Záblatie Rybáre. Keď sa ňou chcem dostať z mesta do Zlatoviec, mám si v Záblatí kúpiť druhý lístok, aj keď takisto z autobusu ani nevystúpim a on hneď pokračuje v ceste do Zlatoviec?
Odpoveď:
Milan Kadlecaj, spoluautor nového grafikonu MHD:
Linkou č. 5 môžete bez nutnosti zakúpenia ďalšieho cestovného lístka cestovať až po zastávku Hanzlíkovská, resp. až po zastávku Záblatská. Takisto linkou č. 6 môžete bez nutnosti zakúpenia ďalšieho cestovného lístka cestovať až po zastávku Hanzlíkovská. Hlásenie „konečná, prosím vystúpte“ je chybné.
-----------------------------
Opäť sa ukazujú následky slabej informovanosti v kombinácií s nesprávne nastavenými hláseniami dopravcu. Mesto a dopravca takto motajú cestujúcich.
Hlavne, že hneď o dve otázky vyššie je veta "o parkovacej politike budeme v septembri podrobne informovať" ? . Škoda, že o MHD sa podrobne neinformuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.