Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nedavno som si vypocul rozhovor dvoch cestujucich dam v autobuse a jedna dala tej druhej otazku: Preco su tito vodici MHD oproti tym dedinskym taky odporny? ! Az ma dvihalo zo sedanky...ale hej,ono v ich pohlade to tak je...ale je to diametralne rozdielne sediet tu a sediet tam....ale to uz tu pisat nebudem... je to vsetko zbytocne...
Reakcia na: Richard Ščepko #10869:
Richard,teraz ked je ta "bohovska" Soblahovska uz hotova,no sice ....este tie kanalizacne okruhle dekle pijice krv...tak uz je neskoro,ja som vsak chcel vsetko stopnut hned pri prvej zastavke...ale komisia zasadla a ze je to podla noriem,tak potom su na p...normy!? A co tie kanale na odtok vody mino cesty v takom Ucku 🙂 teraz tam je ladu a snehu,listia,zametac ani odhrnac sa tam nikdy aj tak nedostane,,ja umieram od smiechu,lebo krutit hlavou a nervy mat to mam ked to vidim denne X-krat... Milos Minarech je zlaty clovek a vela veci pomohl uskutocnit,konecne je tam taky chlapik na spravno mieste,len je vas par-asi do slova a do pismena... zial... Tu uz ine nepomoze ako klak MHD na kolena... lebo jazdit sa tu uz neda ...
Po pár mesiacoch opäť nalogovaný 🙂 Zbežne som si prečítal diskusné príspevky za ostatných cca 5 mesiacov. Skúsim na niektoré veci reagovať, prípadne dovysvetliť.

1. Cyklotrasa ll. etapa (Soblahovská). Niky sme riešili na predchádzajúcej cyklokomisii minulý mesiac. Ukazoval som členom fotky z 28. októbra (2x Crossway). Napriek snahe prvého nezastavil pri hrane zastávky. O druhom vozidle škoda začínať. Vedúci Útvaru mobility argumentoval STN normou (vjazd do zastávky). Dali sme teda preveriť, či bol dodržaný projekt, ak vychádza z STNky. Výsledok zatiaľ nemáme.
Asi pred cca mesiacom som cez víkend počkal na Crossway s kočíkom. Na konečnej som mal tú možnosť podebatovať s vodičom. Dal som mu vizitku s prosbou o nejaké postrehy priamo od vodiča MHD. Celkom som sa potešil, že budem mať pohľad "zvnútra" vozidla. Dodnes však email neprišiel 😞

Každopádne zverejním výsledok kontroly.

1a. Niekoľko krát som ešte v projektovej fáze žiadal, aby sa niky nerobili. Argumenty som tu už dávnejšie písal. Chvíľu to vyzeralo tak, že cyklopruh bude končiť pred zastávkou a za ňou zas začínať. Je to trochu polovičaté riešenie, ale v zahraničí funguje (ako dočasné). Teraz ma napadá príklad z Osla, vychádzajúci z Kodanských predpisov. Vtedy bol argument financie (bez ník by sa ušetrilo tuším 80 000 eur). Nakoniec to ODI vraj nepovolil. Pravdou ale je, že vedúci Útvaru mobility nikdy k riešeniu bez ník naklonený nebol. Proste autá prioritne! Na cyklopruh obchádzajúci zastávku MHD sme v tomto meste ešte nedospeli. Napríklad v takej Trnave už áno (viď obrázok).

2. Karpatská. Vyvýšená križovatka v tvare "T" (pri detskom ihrisku) a priechod pri Hoss Corp je iniciatívou R. Medala a mojej. O to viac ma štve, že je odfláknutá a účel plní minimálne. Cieľom bolo prinútiť autá na max. 30Km/h. Ja sám som nimi (v noci) prešiel s 54km/h s tempomatom. Takáto rýchlosť však napr. pri detskom ihrisku môže byť fatálna.
BTW: Rovnakú rýchlosť som si nastavil na vyvýšenom priechode v Bratislave pri IKEA (medzi Avionom a IKEA). Neporovnateľné. O fušerine Ciest Nitra nehovoriac.
Každopádne po vznesení kritiky mesto Karpatskú neprevezme. Veľmi som zvedavý na výsledok reklamácie. Kvalita tychto rekonštrukcii je ale systémová vec, no to je iná téma.

2a. Niekto tu spomínal, že neinformovali cestujúcu verejnosť skôr, pred začatím rekonštrukcie. O tej rekonštrukcii sa vedelo ešte v lete 2016, potom sa čakalo na Pohodu 2017. Takže zodpovední pracovníci na meste o tom vedeli.

2b. Teší ma hlavne najnovší typ Kasseláku na zastávke na Karpatskej. Možno ste si to ani nevšimli. Mrzí ma, že nebol dodaný už na Soblahovskej ako som žiadal. Ale to je už obohraná pesnička so štandardizáciou zastávok MHD o ktorú nie je na tomto meste záujem.

3. Kanibalizácia 18M s displejmi (inak to nazvať neviem). Žiadal som vysvetlenie od mesta (či im to nevadí). Odpoveď prišla zo SAD v znení (21.8.2017):
"Informácia zo SAD 7.9.2017: Panely majú software-ovú vadu – problém je v spárovaní panelov so strojčekmi, takže na paneloch sa nezobrazuje vôbec nič, alebo nezmysly. SAD problém rieši s dodávateľom. Termín nápravy SAD neuviedla."
Podnet č. 2: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000338200/foto%20k%20po%BEiadavkam%20Ing.%20%A9%E8epko.pdf

4. Nadávame tu na SAD (častokrát oprávnene), ale treba si uvedomiť, že tu nie je záujem zo strany vedenia mesta. Teraz som asi ostrý pre niekoho, ale vidím ten rozdiel medzi naleštenými kamerami s pózami a tým, čo sa deje v zákulisí. A hlavne, jeden človek na Útvare mobility pre MHD, ktorý rieší naozaj X ďalších vecí (terasy, povolovačky pre stavbárov, dočasné dopravné značenia...). To s MHD nijak nesúvisí. Myslím teraz Miloša Minárecha. To je ďalšia systémová vec, ktorú nie je ochotný nikto z úzkeho vedenia riešiť (ideálne prednosta MÚ). Potom sa nečudujem, že nie je ani len štandardizácia, ani len mapy v prístreškoch... A už vôbec nie ďalšie dôležitejšie veci. Jednoducho hromadná doprava nie je príliš "sexi" téma pre marketing (aspoň nie pre Trenčín).
P.S.: Poslanci nemajú žiadny personálny dosah sa úradníkov. To je plne v kompetencii exekutívy (primátor, prednosta a pod.)

do BB prichádzajú 4ks Urbanway 18M! Takže kĺbaky tohto typu sú už u SAD ZV, v BB tým asi začína vyraďovanie B961E.
Reakcia na: mathre #10866:
Ja uz som pre kazdy pripad naolejoval koliesko na tackach a su nachystane!!! ?
Inak,pozdravujem aj samonespravny kraj,cestujuci z okolia Kubra -Kyselka im dokonca fotia stav ich zastavky,ja uz tam asi dvere neotvorim,je mi luto,ale hnoj do autobusu na topankach nosit si nenecham... uz je po volbach...tak nic! ?
Reakcia na: Viko #10865:
Vek vozidla sa hodnotí podľa dátumu prvej registrácie a tak sa to aj berie. Čiže odkedy bolo prvý krát prihlásené, odvtedy sa ráta vek vozidla. Ak bolo v roku 2005, tak môže od 2005 jazdiť do roku 2021. A myslím si, že pokiaľ vydržia fyzicky tak aj dovtedy jazdiť budú. Bohužiaľ sme na Slovensku, nemyslím si že mesto bude tlačiť na SADku aby kúpila nové vozy.
Reakcia na: Marek6283 #10862:
Áno, viem, že boli rozrobené už skôr, celkom sa o tom hovorilo jak SAD TN pomaly každú objednávku oneskorene preberá lebo sa "zbiera" na jej vyplatenie...
Lenže proste ak má raz vo VINku zakódovaný rok 2005 a dátum prvej registrácie je tiež z vtedy, tak by malo byť irelevantné či sú zvary jäklov z roku 2004 alebo hoci aj 300 pred Kristom.
Ibaže by to sadka hodnotila podľa svojej internej evidencie a v nej by ich bohvie prečo mala zanesené už v tom 2004-tom aj keď ich fyzicky ešte nemala doma... Ale to by sa môj sedliacky rozum celkom čudoval keby na to mesto pristúpilo že podľa toho hodnotí, lebo potom by sa tam teoreticky dalo pretlačiť akékoľvek hausnumero, keďže to nie je tak záväzné ako štátne registre.

(ak to je inak a nehodí sa to uvádzať, obálka pri mene mi funguje ? )
Reakcia na: Jacob #10863:
Ty si nezazil prvu polovicu 90tych rokov,to je vidno...ked moji spoluziaci z SOU LOT ked prisli dve 2ky k zimaku v smere na letisko chytali decka za aktovky na pleciach a vytahovali ich zo schodov na chodnik aby sa oni dostali do skoly na letisko 🙂 Alebo ja ked sme mali nultu hodinu ,niesol som telocvik a aj risovaciu dosku a pri Smazienke som sa l.c.20 o 6:47 ledva dostal do zadnych dveri na prvy schod a risovacie pravitko trcalo cez tesnenia dveri a slo sa 🙂 ,to dnes uz nevidat-teda chvalabohu! 🙂
Reakcia na: Marek6283 #10862:
Dobré mohli byť pár rokov po výrobe, ale v 2017 kde už polovica slovenska má nízkopodlažné autobusy a my tu máme tieto kraksne 😃 Ako keby sa kúpilo iba dajme tomu nových 5 nízkopodlažných autobusov aj tak dobre.
Možno je škoda, že trenčín má dokopy 5 kĺbových autobusov tiež, a aj tak skoro všetky chodia na linke č. 1 a ráno na vybraných spojoch inak poobede iba na linke č. 1. A hlavne nerozumiem dôvod prečo nechodia tuším po 18:00? kĺbové autobusy, celkovo po tomto čase chodia B 952 najviac, a občas sa mi stane, že ide B 952 z maxu a plná je dosť, možno z hľadiska SADky podľa ich štatistiky autobus nebol plno obsadený keďže uvádza sa že tento autobus má 31 miest na sedenie a 68 a spolu čiže 99 miest, to by som chcel ešte vidieť kto vymyslel, že v tomto krpatom autobuse dokáže stáť 68 ľudí ktorý by boli na seba nasáčkovaný každý by mal ledva 1 m štvorcový a zároveň pri takomto počte by ma zaujímalo ako by človek vystupoval, to by asi všetci museli na každej zastávke vystúpiť a znova nastúpiť a autobus môže prísť na konečnú rovno s 30 minútovým meškaním 😃 logika.
Reakcia na: Viko #10861:
Ved ja mam 45 a viem kedy bola evidovana,ale viem aj z ust technika z VM kedy bola vyrobena 🙂 a aj o jej mladsich sestrach... Nedam na ten autobus dopustit okrem tej nestastnej tuhej napravy v predu...Vydrzi 16 rokov s odretymi usami po mensich zasahoch v pohode...ale vidim aj vela veci co uz maju namale...vtedy sa napr.nepocitalo s celodennym svietenim a vidim co to spravilo ale pisat nemozem viac...Tie generalky su dobre koli ramu,nosnym castiam...ale malo sa zacat skor! Motoricky su to vasak vozidla uplne spickove,olej nam doposial vydrzi bez dolievania od vymeny po vymenu napriek mnozstvu najazdenych km....a to sa o tych dalsich uz povedat neda...
Reakcia na: Marek6283 #10860:
A z akých údajov prosím ťa vychádzaš? Lebo podľa overenia EK spadá aj prvej sérii (42-45) dátum prvej registrácie do roku 2005.
Reakcia na: MA MHD #10859:
Tie roky ,to sa rata ked bolo vozidlo zapisane do evidencie kamarat!!! Ale tieto vtedy vybehove modely boli vyrobene skor...boli leziaky a tak...
Reakcia na: draxter #10858:
Naše B952E sú z rokov 2005(4) a 2006(11) ?
Reakcia na: Jacob #10857:
na MHD nesmie jazdiť autobus starší 16 rokov; najstaršie B952E majú 13 ak dobre počítam (2004)
https://imhd.sk/tn/doc/sk/17011/Nove-vozidla-na-PAL
PAL zase má 4 nové autobusy, ale MHD zase nič, čiže minulý rok 30 nových autobusov a teraz 4 autobusy čiže 34 nových autobusov ale MHD stále nič, stále B 952 jazdia rozhrkané a pomaly rozpadnuté 😃 Zaujímalo by ma inak ako dlho môže autobus jazdiť na roky, lebo u nás to zatiaľ vyzerá dokým sa nepokazí alebo dokým nezhnije 😃 Normálne mi príde, že ako keby Irisbus Crossway LE 12M sme v Trenčíne ani nemali, a to tých autobusov máme 15 a najviac jazdia staré rachotiny B 952.
Reakcia na: Mladič #10853:
Zase si sa reinkarnoval, Dunčík?
Reakcia na: MA MHD #10854:
Pokiaľ to teda platí aj pre našu oblasť, samozrejme. Väčšina podobných výziev sa totiž Trenčínu vyhýba ?
Reakcia na: Vladimír #10851:
Obnova vozového parku je ale veľmi svojský prvom v prímestskej autobusovej doprave pre niekoľko skutočností:
1. V zmluvách, ktoré sa pri porovnaní aké majú jednotlivé kraje moc nelíšia, tak dopravca môže obnoviť vozový park iba so súhlasom objednávateľa výkonov. Súhlas však pre nadštandardné väzby nie je ťažké získať.
2. Ak by náhodou VÚC ako objednávateľ nevydal súhlas, tak niektoré kraje dali svojim dopravcom "poistku" v podobe klauzuly, že dopravca môže aj bez súhlasu VÚC obnoviť vozový park v počte 10% z celkového počtu vozidiel určených na zabezpečenie PAD.
3. Dané vozidlá dopravcovia nesúťažia, ale vyberajú priamo, t.j. väčšinou Crossway. Trochu to je ako v totalite, kedy bol jeden predvolený výrobca na takú a onakú techniku. Pokojne sme mohli ostať v režime pred rokom 1989, pretože v princípe sa prístup nezmenil k lepšiemu, ba naopak a navyše záujem verejnosti o VHD upadá a dokazuje to aj pomer IAD ku VHD. Zodpovednosť hospodárenia sprivatizovaných SADiek pri nákupoch techniky, ND a údržby je minimálne otázna.
4. VÚC zväčša nemá nárok podľa zmluvy sa vyjadriť, resp. prikázať aké vozidlá sa budú kupovať, či 8, 10, 12 alebo dokonca 15m, t.j. podľa potreby pre zabezpečenie tej, ktorej linky vzhľadom k vyťaženosti spojov danej linky.
5. Vzhľadom k bodom 3. a 4. kraj v odpisoch preplatí dopravcovi dané vozidlá v odpisoch, pričom nemá možnosť odkontrolovať hospodárnosť obstarania daných vozidiel a tiež či vozidlá spĺňajú predstavy objednávateľa o istých štandardoch služieb (kapacita, nízkopodlažnosť, klimatizácia, prevedenie interiéru, ...).
6. Okrem preplatenia obstaraných vozidiel VÚC dopravcovi preplatí aj úroky spojené s úverom, ktorý si dopravca zoberie v ľubovoľnom finančnom ústave, pričom ani tu nie je kontrolovaná výhodnosť úveru ekonomickou/finančnou komisiou kraja a teda je iba na slepej viere VÚC, že dopravca si vybral svedomite najlepší úver a pristúpil k veci zodpovedne.

Zhrnutie : Obnova vozidlového parku u "súkromných" dopravcov vykonávajúcih PAD je na báze anarchie podopretá presvedčením dopravcu, že čokoľvek čo nakúpi, kraj preplatí a preto ho to nemusí trápiť. SADky teda dokázali, že dané do súkromných rúk odhalili svoje personálne kvality spočívajúce v bažení po moci diktovať objednávateľovi aké CP si objedná a aké vozidlá bude trpieť na linkách, ktoré platí.
Reakcia na: Vladimír #10851:
A nielenže sa o to skoro nikde nesnažili, ale v niektorých krajoch sú presvedčení, že táto úroveň PAD čo teraz ponúkajú, je za daných financií najlepšia možná.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.