Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pre inšpiráciu. Súbor cestovných poriadkov MHD České Budějovice, členené na časť Pracovný deň / pracovný deň - prázdniny / soboty, nedele a sviatky. Úvod obsahuje výňatok z tarify a prehľad zmien po jednotlivých linkách. Balenie obsahuje vrátane listov liniek aj farebnú rozkladaciu schému siete. Karisblok samotný sa predáva za 50.-Kč, obsah za 30.-Kč.
Myslím, že aj v dnešnej elektronickej dobe si aj táto forma nájde svojich odberateľov. Čo myslíte?
Reakcia na: MA MHD #9619:
K tej zastávke pri Nemocnici, možno by nebolo od veci skúsiť ju posunúť bližšie k vrátnici, lebo teraz je to od nej dosť ďaleko. Hlavne keď sa bavíme o cestujúcich, ktorí by ocenili kasselský obrubník, takí by ocenili aj takúto zmenu.
Reakcia na: Richard Ščepko #9620:
Richard, keď sa robilo rozdelenie MHD na farebné zóny, tak bola mapa MHD v ploche na reklamu. Možno by sa dalo zistiť, či to bolo zo strany mesta platené ako bežná reklama alebo tam bola nejaká dohoda s euroAWK...
@MA MHD a kvorka

3. Ten pasport sa mi zdá ako veľmi dobrý nápad. Pri detských ihriskách sa mi to osvedčilo. Je zmapovaný aktuálny stav a navrhuje sa podľa toho systémové riešenie a harmonogram. Samozrejme aj s ďalšími vstupmi ako je vyťaženosť a pod. Každopádne nápad veľmi zaujímavý.

4. euroAWK nepovolí umiestnenie trasy liniek namiesto reklamy. Z toho žijú a preto do výmeny prístreškov šli. Teda možno im krivdím, ale mám istú skúsenosť pri prestrešených cyklo stojanoch z cyklo komisie. Preto tomu neverím. Viem si ju predstaviť na presklenej časti prístreška. Kde je dnes len oznam o zákaze lepenia plagátov a zákazu fajčenia.
Ospravedlňte tú amatérčinu, je to čisto len ilustračné.

BTW: K niektorým veciam by bolo vhodné postupovať koordinovane, aby sa niektoré veci pohli. Len písaním do diskusii sa až tak veľa vecí nezmení. Pretože tam, kde táto problematika nie je prioritou, sa musí postupovať inak 😉 Ale to už sa opakujem...
Reakcia na: kvorka #9618:
1. Takže napríklad na 4 by sa dala na jeden lístok absolvovať celá trasa, tak ako na 13 a 27? A celú trasu by svietilo Saratovská, ZŠ a v dolnom riadku by bola poznámka " > cez Opatovú "?

2. Nebolo by lepšie namiesto čísla inverzne zobraziť tú konečnú? Aby sa pozornosť cestujúceho sústredila na tú inú konečnú a nie na číslo.

3. Určite áno. Tiež je potrebné presne určiť ako sa budú nové zastávky vytvárať - dlažba, prístrešok - prístrešky, povrch vozovky a tak.

4. Samozrejme. Ideálne by bolo to dať do tých reklamných panelov v prístreškoch. Namiesto reklamy. Tam je potrebné sa ale dohodnúť s euroAWK (správca prístreškov).

-------
Keď sa bavíme o tých zastávkach, čo by ste povedali na to, či by nebolo lepšie namiesto zastávky Beckovská smer Juh, Noviny zrekonštruovať zastávku Nemocnica smer Legionárska?

Dôvod tohto nápadu hneď vysvetlím:
- zastávka pri nemocnici je obsluhovaná väčším počtom spojov,
- je vo výrazne horšom stave - autobusy sa už ani nemôžu pristaviť do zálivu, plus rozkopávky v blízkosti ju tento rok dorazili,
- pri Nemocnici sa určite vyskytuje viac cestujúcich s obmedzenými schopnosťami pohybu, ktorí kasselák iste ocenia.

Výsledkom by bolo, že rekonštrukcia by slúžila väčšej skupine cestujúcich, opravila by sa poškodenejšia zastávka ako je tá navrhovaná a zabránilo by sa prípadným poškodeniam autobusov.

Samozrejmosťou by muselo byť zrušenie polovičného zálivu, pričom rozšírenie chodníka tam príde vhod.
priebežná konečná alebo nie, to je úplne jedno. Podstatné je, že pre cestujúceho by to malo byť na jednom cestovnom poriadku, s jednou tarifou, čo najmenej prekážok, a to je podľa mňa takto:
1. polokružná linka: má jednu konečnú, na jeden lístok sa človek môže odviesť dokola. Na transparente má cieľ ale aj "priebežnú konečnú" (protipól linky). A to by sa týkalo liniek 4 (ak ide do Opatovej), 5, 6, 12,13,27 a 50.
2. linka má číslo inverzne zobrazené, ak má zachádzku, skrátený alebo predĺžený spoj oproti väčšine (2 do LOT, 3 do AOZ, 4 po Sihoť, 5 po SAD, 6 do Priem.parku, 7/17 polokruh, 12 končiaca na Novinách, 27 idúca po SAD.
3. treba spraviť pasport zastávok MHD a podľa toho ich do budúcna rekonštruovať. Draxter to tu už písal, nejde len o kasseláky (to by už mala byť psia povinnosť vždy), ale o mobiliár a rozsah informácií.
4. schéma MHD v každom vozidle a na každom označníku

Bez tohto sa vpred nepohneme, hoci sa urobilo kusisko roboty ohľadne CP, prekladov, nástupu všetkými dverami či Wi-Fi (aj tam sú nedostatky).
Reakcia na: draxter #9616:
A to zas mne sa priebežné konečné celkom páčia. Je to také prehľadnejšie a na transparente aspoň svieti daná časť. Ale na linkách 7 a 17 by ten systém určite dobrý nebol.

Hlavne je potrebné, aby dopravca zdokonalil svoje hlásenia a vývesky, aby neboli mätúce. V Opatovej sa to ľuďom vysvetlilo a myslím, že sa tie priebežné konečné aj osvedčili. Väčšina komplikácií s nimi vzniká len vďaka nesprávnym hláseniam a výveskám, čo sa ale dá zmeniť.

Ale verím, že postupne sa veci pohnú. Úprava hlásení na Novinách a namaľovanie zastávky J. Zemana už boli podstatné zlepšenia. Keď som to včera uvidel, zostal som úplne v šoku ? . Pôjdem sa tade ešte previesť raz, lebo od septembra to asi na čas možné nebude.

Jedine, že by sa nejak zabezpečilo otáčanie na ul. J. Zemana počas rekonštrukcie Karpatskej.

Mimochodom, na stránke visittrencin.sk je stále mapa, na ktorej nieje zakreslený ani nový most, s platnosťou od 7.1.2014. Takže nemotáme len domácich, ale aj turistov ? .
http://www.visittrencin.sk/mapa-liniek-mhd
Reakcia na: S499.1023 #9610:
presne toto hovorím aj ja, načo riešiť nezmyselné tarifné výnimky, časovú platnosť a iné hlúposti; ak niekto chce, nech sa odvezie z Juhu na Juh. Ani na nočnej linke 50 nik nerieši odkiaľ kam sa cestuje, tak prečo by sme to mali riešiť na linkách 4,5,6,13,27 (7/17)? Nik sa tak nevozí ani nebude voziť v TN, a ak niekto chce spoznávať MHD, alebo sa zabudne, tak nech sa povozí. Už len z tohto máme "únik jak sviňa".

Transparenty: súhlasím a už som to písal, že je to ZLE. Nemôže predsa z Juhu II ísť voz s tým, že cieľom je zastávka, kde práve nastupujem bez toho, aby v spodnom riadku nebolo (ideálne inverzne) uvedené "cez Zámostie" alebo Zlatovskú, alebo čokoľvek iné...

Označníky, CP, názvy zastávok: tu SAD zjavne nestihla spraviť svoje veci riadne... ostáva dúfať, že sa na to tlačí na meste.

Schéma liniek MHD: nech á kto chce aké chce výhrady či výhovorky, zjavne sa informovanosť urobila ÚPLNE ZLE, a to musím povvedať kritiky aj na stranu kompetentných na meste. Preto akákoľvek schéma liniek (či už od Ing. Kohániho, PhD. alebo aj vlastné) by mali byť v buse samozrejmosť, veď aj donedávna schéma liniek z roku 1995 bývala dokonca nalepená na okne! Teraz nič, hoci vozy majú priestory na reklamy vnútri (niekdy plne nevyužité) a tam by sa dali vložiť. Na zastávkach: určite aspoň na veľkých (mnou navrhované kategorizovanie by bolo parádnou vecou).

Richard: som rád, že nielen ty ale aj iní majú o MHD záujem, niesmeme poľaviť v snahe a tlaku, lebo inak to fungovať správne nebude 🙂
A ešte jeden príspevok, ohľadom dnešných jázd v MHD. Bol som sa voziť linkami 4 a 12. Cestou v linke 4 ma nepotešilo to, že niektoré zastávky (napr. Dolný Šianec, Obchodná akadémia) sa stále vypisujú po starom.
Pozitívne ma prekvapilo, že na zastávkach Maják a Horeblatie boli vymenené aj vrchné časti označníkov, kde boli názvy týchto pomerne nových zastávok nalepené na bielom prúžku. Teraz je to konečne na zelenom podfarbení.
Naopak na zastávke Opatová, Niva sa cestujúci stále dočítajú pôvodný názov Opatovská-Niva, ktorý nikto neprelepil. Naviac, vďaka výluke na Potočnej sa zastávky hlásia dosť divoko.
Následne som pokračoval linkou 12 okružne cez Noviny.
Na sídlisku Noviny boli konečne OPRAVENÉ HLÁSENIA, zastávky Jána Zemana a Karpatská vrátane nasledujúcich sa už hlásia správne. Taktiež bolo namaľované VODOROVNÉ ZNAČENIE na zastávke JÁNA ZEMANA. Na Karpatskej nie, ale to by sa pred rekonštrukciou ani neoplatilo.
Napriek tomu, že som si vybral úplne posledný pár spojov, na Novinách na každej zastávke niekto nastupoval aj vystupoval. Ľudia si na 12 pomaly zvykajú.

Aspoň takto cez IMHD ďakujem mestu a SAD za vyriešenie problémov týkajúcich sa Novín a verím, že postupne sa vyriešia aj ďalšie pripomienky (transparenty, hlásenia okružných spojov, vývesky, stav zastávok a pod) ? .
Reakcia na: S499.1023 #9612:
Preto som navrhol priebežnú konečnú na ul. Bratislavská. Transparent by sa mohol zmeniť dajme tomu na zjazde z mosta (v Opatovej aj na Novinách sa mení až tesne pred zastávkou a stíha sa to).
Reakcia na: S499.1023 #9610:
Priebežná konečná by ale mohla prispieť k prehľadnosti na výveskách, transparentoch a pod. Je to v celku elegantné riešenie, ktoré sa osvedčilo (v Opatovej už od r. 2013).

A stačí aby dopravca prehodil hlášky, a zabráni sa aj akýmkoľvek nedorozumeniam.
Reakcia na: dyspozytor #9603:
Bez ohľadu na to, kde bude priebežná konečná, cieľ na transparente by sa mal meniť už pri odchode z predchádzajúcej zastávky, inak by si cestujúci v tomto prípade na Záblatskej mohli myslieť, že nemajú nastupovať, lebo autobus nikam nepokračuje.
Reakcia na: syko #9607:
Časovo ohraničený lístok by bol prestupný, takže treba.
Reakcia na: Marek6283 #9599:
A čo je zlé na tom, že sa dá na jeden lístok absolvovať celá trasa? Cestujúci to zneužívajú?
Reakcia na: S499.1023 #9590:
najhoršie je, že to znamená aj menej cestujúcich pre MHD Trenčín. Taký cestujúci prímestským spojom (alebo aj vlakom) je potencionálne aj cestujúcim MHD. Ak však presadne do auta, môže sa nejakú MHD vykašľať...
Reakcia na: syko #9607:
Ak by sa to realizovalo podľa môjho návrhu (zavedenie priebežných konečných na linkách 13 a 27 a úprava hlásení) tak nie.
Reakcia na: MA MHD #9605:
A je potrebné nejako časovo ohraničovať platnosť lístka?
Reakcia na: MA MHD #9605:
Mimochodom, rovnaký problém ako linka 13 má aj linka 27, ktorá tiež nemá priebežnú konečnú.
Reakcia na: dyspozytor #9603:
Áno, linka 13 by mohla mať priebežnú konečnú, ale dal by som to na prvej zastávke - a teda Bratislavská. Lístok by platil až po Veľkomoravskú.

Ukončenie na prvej zastávke volím preto, pretože takto to majú aj linky 4, 5, 6, 12 a teda aby to mali všetky rovnaké. Čo sa týka predĺženej platnosti, zatiaľ by som zostal pri úprave hlásenia a do budúcnosti by sa s časovými lístkami mohlo uvažovať.

Po zvážení by som neodporúčal, aby linky 7 a 17 mali priebežnú konečnú, nakoľko sa jedná o čiastočne okružné linky iba v určitých časoch. A ďalší dôvod, linka 7 má prvú zastávku v m. č. Západ raz v zastávke Záblatie-cintorín, potom na Zlatovskej. Takže tá priebežná konečná by bola iba niekedy a vždy inde.

Ale áno, možnosťou sú aj časové lístky. No tie by si vyžiadali už 2. veľkú úpravu tarify.
Reakcia na: Richard Ščepko #9602:
OK. To boli len také otázky, že či náhodou neviete.

K tej Karpatskej. Môj osobný odhad je taký, že polohu určila SAD a to tým, že kde zrovna dali označník.
Karpatská nieje v žiadnom mieste výrazne širšia, alebo užšia, chodník je taktiež všade, takže preto mi to príde zvláštne, že zastávka je zrovna tam.

Pri určovaní polohy by sa mohlo prihliadať aj na vzdialenosť medzi zastávkami ako aj na dochádzkové vzdialenosti.

Rád by som sa na tú polohu opýtal niekoho kompetentného, lenže neviem, kto to vlastne má v kompetencií a kto ju určil.

Čo sa týka mapy, tak držím palce!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.