Reakcia na: milan005 #8949:
presne, klinec po hlavičke! Ja tiež zašlem pripomienky, ale skôr to nie sú pripomienky, lež úplný koncept - pretože súčasný na webe visiaci náhodný výplod chorej fantázie sa inak nazvať nedá. A to prečíslovávanie - to akože prečo? Ak už nejakú súčasnú linku ponechávam, tak jej nechám aj číslo (chápal by som to pri linkách, ktoré nefungujú dlhé roky, ale dajme tomu existujú len od poslednej zmeny ako linka 10). Takže klobúk dolu: a počul som, že Trnava je dnes v tých istých číslach čo v roku 2012 (či 2011?) No to asi ťažko, ale nie je to zásluha "reorganizácie" lež neskôr spravených úprav. A celkovo je TT krajské mesto s najhoršou organizáciou MHD na Slovenskú. Ja sa pýtam, prečo sa neinšpirujeme Nitrou? Tam počet cestujúcich rastie aj dnes, takže konštantný odliv 3% ročne zjavne neplatí bezvýhradne, ale to už odborníci nepovedia. Lenže na to treba interval 20min cez víkend a ešte menší v pracovný deň. Nie "pravidelných" 70 min a podobné nezmysly. A ešte by nezaškodilo veci aj po sebe čítať, lebo také chobotiny ako sú na tom webe, hanba sa aj podpísať - ako vraví môj kamarát, nasrať do rúk a týždeň nepustiť k vode
syko
boli prítomní aj Forgáč aj Rybníček. Ten hneď z úvodu začal, že tu nie sme na hádanie, ale na diskusiu, že sa MHD nerozumie a na rovinu povedal, že MHD nepoužíva (škoda, pretože hovoril, že MHD je strata, že mestám chýbajú zdroje aj tam, kde by bolo treba atď. atď. - pritom logickou úvahou by dospel k záveru, že z finančného hľadiska sú na tom ceteris paribus lepšie mestá s hustejšou zástavbou, ktoré sa potom logicky bez MHD nezaobídu).
V hľadisku tipujem tak 30% sedadiel obsadených, ako neskôr z diskusie vyplynulo, výrazné zastúpenie obyvateľmi Východnej ul. a dôchodcami z Opatovej.
Štvorica pánov z DIC, ktorý možno sú dynamický, ale určite nie mladý, kolektív ? Neskôr v diskusii, v reakcii na niekoho z publika, reagovali dátami z Trnavy, kde dokázali, že sa doprave rozumejú a obľúbenosť MHD tam rastie.
Asi trikrát spomenuli aj imhd.sk
Páni boli celkom dobre pripravení, aj keď prednesom na Rybníčka ešte nemajú. Na väčšinu pripomienok vedeli zareagovať rozumne, i keď samozrejme z vlastného uhla pohľadu.
Výnimkou bola pripomienka z publika, ktorá bola smerovaná v štýle, že štatistiky majú pekné, ale sú skreslené existujúcou ponukou spojov, ktorým sa ľudia prispôsobia, že napr. z Východnej radšej pešo prejdu na gen. Svobodu. Tam sa páni z DIC snažili, ale odpoveď sa niesla v duchu, že žiadna iná lepšia metóda neexistuje, zmierte sa s tým (podporil ich aj Rybníček poukazom na to, že dotazníky a pod. sú blbosti).
Koniec bulváru:
1) ide len o návrh, v ďalšom kole spracujú pripomienky, potom diskusia na výboroch mestských častí a ak som dobre pochopil, nakoniec ďalšia diskusia v Hviezde. Konkrétne časy odchodov sú len maketa.
2) Rybníček má záujem riešiť to tak, aby sa to spustilo v lete budúceho roka. Rovno povedal, že neskôr by mu to poslanci pred voľbami neschválili.
3) spoj z Opatovej (alebo Kubrice?) zvažujú potiahnúť po Hasičskú ul. Požiadavke dôchodcov, ktorý by chceli ísť bez prestupu k nemocnici asi vyhovené nebude.
4) Východnú ul. možno obohatia o spoje, ktoré by prechádzali po M. Bela (neviem či začínajúce zo Saratovskej alebo z gen. Svobodu).
5) zákaz odbočenia neni problém, ktorý by sa nedal riešiť.
6) doplnkové linky (v súlade s vraj plánovanou legislatívnou zmenou z EÚ) otvárajú priestor aj pre ďalších prepravcov.