Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
na strane 5 v TN info (http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Info04wm.pdf) sa píše o obnove zastávky v časti Belá na Legionárskej ulici. Prosím Vás, to je kde? Vyzerá to ako zastávka MHD, ale mám pocit, že je to skôr PAL (nechápem potom prečo neobnovia niektorú zastávku MHD). Nerád kritizujem, kým neviem kde to je ?
Reakcia na: ziletka #8489:
Tam je teraz po otvoreni noveho mosta zmeneny vstup do arealu ucilista,je oddelene uplne od zavodu,ak by si vystupila v Zlatovciach a presla cez Stanicnu ulicu na aut.zastavku Zlatovska ul,odtial ide specialna linka c.12 len a len koli studentom danej skoly,ale iba jeden spoj denne! 6:35. Inak z autobusovej stanice linka c. 2 ,ak pri odchode nic nie je uvedene tak spoj ide az do Nozdrkoviec,vystupis na predposlednej zastavke=Biskupicka ul.cisticka,alebo ak spoj ma znamienko E tak konci o zastavku skor = Biskupice otoc a odtial uz jedine pesibusikom,co je asi 10 minutiek.
Ahoj.
Prosím o radu.Akým spojom sa najlepšie dostat k SOS letecko-technickej?Je lepšie vystúpit v Biskupice námestie,alebo až Legionarska LOT.Vobec to tam nepoznam...Prípadne neake spoje poradte.Budem tam dochadzat vlakom.Je lepšie vystúpitv TN či v Zlatovciach......Ach?
Ked uz sa vravi o osude Trencianskej MHD,ja by som mal mensi odvaznejsi navrh,znova spojit Zamarovce MHDckou s Trencinom, Trenciansku Turnu urcite,tu casto spominane klbove vozidla by som nahradil klasickymi ale v castejsich intervaloch aby ludia nemuseli dolho cakat-TN-Bela myslim=taziskova cast a samozrejme JUH,do okrajovych casti ako je Zablatie,Kubrica ci Nozdrkovce by sa zislo zakupit kratsie autobusy,skratka pestrejsi vozidlovy park ...
Co sa tykakupy cestovnych lisktkov u vodica-ponechat len ako cisto doplnkovu zalezitost-i ked to by chcelo vynalozit velke financie,lebo na vodicov su v dnesnej dobe a premavke vynakladane nesmeierne zatazkavacie skusky a zajdem ovela dalej i ked za kazdy chyti za hlavu-mnozia sa pripady kolapsov vodicov z povolania za volantom a myslim si ze minimalne v 55r zivota by mal vodic autobusu krcite ist do dochodku-nieco ako maju vojaci vysluhovy,ja to uz badam casto na sebe i ked som este neni az tak stary,nervy uz nie su ako na zaciatku,reakcie tiez,unava ,nespavost v noci,bolesti krizov a klbov zo sedenie za volantom...dnesna prehustena premavka,nervozny okloiduci vodici ale i chodci,ci niekedy aj cestujuci ,to vsetko ma vplyv na pohodu za volantom,preto nam treba aj ulahcit zivot,i kupov autobusov aspon s klimatizovanou kabinou vodica,pametam si ako 10 rokov do zadu na namesti majitel firmi povedal ze vodic ma vyhrievane sedadlo a autoradio aby mal pohodlie,no dnes by som zasiel ovela dalej,autochladnicka,cuvacie a parkovacie senzory a rozne ine vylepsenia tejto doby by uz mali byt nevyhnutnostou,autobusy nam akosi rychlo zostarli,moja 45 uz oslavi 10te narodeniny koncom roka,nase cesty su v katastofalnom stave co sa odzrkadluje na mnozstve castych technickych problemoch ktore nas vycerpavaju ale aj na nasich zaludocnych potiazach. Tesim sa a dufam ze sa toho dozijem v zdravi-na Trencin tak o 10 rokov,na nove- kvalitne povrchy ciest,nove autobusy-mozno aj ineho vyrobcu pre porovnanie a nemysli aby sme sa uberali smerom na sever! Som jeden z mala ,mozno iba sam co za tie roky nevie ake je to mat novy autobus,ale ten co mam je moja srdcovka a snazim sa ho mat ako svoj-ako novy,tazko sa mi s nou bude raz lucit ale zaroven sa aj tesim...a som uz ako dochodca,odbocil som,zahovoril...a popisal veci:) No aby toto vsetko mohlo raz byt,musite sa vozit autobusmy!?
Reakcia na: kamaquashy #8486:
Konečne nejaká kritika na moju osobu. Alebo aspoň pochybnosť. ?

Len pre ujasnenie. Nemám vzdelanie v oblasti dopravy a ani som v nej nikdy nepracoval. Úplne narovinu priznávam, že to, čo som sa snažil ovplyvniť (napr. kasselák) bolo čisto z mojej skúsenosti. Zo skúsenosti využívania MHD v Brne (aj IDS JMK), Bratislave, Valencii, či Viedni. Nič extra, ale aspoň niečo.
Dnes sedím (okrem iného) aj ako člen Majetkovej a finančnej komisii. Komisii, ktorá bude (spolu)rozhoovať aj o MHD v Trenčíne. Kde sa kreuje cenová politika i osud MHD. Mne osobne dáva zmysel sa pýtať, informovať sa a nechať si poradiť. Obzvlášť od ľudí, ktorí MHD využívajú častejšie, ideálne sa pýtať aj priamo vodičov. Pozerať sa na MHD len cez grafy a tabuľky nepovažujem za najšťastnejšie. Či dokonca vidieť MHD len ako nákladovú položku v rozpočte.

OK, mohol som zvoliť spôsob hlavy v piesku (čo je rozhodne jenoduchšie). No snažím sa problematike našej MHD rozumieť.

Nič Vám tu nikomu nesľubujem, neopinkávam ani nikoho suchým rožkom namočeným. Veď sami môžete o 3,5 roka zhodnotiť, či som v zastupiteľstve sedel len ako dekorácia. No vidím tam veľa zaujímavých ľudí, ktorí majú záujem posunúť toto mesto podstatne ďalej. Ja sa len snažím tento potenciál pretaviť do niečoho hmatateľnejšieho.

A tiež dúfam, že ma na nejaké Vaše stretnutie zavoláte.
Reakcia na: Richard Ščepko #8480:
je to velmi pekne co nam tu pisete pan poslanec.Ale takych tu uz bolo.Pisali, hovorili, stretavali sa s ludmi a chceli riesit ich problemy.Ja sam Vam drzim palec.Ale vacsina rozhoduje, nie? Myslite si, ze dokazete ovplyvnit vacsinu v senate?? Pokial ano, bude to konecne znamenat posun vpred. Mam vsak aj dalsiu otazku : Zijeme v 21 storoci, ak sa nemylim, preco jazdia autobusy MHD a PAL na spotrebu a nie na cas? Soferi su plateny od spotreby a nie od casu ci idu nacas alebo nie. Toto je tiez jedna z veci, ktora ovplyvnuje spokojnost cestujucich. Nemyslite?

dufam, ze sa coskoro uvidime aj osobne na nejakom tom stretnuti.

Prijemny den vsetkym
Reakcia na: syko #8483:
Nie,vobec nemam ziadne vyhrady a ani zvyseny tlak,je to pekne napisane,aj kus pravdy je tam,aj chapem cestujucich,vsetko beriem! Mal som zazitok zrovna vo Stvrtok co potvrdzuje co pises-ludia nemaju radi ked ich ja ako vodic poucam. Makal som 2 do Nozdrkoviec,nabral som meskanie,otocka a s mensim meskanim som trielil na Sihot. V Biskupiciach -otoc cakala starsia pani,nastupila ,v ruke 10 E a ze za 5 nabit,kedze som stal mimo zastavky a teraz je tam po otvoreni noveho mosta slusna premavka,este som aj meskal,povedal som jej slusne ze v autobuse sa nevydava a nabija za presne nachystanu sumu,samozrejme spustila sa na mna vlna skaredych slov,ze to len ja som taky atd...a ze kde si to ma nabijat ked nie u mna,co som jej vysvetlil a ona ze "to mozete cakat ze inde nepojdem" na to som odmietol diskusiu,zacal sa hybat,poprosil som ju aby si sadla a letel som dalej lebo jeda pani ponahlala na vlak. Kartu som jej nabil za tych 10 eur. Samozrejme pri Radegaste ked vystupovala prisla za mnou,ja ze uz vychladla ,no opak bol pravdou,spustila vlnu vyhrazok ako mi zneprijemni zivot a postara sa o to aby som uz nerobil...co druha pani uz nevydrzala a povedala je -Vy fuchtla stara ,nechajte ho v klude karovat,co nemate kedy si ist kartu nabit na stanicu ? ,co ma aj mierne potesilo ale uz som mal pokazeny cely zbytok sluzby. Tej druhej pani som sa podakoval,a mal som aj pozitivnu odozvu,ze ona robi z peniazmi a celkom ma chape ... Potom som robil 24 ,samozrejme nastal cas vecernych hodin,zastavka po zastavke -minuta po minute,k Laugu pridete ked uz ste mali ist naspet a zase kazdy v ruke 5 ecok a kartu,automat za zadkom... skratka takto sa vsetko dodrzovat neda. Takto sa to sem tam kopi,nastupi vam pan a da do ruky Forinty a nevie pochopit ze to nie su eura...niekedy je to skratka na opratku,dusno do toho,uz sa mi stalo ze som po vyrieseni viacerych problemov v klude zvrzal dievca co malo vsetko ako ma mat az som sam chcel vystupit...a na vsetko sa vykaslat. Ja viem ze sam nic nevyriesim ale chcem aby aj ludia chapali nas a snzili sa veci ulahcit nie len sebe ale aj ostatnym. Tie podnety vase su dobre,som rad ze to vnimate ako je to inde bezne a zavedene,ako to funguje a mozno je to maly krocik vpred ... dakujem!
Reakcia na: Richard Ščepko #8466:
Ak ešte môžem kibicovať. Predpokladám, že obchodná zóna Belá patrí pod MČ Stred. Bolo by možné po konzultácii so SAD Trenčín a SAD Prievidza vytvoriť autobusovú zastávku niekde na hlavnej ceste I/507 pri Tescu/Laugaríciu? Trebárs len na výstup v smere do TN a nástup v smere z TN.

I keď s ohľadom na skladbu cestujúcich, pokiaľ by to bolo priechodné, by asi bolo lepšie na to použiť mestské peniaze alebo presvedčiť na to vlastníkov nehnuteľností v zóne. Mestským poslancom to môžete predať v štýle, keď niekto potrebuje niečo vybaviť v meste, možno by si cestou domov zaplatil MHD do Lauga a odtiaľ prímestským spojom smer Bánovce alebo až Partizánske.
Reakcia na: Marek6283 #8477:
Motivovanie a informovanie ľudí, aby dobíjaním v autobuse nezdržiavali vodiča, ostatných cestujúcich a šetrili naftu, by malo byť najmä úlohou SAD. Od Teba to veľa ľudí zoberie ako komandovanie, pretože nemusia byť v nálade vstrebávať nové informácie, nehovoriac o tom, že veľa ľudí to zoberie ako kritiku toho, čo práve robia. A to ľudia nemajú radi (pokiaľ som Ti týmto komentárom mierne zvýšil tlak, tak si práve zistil, o čom píšem ? ).

Teraz pár riešení. Na tejto stránke som si nevšimol výraznú informáciu o tom, že je možné dobíjanie cez internet (kartou, prevodom alebo platobnou bránou niektorých bánk), iba o predajniach a automatoch, čo nemusí každému vyhovovať. Napríklad tu: http://imhd.sk/tn/doc/sk/11214/Cennik-mestskej-hromadnej-dopravy-v-Trencine.html a tu: http://imhd.sk/tn/doc/sk/10080/Predajne-cestovnych-listkov-a-kontakt-na-dopravcu.html by to mohlo byť niekde na vrchu. Popros správcu, aby tam túto informáciu doplnil.

Informácie predajných automatoch a platbe cez internet by mohli byť dostupné na zastávkach, v každom jednom ozname nalepenom v autobuse niekde v pätičke. Tiež by sa to zmestilo na cestovný lístok, ak by sa vyhodila informácia o starom zostatku.

Teraz to trocha zložitejšie. Niekto v SAD by si sadol ku kalkulačke a skúsil vypočítať, aký bonus by mohol byť poskytnutý cestujúcemu, ktorý použije dobitie kreditu cez automat alebo internet. Napríklad pri dobití nad 20 € získa cestujúci jednu jazdu zadarmo (bonus vo výške cestovného podľa karty). Ešte zložitejšie, zvážiť zavedenie notifikácie na email o nízkom zostatku a informáciou o dobíjaní (pričom dobíjanie u vodiča, ak by vôbec bolo v tejto správe uvedené, bude na poslednom mieste).
Reakcia na: Richard Ščepko #8478:
Nečakám, že budete vedieť všetky zmluvy, ktoré má mesto s niekym uzavreté, ale som rád, že to skúsite zistiť. Myslím, že zmluva s EuroAWK platí do roku 202X a problém môže byť, ak a) nemajú na sklade nič vhodné a b) v zmluve je obmedzenie povolenia stavieb, ktoré zhoršujú viditeľnosť reklamného citylightu na zastávke.

Áno, niečo také na báze GPS. Informácie môžu byť dostupné cez nejaký displej na vyťaženejších zastávkach, ale mohli by byť dostupné aj cez internet. Niečo ako je na mojbus.sk aj keď sa mi moc nepáči, že tam treba mať mobil so zapnutým GPS a internetovým pripojením, to by som si v práci zo stolného počítača nič nepozrel. A v niektorých prípadoch by bolo možné okrem aktuálneho meškania oznamovať aj predpokladané meškanie (v prípadoch, keď daný spoj nestíha príchod na prvú zastávku alebo keď sa posiela náhradný spoj).
Reakcia na: Richard Ščepko #8479:
Tam by to slo,i ked ja som za zalivy celkove na sirku autobusu vsade kde je to mozne-napr. na Soblahovskej kazda jedna zastavka,ta premavka je neskutocna a takto by sme nezavadzali vozidlam,i ked je pravda ze vyst zo zalivu nie je v dnesnej dobe lahke. Ale i ked sa autobus pokazi da sa tam odstavit... Pri Perle v smere do Biskupic kludne bez zalivu,tietu uzke chodniky maju viac nevyhod,casto ide po chodniku cyklista a vystupujucich ludi div nezrovna zo zemou,kociky ako ste spominal ale i menej pohyblivy ludia to tam nemaju lahke. Dalej by sa zislo umiestnovat pristresky na cakanie blizsie k oznacnikom,malokto rozumie preco ho prehaname od pristresku kde caka niekam inam a my pri tom stojime podla zakona...
Ospravedlňujem sa, že takto "spamujem", ale ešte jedna prosba. Resp. Váš názor by som chcel počuť. Aj s dôrazom na vodičov autobusov.

Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.

Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).

Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.

Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)

Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).

Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).

Mám na mysli toto:

https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw

No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!

Veľká vďaka za spätnú väzbu!

?
Reakcia na: syko #8476:
Prístrešky má (ak sa nemýlim) plne v kompetencii EuroAWK. Priznám sa, že nepoznám podrobnosti a nateraz sa k tomu ani neviem vyjadriť (ako by sa k tomu mesto mohlo vyjadriť). Ale chcem si to zistiť - aj z pohľadu reklamy vo verejnom priestore.

K polohám autobusov. Predpokladám, že myslíte niečo na báze GPS, resp. technológie, ktorá v reálnom čase zaznamenáva polohu vozidla, odosiela niekde na server a z nej potom "tahajú" údaje jednotlivé "inteligentné" zástavky. A informácie zverejňujú na displejoch. V Brne sa s tým ostatné roky začali pasovať, aj keď vo vyspelej Európe to žiadna novinka určite nie je. Trochu sledujem svojho profáka z vysokej, ktorý ma zhodou okolností firmu na podobné technológie (http://www.herman.cz/cs/produkty/isrd/radiove_site/reseni-gsmgprsumts/).
Ono je to skvelá vec. Zvlášť na prestupných uzloch a na frekventovaných zástavkach. Mesto bude v pomerne dohľadnej dobe vyberať nového prepravcu. Určite sa chcem na takúto technológiu pýtať. V 21. storočí to osobne považujem za pomerne samozrejmé. Obzvlášť, ak technológia je v podstate zaplatená (a už neplatíme vývoj).
Ale naozaj si nemyslím, že to minimálne 2 roky bude niekoho zaujímať. Musíme počkať na súťaž v MHD.
Zacinam mat pocit ze cestujucich likvidujem i ja...zial chcem po nich aby si cipove karty co najviac dobijali mimo autobusu,podla cestovneho poriadku,zial sa stretam s obrovskym odporom ,nik nic nechce citat ani pocuvat...ja mam poslednu 8micku,vozim neskutocne problemove osoby,z prace idem peso o pol noci domov,uz sa mi stalo ze mi zmizol obsah penazenky v autobuse a z vyplaty to nebola sranda vratit...skratka sam som uz pritvrdil,i ked 70 000 ludi to nikdy nenaucim na co si kartu kupili,co s nou... vsetko je naopak,rezignujem castokrat veci menit k lepsiemu ale este sa nevzdavam...
Reakcia na: Richard Ščepko #8466:
Nebolo by možné na niektoré frekventovanejšie zastávky zaobstarať prístrešky, ktoré by prekrývali celú nástupnú plochu? Niečo podobné, ako majú železničné stanice, kde je nástupište chránené pred dažďom a človek pri nástupe do vlaku nemusí otvárať dáždnik.

A také všeobecné, nielen pre MČ Stred, nebolo by možné, aby SAD zverejňovala polohu autobusov s meškaniami?
Reakcia na: draxter #8472:
c) nevhodnosť nasadenia niektorých typov vozidiel (jediný kĺbový nízkopodlažný voz stojí v garáži, často ide sólo preplnené)

Tu som sa ešte v roku 2013 snažil tento kĺbový nízkopodlažný autobus riešiť. Vraj je poruchový a nákladný na údržbu. Riešil som to aj s primátorom + pani Maslová. Nerozumiem, prečo jazdí tento typ v niektorých slovenských a českých mestách, keď je to také tragické. Prípadne prečo čaká niekde na koniec životnosti... Nemusím všetkému rozumieť.

d) prečo cez víkend nejazdia čisto len NP vozy?!! Veď ich je v TN 22 kusov, a pokiaľ správne rátam, víkendová prevádza sa dá zabezpečiť 15-16 vozidlami!!! Najnovšie vozy majú aj najlepšiu spotrebu.

Píšeš mi úplne z duše! Takto to už niekoľko rokov funguje v Prešove. Resp. nejakým nákupom nízkopodlažných vozidiel sa chválili plným zabezpečením nízkopodlažnej prevádzky počas víkendov. To bol čas mojej vysokej školy (5-6 späť). Len ono je to ťažké, keď mi pani Maslová povie, že jediné, čo môže urobiť, aby zastavovali vodiči pri kasseláku je poslať na SADku list.

...to je o mentalite. A to býva fakt na dlho.

BTW: Aj keď neodpovedám na všetko, tie Vaše podnety si poctivo zapisujem! ? ?
Reakcia na: Richard Ščepko #8470:
mesto tvrdí, že MHD ho veľa stojí. Ale keby MHD nastaví lepšie, nemusí toľko doplácať za stratu vo verejnom záujme. Ale to by CP muselo robiť mesto s rozumom a nie ho nechať na dopravcu (ktorý len odjazdí to čo mesto objedná). Vie mesto koľko prázdnych km (prejazd vozidla do vozovne, zo Sihote na Juh a pod.) má aktuálna výprava vozidiel? Zaujíma sa mesto nielen o CP ale aj o obehy vozov a nasadenie kĺbových autobusov?

Mesto objedná určitý počet km, ale to nie je rozhodujúce, keď sa vyškrtajú spoje tak ako naposledy na víkendovej šestke, že sa prestupné väzby zrušia, potom ako chce aby človek šiel MHD?

Mesto by malo povedať, že hlavná tepna je Juh - Dlhé Hony - centrum - Sihoť a na tejto osi urobiť pravidelný a hustý CP s vozidlami s dostatočnou kapacitou a potom podopĺňať prípadné iné smery.
Spojenie 20.000 a 15.000 Juhu zo Sihoťou by mohlo byť oveľa lepšie než teraz, keď tam jazdia až 4 linky, ale vlastne bez zabezpečenia prekladu. Rovnako tak Zámostie je pomaly odrezané od mesta, okrem linky 5 je zvyšok len doplnok, ale cez víkend čakať 60 min na autobus nebude nikto!

Treba si uvedomiť, že pod istú mieru už nemožno spoje škrtať, pretože je MHD neatraktívna. Súčasný najskvelejší interval je 30 min na linke 1 a na iných možno 30 min v špičkách. To je atraktívna MHD? Doteraz sme mali z Juhu na linke 1+22 interval 15min v špičke a 20min mimo, to bolo niečo iné. Ale 30-60 min majú aj v Handlovej.

Treba niečo urobiť, aby MHD nedegradovala, veď taká linka 24 je večne plná. Ale kĺbový voz tam ide len 2x ráno, hoci by mohol aj poobede. Ľudia v TN však nerobia len do 15:30, kedy končí špička MHD, ale do 17:00 až 18:00 bežne, len vtedy im už ide len zopár spojov. Potom idú radšej autom....
Reakcia na: Marek6283 #8471:
tak tak
Reakcia na: Richard Ščepko #8470:
hlavným faktorom odlivu je:
a) skostnatený CP, bez prestupov, súbehy liniek či trás bez prekladov
b) pomalosť, žiadne bus pruhy, problémy na zastávkach či s prejazdnosťou niektorých križovatiek
c) nevhodnosť nasadenia niektorých typov vozidiel (jediný kĺbový nízkopodlažný voz stojí v garáži, často ide sólo preplnené)
d) prečo cez víkend nejazdia čisto len NP vozy?!! Veď ich je v TN 22 kusov, a pokiaľ správne rátam, víkendová prevádza sa dá zabezpečiť 15-16 vozidlami!!! Najnovšie vozy majú aj najlepšiu spotrebu.
e) slabá propagácia MHD mestom
f) nevhodne riešená nočná doprava
g) stavebná činnosť ovplyvňujúca spoľahlivosť

Myslím si, že c), d) sa môže zmeniť skoro okamžite, b) a g) chce komplexné riešenia, no a a), e) a f) treba otvoriť na meste čím skôr.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.