Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MA MHD #8046:
Ale teda načo ho tu máme? Nedávno som po soblahovskej išiel pešo a smerom do mesta krátky stroj na L8 preplnený, opačným smerom krátky na L1 preplnený (alebo to bolo opačne? neviem už ale proste proti sebe išli L1 a L8).... a to nebola špička! Proste 4 kĺbové busy v premávke v meste ako TN.... to je ako keby v BA na linke 95 alebo 93 chodili nejaké krátke SORky. Ak tam jazdia nejaké haraburdy tak vždy kĺbové (či už kĺbové sorky, karosy, alebo tie ikarusy kĺbové ale neviem či už neboli vyradené dávnejšie tuším)
Reakcia na: MinoSUN-55 #8044:
áno, to súhlasím. Len realita je úplne iná. Ja som za to, aby kĺby jazdili čo najviac tam, kde sólo chodí plné alebo preplnené, nemusia až do 22:30 ako kedysi, ale mali by napríklad cez dušičky, v rannej a poobednej špičke, po hokeji alebo futbale a určite trochu dlhšie na linkách ako 1 či 8, keď už jazdia málo a ľudia ešte dnes robia bežne do 18tej a v piatky a nedeľu ide veľa ľudí z/na stanicu.
Reakcia na: MinoSUN-55 #8044:
No , podľa mňa už Citelis 18 M pravidelne premávať nebude , ale je pravda že v poslednej dobe premáva viac. ?
Reakcia na: draxter #8043:
Áno , s tým súhlasím , museli by sa používať dodatky tak ako si písal. Lebo ináč by ľudia nevedeli presnú trasu. Práve preto som dal odkaz na fotku s cieľom aj dodatkom v PB. Ale áno , budme radi že to funguje takto , ale podľa mňa by to bolo dobré - naozaj tie zástavky z predu málokto číta ale tie zboku by som určite nechal !!!

Ale , stačili by aj piktogramy - to by bolo najlepšie. A k tým nápisom NENASTUPOVAŤ by som aj ja pridal ešte číslo linky.?
Sú to dobré nápady, ja som tiež za, aby 18M Citelis nestál v garáži, ale pravidelne jazdil. To sa nemusel ani kupovať... A zišiel by sa na takých linkách ako 11, prípadne 2, 24 poobede. Ale aká je pravdepodobnosť, že ešte bude pravidelne jazdiť? Asi veľmi malá. 😕
Reakcia na: MA MHD #8042:
áno, v TN sa pojem "prejazd" používal. Ten nápis nenastupovať by som však nechal len v kombinácii s číslom linky. Koľkokrát niekoho človek čaká na Juhu II alebo stanici a potom nevie aká linka prichádza na konečnú, kde končí viac liniek a vozy prichádzajú niekedy aj súbežne. Zato len cieľ vpredu (ja osobne som proti) len v kombinácii s podtextom "cez stanicu" alebo "po Inoveckej" a pod. Predstav si, že čakáš na Hasičskej na linku na Sihoť: u liniek 2,6,24 a 28 bude potrebný údaj "cez stanicu", pri linkách na Juh zase "cez Inoveckú" alebo cez Dlhé Hony či cez nemocnicu... ?
Reakcia na: draxter #8039:
Áno , výborné nápady. Nápisy prejazd sa kedysi používali a boli by dobré. Určite aspoň PREJAZD a nápis NENASTUPOVAŤ pred konečnou. Pomohlo by aj spomínané nasadenie autobusu Citelis 18 M a jeho vyznačenie značkou v CP , hodil by sa na linkách 1/11 - 8/18 - 2/24 a 6.

Rovnako by bolo super tak ako píšeš rozšíriť zástavky na znamenie , napríklad zástavky L. Stárka - Piešťanská , pošta - Dlhé hony - Inovecká. A v rekonštrukcií samozrejme treba pokračovať!

Dovolím si pridať ešte jeden návrh:
-Automaty na cestovné lístky, nemyslím tie pre MHD aj PAL ale automaty iba pre MHD tak ako v Žiline tam to majú naozaj dobre spravené. Podľa mňa by to pomohlo urýchliť nástup hlavne počas špičky keď si veľa ľudí kupuje lístok u vodiča vozidlo mešká. Takto by bolo možné kúpiť si lístok v automate a vo vozidle si ho len označiť.
Výhody:
-zrýchlenie a presnejšie odchody spojov MHD
-vodiči by mali pokoj od cestujúcich (u vodiča len doplnkový predaj)
-cestujúci by nemali nervy z niekedy nepríjemných vodičov
-nástup tromi a kĺbových 4 dverami
-lepšie rozdelenie lískov na viac typov (neprestupný , prestupný 30 alebo 60 min , turistický a pod.)
Ako som písal ... treba sa inšpirovať MHD v Žiline ...
Reakcia na: N/A #8037:
Áno , tak by som si aj ja predstavoval tie predné transparenty. Číslo linky , Piktogram , Cieľ. Prene podľa obrázku.
Reakcia na: N/A #8037:
možno áno, ale nemenil by som to, čo dobre funguje. Skôr zlepšil to, čo nefunguje, alebo čo by prinieslo výrazné zlepšenie. V niektorých prevádzkach MHD sa prelepujú transparenty reklamami, u nás našťastie nie, vozidlá chodia riadne označené. Áno, údaj o tom, že ide voz "do garáže", alebo "prejazd" alebo "vodič aj vozidlo majú prestávku" by bolo celkom fajn. Ja skôr vidím nasledovné námety na zlepšenie (teraz nejdem hovoriť o grafikone, tam som už prezentoval svoje názory dosť):

Dopravca:
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (po súhlase s mestom)
- skrátenie chronometráže na niektorých linkách
- výsledok: zrýchlenie prepravy

Mesto:
- ďalšia rekonštrukcia/budovanie zastávok po vzore Legionárskej
- preferencia MHD (napr. zosúladenie semaforových križovatiek)
- zefektívnenie jestvujúcich spojov a ich kapacity (zvýšenie úrovne prepravy, opätovná požiadavka nasadenia nízkopodlažného Citelisu 18M, nakoľko posledne som čítal na webe mesta, že nie je nasadzovaný skrz nepotrebu na niektorých spojoch, čo je samozrejme blbosť. Takto akurát vyženieme z MHD aj tých ľudí, čo ňou cestujú). Ja by som ho nechal premávať na linke 6 v rannej a poobednej špičke, resp. na linke 2/24 popoludní.
Reakcia na: MA MHD #8034:
Tiež si myslím že by stačilo číslo linky, piktogram a cieľ cesty. Viď http://imhd.sk/ba/media/gn/00101193/6633-linka-201-Sancova-ul.jpg

Predsa na každej zastávke je CP kde sú zastávky rozpísané.
Reakcia na: MA MHD #8034:
Veru, podrobný rozpis zastávok je predsa v CP, takže to pýtanie sa u vodiča ako istý prežitok by už konečne mohlo odpadnúť - cieľ vpredu určite veľký, ale aj súčasný stav je podľa mňa super.

Priznám sa, že počas opravy vozovky Kubranskej ulice odchádzali tieto spoje spred CYklo 1, a myslím že to je tak doteraz.
Reakcia na: MA MHD #8034:
Ozaj , ako je to z tými predĺženými spojmi na Kubranskej , BILLA ???
Reakcia na: Richard Ščepko #8023:
To som skoro padol zo stoličky , nechápem ako niektorý vodič MHD môže zastaviť pol metra od obrubníka , keď ten obrubník sa tam robil špeciálne na to aby mohli vozidlá ísť blízko. Tak neviem či treba všetkých vodičov vyškoliť kôli jednej zástavke alebo ako to riešiť. Čo sa týka toho stĺpu tak z vozidlami sa treba priblížiť k obrubníku až za stĺpom , teda tak aby sa neoškrelo zrkadlo...

Čo sa týka tých predných transparentov , podľa mňa stačí veľké číslo linky a názov konečnej - prípadne aj piktogram. Podrobné zástavky si ľudia môžu pozrieť z boku , veď vozidlá na zástavkach stoja dosť dlho na to aby to stihli. Čo som si všimol je to že skoro každý človek aj ja si z predu číta iba základný údaj , podrobné informácie si buď pozrú zboku , alebo sa aj tak pýtajú vodiča a domáci už tie trasy poznajú. Riešilo by to aj problém na zástavke Pod Juhom , určite by potom bolo lepšie vidieť smer linky.

Inak išiel som 11 okolo Baumaxu a to hlásenie je dobré , len je podľa mňa moc potichu. A pokiaľ je vo vozidle hluk tak ten dodatok ZÁSTAVKA NA ZNAMENIE nieje počuť. Sú už takto nahraté zástavky aj v Opatovej??
?
Reakcia na: Tiny #8030:
uff, tak to je potom tesnotka. Ale ak vieš zastať meter vopred, to je myslím okej. Inak pre Citelis je to asi ešte lepšie, že?
Reakcia na: Tiny #8031:
Inak aj ja vravim ze je to super spravene ale vadi mi viac ako tie stlpy vzdialenost zastavky od prilahleho pruhu cesty,ved je strasne daleko a ja v zrkadle ked chcem od tial vist moc teda nevidim dobre ci smiem alebo nie...,kazdopadne sa treba v danej veci pustat do dalsich modernizacii zastavok a zobrat si ponaucenie z mensich sucasnych obav a problemov co sa bezpecia tyka?
Reakcia na: Tiny #8030:
A ked sa zase odstrani ten stlp, tak aj tak tam zostane oznacnik PAL, takze aj tak nebude v zrkadle nic vidiet. Bolo by dobre, keby bol oznacnik MHD, oznacnik PAL a stlp verejneho svetlenia na urovni terajsieho oznacnika MHD. Potom by to bolo super.
Reakcia na: Richard Ščepko #8029:
Raz som skusil ist pomalinky okolo stlpa az k oznacniku MHD. Stlp som nechytil, no z mojho pohladu je ten stlp od zrkadla asi 4 cm. Takze si to nedovolim ani ja ist az k oznacniku MHD. Zastavujem pri oznacniku PAL, co je asi o 1 meter pred MHD a pred stlpom. Ale vacsi problem je, ze ked zastavis pri oznacniku MHD, tak ten stlp ti brani vo vyhlade tak, ze v zrkadle nevidis, ci este niekto dobieha na autobus. Takze ten stlp nie je dobre dany. Ale zastavka je uplne super. Aj ked som si myslel, ze chytim dvere, ked budem otvarat crossway, ale nechytam ich a da sa krasen kolesom opriet o obrubnik, takze kasselak ucel splnil. Az na ten stlp no. Ale aj tak dakujeme?
Reakcia na: Marek6283 #8026:
Veď práve pri tejto zástavke tento problém odpadá. Alebp nie je spravená tak, aby na nej mohli vodiči pohodlne zastavit?
@Mike: Mne sa to zdá síce blízko, ale nie až tak, aby to chytilo spätné zrkadlo. Ale relevantnejšiu odpoveď by dali asi sami vodiči.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement