Reakcia na: kamaquashy #7901:
Áno , tie prestupy sú tu naozaj zle zabezpečené. Minule so prišiel z prímestského autobusu a mal som čas 20 minút tak som sa pozeral na vlaky a išli dva rýchliky. A zrovna keď vlak prišiel tak odišla jedenástka a 5 minút pred tým 24 a ľudia z tých rýchlikov stihli len 23 ktorá išla o 5 minút. Potom by sa ozaj zišlo využiť doplnkové linky 17 a 22 s tým že linky by išli 5 minút po príchode vlaku a v prípade že vlak mešká by museli čakať na jeho príchod a opačným smerom zase ísť tak aby na stanicu prišli 5 minút pre príchodom vlaku a potom by zase išli naspäť.Čo sa týka tej cyklotrasy v poslednej dobe sa onej veľa hovorí ale v meste sú iné veci ktoré sú dôležitejšie ako cyklotrasa a mesto ozaj asi nemá nato teraz robiť podobné experimenty. Najprv treba vyriešiť závažnejšie problémy v cestnej premávke. A naozaj si neviem predstaviť že kade by išla veď Soblahovská a Legionárska sú tak úzke že sa to nebude dať riešiť primaľovaním pár čiar. Veď keby išiel autobus tak by to pre tých cyklistov vôbec nebolo bezpečné.
Čo sa ešte týka toho klesania počtu cestujúcich tak je to aj kôli tým obmedzeniam a nepravidelnosti spojov. Napríklad pri linke 23 by možno pomohla zmena trasy , zavedenie intervalu 120 v sedle a 60 v špičke. Pre ľudí treba viac z-atraktívniť MHD pravidelnými intervalmi , zabezpečením prestupov medzi MHD , vlakmi a autobusmi PAL. Takýto systém integrovanej dopravy je už vo všetkých českých krajoch. Cestujúcich to priláka lebo človek na Východnej ul. vie že každé 2 hodiny mu napríklad o 14.55 ide MHD a 15.25 vlak. Nemusí študovať CP ale pekne nastúpi a ide. ?
draxter
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.