Reakcia na: kvorka #7302:
Aby som zopakoval (nielen) myšlienky Udiaka, elegantné riešenie (ak už by museli byť zachované všetky dnešné resp nové trasy liniek) sa ponúka takto:8: vždy 55
18:vždy 15
21: nepárna 35
28: párna 35
a výnimka môže byť ráno o 5tej, teoreticky 6tej a večer po 20tej to už môže byť ináč, napr. že 8 pôjde 55 a 28: 20:25 a príp. 21:25.
Chvalabohu jednotná jazdná doba už v TN nejaký ten piatok je, aj keď napr. v tomto prípade má 21tka výnimku z Opatovej o 14:25 - na sihoti je až 14:34 oproti iným :31
a ešte by to chcelo zaviesť pravidelný interval 60/120 min... a nie že spoj ide síce v rovnakú minútu, ale o 8, 11, 14, 16, 18hod.. to podľa mňa nie je až tak ľahko zapamätateľné...
alebo že 18tka ide vždy v :15, ale o 13tej nie... - ak je tam vynechaný odchod kvôli prestávke tak to sa má riešiť prejazdami (ani v prípade Sihoť IV ani Juhu s tým nemôže byť problém) a ak kvôli šetrenuiu km, že práve ten spoj chodil najprázdnejší, tak by som ho aj tak zaviedol a km šetril niekde inde... nech je v tom SYSTÉM
draxter
Linka 1: prvá linka našej MHD bola zriadená pre potreby spojenia sídliska Dlhé Hony s centrom, stanicou, závodmi dnešnej TRENS, ale aj Kubrou a neskôr Kubricou. Počas 60.tch rokov sa vyprofilovali na nej 4 druhy spojov: Dlhé Hony - Kubrica, Dlhé Hony - Kubra, Dlhé Hony - TRENS a Dlhé Hony - stanica. Počas 70.tych rokov sa mesto Trenčín rozrastá o sídlisko Juh a linka 1 je predĺžená na Juh.
- na konci 70.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najdlhšom úseku Juh - Kubrica do novej linky 11, ktorá ale zostáva v dobrom preklade so zvyškom linky 1. Neskôr sa linka 11 presmerováva na Juh II, ale vždy bola snaha minimalizovať súbeh spojov 1 a 11.
- počas 80.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najkratšom úseku Juh - stanica do novej linky 17, ktorá taktiež zostáva jazdiť v preklade s linkou 1, ale aj 11. Táto linka neskôr prestáva premávať počas víkendov, a prestáva byť zachovaný preklad so spojmi linky 1.
Neskôr po zvýšení počtu obyvateľov vzikla linka 22 pre spojenie Juh II - stanica;najskôr len s premávkou v pracovné dni, neskôr plnohodnotná linka. Po presmerovaní linky 1 na Juh II jazdili v súbehu, nový CP z roku 2006 však zabezpečil dokonalý preklad na spoločnom úseku ako prvý svojho druhu v TN. Tento preklad spojov od 18.08.2012 prestane existovať.
CP platný od 18.08. pozná všetky 3 linky, linku 1 na trase Juh II - Kubra, linku 17 na trase Juh I - stanica a linku 11 na trase Juh I - Kubrica, ale z linky 17 zostáva len pár spojov, linky 1 a 11 nie sú preložené a často idú po sebe. Linka 22 vo svojej oslabenej podobe stráca preklad so spojmi linky 1.
Linka 8: vznikla pre potreby spojenia najväčších sídlisiek Juh a Sihoť, pôvodne premávkou aj cez stanicu. Táto zastávka sa v polovici 80. rokov vypustila a z linky sa vyčlenili spoje pre novú linku 18 premávajúcu vtedy na Juh II. Vyčlenené spoje mali napriek tomu zabezpečený slušný preklad so spojmi linky 8. Zostalo to aj po výmene konečných na Juhu až do roku 2002, neskôr sa preklad obmedzeniami a posunmi spojov na linke 8 i 18 zničil; nikdy už nebol obnovený a linka 18 bola premerovaná okolo nemocnice, do 18.08.2012 jazdili dokonca podstatnú časť dňa 3 min po sebe. Paradoxné je, že od 18.08.2012 sa ich vzájomný preklad zlepší, aj keď ubudne spojov. Na oboch linkách.