Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Udiak #7308:
? avšak stále je to iba malá pomôcka. Lebo vieme koľko ľudí nastúpilo v čase medzi 7:00 a 8:00 do jestvujúcej ponuky spojov. To by som zdôrazdnil.
A teraz: ak už robiť úpravy - či je správne aby všetky spoje išli v rozpätí 7:15-7:27 a potom ďalší až po 8:15 - teda aby sa všetci cestujúci dostali do práce/školy/k lekárovi/whatever na 8:00, ale potom aj tí čo by teoreticky išli neskôr nemajú ísť čím,
alebo či to nerozložiť nejako rovnomernejšie - lebo do škôl ok tam je asi začiatok vyučovania 8:00.. ale k lekárovi podľa mňa by ľudia využili aj nejaký spoj 7:45 keby bol z toho Juhúú a tiež aké je zastúpenie administratívy v TN s pohyblivou pracovnou dobou, že ak niekto môže dôjsť do práce na 8:30, alebo 9:00 ... A potom by možno bola tá suma cestujúcich medzi 7-8 ešte vyššia a možno by to nemuselo byť na úkor tých 8-9, ale na úkor tých čo idú autom, alebo bicyklom? (aj keď potom poobede na ten Juh neviem neviem.... ? )
Reakcia na: Mike #7306:
Malá pomôcka - november 2011 - priemerný prac.deň - RŠO (5-9)

5-6 = 369 (244+81+44)
6-7 = 456 (305+103+48)
7-8 = 583 (371+122+90)
8-9 = 314 (234+55+25)

hod = suma (gen.Svobodu+Saratovská+Východná)
Reakcia na: draxter #7305:
Ta ranna spicka pekne okresana, len pre priklad ranna spicka z Juhu I. v juli 2006:
05: 10(11) 10(18) 20(17) 21(9) 25(5) 26(5) 50(11)
06: 05(5) 05(18) 13(9) 15(20) 20(18) 25(5) 30(5) 30(11)
07: 00(5) 05(18) 08(5) 08(9) 15(11) 23(17) 25(5) 30(5) 55(5)
Ale nebranim sa tomu, od nas zhora uz moc ludi nechodi, aspon po tej 5 hodine, po 7 viem ze chodi dost, 6 je pre mna otaznik
Reakcia na: draxter #7305:
Ráno cestuje celý juh I evidentne na ôsmu ?
Juh I v "x"
04: 25(11) 57(5)
05: 15(18) 20(5) 25(11) 57(5)
06: 15(18) 25(5) 25(11) 57(5)
07: 15(18) 15(11) 22(5) 27(5)
08: 15(18) 27(5) 55(11)
09: 15(18) 27(5) 55(11)
10: 15(18) 27(5) 55(11)
11: 15(18) 27(5) 55(11)
12: 15(18) 27(5) 55(11) 57(5)
13: 15(18) 27(5) 57(5)
14: 15(18) 15(11) 27(5) 55(11) 57(5)
15: 15(18) 27(5) 55(11) 57(5)
16: 15(18) 27(5) 55(11)
17: 15(18) 27(5) 55(11)
18: 55(11)
19: 15(18) 27(5) 55(11)
20: 27(5) 45(11)
21: -
22: 10(11)
Reakcia na: Mike #7303:
presne tak, tak som to celé myslel, že ráno to môže byť ináč, v noci tiež, ale cez deň sa to tak krásne ponúka.
K tomu výpadku v hodine, určite to bude preto ako píšeš; tiež som proti, lebo je to také polovičaté riešenie. A najmä by ma zaujímal počet prejazdov. Neverím, že by vozy zo Sihote, Kubry či stanice, ktoré neparkujú v MHT, nešli na prejazde do SAD na Zlatovskú: mohli by preto ísť na linke (6,7) a tiež by to trochu zlepšilo tú oblsužnosť. Ale toto je len teória.
Reakcia na: kvorka #7302:
Aby som zopakoval (nielen) myšlienky Udiaka, elegantné riešenie (ak už by museli byť zachované všetky dnešné resp nové trasy liniek) sa ponúka takto:
8: vždy 55
18:vždy 15
21: nepárna 35
28: párna 35
a výnimka môže byť ráno o 5tej, teoreticky 6tej a večer po 20tej to už môže byť ináč, napr. že 8 pôjde 55 a 28: 20:25 a príp. 21:25.
Chvalabohu jednotná jazdná doba už v TN nejaký ten piatok je, aj keď napr. v tomto prípade má 21tka výnimku z Opatovej o 14:25 - na sihoti je až 14:34 oproti iným :31
a ešte by to chcelo zaviesť pravidelný interval 60/120 min... a nie že spoj ide síce v rovnakú minútu, ale o 8, 11, 14, 16, 18hod.. to podľa mňa nie je až tak ľahko zapamätateľné...

alebo že 18tka ide vždy v :15, ale o 13tej nie... - ak je tam vynechaný odchod kvôli prestávke tak to sa má riešiť prejazdami (ani v prípade Sihoť IV ani Juhu s tým nemôže byť problém) a ak kvôli šetrenuiu km, že práve ten spoj chodil najprázdnejší, tak by som ho aj tak zaviedol a km šetril niekde inde... nech je v tom SYSTÉM
Reakcia na: draxter #7301:
Riešenie sa ponúka takto:
- spoj linky 28 o 05:55 viesť o 06:20-06:25
- spoj linky 28 o 08:45 viesť o 08:25-08:30
- spoj linky 28 o 11:45 viesť o 11:25-11:30
- spoj linky 28 o 14:45 viesť o 13:25-13:30
- spoj linky 28 o 16:45 viesť o 15:25-15:30
- spoj linky 28 o 18:45 viesť o 17:25-17:30
- spoj linky 21 o 19:31 viesť o 20:31 (to posunutie o hodinu v dvojhodinovom cykle je zbytočné)
ani km navyše, všetko upraviteľné (samozrejme potom aj protispoj z Východnej, ale tam ide len o dopasovanie k 23, tá sa dá ľubovoľne posunúť do intervalu)
Reakcia na: draxter #7300:
víkend zo Sihote na Juh:
04: -
05: 21(21) 50(28) 55(08)
06: 55(08)
07: 31(21) 55(08)
08: 45(28) 55(08)
09: 15(18) 31(21) 55(08)
10: 15(18) 55(08)
11: 15(18) 45(28) 55(08)
12: 15(18) 31(21) 55(08)
13: 55(08)
14: 15(18) 34(21) 45(28) 55(08)
15: 15(18) 55(08)
16: 15(18) 31(21) 45(28) 55(08)
17: 15(18) 55(08)
18: 15(18) 31(21) 45(28) 55(08)
19: 15(18) 31(21) 55(08)
20: 55(08)
21: 45(08)
22: -
víkend je už o dosť horší, nielen počtom spojov, ale aj tým, že napr. o 13-tej ide len linka 8, ale o 14,16,18-tej idú všetky 4 linky. Preto by linka 28 radšej mala premávaž v tú hodinu, keď nejde 21 alebo opačne.
dnes sa pozrime na CP Sihoť - Juh (8,18,21,28)
pracovný deň
04: -
05: 19(21) 45(18) 55(28)
06: 03(08) 24(21) 33(08) 45(18) 48(08) 55(28)
07: 18(08) 30(08) 34(21) 45(18) 48(08) 55(28)
08: 03(08) 45(18) 48(08)
09: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
10: 00(08) 20(28) 45(18) 49(21)
11: 00(08) 20(28) 45(18)
12: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
13: 00(08) 20(28) 34(21) 45(18) 48(08)
14: 00(08) 15(08) 30(08) 45(08) 45(18) 55(28) 59(21)
15: 00(08) 15(08) 30(08) 45(18) 55(28)
16: 00(08) 19(21) 30(08) 45(18)
17: 00(08) 20(28) 45(18) 49(21)
18: 00(08) 20(28)
19: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
20: 00(08) 16(21)
21: 00(08) 26(21)
22: 00(08) 45(08)
- okrem 8-ej, 18-tej, 20-tej je to rozložené celkom dobre. Tu by to chcelo tie 45 minútové diery vylepšiť. Niekedy ide L28 tesne po L21, čo je tiež kontraproduktívne.
Reakcia na: Petrox #7298:
áno, L19 prevzala trasu L9, okrem Juhu. To som si všimol ako prvé ?
Reakcia na: milan005 #7295:
19 - okrem Smazienky aj zmena na Zamosti, z Juhu uz bude chodit priamo po Bratislavskej bez zachadzky k Uspechu, resp. k ucilistiam.
Dnes som si prečítal papierový oznam o zmenách v autobuse a tá zastávka Električná v smere na Laugo nie je omyl, budú tam zastavovať spoje liniek 21 a 27. Možno by však nebolo odveci skúsiť "pripomienkovať" trasovanie L27 a dať návrh na smerovanie cez mesto...
Reakcia na: milan005 #7295:
tak v novinke to mám správne, L7 som nepotreboval spomenúť ako zmenu, keďže to bola len krátkodobá záležitosť jedného spoja, ale na L3 som sprvu zabudol ?

Priznám sa, že neviem ako veľmi je vyťažená nemocnica pri linke 11, pravdou je, že Beckovská nie je v najlepšom stave a možno bola preťažovaná. Linku 3 beriem ako vybrané spoje linky 15, myslím si že 3 okrem nemocnice nemala väčší význam trasou "naokolo", takto je to možno lepšie. Tá linka 18 by bola zaujímavá, ale keďže sa svojho času zosekala linka 2, asi supluje tieto zrušené spoje. Aj keď teraz keď tadiaľ ide aj 24 by ozaj mohla ísť po Inoveckej. V tomto smere zaujímavý nápad, prehodenie 11 a 18 z Inoveckej na Legionársku a naopak by možno bolo veľmi užitočné.
Reakcia na: draxter #7292:
Mrkni sa na to, trasu meni viac liniek:
2, 6 - bez Maxu
3 - po Inoveckej namiesto Perly
7 - bez AUO
11 - po Inoveckej namiesto Perly
19 - cez Smazienku namiesto Perly
20 - bez Juhu I.
Ta 3 a 11 ma celkom mrzia, stratili cast svojho velkeho vyznamu, ak sa chce odlahcit krizovatka Elektricna/Legionarska (resp. Beckovska ulica) mohla sa na Inovecku supnut radsej L18, kedze tadial ani jedna Sihotarska linka nechodi a naopak od Perly/Nemocnice ide toho na Sihot dost. 3 a 11 mali ostat zachovane v povodnej trase podla mna
Reakcia na: Petrox #7291:
ja to vnímam pozitívne, veď do nemocnice to je naskokr aj zo Soblahovskej rázc. či Legionárskej, takto je aspoň možný preklad s linkou 15, ktorý sa v "x" aj celkom podaril
Pozrime sa ešte na víkend zo Zámostia:
04: -
05: -
06: 00(5)
07: 00(5) 30(6)
08: 00(5)
09: 00(5) 30(6)
10: 00(5) 07(3)
11: 00(5) 30(6)
12: 00(5)
13: 00(5)
14: 00(5) 17(3) 30(6)
15: 00(5)
16: 00(5) 30(6)
17: 00(5) 17(3) 30(6)
18: 00(5)
19: 00(5)
20: 00(5)
21: 00(5)
- možno by mohla 3 ísť trochu neskôr oproti linke 5, ale naozaj dobré.
Reakcia na: Petrox #7291:
Uff, naozaj. Neviem či som to v prvom návrhu prehliadol...no teraz sú už vyznačené aj zastávky na znamenie. Asi si potom počkáme ešte na obehy vozov za účelom stanovenia "i" čiek.
Takže L3+15 na spoločnom úseku vyzerá takto z Juhu v "x":
05: 15(15) 40(3)
06: 22(15) 52(15)
07: 00(3) 22z(15) 22(15)
08: 00(15)
09: 10(3)
10: 00(15)
11: 10(3)
12: 00(15)
13: 10(15) 20(3) 52(15)
14: 15(3) 52(15)
15: 10(3) 22(15) 40(3)
16: 00(15) 40(3)
17: 45(15)
18: 10(3) 45(15)
- celkom dobrá snaha o preklad
zo Zlatovskej, VOD-EKO:
05: 17(3) 55(15)
06: 37(3) 55(15)
07: 22(3) 39(3)
08: 35(15)
09: -
10: 07(3) 35(15)
11: 35(15)
12: 07(3) 45(15)
13: 25(15)
14: 05(15) 17(3) 25(15) 55(15)
15: 07(3) 35(15)
16: 07(3) 20(15) 37(3)
17: 37(3)
18: 20(15)
19: 07(3) 20(15)
- rovnako celkom dobré
Zda sa mi to alebo ma zmenenu trasu aj L3? Podla toho co citam v novom CP sa od svojej povodnej trasy oddeli na kruhaci pri Keramo a nasledne skopiruje trasu L15, nie je to preklep?
Trošku historického exkurzu na dnes. Keďže sa nám opäť bude meniť linkovanie a rozsah CP, na trenčiasnke pomery to bude zásah jeden z najvýznamnejších v histórii, povedzem si čo to o niektorých spojoch či linkách.

Linka 1: prvá linka našej MHD bola zriadená pre potreby spojenia sídliska Dlhé Hony s centrom, stanicou, závodmi dnešnej TRENS, ale aj Kubrou a neskôr Kubricou. Počas 60.tch rokov sa vyprofilovali na nej 4 druhy spojov: Dlhé Hony - Kubrica, Dlhé Hony - Kubra, Dlhé Hony - TRENS a Dlhé Hony - stanica. Počas 70.tych rokov sa mesto Trenčín rozrastá o sídlisko Juh a linka 1 je predĺžená na Juh.
- na konci 70.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najdlhšom úseku Juh - Kubrica do novej linky 11, ktorá ale zostáva v dobrom preklade so zvyškom linky 1. Neskôr sa linka 11 presmerováva na Juh II, ale vždy bola snaha minimalizovať súbeh spojov 1 a 11.
- počas 80.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najkratšom úseku Juh - stanica do novej linky 17, ktorá taktiež zostáva jazdiť v preklade s linkou 1, ale aj 11. Táto linka neskôr prestáva premávať počas víkendov, a prestáva byť zachovaný preklad so spojmi linky 1.

Neskôr po zvýšení počtu obyvateľov vzikla linka 22 pre spojenie Juh II - stanica;najskôr len s premávkou v pracovné dni, neskôr plnohodnotná linka. Po presmerovaní linky 1 na Juh II jazdili v súbehu, nový CP z roku 2006 však zabezpečil dokonalý preklad na spoločnom úseku ako prvý svojho druhu v TN. Tento preklad spojov od 18.08.2012 prestane existovať.

CP platný od 18.08. pozná všetky 3 linky, linku 1 na trase Juh II - Kubra, linku 17 na trase Juh I - stanica a linku 11 na trase Juh I - Kubrica, ale z linky 17 zostáva len pár spojov, linky 1 a 11 nie sú preložené a často idú po sebe. Linka 22 vo svojej oslabenej podobe stráca preklad so spojmi linky 1.

Linka 8: vznikla pre potreby spojenia najväčších sídlisiek Juh a Sihoť, pôvodne premávkou aj cez stanicu. Táto zastávka sa v polovici 80. rokov vypustila a z linky sa vyčlenili spoje pre novú linku 18 premávajúcu vtedy na Juh II. Vyčlenené spoje mali napriek tomu zabezpečený slušný preklad so spojmi linky 8. Zostalo to aj po výmene konečných na Juhu až do roku 2002, neskôr sa preklad obmedzeniami a posunmi spojov na linke 8 i 18 zničil; nikdy už nebol obnovený a linka 18 bola premerovaná okolo nemocnice, do 18.08.2012 jazdili dokonca podstatnú časť dňa 3 min po sebe. Paradoxné je, že od 18.08.2012 sa ich vzájomný preklad zlepší, aj keď ubudne spojov. Na oboch linkách.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.