Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan007 #15585:
Zámerne som vo svojom príspevku zdôraznil diery, ktoré sa opakovali po celý deň, alebo boli uprostred dňa. Ani v jednom prípade som pôvodnému grafikonu nevyčítal predĺženie intervalov v okrajových režimoch, obzvlášť cez víkend. To je úplne bežná prax, ktorá reflektuje vývoj dopytu v priebehu dňa - robí sa to v Trenčíne, aj v iných mestách.
Reakcia na: milan007 #15586:
Nie je celkom pravda, že by prestupy nefungovali plošne. Pravidelne robíme pozorovania v teréne, najmä na Hasičskej, a za posledné 2-3 týždne sa situácia zlepšuje. Samozrejme, každé nedodržanie nadväznosti nás mrzí, ide však už prevažne o individuálne chyby vodičov, ktoré je najlepšie nahlásiť priamo dopravcovi.
Reakcia na: milan007 #15584:
Ale my sme k tomu nemali stvorené podmienky a už som to hovoril aj tu. Zadanie bolo, že objem kilometrov sa nesmie zvýšiť a k zmene tohto rozhodnutia došlo po náročných (ale konštruktívnych) rokovaniach s odbornými útvarmi, prednostom MsÚ a poslancami.

Potvrdzuje sa, že linka 11 sa nemala meniť? V Kubrici sme prišli o jednotlivcov, na novej trase Kubrá - Sihoť sme získali 120 cestujúcich za pracovný deň, ktorí predtým nemohli MHD cestovať vôbec alebo len obtiažne za cestovný čas, za ktorý by to prešli aj pešo. MHD sa nastavuje tak, aby sme vyhoveli väčšine, nie uspokojovali subjektívne preferencie do nákupných reťazcov. Toto spojenie, ktoré údajne nikto nepotreboval, si ľudia obľúbili tak, že k 15. decembru samotní Kubrania žiadali jeho posilnenie v špičkách, a to aj prostredníctvom svojich poslancov.

Obmedzovanie linky 2 ani 7 sa v žiadnom prípade neplánuje. Dôvody, pre ktoré je linka 2 nastavená tak, ako je, sme tu s kolegom písali už veľakrát. Ľudia na Novinách si začínajú zvykať, že môžu cestovať MHD a obmedzenie linky v tomto bode by bola strategická chyba. Pokiaľ sa na niečo v súvislosti s linkou 2 chceme zamerať, tak je to zvýšenie jej atraktivity napríklad drobnými úpravami trasy (naďalej so zachovaním premávky cez podjazd Jesenského), ale nie osekávanie spojov.
Prestupy: schválne som sa spýtal suseda: ANI raz nestihol za posledné dva týždne. Prestupy nefungujú l, len na papieri.
Reakcia na: Michal Mazánik #15583:
Kde si mal dieru 60 min zo Sihote na Juh? Dnes máš tie diery ráno tri po sebe
Reakcia na: Michal Mazánik #15583:
Kámo, ešte povedz, koľko to stalo v 2016, koľko bolo km a rovnaký údaj teraz - lebo nie je hrdinstvo tvrdiť, že niečo je inak, nebodaj lepšie, ak máš k tomu stvorené podmienky. By som ťa chcel vidieť, ak by ste ešte mali ušetriť 3%!
Kubrica: potvrdzuje sa, že 11 sa nemala meniť, bola to stabilná a vyťažená línia. Naopak, 2 je bieda, čakám jej obmedzovanie, rovnako 7.
Najvyšší nárast Sihoť - Kubrica? Akože oproti čomu?
Reakcia na: milan005 #15581:
Na margo „dokonalých prekladov“ a údajného zavádzania si neodpustím menšiu poznámku. Vyberám úryvok z novín INFO Trenčín, jún 2016: „Jeho prednosťou (pozn. cestovného poriadku) je takmer dokonalý preklad medzi jednotlivými linkami, ktoré majú väčšiu časť trasy spoločnú.“ Zdroj: https://trencin.sk/wp-content/uploads/2017/11/2016-–-06-–-INFO-Trenčín.pdf

Dokonalé preklady v praxi:
- Saratovská > centrum: v 6+ 40 minútová diera medzi hh:00 a hh:40 takmer každú hodinu
- Hasičská > Gen. Svobodu: v 6+ 41 minútová diera medzi hh:48 a hh:29 (ale L8 a L22 išli v priebehu 6 minút)
- OC Laugaricio > centrum: vybrané hodiny 40-60 minútová diera, napr. spoje išli 11:55 (L27), 12:15 (L25), 12:35 (L24) a následne až znovu 13:35 (L24)
- Sihoť IV > centrum: v 6+ aj 23-26 minútové diery uprostred dňa

Nemal by som chuť to tu vyťahovať, ale keď sme tu popoťahovaní za údajné zavádzanie a preklady v úvodzovkách, nemám inú možnosť, než to takto verejne porovnať. V aktuálnej koncepcii MHD je azda najväčším problém 14 minútová diera z centra na Sihoť. V starej koncepcii boli bežné aj diery od 20 do 60 minút.

Čo sa týka ostatných vecí. Spojenie Západ - OC Laugaricio bolo v prevádzke v 60-minútovom intervale len necelý rok. Nakoľko z APC sa nedajú detailne vysledovať konkrétni cestujúci, na tejto linke sme si robili aj sčítanie vo vozidlách na vybraných spojoch, pričom L27 fungovala najmä ako "odľahčovač" L24 v úseku centrum - OC Laugaricio. Priamo zo Zámostia do Belej to boli spravidla nižšie jednociferné čísla, zrejme aj kvôli neatraktívnemu cestovnému času.

V prípade spojenia Západ - Saratovská zostali všetky silné spoje vedené priamo ako linka P5. V ostatných časoch môžu cestujúci okrem prestupu na Hasičskej využívať aj peší presun na Juh II – ak sa rozhodnú pre túto alternatívu, sú naďalej v štatistike započítaní len raz. Z reakcií, ktoré od cestujúcich máme vieme, že to aj robia. Ja sám, keby som býval napríklad na Šmidkeho, tak asi idem na Mateja Bela, nakoľko mi to skráti cestovný čas.

Dovolím si tiež nesúhlasiť, že nízka spoľahlivosť garantovaných prestupov automaticky znamená, že cestujúci prešli do skoršieho/neskoršieho spoja - najmä v smere z Hasičskej za mosty mohli využiť napríklad aj RAD a tým pádom ich v dátach z APC nemáme.

Robíme si samozrejme aj porovnania podľa lokalít, prípadne podľa liniek – najvýznamnejšie nárasty sú medzi Kubrou – Sihoťou (cca 120 cestujúcich denne v jednom smere za pracovný deň), na linke 2 na Novinách (približne 3-násobne), na linkách 24 a 25 najmä cez víkend (viac než 50%). Drobné poklesy sme po spustení zaznamenali na Východnej (to sa ale po pár týždňoch zmenilo na mierny nárast) a v Kubrici. Dáta potvrdzujú aj pozorovaný vysoký dopyt po linke 16 na Gen. M. R. Štefánika.
Reakcia na: milan005 #15581:
16 prijali, lebo:
a) zrušenie 27 a neexistencia spojenia k OC v Belej
b) MAX sa zrenovoval, je tam Tesco, postavil Kaufland, McDonald. Tiež na Sihoť sa dá od Billy prejsť pešo.
Reakcia na: tomas153cv #15576:
Hlavným rozdielom je, že pripomienky k súčasnej zmene sa počítali pred jej spustením, pričom ak sa hovorilo o pripomienkach k zmene v 2006 a 2016 tak sa sčítavali tie pred spustením + tie čo prišli ďalej ak sa nemýlim za 3 mesiace.
Takže kto vie šikovne narábať s informáciami a je majster slova vie ľudí rýchlo, nechcem to nazvať oklamať ale zavádzať určite áno.

Tých priamych spojení bolo zrušených ďaleko viac a myslím že to boli aj silnejšie ako Sihoť - Zámostie ale napr. MČ Západ - OZ Belá, Saratovská - MČ Západ.
To že bola a je nízka spoľahlivosť prestupov, čo som si niekoľko krát vyskúšal na vlastnej koži, ešte neznamená že prestupov bolo menej. To, že cestujúcich ušiel spoj ktorý ich mal čakať neznamená že už nikam nešli ale museli si počkať na ďalší. A to Bohužiaľ vďaka "dokonalým prekladom" aj na najväčšie sídliská, viac ako 10 min. Ale zas potom im išli dva busy za sebou (tiež odskúšané).
Prestupy/priame spojenia Priemyselný park - Juh cez víkend. Som zvedavý koľkí to využívajú. Chodím celkom pravidelne P7 o 18:04 zo Zámostia a je to bieda aj cez pracovný deň.
Zato všimol som si na pár príkladoch celkom slušne obsadenú L16 na trase MČ Západ - Max. Tam vypadá že to cestujúci prijali. Aj keď podľa pár príkladov sa nedá súdiť celok. To by chcelo vidieť celodenné čísla za celé obdobie.

Porovnávať sa dá aj napriek tomu že sa viac prestupuje, napr. štýlom koľko na sídlisko "pritieklo/odtieklo" cestujúcich po starom/po novom. Zas je dôležité neporovnávať hrušky s jablkami. Hoc aké obdobie s hoc akým, zrátať si koľko bolo v mesiaci pracovných, koľko voľných dní. A na koniec pozrieť busy prichádzajúce/odchádzajúce zo zastávok Lavičková, Mateja Bela, Cintorín Juh, ZŠ Kubranská, Zimný štadión, Old Herold, Ľ. Stárka/ZŠ Veľkomoravská koľko sa nachádza vo vozidle a to by mohlo celkom vierohodne ukázať.
Reakcia na: draxter #15569:
Úžasné!
A ešte otázka - jazdia po hokeji posilaky?
Reakcia na: tomas153cv #15576:
V decembri boli prestupy katastrofa, linky MHD cez most bežne mávali sekeru 10min i cez víkend, linky 24a25 meškali 15-25 min aj cez víkend už od obeda.
Mesto zapchate tak, ako býva len ráno. Jasné treba z Hasičskej na Kniežaťa Pribinu dva pruhy. A stvorprudovku až po kruháč v Belej.
Kruháč pri Old Herolde by mohli skúsiť riadiť policajti, za celý čas ich nevidím riadiť dopravu! Pritom tento bod vyzerá byť najväčší problém pre Zámostie.
A ak je zatiaľ možný zjazd z D1 cez diaľničnú políciu, mal by byť možný aj výjazd. V tejto tristnej situácii už malo mesto toto dávno dohodnúť pre osobné autá. Zo Zlatoviec na Bratislavskú trvá ráno výjazd 10-15 min až do deviatej.
Teraz medzi sviatkami to bude kúsok lepšie, ale potom znovu.
Reakcia na: tomas153cv #15576:
Do konca októbra bolo podnetov stále s odstupom najmenej, evidenciu za november a december ešte nemáme dokončenú. O celkovom počte podnetov budeme určite informovať najneskôr v rámci vyhodnotenia skúšobnej prevádzky.

Podiel prestupov na náraste počtu cestujúcich sa nedá exaktne stanoviť, nepovažujeme však tento podiel za výrazný, pretože:
a) prestupom boli nahrádzané slabé prepravné prúdy, napríklad asi najvýznamnejšie zrušené priame spojenie Sihoť – Zámostie cez víkend malo dokopy okolo 70 cestujúcich za deň za oba smery spolu,
b) prestupy najmä počas novembra neboli veľmi využívané z dôvodu ich nízkej spoľahlivosti v úvode prevádzky, na dátach z APC sa preto zásadným spôsobom pravdepodobne neprejavili,
c) aj v pôvodnom grafikone niektorí cestujúci museli prestupovať, napríklad na trase Kubrá – MAX – Zámostie alebo Priemyselný park – Juh cez víkend, pričom tieto spojenia sú dnes naopak priame.
Chcem sa spytat ako to vyzera s podnetmi na novu koncepciu MHD? Stale ich prislo najmenej? Co sa konkretne rata ako podnet?
Druhu otazku mam ako sa budu ratat prestupovy cestujuci do statistiky? Pretoze je to stale jeden a ten isty cestujuci, ale citace ho zaznamenaju viac krat.
Reakcia na: milan005 #15573:
Linka 8, jún 1978, Námestie ľudových milícií. Čiže si uhádol presne!
Reakcia na: milan005 #15572:
Tak to zjednotíme, prázdny štvorec mali spoje linky 8, ktoré vynechávajú stanicu. To isté na linke 6. Zaujímavé je, že keď linka 8 prestala chodiť cez stanicu, všetky spoje na vyveske mali túto značku. Ale to bolo dané tým, ako kedysi vyvesky v TN vyzerali: obsahovali niektoré dôležité nácestné zastávky a konečnú, tak sa asi snažili na ČSAD aby u linky 8 po tejto dôležitej zmene nenastal chaos.
Reakcia na: draxter #15569:
Je to z nejakého filmu? Ikarus idúci z Palackého na Sihoť čiže asi L8? Koniec 70tych rokov?
Reakcia na: kvorka #15568:
Ja si prázdny štvorec veru nepamätám ale plný sa používal pri L6 - neprechádza cez žel. stanicu
č - premáva po SAD
Spomínaš spoje idúce po ČSAO, tie mávali znamienko veľké O (vybrané spoje L5 a L6)
k - nepremáva 24. a 25.12.
r - nepremáva 31.12.
Reakcia na: draxter #15569:
Podľa náteru to vyzerá ako diaľkový Ikarus 256
Reakcia na: milan005 #15566:
Plný čierny štvorec: premáva po ŽST

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.