Vďaka za reakcie.
1. Tiež tomu nerozumiem, prečo teraz môžu zostať v jazdnom pruhu a na Soblahovskej sa musela vytvoriť "diaľnica". Sám tomu celkom nerozumiem.
2. Vozidlá PAD majú zastavovať niekde v nike na Soblahovskej. Má to logiku? Alebo som si to len ja zle zapamätal? Teraz fakt neviem.
3. Ešte som nezisťoval, či zastávky budú s nejak doknuté úpravou, alebo sa len osadí prístrešok, označník a vyznačí sa zastávka. Útvar "mobility" to ale určite riešil komplexne z pohľadu na celkovú mobilitu (peších, MHD a bezbariérovosť). Veď sme predsa v nejakom tom krajskom meste a nie niekde na vidieku.
4. Mne osobne sa presun zastávok celkom pozdáva. Ale samozrejme ma zaujímal názor aj ostatných, lebo je to ešte v stave, kedy sa do toho dá vstupovať. A pohľad napr. vodiča je na nezaplatenie.
5. Budúci týždeň sa na tie veci budem pýtať. Ten projekt som dostal na vyžiadanie minulý týždeň.
nový CP zavádza 2 zmeny, ak som správne študoval: predĺženie oboch spojov linky 31 okruhom cez Záblatie, avšak: absencia zastávky Brnianska či niekde v oblasti Lipovej je obrovský nedostatok tejto linky - veď k Nadjazdu ide bez zastavenia až od Bavlnárskych závodov, hoci by sa to hodilo, rovnako ako medzi D.mestečkom a Kasárenskou v oblasti Vinohrady. Ale tak čo, populisticky si odfajkneme zmenu, a hotovo, ľuďom pomôcť nie je treba.
?
tiež si nemyslím že je tu dôvod sa urážať, nič na jeho adresu si nenapísal. A to že to je "pixovina" je jasne viazané k tej mapke a nie k osobe. Ale k veci:
- presun bližšie k škole je fajn, akurát bez prechodu pre chodcov a neznámeho povrchu zastávky (lebo na asfalte budú hneď koľaje a vlny), s otáznym použitím kasseláku (ako vždy v TN sa naň zabúda) by som CHCEL VEDIEŤ, ako to, že ZRAZU ide zriadiť zastávku v jazdnom pruhu, a pri Priemyselnom parku II a nasľubovanej a dosiaľ nezrealizovanej zastávke Brnianska či Vinohrady to NEŠLO. O čo teda ide? Niekto na úrade zavádza, alebo raz si neurobí robotu správne a raz hej, alebo ODI zavádza, alebo je tu niečo čo nevieme? Lebo ja som za, aby nika nebola tam, kde to nie je ako Hasičská či Štefánikova, ale panoval tu neprelomný argument na meste, že nedá sa , nejde, ODI...
Nech pozerám ako pozerám,ak platí,že kolmé statia sú na mieste bývalej zastávky,potom jedine žeby to bolo hore nohami! Teda presne opačne ako orientácia svetových strán a to by bolo potom vcelku lepšie riešenie.
Vy asi nepoznáte túto lokalitu, preto že inak by ste videli, že na tom obrázku Inovecká ulica vôbec nie. Je tam ulica 28. októbra aj s okrajom areálu základnej školy. Takže podobné urážky si prosím odpustite.
V danej lokalite som bol aj dnes, pred troma hodinami, takže si dovolím tvrdiť, že to tam poznám vcelku dobre. Minimálne rozoznam jednu ulicu od druhej. Ak by tam mala byť Inovecká, museli by sme tam vidieť okraj paneláku na križovatke Inovecká x Dlhé Hony a to tam aspoň ja nevidím.
A mimochodom, podnet ohľadom tejto veci som dával na úrad aj ja a bol som na rokovaní za účasti zástupcov útvaru dopravy, dnes mobility.
Takže si dovolím tvrdiť, že danú problematiku poznám dostatočne. Nebudem sa však ďalej hádať ?
Prosím pozrite sa poriadne a potom píš: je tam jasný presun za Inovecká,ak by si to tam poznal ako ja,tak podľa tých vnútroblokov vidíš,že pôvodne zastávky sú tam,kde sa srafuju nové parkovacie miesta! Takže je to riadna pixovina.
A nika smer mesto,otočiť PAL ako to bývalo,teraz je to práve nanič uplne.,ešte aj s tými stĺpikmi
Ja som podobne jednoznačne za zastávky bez ník, zo zrejmých dôvodov. Avšak nechápem dôvod, prečo by nika jednoznačne mala byť v smere do centra? Veď na zastávke v smere do mesta žiadne PAD linky nezačínajú. Tie začínajú na zastávke v smere na Juh, ktorá ani dnes žiadnu niku ani oficiálne ani neoficiálne nemá ?
K fotke "takto to tam teraz vyzerá" uvediem iba, že takto to tam teraz vôbec nevyzerá, pretože fotografia nie je aktuálna. V miestach "nástupišťa" okolo prístrešku sú vyznačené parkovacie miesta, ktoré sú od pseudo niky oddelené stĺpikmi. Cestujúci tak vyskakujú priamo do stĺpikov alebo do áut. A nástup s kočíkom či na vozíku je tu dnes absolútne nepredstaviteľný.
Presun zastávok je v tomto prípade jednoznačne zvýhodnenie cestujúcich, ktoré je ideálne spojiť s kasselským obrubníkom. Tí tak získajú normálne nástupište a nie nastupovanie pomedzi autá ? . Z návrhu podľa môjho názoru takisto nevychádza, že sa zastávky budú posúvať k rsp. za Inoveckú.
Zastávka smer centrum bude o poznanie bližšie k ZŠ Dlhé Hony, zastávka v opačnom smere tiež bude bližšie k ZŠ. A na zastávke v smere na Juh (teda tam, kde začínajú PAL), miesto na niku je, takže je to ďalej vec diskusie. Popísané riešenie je myslím preferované už od apríla, kedy sa tento problém, vzniknutý parkovacou politikou začal riešiť.
Pridávam aktuálnu fotku (z februára), ako to tam vyzerá teraz ?
ja som za zastávky bez ník, lebo len vtedy sa jedná o uprednostnenie MHD pred IAD, ale v tomto prípade jednoznačne mala byť smer centrum nika (ako to vlastne aj vždy bolo neoficiálne), práve ako píše Marek, lebo je to konečná/začiatočná pre PAL linky - tie busy akože kde budú teraz?
Je to také polovičaté riešenie zase, ako sme si však už všimli pri "cyklosteske" či parkingu, načo mesto vyhadzuje ťažké stotisíce až milióny EUR, ale pre MHD nepribúda ani len zastávka/rok.
Tam kde niky su predsa budu parkovat auta a my budeme zavadzat na ceste To je Trencin,ste mi neveril ale ved ako sa vravi-NEVERIS / UVERIS ,bauuu....Co bolo dobre,treba zrusit...ved ludia si pytaju slubenu zastavku na Brnianskej a aj pri tlaciarnach -priemys.park 2 v opacnom smere a vraj policia to bez nik zakazala,no pri Stavokove je to bez nik a tu to bude takisto... poziadavky cestujucich sa neberu ale motoristom sa vychadza vhod lebo z toho su peniazky...
Chapem ze situacia s autami a ich stanim je katastrofalna,no vobec nie som za taketo vytlacanie autobusov...zastavka Smazienka alebo teda oficialne Dlhe Hony je i konecnou zastavkou autobusov primestskej dopravy,tie tam vsak zavadzaju na ceste,je tam ale vela placu kde im zhotoviz zaliv,to sa vsak roky nekonalo a teraz sa tam budu budovat parkovacie miesta pre osobne auta,dobre ale co s tymi autobusmi,odklanaju sa na JUH 2 kde sa ma ale otoc tiez zmenosvat a uz teraz tam su velke problemy aj s autobusmi od inych dopravcov...ale tak tlaku parkovacej politiky sa neubranime,kazdopadne nie som za zastavky bez co i len polovicneho zalivu na sirku vozidla. Este by sa zislo odstranit statie aut pred 5ZS,ale i v Biskupiciach na hlavnom tahu z namestia k otocu...
Prikladám výrez z projektovej dokumentácie k presunu zastávok MHD na Dlhých Honoch. Zastávka pri Smažienke sa zmení na kolmé státie.
Prikladám to sem preto, či vás niečo nenapadne na pripomienkovanie.
Aj napriek tomu, že na nové parkoviská sú alokované milióny (!) eur, vyzerá, že sa nakoniec môže podariť presun zastávky MHD Nemocnica (v smere od mesta) bližšie k samotnej nemocnici. Tým by sa mal riešiť aj presun zastávky Nemocnica (v smere do centra) do jazdného pruhu. Vraj by to mohol ODI povoliť. Verím, že sa podarí nie len schváliť danú sumu, ale investíciu aj zrealizovať.
Tu treba pochváliť R. Hartmanna, že si osvojil tento nápad.
1. Sám neviem, či je to podľa normy. Výsledok nepoznám. Ja to s logaritmickým pravítkom neodmeriam ? Ten posudok má byť len prvý krok. Ďalším by mala byť skušobná jazda vozidlom MHD. Lebo povedzme si narovinu, ak ani 12m vozidlo nedokáže zastaviť pri kasseláku, aký je potom jeho význam? Žiadny. Pritom nová zastávka.
2. Tie "U" kanále sú naozaj otrasné. Ono sa to riešilo trochu operatívne, keďže sa pri výkope vraj zistilo, že sú pod cyklotrasou v určitom úseku (tých U-kanálov) vedené inžinierske siete. Aké? Nespomínam si teraz. Preto sa vpuste posúvali. To, ako je to odfláknuté je však druhá vec. Po osobnej obhliadke boli ostré hrany skosené, ale aj tak. Toto nie je 21. storočie.
Keď niekto stavia dom, prerába byt, tak chodí robotníkov asi veľmi často kontrolovať. Ak nie denne, tak niekoľko krát za týždeň. Pri mestských investíciach to neplatí. Ak je stav prác kontrolovaný takmer na mesačnej báze, ťažko sa tomu dá čudovať. Ďalšia vec je, že sa mnohé veci riešia, až keď sa objavia na sociálnych sieťach a na rôznych fórach. Tu absentujú systematické a kontrolné mechanizmy.
Ono nie len kanále sú odfláknuté. Ale aj priechody pre chodcov, ktoré sú bezbariérové len na oko. Prepojenie priechodu na jestvujúci chodník... dlažba - betón - asfalt. Pri zastávkach prepojených na existujúci chodník obdobná kombinácia materiálu dlažba - betón - asfalt. Tých vecí je viac. MA MHD o nich tiež vie.
Preto som niekoľko krát spomenul, že tu absentujú systémové opatrenia. Nie len pri takýchto investíciách. O ne však záujem nie je. A tak je výsledok toto. Osobne ma to veľmi mrzí. Na jednej strane by som sa mal tešiť, že na podnet niektorých poslancov sa začalo s budovaním mestskej cyklo infraštruktúry, na strane druhej keď vidím výsledok...
Neobstojí však argument "nerobí sa, zle je. Robí sa, zle je". Chcelo by to nemeckú precíznosť aj v tomto meste.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
1. Tiež tomu nerozumiem, prečo teraz môžu zostať v jazdnom pruhu a na Soblahovskej sa musela vytvoriť "diaľnica". Sám tomu celkom nerozumiem.
2. Vozidlá PAD majú zastavovať niekde v nike na Soblahovskej. Má to logiku? Alebo som si to len ja zle zapamätal? Teraz fakt neviem.
3. Ešte som nezisťoval, či zastávky budú s nejak doknuté úpravou, alebo sa len osadí prístrešok, označník a vyznačí sa zastávka. Útvar "mobility" to ale určite riešil komplexne z pohľadu na celkovú mobilitu (peších, MHD a bezbariérovosť). Veď sme predsa v nejakom tom krajskom meste a nie niekde na vidieku.
4. Mne osobne sa presun zastávok celkom pozdáva. Ale samozrejme ma zaujímal názor aj ostatných, lebo je to ešte v stave, kedy sa do toho dá vstupovať. A pohľad napr. vodiča je na nezaplatenie.
5. Budúci týždeň sa na tie veci budem pýtať. Ten projekt som dostal na vyžiadanie minulý týždeň.