tak už aj v TN máme medvede - náš MERCEDES na MHD síce nie je predlhé G-čko ani iný kolos, ale maličká škatuľa jazdiaca tri zastávky zo sídliska Sihoť do MČ Opatová na 11 predĺžených spojoch linky 6 ?
O linke: Od piatku 8. septembra 2006 vďaka dohode DPB, a.s., Železničnej spoločnosti Slovensko a.s., BID a Železníc Slovenskej republiky premáva medzi železničnými stanicami Východ a Predmestie vlaková linka 155 v 20-40-minútových intervaloch. Zabezpečuje rýchle spojenie tejto odľahlej časti Bratislavy s električkami 3, 5, 7, 11 a 17 s jazdnou dobou 5 minút. Prestup z vlaku na električky je možné vykonať na zastávkach v lokalite Gaštanový hájik - ŽST Predmestie - ŽST Vinohrady. Na linke platí tarifa MHD vrátane predplatných cestovných lístkov (električeniek) a časových cestovných lístkov, ktoré je potrebné označiť vo vlaku. Cestovný poriadok linky 155 nájdete na www.imhd.sk v časti Cestovné poriadky.
Zdravím,
keď som dnes cestoval vlakom, tak som počul zaujímavé názory na úpravy cestovného. Môžem povedať, že každý človek mal na to iná názor. Čo sa týka vlakov a spojenia Trenčína s jeho mestskými časťami - v BA jednu dobu fungovala vlaková linka 155 (myslím) a bola za účelom práve spojenia BA s jej mestskými časťami. V Trenčíne by bolo možné uvažovať o spojení Opatovej , centra a ZÁMOSTIA prípadne aj sídliska noviny (Trenčín, predmestie - ŽSR) tiež vlakovou linkou. ?
ak by to naozaj prinieslo to, čo by som chcel ja, bolo by to vynikajúce. Ale ktovie, takto od papiera sa to ukáže až neskôr, ale princíp by mal vyzerať takto:
- ak niekde vlak má naozaj dobrú obslužnosť aj frekvenciu, nech preberie gro dopravy (napr. TN-Tr.Teplá-DCA-IL-PB) a autobusové km použiť tam, kde ten vlak tak často alebo vôbec nechodí (napr. TN-BN-TO)
- ak niekde treba, zostane oboje, kvôli umiestneniu zastávok (TN-NM) a niekde to bude bez následkov (TN-Selec, TN-Tr.Teplice/NDCA)
To navážanie na vlak by bolo super. Alebo opačne, prípojovosť busov na vlaky. Lenže to už je otázka aj sledovania vlastných záujmov, nielen záujmov cestujúcich
Treba sa však pripraviť na rušenie niektorých autobusových spojov, pretože aj keď vlakové zastávky nie sú nejako husté, zopár sa ich nájde v pohodlnej dochádzkovej vzdialenosti pre študentov.
Možno sa to dotkne aj MHD v Trenčíne (aj keď trasa Opatová - Železničná stanica - Zlatovce asi moc vyťažená nebude) ale prímestské spoje... dúfam, že už teraz na VÚC rozmýšľajú, ako to využiť, aby si náhodou prímestská doprava nezapýtala ešte viac dotácii, než má teraz.
Napríklad spoje prichádzajúce od Trenčianskej Teplej (Nová Dubnica, Omšenie a pod.) môžu končiť v Trenčianske Teplej na stanici (v špičke každú hodinu rýchlik a pomedzi to osobáky), spoje z Drietomy stačí po Kostolnú-Záriečie (napr. po skončení školy OS3310 z TN o 14:44 v Kostolnej 14:53 a z Kostolnej Dúbravanský autobus 15:02 alebo pre študentov ktorí cez víkend cestujú do BA: Drietoma 20:06-20:13 KZ 20:31-20-47 NM 20:53-22:05 BA) a tak ďalej.
Ako tak nad tým rozmýšľam, aj keď sa to považujem za primitívny populistický krok, možno to bude mať pozitívny prínos v rušení súbežných liniek... Pri troche snahy a pokiaľ by boli ľudia ochotní prestupovať, tak môže kraj veľkú časť výkonov vo verejnom záujme iba navoziť na nejaké spádové stanice a o zvyšok nech sa stará štát a ZSSK ?
Nič nebude "zadarmo". Ak si myslíš, že existuje niečo "zadarmo", tak sa mýliš. Akurát vlaky pre študentov a dôchodcov zaplatia tí, ktorí pracujú a odvádzajú dane. To je všetko. Takže sa na to zložia aj rodičia tých, ktorí študujú a aj tí študujúci, ktorí si popri štúdiu privyrábajú. Je to len hlúpa Ficova populistická akcia, na ktorú skočí iba jeho jednoduchší elektorát.
takže vlaky od 17.11. pre študentov a dôchodcov zadarmo!!!! Super, ale treba dodať, že to platí na vlakoch, ktoré sú objednávané vo VEREJNOM záujme, teda nie pre vlaky komerčné (napr. IC-čka). Je to výborný krok, pretože ten kto študuje má dnes vysoké výdvky, dopravu nevynímajúc. A ten, kto tomuto štátu doteraz pomohol v práci, by mal mať zaslúžený odpočinok tiež s úľavou na cestovnom.
JA osobne tento krok vítam, a súčasne pre niektorých paušálnych kritikov odkazujem, najmä pokiaľ ide o to, že keď vlak prečo nie autobus, tak nech si pozrú kompetencie kto čo objednáva a nech vyplakáva na tom správnom stole.
Vlaky vo verejnom záujme objednáva štát
Autobusy vo verejnom záujme objednáva VÚC (PAL) a obce (MHD)
Takže argument, prečo nie vlaky, nie je argumentom. Treba sa spýtať VÚC, či aj oni chcú. Na druhú stranu, ak som obce/mesto, a poviem, že dôchodcovia budú mať MHD zadarmo, tiež sa neozve susedné mesto, že keď v TN má dôchodca MHD zadarmo, musí mať aj vlak alebo MHD v Humennom či PAL v Bardejove. Toľko k tomu, aby sme pomenovali veci tak ako majú byť. Jednoducho, argument ak vlak prečo nie bus u mňa neobstojí.
termín znovuobsluhovania zastávky Opatovská, Niva nie je známy, skús napísať na mesto alebo SAD aký je predpoklad. Ale priznám sa, že ani ja neviem, ako presne teraz vozy schádzajú od Majáka, pretože do odbočenie doprava je brutál kvôli stene mostu.
nevie niekto, dokedy bude zastávka Niva offline? Inak ako jazdí linka 4 teraz, tiež ide od Majáku dolu a potom doľava cez potok alebo doprava ku kostolu a ďalej ako linka 21?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.