Reply on: draxter #9281:
Tak pojmy linka a spoj si zamieňa veľa ľudí. Aj keď útvar dopravy by rozdiel poznať mohol, alebo by si aspoň mohli prečítať toto: https://imhd.sk/bb/doc/sk/11982/Jazykove-okienko-linka-nerovna-sa-spoj?text=2012K schvaľovaniu:
Zasadnutie začína o 14.00. Som zvedavý, ako to dopadne. Osobne predpokladám, že by sa to schváliť malo, ale podľa materiálov na rokovanie sa majú priamo na zastupiteľstve dopĺňať pripomienky VMČ k cestovnému poriadku. Takže je možné, že budú ešte nejaké zmeny.
Zaujímavé bude aj to, ktorú verziu cenníka schvália. Či podľa pôvodného návrhu, alebo podľa návrhu finančnej komisie. Rozdiel je v cene za základný lístok v hotovosti (komisia ho chce dať na 70 centov) a za lístok pre seniorov z karty (tam komisia navrhuje zaviesť tých 10 centov). Osobne viac fandím návrhu finančnej komisie (aspoň sa seniori nebudú chodiť voziť od nudy).
PS: portál nastrencin.sme.sk napísal v januári 2015, že čoskoro pribudne tabuľa s odchodmi MHD na zastávku Braneckého. No doteraz sa tak nestalo. Nevie o tom niekto viac.
http://nastrencin.sme.sk/c/7602248/v-trencine-pribudne-dalsia-informacna-tabula-pre-cestujucich.html
Richard Ščepko
Tie vozidlá RZP môžu byť relevantný argument. Len nerozumiem, prečo to na západe funguje. Kde trend ochrany najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky a zároveň prioritizovať MHD.
Aj tú zastávku Gymnázium registrujem. Tá musí prejsť rekonštrukciou, no ukazuje sa, že aj tie dve pri nemocnici. Preto je na mieste sa pýtať, či zas len plátať, alebo komplexne rekonštruovať.
Po výmene vedúceho na Útvare dopravy je prísľub každú rekonštrukciu automaticky robiť s kasselákom. Na jednej strane som rád, že tento prvok sa mojim pričinením uchytil, no ešte viac ako táto samochvála ma teší určitá zmena myslenia na vedúcej pozícii tohto útvaru. To fakt dáva veľkú nádej na pozitívny posun vpred. Aj keď jeho iniciatívou boli navrhnuté niky na Soblahovskej, stále je veľký potenciál na zlepšenie.
Ešte k tej Legionárskej. Áno, je tam možno až zbytočne široký chodník. No ak je naozaj zbytočne komfortný, zúžením by mohla vojsť cyklotrasa, prípadne izolačná zeleň. Stačil by aj pomerne úzky pás zelene. Už to by mohlo humanizovať túto časť uličného priestoru.
http://www.dnes24.sk/images/photoarchive/sized/700/2015/11/17/Sturova-zelen-5.jpg
http://img.topky.sk/900px/1659147.jpg/bratislava-sturova.jpg
Súvislý pás zelene sa napr. v Prahe začal používať na zadržiavanie vody v čase dažďov. Aby voda zostávala v krajine a nezaťžovala verejnú kanalizáciu. Ale to už som v zbožnom želaní. Len som chcel napísať, že kvalita ulíc už dávno nie je len o novom asfalte pre autá. Aj ulica je verejný piestor.
K tej nike posielam ešte výrez Manuálu verejného priestranstva Prahy, ktorý sa okrem iného venuje aj takýmto prvkom.
Ešte raz veľká vďaka za každý postreh. Ešte budem mať k tejto téme stretnutie s vedúcim spomínaného útvaru.