v koncepte generelu dopravy z roku 2006 sa okrem iného uvádza:
1. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé
Hony - stále platí
2. Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2010 18 350 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2010 11 288 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2010 9 302 ciest MHD /deň
neviem, aká bola realita, môžme porovnať s generelom
3. zavedenie prestupných uzlov si vyžaduje jednotný špičkový interval cca 15 min: okrem jednej - dvoch liniek v jednej - dvoch hodinách návrh nič také neuvádza!
4. V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61 (zatiaľ nie je treba)
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá (neviem, žeby sa uvažovalo)
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom - toto by už bolo potrebné aj pre lepšiu obsluhu Pod Sokolíc
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.
5. Rok 2015:
MHD bude v roku 2015 predstavovať 36% celkového objemu dopravy s hybnosťou 0,94 cesty na osobu a deň. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé Hony.
Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2015 22560 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2015 15134 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2015 10928 ciest MHD /deň
V rámci návrhu sa predpokladá zredukovanie počtu liniek MHD, zavedenie pravidelných intervalov
všetkých liniek a zriadenie hlavných prestupových uzlov s informačným systémom - nič z toho sa nezrealizovalo!!!!
A teraz POZOOOOOOR, odkiaľ prišli súdruhovia z DIC na linkovanie, skoro okopírované z generelu dopravy:
základnú kostru MHD by tvorili trasy liniek:
Linka č.1 – interval 10min. Hahahha, koľko je v návrhu? a aká je trasa????
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)- zaujímavé riešenie, ale 10 min interval môžeme snívať, že....
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark - Hahahhaha
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (áno, takto sa to tam píše, napriek predpokladu, že by jestvovalo už spojenie Juh II a Juh III zadom)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť
Linka č.X - interval 20 min
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná
Uvedený počet liniek dokáže prepraviť z jednotlivých oblastí nasledovný počet cestujúcich:
Oblasť Juh I – 3 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1980 osôb/h (1260 osob/h)
Oblasť Juh II – 2 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1320 osôb/h (840
osob/h) Údaje boli počítané pre kĺbový autobus, ktorého max. obsadenosť je 110 osôb, pri plošných nárokoch 4os/m2. Max. obsadenosť krátkeho autobusu je 70 osôb a počty takto prepravených osôb sú uvedené v zátvorkách.
Zaujímavé, čo?
1. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé
Hony - stále platí
2. Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2010 18 350 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2010 11 288 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2010 9 302 ciest MHD /deň
neviem, aká bola realita, môžme porovnať s generelom
3. zavedenie prestupných uzlov si vyžaduje jednotný špičkový interval cca 15 min: okrem jednej - dvoch liniek v jednej - dvoch hodinách návrh nič také neuvádza!
4. V rámci postupnej urbanizácie územia bude potrebné zavádzať – resp. predlžovať trasy liniek do novo vybudovaných oblastí (viď ÚPN SÚ Trenčín) v závislosti od etapizácie samotnej výstavby. Z tohto dôvodu nie je možné obdobie týchto opatrení presnejšie špecifikovať. Dotýkať sa to bude liniek:
- linka č 11 po obslužnej komunikácii súbežne s cestou I/61 (zatiaľ nie je treba)
- linka č. 1 v predĺžení ulice M. Hricku v oblasti Kubrá (neviem, žeby sa uvažovalo)
- linka č. 23 v predĺžení ulice Pod sokolice v oblasti za Výstaviskom - toto by už bolo potrebné aj pre lepšiu obsluhu Pod Sokolíc
- linka č. 5 pokračovanie po Brnianskej ul. a ul. Ľ. Starka do oblasti po ľavej strane
navrhovaného obchvatu v Zámostí.
5. Rok 2015:
MHD bude v roku 2015 predstavovať 36% celkového objemu dopravy s hybnosťou 0,94 cesty na osobu a deň. Oblasťami, generujúcimi najvyššie objemy ciest MHD budú sídlisko Juh, oblasť Sihoť a oblasť Dlhé Hony.
Obyvatelia sídliska Juh vykonajú v roku 2015 22560 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Sihoť vykonajú v roku 2015 15134 ciest MHD /deň
Obyvatelia oblasti Dlhé Hony vykonajú v roku 2015 10928 ciest MHD /deň
V rámci návrhu sa predpokladá zredukovanie počtu liniek MHD, zavedenie pravidelných intervalov
všetkých liniek a zriadenie hlavných prestupových uzlov s informačným systémom - nič z toho sa nezrealizovalo!!!!
A teraz POZOOOOOOR, odkiaľ prišli súdruhovia z DIC na linkovanie, skoro okopírované z generelu dopravy:
základnú kostru MHD by tvorili trasy liniek:
Linka č.1 – interval 10min. Hahahha, koľko je v návrhu? a aká je trasa????
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – ŽS – Železničná Kubranská TRENS
Linka č.2 – interval 10min.
Saratovská (ZŠ) – Soblahovská – Braneckého – Hasičská – Sihoť - Opatovská (kažký tretí spoj do
Opatovej)- zaujímavé riešenie, ale 10 min interval môžeme snívať, že....
Linka č.3 – interval 10min. – len v čase rannej a popoludňajšej špičky
Saratovská (ZŠ) – Východná – Inovecká –Dlhé Hony – Legionárska – K Dolnej stanici – most –
Zlatovská ul. VOD EKO – priemyselný park
Linka č.4 – interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Soblahovská – Braneckého – Palackého- Aupark - Hahahhaha
Linka č.5– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - gen. M. R. Štefánika - ŽS - gen.M. R. Štefánika - Kubranská TRENS
Linka č.6 – interval 15min.
Východná otoč. – Inovecká – Soblahovská – Braneckého Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Palackého – Štefánikova – MAX - Billa (áno, takto sa to tam píše, napriek predpokladu, že by jestvovalo už spojenie Juh II a Juh III zadom)
Linka č.7 – interval 15min.
Biskupická , Nozdrkovce – Legionárska - Braneckého – most - Bratislavská – Záblatská
Linka č.8 - interval 10 min.
Sihoť, Opatovská - Hasičská - most – Zlatovská ul. VOD EKO
Linka č.9 - interval 10 min.
Kasárenská VOP 027 – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Železničná – Kubranská – Pod horou
Linka č.10 - interval 15 min
Záblatie – Bratislavská – Staničná (späť) – Bratislavská – most - Hasičská – ŽS – Štefánikova -
Výstavisko
Linka č.11 - interval 20 min
Martina Hricku - Kubrická
Linka č.12– interval 10min.
Gen. L. Svobodu – Východná – Legionárska - Braneckého – Hasičská - M. Rázusa - Sihoť
Linka č.X - interval 20 min
Nákupné centrá BILLA – Kaufland - TESCO na trase Štefánikova – Hasičská - Električná
Uvedený počet liniek dokáže prepraviť z jednotlivých oblastí nasledovný počet cestujúcich:
Oblasť Juh I – 3 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1980 osôb/h (1260 osob/h)
Oblasť Juh II – 2 linky v intervale po 10 min. Max. počet v cestujúcich 1320 osôb/h (840
osob/h) Údaje boli počítané pre kĺbový autobus, ktorého max. obsadenosť je 110 osôb, pri plošných nárokoch 4os/m2. Max. obsadenosť krátkeho autobusu je 70 osôb a počty takto prepravených osôb sú uvedené v zátvorkách.
Zaujímavé, čo?
draxter
Dnes to vyzerá takto (odchody z celého Juhu na Sihoť zo zastávky Pod Juhom):
víkend (mimo nočnej linky):
04: -
05: 23 28
06: 08 28 58
07: 28 58
08: 28 43 58
09: 28 43 58
10: 28 43
11: 28 43 58
12: 28
13: 28 43 58 58
14: 28 43
15: 28 43 58 58
16: 28 43
17: 28 43 58 58
18: 28 58
19: 28 43
20: 29
21: -
22: -
vychádza to, že pri lepšom uvažovaní by mohli jazdiť linky 08 28 48 v čase od 07 do 18 tej hodiny a mimo to každú polhodinu. Po novom je toto spojenie 60 min po celý deň a len linkou 2!!!!!! ?
To isté spojenie v pracovný deň:
04: -
05: 18 28 33 43
06: 03 18 18 28 43 48
07: 03 18 18 28 33 33
08: 18 18 33 33 53
09: 18 33 53
10: 03 18 33 53
11: 18 33 33 53
12: 18 33 53 53
13: 18 18 28 43 58
14: 13 18 21 28 28 48
15: 08 18 28 38 43
16: 03 18 33 53
17: 13 18 33 53
18: 23 33 53
19: 18 33 43
20: 33 43
21: 33
22: 13
z uvedenho vyplýva, že pri trochu lepšom rozložení by mohlo byť spojenie medzi 05:00 a 18:00 každých 15 min, v superšpičke dokonca 10 min, a po 18-tej spojenie 20-30 min. Nová linka 2 naproti tomu má interval 20-30 min a mimo to len 60 min, to ozaj stačiť nebude! ? ? ?