Reply on: linka10 #8734:
1: problém je, že nie sú spojené konečné alebo aspoň posledné tri zastávky s približne vyrovnaným zaťažením. Ak by sme jednotku šupli okolo Pred poľa na Sihoť, tak vyriešiš Sihoť III, IV (teda 3 zastávky) s oveľa vyšším potenciálom ako máš posledných 7 zastávok linky 1. Preto to vnímam ako super nápad. Potom by bolo možné zrušiť niektoré spoje na linke 2 a 82: presne, máme tam PAL, tak by som linku 2 nechal len tie spoje, či idú do Nozdrkoviec, plus trochu viac než súčasný stav. Ale aj okruh cez Karpatskú by bol super, Noviny sú ako od macochy dnes.
3: môže byť, dal by som viac spojov ako dnes. A čo tak z Pred poľa na Sihoť, teda prehodiť 1 a 2 na konci trasy?
6: neviem, či by bolo vhodné, aby Sihoť III a IV nemala vôbec spojenie so Zámostím, ani v "x" v špičke. Preto navrhujem súčasný stav + potiahnuť do Záblatia a pridať pár spojov v "a" a máme dve muchy jednou ranou.
tá 7/17 sa mi pozdáva, zrušil by si 5/15 na ich úkor?
11: jednoznačne v súčasnosti poddimenzovaná linka s veľkým potenciálom
13: po novom nebude môcť jazdiť tak ako teraz a myslím si, že ďalšia linka krúžiaca po Detskom mestečku či Záblatí by bola zbytočná, nie? Najlepšie by bolo, aby Záblatie dostala 6 a Zlatovce posilnená 3. Aj by sa ušetrilo aj zatraktívnilo, lebo táto oblasť by získala spojenie s ďalšími časťami mesta. Nie?
18: podľa mňa Juh I potrebuje silnú linku 18, v špičke by to malo byť 30min, ak chceme, aby ľudia MHD využívali, tak by som ani jej premávku nekončil skôr, práve naopak. Linka 5 dnes končí 20:30, linka 18 končí 19:15 po dvojhodinovej diere, už len 11 o 22:10. To Juh I má horšiu obslužnosť než Kubra ? medzi 20:45 a 22:10 nič, sila a blbosť súčasného stavu zároveň.
22: ak má zostať, tak sa musí zmeniť CP 1+22 na predošlý stav, nie to čo je dnes
24: rozhodne pridať a rozhodne preložiť ako píšeš.
25: veru tak nejako
28: rozhodne večer na Sihoť, každý kto ňou chodil to potvrdí, dnes je to na 23 bieda, to radšej inde tie km využiť
21: Opatová nepotrebuje spojenie so žst, veď má stanicu tiež, PAL rovnako (všetko cez stanicu) ale rýchle spojenie na Juh. Tú linku by som len nenechal ísť súbežne s inými Sihoťárskymi linkami.
Ale začal by som tým, že by sa spravili obehy kĺbov na tie najpodstatnejšie spoje a aj podľa toho urobil tzv. posilové linky (ako 22 k 1 či 23 k 28)
linka10
2: z dôvodu problematického otáčania v Biskupiciach by som tam nekončil žiadne spoje, do Nozdrkoviec by som ponechal približne rovnaký počet spojov ako je, možno niečo navrch, ostatné by som končil ako keby v Biskupiciach avšak rovno by naväzovali na spoj do mesta ktorý by mal ale trasu cez Noviny, táto trasa by existovala len v smere späť (ak by tam nejaký spoj končil a presúval sa do SAD, tak po novom moste, otáčanie nie je potrebné)
3: v podstate aj teraz ako keby do Záblatia zachádza, to by som asi aj tak ponechal išla by aj tam aj späť od nového kruháča a obslúžila by zastávky pošta aj Záblatská
6: možno jediná linka pri ktorej by som uvažoval s použitím nového podjazdu Pred polom, zokruhovať ju: Hasičská - ŽST - Rázusova - Považská - Radegast - Pred polom - Max - ŽST - Hasičská, ale má to aj svoje mínus
7: by bola prakticky súčasná desina, ale aj naspäť by išla po Soblahovskej (úspora km a času) a zároveň by zhltla spoje L12 a 20 - linka 17 by bola k nej protibežná na žilinský spôsob 4/14. V rannej špičke by spoje išli z Juhu po novom moste najprv do AUO a potom po Zlatovskej cez mesto späť na Juh, poobede opačne (L17), čím by si mohla získať aj cestujúcich z Juhu do priem. parku
11: pridané spoje v špičke sú vlastne zo zrušenej pôvodnej L7, 17 a 13 premávajúcej do Kubrice a ešte by bola úspora jedného vozidla + efektívnejšie využitie troch vozov, ktoré by tam v špičke jazdili
17: nejednalo by sa až tak o interval ale interval by tvorila spolu s L7 a 3 a zároveň ako taký preklad s L5. Ráno viacmenej nárazovo návoz na zmeny a zač. vyučovania. poobede už by som hovoril o spoločnom intervale L3, 7, 17 15 min.
18: na tejto linke, možno budem zlý, ale premávku by som ukončil ešte o hodinu skôr, teda nebola by po 17:15 diera 2 hod. ako teraz ale išla by tak ako celý deň po hodine avšak o hodinu skôr by skončila
22+23+28: spoje končiace na stanici by som aj po stanicu nechal, okrem večerných 23, tie by som zrušil úplne. nedá sa všetko ťahať na Sihoť a do kubrej, keď si to dáš na "váhu" Juh 17tis. obyv., Dlhé Hony 7tis., Biskupice+Noviny 2tis., to je 26tis.+nemocnica+Laugo a na druhej strane váhy je Sihoť 11tis., Pod Sokolice+Kubrá+Kubrica 4tis., to je 15tis.+podniky v oblasti TOS takže čo sa týka obyvateľov máme na váhe 26/15, preto by som niečo končil na stanici a neťahal ďalej, myslím že "za stanicu" ide toho dosť. PS: Opatovú som nebral do úvahy, jej obyvatelia vo veľkej miere využívajú prímestskú dopravu ale ak by aj, to je do nejakých 2 tis. navrch ale v južnej vetve som nerátal Dolné mesto, kde to je ešte o niečo viac...tie demografické údaje sú staršie, ale pointu majú
24: tým že by sa dosť posilnila, kĺby by okrem návozu pracovníkov do Lauga nebolo treba (okrem 8:00 aj na L25)
27: ten nápad skrížiť ju s L25 cez víkend myslím nie je zlý, ale zotri účelové spoje
28: možno zvážiť spoje po 20tej hodine, kto vie či by sa využili
50: zástavky všetky a na znamenie po trase súhlasím, ale tá premávka so/ne by sa neuživila