Reply on: Richard Ščepko #8689:
Mne nevadia normalne obrubniky,tieto su nizke ,nebude problem a ja v pohode zastavujem blizko chodnika ,takze nech uz ostanu,lebo ak by sa to dodatocne prerabalo-uz to nik poriadne nespravi a kraje by sa casom prepadavali...No a ta Magnolia-sikmo,odfotim ak nezabudnem v Pondelok,musim riadne vytocit volant do lava a pohnut sa=vyrovnat sa s cestou-co sa da ale auta sa nalakaju ze uz idem do cesty a ja musim zabrzdit ked z kruhaca auto rychlo vyleti... nuz ale co uz... my autobusary sme zvyknuty ze sa nam tu nic neulahcuje ale prave preto pisem co a ako do buducna... vymakat! ?
Richard Ščepko
1. Nech Vám to bude znieť akokoľvek sladko a "politicky", jednou z mojich priorít bola a je ochrana tých najslabších a najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky. Z dopravnej polície sa mi podarilo získať štatistiku stretov chodec - automobil. Od smrteľnej (!) nehody na tomto priechode ubehlo možno 4-5 rokov, no podľa ich štatistiky došlo aj po nej (našťastie) len k ľahšiemu zraneniu. Čiže ide o problematické miesto (rozhľadové parametre, dlhá rovina, rýchlosť a pod.).
2. Zároveň som chcel do tohoto miesta dostať bezbariérovosť. Čo sa už začínajú postupne akceptovať aj na úrade v meste.
3. Riešiť zničený povrch "polo" zástavkovej niky pri Perle. A zároveň prioritizovať vozidlo MHD. Ak má byť raz MHD alternatívou, resp. jednou z alternatív k IAD, potom na to treba myslieť už teraz.
Bol som si tento priestor prejsť s projektantom, ktorý dostal projektovú dokumentáciu (PD) na starosti. Bavili sme sa na mieste o možnostiach a riešeniach. Videl som len krátko finálnu PD, ale z toho, čo som videl, zlepšuje rozhľadové parametre a tým výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov. K tomu by som rád do tohto tranzitného bodu (Noviny - Legionárska) vniesol prvok aktívnej bezpečnosti:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
Resp. po aplikácii na Slovensko: http://senec.sme.sk/c/6945817/inteligentne-priechody-si-ludia-chvalia.html
Skúsim zohnať výrez z PD a kto by mal záujem, nech mi napíše (richard.scepko@gmail.com).