Reply on: draxter #8672:
Ako píše Milan. Bol som hlavný iniciátor tejto investície. Skúsim vysvetliť prečo. No musím napísať, že som mal výraznú podporu aj kolegov z mestskej časti Stred. 1. Nech Vám to bude znieť akokoľvek sladko a "politicky", jednou z mojich priorít bola a je ochrana tých najslabších a najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky. Z dopravnej polície sa mi podarilo získať štatistiku stretov chodec - automobil. Od smrteľnej (!) nehody na tomto priechode ubehlo možno 4-5 rokov, no podľa ich štatistiky došlo aj po nej (našťastie) len k ľahšiemu zraneniu. Čiže ide o problematické miesto (rozhľadové parametre, dlhá rovina, rýchlosť a pod.).
2. Zároveň som chcel do tohoto miesta dostať bezbariérovosť. Čo sa už začínajú postupne akceptovať aj na úrade v meste.
3. Riešiť zničený povrch "polo" zástavkovej niky pri Perle. A zároveň prioritizovať vozidlo MHD. Ak má byť raz MHD alternatívou, resp. jednou z alternatív k IAD, potom na to treba myslieť už teraz.
Bol som si tento priestor prejsť s projektantom, ktorý dostal projektovú dokumentáciu (PD) na starosti. Bavili sme sa na mieste o možnostiach a riešeniach. Videl som len krátko finálnu PD, ale z toho, čo som videl, zlepšuje rozhľadové parametre a tým výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov. K tomu by som rád do tohto tranzitného bodu (Noviny - Legionárska) vniesol prvok aktívnej bezpečnosti:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
Resp. po aplikácii na Slovensko: http://senec.sme.sk/c/6945817/inteligentne-priechody-si-ludia-chvalia.html
Skúsim zohnať výrez z PD a kto by mal záujem, nech mi napíše (richard.scepko@gmail.com).
lukas.vojtek22
§ 284
(1) Kto úmyselne
a) vydá ľudí do nebezpečenstva smrti alebo ťažkej ujmy na zdraví alebo cudzí majetok do nebezpečenstva škody veľkého rozsahu tým, že spôsobí požiar alebo povodeň, alebo poruchu, či haváriu prostriedku hromadnej prepravy, alebo škodlivý účinok výbušnín, plynu, elektriny, rádioaktivity alebo iných podobne nebezpečných látok alebo síl, alebo sa dopustí iného podobného nebezpečného konania (všeobecné nebezpečenstvo), alebo
b) všeobecné nebezpečenstvo zvýši alebo sťaží jeho odvrátenie alebo zmiernenie,
potrestá sa odňatím slobody na štyri roky až desať rokov.
Tento problém sa rieši od roku 2013 a stále nevidno nápravu.
Nevýhody zastavovania:
Cestujúci musia stáť a nemôžu si sadnúť
Cestujúci sú privádzaní do nebezpečenstva ! A NIKOHO TO NEZAUJÍMA ! Dokonca je hneď vedľa diaľnica 1 triedy takže je neustály ruch.
Cestujúci musia stáť na daždi, v slnku, dokonca aj keď sneží nakoľko tam nieje čakáreň ani žiadny prístrešok
Už niekoľko sťažností bolo doručených na tento problém a stále pretrvávajú. ZREJME NIKOHO NEZAUJÍMA ĽUDSKÝ ŽIVOT.
Dúfam že sa už začne KONEČNE niečo robiť. ? ?