Tú frekvenciu som iba tipol, neštudoval som to presne. A potom ešte tá STN hovorí o funkčnej triede mestskej komunikácie, kedy sa môže umiestňovať zastávka v jazdnom pruhu, a kedy nie.
na Soblahovskej stojí autobus nie raz za 10 min, ale pomaly každých 5 min (linky 1,8,15,17,18,22,23,25,50,121) v špičke. Raz za 10 min to môže byť v nedeľu.
Saturovaný dopravný tok na jednom nerušenom pruhu je 1800 vozidiel za hodinu v jednom smere. Neviem, či niekto niekedy robil na tej Soblahovskej dopravný prieskum. Ale v závislosti od počtu vozidiel za špičkovú hodinu v jednom smere sa potom dá hovoriť, či ten autobus, ktorý zastaví v na zastávke jazdnom pruhu v priemere raz za 10? minút, tú dopravnú situáciu nejako výrazne skomplikuje.
Na VÚC som napísal, tam som dostal už aj odpoveď kde na dvoch stranách rozpísali čo všetko vodič porušil a ako budú vykonávať kontroly. Už sa mi raz stalo, že mi na sťažnosť SAD Trenčín neodpovedala. Majú to evidentne cestujúcich "na háku".?
Na linke číslo 2. smer sihoť- biskupice. By mali autobusári zastavovať na zastávke biskupická otoč. ale nezastavujú zastavujú naopak na hlavnej ceste na ktorej nieje prechod pre chodcov a tým nastáva všeobecné ohrozovanie podľa zákona.
§ 284
(1) Kto úmyselne
a) vydá ľudí do nebezpečenstva smrti alebo ťažkej ujmy na zdraví alebo cudzí majetok do nebezpečenstva škody veľkého rozsahu tým, že spôsobí požiar alebo povodeň, alebo poruchu, či haváriu prostriedku hromadnej prepravy, alebo škodlivý účinok výbušnín, plynu, elektriny, rádioaktivity alebo iných podobne nebezpečných látok alebo síl, alebo sa dopustí iného podobného nebezpečného konania (všeobecné nebezpečenstvo), alebo
b) všeobecné nebezpečenstvo zvýši alebo sťaží jeho odvrátenie alebo zmiernenie,
potrestá sa odňatím slobody na štyri roky až desať rokov.
Tento problém sa rieši od roku 2013 a stále nevidno nápravu.
Nevýhody zastavovania:
Cestujúci musia stáť a nemôžu si sadnúť
Cestujúci sú privádzaní do nebezpečenstva ! A NIKOHO TO NEZAUJÍMA ! Dokonca je hneď vedľa diaľnica 1 triedy takže je neustály ruch.
Cestujúci musia stáť na daždi, v slnku, dokonca aj keď sneží nakoľko tam nieje čakáreň ani žiadny prístrešok
Už niekoľko sťažností bolo doručených na tento problém a stále pretrvávajú. ZREJME NIKOHO NEZAUJÍMA ĽUDSKÝ ŽIVOT.
nie, na Soblahovskej zálivy nie, to zdrží MHD riadne. Zálivy by som budoval len na cestách vyšších tried, alebo pred odbočením (určite by sa záliv hodil napr. na zastávke PAL Železničná, alebo Legionárska smer centrum (tam tak nejako okrajovo existuje ako výsledok širokej cesty, len nie je dosť dlhý).
K tej preferencii MHD. Čo ma vyrušuje sú zálivy v úseku kruhových objazdov na Soblahovskej. Aspoň tak s ním počíta projektová dokumentácia ohľadom cyklistického chodníka Centrum - JUH. Tam sa o preferencii hovoriť nedá.
Legionárska napríklad tiež nemá signálne pásy a vodiace línie...Stĺp VO už len dotvára celkový kolorit. Na druhej strane musí existovať páka, aby k podobným prípadom nedochádzalo.
@Mike: Prepošlite mi prosím ten email ešte raz, naozaj ho neviem nájsť a pritom som ho čítal. Ďakujem!
pri linke 2 navrhujem:
- zistenie frekvencie cestujúcich v úseku Biskupice, námestie - Biksupice, otoč - Nozdrkovce (prieskum na týždennej báze)
- podľa zistení následne odporúčam:
a) časť spojov predĺžiť do Nodzrkoviec (tam kde to čísla umožnia)
b) časť spojov zokruhovať po trase bývalej linky 10 (t.j. námestie - otoč - Karpatská - J. Zemana), teraz je to oblasť bez obsluhy MHD, hoci sú tam objekty nielen IBV ale aj HBV, čím by sa zvýšil aj potenciál cestujúcich
c) časť spojov otočiť na kruháči naspäť
Ohľadne zastávky pri Perle: dobré riešenie ? Keď nebude záliv, bude vlastne preferencia MHD.
áno, a "potešil" ma zase pohľad na zastávku Radegast smer centrum - opäť obyčajný obrubník ? To, že v Opatovej-pri Majáku mesto "spalo" keď sa rekonštruovali zastávkové niky, pri zastávkach v spojitosti s o železnicou, či pri budovaní nástupísk v Oaptovej (Horeblatie, Niva) naozaj vrhá obraz amatérskeho prístupu.
Áno, existuje STN pre zastávky, ako píše Mike. Ale existuje aj zdravý rozum na to, aby nová zastávka mala toto:
a) kasselský obrubník
b) vodiaci pás pre slabozrakých
c) prístrešok, ktorý ak má priestor pre reklamu, tento nezakrýva výhľad na prichádzajúce vozidlo resp. vodičovi do prístrešku na cestujúceho
d) označník s priestorom pre čísla liniek a CP, ideálne osvetlený LED svetlom
e) smetný koš
f) elektronická info tabuľa (nepovinne)
Mesto ako stavebný úrad má totiž jedinečnú kompetenciu určiť záväzné podmienky realizácie bez ohľadu na to, kto je investorom/stavebníkom zastávky.
okamžite napíšte podnet na VÚC TN, ktorý je objednávateľom prímestskej dopravy a aj kontrolným orgánom. Vaším podnetom sa vďaka zachytením dôkazom určite budú zaoberať. Je mi však divné, že ste od SAD TN nedostali odpoveď, možno by bolo dobré napísať list priamo gen.riaditeľovi (písali ste e-mail alebo list?).
Dovoľte príspevok z trošku iného súdku, ktorý aj tak dokreslí správanie sa SAD Trenčín...
Cestoval som linkou Ilava - Horná Poruba 23. 8. 2015 a tak skoro nezabudnem čo za "šoféra" SAD Trenčín zamestnáva. Že vďaka modernému GPS systému s kontrolou dopravy spoj meškal 10 min bola malina. V autobuse revalo rádio s vulgárnymi "sprostonárodnými" pesničkami, keď som si vypýtal lístok, nič nepočul a zareval na mňa "čo???". Rádio nestíšil celú cestu. Vrchol nastal pred Valaskou Belou, kde si šofér kľudne zapálil cigaretu a začal fajčiť za jazdy! Po upozornení, že som astmatik a cítiť dym v autobuse sa tváril ako keby nič a pokračoval vo fajčení! Potom samozrejme "špak" vyhodil z okna.
Keď som toto napísal SAD Trenčín 24. 8. aj s fotkou a videom, kde vidieť lietajúce špaky, počuť pesničku "ako vyšla na pec a ja za ňu, spadla pece a ja na ňu..." TAK TO OSTALO BEZ ODPOVEDE, OSPRAVEDLNENIA SA. Čo tam, že porušil 3 zákony a Prepravný poriadok minimálne v 5 bodoch.. Veď na webovej stránke niečo musí vysieť. Skrátka majú cestujúcich úplne na háku. Je jedno či niekoho vezú alebo nie, na dotáciách si to dorovnajú, nie?
Zástavka na Legionárskej pri Perle v smere k bánoveckej trati. Ak by sa posunula o cca 12m k spomínanej trati (boli by zástavky bližšie k sebe), napadá vás nejaký problém, ktorý by mohol vzniknúť?
Ide rekonštrukciu dnešného priechodu pre chodcov pri dnešnej zástavke. Zástavka MHD by sa presunula natrvalo. Bez zálivu a zúženia chodníka a s kasselákom. Zaujímal by ma aj pohľad vodičov MHD. ?
No tam, kde sa podaktorí chytajú za hlavu, pre iných je to pomerne bežné. Veď zo štátneho (ŽSR) a mestského krv netečie...
V prvom rade sa malo na kasselský obrubník myslieť na začiatku. Pri projekte. No je to chyba v systéme práce. Ak by niekto čakal, že úradníci pracujú podľa nejakých manuálov, pravidiel či zásad a noriem, nie je tomu vždy tak. V tomto meste (okrem iného) chýba jednoduchý manuál, ako má nová/rekonštruovaná zástavka vyzerať a čo musí obsahovať (dlažba, obrubník, signálne pásy, vodiace línie, stĺpy VO - rozmiestnenie, povrch zástavky a pod.). Prístrešky nie sú v réžii mesta.
Ak ide o optimalizáciu a organizáciu MHD, už sa naozaj robia určité kroky. Okrem toho sme sa na poslednej Finančnej a majetkovej komisii zaoberali možnosťami zrušenia otoču a konečnej zástavky v Tr. Biskupiciach (pri cintoríne) a hľadaní alternatívy. Možnosť je predĺžiť linku do Nozdrkoviec (ekonomické prepočty nie sú úplne ideálne), zriadiť zástavku v mieste, kde je dnes otoč (len na opačnej strane) a cez kruhový objazd poslať linku naspäť.
Prečo toto "šaškovanie"?
Pretože otoč, ani zástavka nie sú na pozemkoch mesta. A prenájom od vlastníka nie je najlacnejší. Takže popri koncepčnejších riešeniach sa zaoberáme aj podobnými podnetmi.
P.S.: Pred pár týždňami mi písal niekto (tuším z NM) email. Len ja ho fakt neviem nájsť. Ak to bude dotyčný čítať, budem rád, ak sa mi opäť ozve. Rád by som mu odpísal a reagoval. Ďakujem! ?
lebo je toľko peńazí na rozdávanie, že si vyhodíme zbytočne pár obrubníkov, ktoré by sa zišli (aj keď v nekasselskej podobe) na iných roz*ebaných zastávkach:
- Saratovská, ZŠ ?
- Kubrica, kyselka ?
- Opatovská, Sihoť IV ?
...
tam nikde nie je žiadny nástupný obrubník a aj do NP vozu sa ide ťažšie starším ľuďom, prečo sa teda takto míňa?
? vcera,Sobota,sviatok SNP a pred Radegastom sa makalo? ,reku parada,veci sa hybu. Ked som siel vsak okolo po tretikrat a videl ze majstri ukladaju klasicky obrubnik,nedalo mi,zastavim autobus a vravim im: Pani,ja len aby ste sa zbytocne nenarobili,tu nema byt takyto obrubnik ale Kaselsky! Co? Jaaj,no sak to sa spravi takto a potom sa to vymeni? ...tak som siel kade treba a o pet minut tam uz nebolo ani nohy..? ?
Dezorganizované to bolo aj na Juhu. Nejakých 20 minút stál ten "kamión" na gen. Svobodu naproti otoču a potom sa pomaličky krokom aj s masou ľudu pustil dole smerom do mesta a vyrobil zápchu na 15-20 minút.
Ak si dobre pamätám, v smere do mesta tri MHD po 16:10 a jeden na zmluvnú dopravu (Vailant?) v tom ostali stáť.
A samozrejme nikomu nenapadlo presmerovať osobné autá cez Mateja Belu alebo po Liptovskej, Bazovského, Vansovej, popod Južanku na Západnú a cez uprázdnenejšiu hlavnú pustiť tých pár autobusov...
Na Hossovom mieste by som sa za takých usporiadateľov hanbil.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
draxter
- zistenie frekvencie cestujúcich v úseku Biskupice, námestie - Biksupice, otoč - Nozdrkovce (prieskum na týždennej báze)
- podľa zistení následne odporúčam:
a) časť spojov predĺžiť do Nodzrkoviec (tam kde to čísla umožnia)
b) časť spojov zokruhovať po trase bývalej linky 10 (t.j. námestie - otoč - Karpatská - J. Zemana), teraz je to oblasť bez obsluhy MHD, hoci sú tam objekty nielen IBV ale aj HBV, čím by sa zvýšil aj potenciál cestujúcich
c) časť spojov otočiť na kruháči naspäť
Ohľadne zastávky pri Perle: dobré riešenie ? Keď nebude záliv, bude vlastne preferencia MHD.