Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #8146:
Tak ešte skúsim pokračovať. Ja som skôr zásadne za menšie riešenia, nie nákupné centrá. Nie som si istý, ale mám taký pocit že aj tie nemecké stanice sú čisto v týchto prenájmoch prevádzok komerčná záležitosť. Len obsahujú to čo stanica obsahovať má, plus niečo navyše, ale stále sú to stanice. Ale vráťme sa k nákupným centrám, na staniciach. Ja som potom za to riešenie, aby hlavný prúd cestujúcich bus vlak bol oddelený alebo usmernený mimo centrálnej časti nákupnej zóny s najsilnejšími prevádzkami. Tak aby nevznikali "kolízie" medzi nakupujúcimi a cestujúcimi. Lenže tu to tak nie je, samozrejme je to zámer investora. Potlačil funkciu stanice a namiesto toho vytvoril nákupne centrum. Ďalej podľa mňa toto NC nerešpektuje park, nerešpektuje tou celou hmotou celú tú zónu, nerešpektuje susedné prevádzky, nerešpektuje dopravu. Jednoducho podľa mňa zlý projekt, kde mesto namiesto diskusie a predkladanie normálnych požiadaviek zhltlo to čo investor doniesol. A teraz nám to tu idú spoločne predať, zástupcovia mesta ako PR developera bez predchádzajúcej diskusie. Ja si myslím, že na takéto obrovské investície v meste by malo byť minimálne mestské nariadenie, ktoré by prikazovalo architektonickú súťaž. Ak toto zožral hlavný architekt nejako začínam o jeho kvalitách pochybovať.
K tej MHD neviem ja mám stále pocit, že MHD si bude robiť okružné trasy na tých jednosmerkách, čo je pre mňa ako cestujúceho nevýhoda. Samozrejme ak sa nezmení linkovanie a Sihoť s Kubrou nejak nezokruhujú.
Reply on: kvorka #8146:
No , nedalo mi reágovať na tento príspevok lebo vôbec nieje divné že stanicu využívajú len ludia cestujúci vlakmi alebo autobusmi VED NA TO JE URČENÁ , či nie!? Nové handra za stovke eur si môžu nakúpiť už v iných obchodných centrách. Prestupný terminál je OK ale čo hnevá to že autobusová stanica bude vzdialená zo železnice a pre priechod medzi týmito stanicami treba prejsť cez obchodné centrum - každý sa tam zakuká a zmešká autobus a s taškami plnými handier si už vezme taxi takže mhd tým cestujúcich nezíska ale možno aj stratí. Prestupný terminál hej ale bez obchodov .Veď dôležité sú v MHD spoje a CP!! Samozrejme je to len môj názor.

Ale prestupný terminál má vyzerať takto:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghp=senec&ghg=#102991-BA-431OC-BA-684JM-linka-102442-102443-Senec-terminal-integrovanej-dopravy
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghp=senec&ghg=#104374-Senec-terminal-integrovanej-dopravy
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghp=senec&ghg=#104376-Senec-terminal-integrovanej-dopravy
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie.html?&ghp=senec&ghg=#104378-Senec-terminal-integrovanej-dopravy
Dňa 24.12. bude MHD po 17-tej skôr nepremávať než premávať, pôjdu už iba tieto spoje (odchod z prvej zastávky po 17:00):
L1 pôjde 17:45, 21:15 a 22:10 z Juhu; 17:15, 18:15, 22:05 a 22:35 z Kubry na Juh II
L3 pôjde 17:00 z Orechového na Juh II
L5 pôjde 17:00 zo Zlatovskej na Juh I
L8 pôjde 20:25 z Juhu II na Sihoť IV; 20:55 a 21:45 zo Sihote na Juh II
L11 pôjde 20:00 a 20:45 z Juhu I do Kubrice; 20:40 a 21:20 z Kubrice na Juh I
L18 pôjde 19:40 z Juhu I na Sihoť IV; 19:15 zo Sihote na Juh I
a nepôjde už nič
Reply on: vlado54 #8145:
práve naopak, rozloží to, čo teraz jazdí po Kragujevských hrdinov aj na Kukučínovu a Železničnú, sa pozri lepšie. A tým počtom parkovacích miest konečne vyrieši to, čo tu nie je: keď ma známi vezú na stanicu, nie je kde zastaviť. Nevravím, že to je na 100% dokonalé, ale som za. MHD tiež dostane novú dimenziu pri tých prestupoch, snáď to bude s využitím kasselákov a komfort bude supe.
Reply on: linka10 #8144:
presne tak
Reply on: vlado54 #8143:
podľa mňa je to ideálne riešenie. Ak nechceš z rôznych dôvodov sedieť v kultúrnom a modernom stánku, môžeš čakať v parku. A myslíš, že v dnešnej dobe niekto investuje do projektu stanice bez toho, aby bol návratný? Asi ťažko. Ja to vítam všetkými 10-timi. A ten obrovský zásah do územia využívaného všetkými Trenčanmi si myslel ako? V súčasnosti je to oštara, hanba mesta. A využívajú ho len a len tí, čo cestujú vlakom alebo autobusom, resp. idú do kasární či pracujú v blízkom okolí. Takže nový projekt pritiahne aj iných a osloví novú skupinu, čo ma teší. Ešte keby vydal ten projekt Omar a Fatima....
Reply on: linka10 #8144:
Ja nie som proti obchodom na stanici. Ja som za to aby stanica obsahovala to čo potrebuje pre cestujúcich. Niečo ako sú nemecké stanice http://www.einkaufsbahnhof.de/de/koeln/einkaufsbahnhoefe/
Sú na tej stránke síce len veľké mesta , ale v taká malá stanica v historickom Bambergu vypadal podobne len trochu v menšom. Tento projekt v TN bude obsahovať 70% módnych obchodov bude zbytočne obrovský a zaťaží komunikácie smerujúce na stanicu autami.
Reply on: vlado54 #8143:
Môj názor je, že určite lepšie sa pri ceste od vlaku k autobusu prejsť cez obchoďáky kde je teplo, dá sa niečo zjesť, sadnúť si ako prejsť sa pomedzi bezdomovcov po rozbitej ceste kde keby sa tadiaľ dá ísť rýchlejšie ťa prejde autobus. Dnešná stanica má tak otrasnú úroveň, že všetko bude lepšie ako to čo je teraz. A čakať že stanicu bude niekto stavať zadarmo by bolo príliš hlúpe. Investor bude mať takto províziu vo forme tých obchoďákov.
Ako jediný problém som si tiež všimol tu MHD ale aj celkovo pohyb všetkých busov v objekte.
Žeby sa dalo vychádzať a vchádzať na stanicu po Duklianskych hrdinov ale aj po Kukučínovej? Nič iné ma ako riešenie nenapadá.
To nie je terminál, ale nákupné centrum. Autobusová a železničná stanica dostávajú len rolu nahnať zákazníkov do obchodu. Ich funkcia je podla mňa odsunutá na vedľajšiu koľaj. Ja určite nemám chuť sa premávať medzi predajňami handier a ich zákazníkmi, keď sa budem potrebovať dostať na vlak z autobusu. Podľa tohto návrhu to tak budeme robiť všetci. Nákupné centra stanici je niekde stavať v móde Rakúsko ale len vo veľkých sídlach, niekde to v móde nie napr. Nemecko. Ďalej tie vizualizácie na facebooku sú otrasné hlavne tou hmotou, zbytočne to celé uzatvára celý park. Nuž architektonická súťaž je pre investora asi drahá. Nové pracovné miesta to neprinesie, dopyt a ponuka v meste nie je to isté ako dopyt a ponuka pri výrobe aut do Nemecka. Je síce skoro, ale rád by som vedel ako chce mesto riešiť MHD na stanicu. Podľa návrhu sa stane totiž ulica Kragujevských hrdinov jednosmerka, čo je aj logické to množstvo aut treba usmerniť a verejná doprava zase možno pôjde na okraj. A čo mi najviac vadí je komunikácia mesta konkrétne primátora a hlavného architekta. Ten materiál je totiž propagácia investora ale čo tam robí úsmev tých dvoch ľudí vôbec nechápem. Kto ich platí my alebo investor? Ide o obrovský zásah do priestoru, ktorý užíva väčšina Trenčanov a oni bez diskusie idú robiť investorovi PR.
Mimochodom predávalo sa to s tým, že tam bude autobusová stanica nie nákupne centrum.
Reply on: MA MHD #8141:
ja to naopak vítam, treba tam urobiť niečo nové, príjemné a funkčné a to čo som videl to spĺňa do bodky! Ten priestor úplne ožije, ak sa porobí neičo aj s parkom, môže to byť vynikajúce.?
Reply on: bolkop #8140:
No pekne! Takže zase obchoďák na stanici - je to lepšie jak nič ale zas zo stanice bude priestor plný obchodov a reklám! Podľa mňa treba miesto stanice stanicu a nie mega obchod - lebo to nieje terminál ale obchoďák!!! ale zaujímavé?
Určite ste to už niektorí videli, ale pre tých čo nie, tu je ten materiál k terminálu http://www.docdroid.net/7537/terminal.pdf.html Chystá sa niekto na tú verejnú prezentáciu?
chalani, nielen MHD ale aj PAL ste dali do správy, a pekne podrobne, parádička, ste jednotky ❗ ?
Na televizii trencin som pozeral besedu s panom rybnickom. Nakoniec dostal otazku, kedy konecne sa upravia spoje tak aby chodili k vlakom, nie ako teraz, ze autobus zo sihote pride na stanicu 2 minuty po odchode vlaku. A naopak tiez, ze autobus odide zo stanice aj do mesta aj na juh aj nasihot 2 minuty pred prichodom vlaku. Odpoved pana Rybnicka: Ono je to tak, inak sa to neda. Hotovo.
Takze uprava CP sa v TN urcite neda spravit. Nedaju saposunut spoje o 5 minut.

PS Idem do prace ale poobede sem hodim aj video, aby bol dokaz.
Reply on: MA MHD #8136:
veru, od 15.12.2013 jediná zmena je, že zastávka "Opatovská, nadjazd" je už oficiálne podľa CP na znamenie a upravila sa jazdná doba ohľadne zastávky Pod Juhom na linkách 15,17,18,19,20,23 a 25. Inak nič ?
Škoda, čakal som, že sa zrealizujú zase nejaké šetriace opatrenia ale najmú tie, čo podporia MHD. Ale ostalo po starom. Snáď (naivne) dúfam, že sa upravia obehy harmoník efektívnejšie, nech v špičke jazdia o dušu a nie prestávkujú (tak ako 2 zo 4 teraz).
Zdravím ,
veľmi zaujímavé informácie sa tu píšu o premávke Citelisu 18M , pokiaľ mesto nemá záujem aby ľudia cestovali viac s MHD tak už na to môžu všetci vys*** viete čo... . A pokiaľ bude takýto mizerný cp až do roku 2015 tak budem prekvapený ak v roku 2015 bude na MHD exstovať viac ako 10 liniek a budú s ňov ešte chodiť cestujúci. Teraz by bolo dobré možno nakúpiť nové NP kĺbové vozy lebo ak sa to nespraví teraz tak sa bojím že to potom už ani nebude treba! Ja už tiež viac jazdím autom ako s MHD!?

Ozaj , konečne nejaké nové oznamy a aktuality , už si to idem prečítať...

+ neviete nikto niečo o situácií MHD na Juhu , počul som od rodiny že tam vraj ráno nechodili niektoré spoje a počul som aj výstrahu v rádiu - ako je to teraz?
Reply on: Richard Ščepko #8131:
Čo v Brne, oni sú aj v Žiline a premávajú tam...
ja si myslím, že poslednú dobu sa na strane SAD udiali skutočne dobré veci v prospech cestujúcich (hlásenia, informačné tabule, automaty), ale chcelo by to teraz hlavne aktivitu na strane objednávateľa - úpravy CP v spojitosti s riešením súbehov. Keď sa človek pozrie na CP MHD napr. na Sihoť po 20:00, je to katastrofa. Busy idú po sebe a potom aj 40 min nič. A to isté aj na Juhu. Tiež by to chcelo prehodnotiť, čo si mesto predstavuje pod pojmom nosná linka: pretože linka 8 oslabila v doobednom sedle z 30 min na 60, a tak okrem linky 1 už nemá nič interval menší ako 60 min, nerátajúc špičku na L5,6,8,15. Naopak linka 2 je pomaly tragická, zatiaľ čo 24 je vynikajúco vyťažená aj cez víkend, normálne adept na kĺbaka v niektorých časoch. A preto nie je nič horšie, ako prepisovať tie isté polohy a CP dokola. Ak zmena, tak potom v prospech cestujúcich. Do roku 2015 pri súčasnom CP opustí MHD ďalšia kopa cestujúcich. Pritom netreba veľa, ale rozumne. ?
Reply on: capaCity #8132:
No a čo s tým? ❗ (palec hore inak za tie rikše)
Reply on: kvorka #8130:
? ? ?

Myslím, že otázka nemá byť, prečo mesto na jeho kúpe trvalo- v 21. storočí v krajskom meste v Európskej únii by podľa mňa malo byť normálne, že sa prechádza na nízkopodlažné vozidlá. Citelisy 18M jazdia aj v iných mestách, kde problém nie je. Problém je skôr v tom, že si niekto nechce uvedomiť, že každá služba niečo stojí. V tomto zmysle by stálo za to navrhnúť primátorovi a pani Maslovej zavedenie rikší do MHD- boli by úsporné na PHM, náhradné diely by boli pomerne lacné a poruchovosť určite nízka.

Nech sa potom na meste čudujú, prečo máme v meste zápchy- pretože z grafikonu si posledné 3 roky robí mesto trhací kalendár, šetrí sa na úkor telesne postihnutých, mamičiek s deťmi a ľuďmi s obmedzenou schopnosťou pohybu a mesto (slovami pani Maslovej) neuvažuje o zmene CP min. do r. 2015. Hlavne že boli peniaze na nový Superb pre primátora a nový Opel Insignia pre prednostu MsÚ...

A na margo náhradných dielov- nemala by byť cena za väčšinu ND rovnaká na Citelis 18 ako na 12? Alebo vyradíme aj ostatné NP busy do zálohy?

A záverom- ekonomický detail pre mesto TN: Náhradné diely budú už len drahšie. Takže až vyradíme o pár rokov súčasné vozidlá, navrhujem vrátiť sa k Ikarusom a Karosám, po tom stačilo dvakrát bachnúť kladivom a fungovalo to...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.