hej, jedno šťastie, teda aspoň dočasne... možno by nebolo od veci, tam trochu zjednodušiť linkovanie a niečo porobiť s tým vozovým parkom lebo tie 10,5m Citelisy sú ozaj výsmechom cestujúcim. To už keď sa SAD TT buchla po vačku a dokázala pre MHD v TT kúpiť viac 12m ako 10,5m, tak to je už čo povedať.
No v TN tiež robí SADka MHD, takže nikdy nevieš. Ani SAD ZV neboli vždy také "děvky" a teraz to je iná mafia a jak ondia MHD v BB ?
Tak tak, myslel som to všeobecne, že tu naozaj nikde nieje pravidelná nostalgická linka, či už na prímeste, MHD. V Čechách je naozaj toho slušne a kopec podnikov vlastní takéto historické vozidlá. Fakt v tomto veľmi zaostávame.
súhlasím. V BB je už teraz náhodná premávka historických 14Tr a 15Tr ? . Myslím si ale, že brefos to myslel všeobecne, nie na premávku 9Tr. T.j. že aj iné mestá by mohli usporadúvať niečo z histórie MHD, v TN je to určite Ikarus alebo RTO-čka.
No, existuje jeden kus 9Tr upraveny na napatie 750V, v Ceskych Budejoviciach. Ma vyzbroj z 15Tr na 750.
Inak ale premavka historickej 9Tr by na Slovensku podla mna davala zmysel len v BA a v PO, kde 9Tr-ky aj normalne jazdili v premavke. Inde by to bolo nieco ako "zavlecenie cudzej historie"
Snáď sa raz niečoho takého dočkáme v podobe Jurajovho RTO-čka alebo Ikarusu 280.87. Zašlá sláva týchto vozov na ich pôvodných linkách raz bude isto zaujímavá.
Oznamujeme cestujúcej verejnosti, že z dôvodu požiadaviek zamestnávateľa priemyselného parku dochádza od 1. 8. 2011 k úprave spojov na linkách č. 5, 6, 7, 15 nasledovne: http://www.sadtn.sk/?mod=novinky--oznam-pre-cestujucich
1. áno, už sme sa zhodli viacerý na tom, že je to TN-715AM. Proti TN-714AM hovorí usporiadanie odkien na odvrátenej strane. Proti TN-711AM jeho fotka na stanici na linke 1, proti TN-845BP zase široká bočná lišta.
2. ja si pamätám TN-711AM pôvodný. Občas sa mu nezatvárala posledná polovica zadných dverí, bol to veľký šrot, asi najpomalší Ikarus zo všetkých, hore juhom v roku 1996 ledva ťahal. Vo vnútri kĺbu mal fixkou napísané "Punk noi junx" alebo niečo také. Vydržalo to tam až do vyradenia ?
3. toto je pre nás všetkých veľká neznáma. Ak niečo zsitíš, daj vedieť.
Páni, pozeral som si katalóg busov, a musím Vám dať jednotku s hviezdičkou za zdokumentovanie stavu po 1989. K tým Ikarusom mám ešte pár otázok:
1. toto je čo za bus? Podľa mňa TN-715AM. Hovorí preň jasne nápis Iakrus, nápis 280 a jeho umiestnenie i sfarbenie nad okienkom vodiča do roku 2004: http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=62439&idg=965&gi=60&gn=20&gs=e&gsd=
2. pamätáte si niekto TN-711AM pôvodný?
3. akú špz mal u nás blavácky Ikarus 1832/II?
V Prievidzi už nesysémové zmeny v MHD tento rok porobili, perlou je posledný CP:
a) MHD pred 05:00 nepremáva vôbec,
b) okrem liniek 50 a 51 premávka MHD je 06:00-19:30
c) hlavné linky 3,10,11,40,44,90 boli výrazne obmedzené skoro ráno 04:00-06:30 a večer 19:30-22:30, takmer úplne.
Predhcádzalo tomu zdraženei cestovného (!), tomu predchádzal nákup nových vozidiel na CNG (!), a tomu predchádzalo vyradenie všetkých kĺbových vozidiel z MHD (!).
Záver: ľudia sa tlačia v 10,6m vozidlách v špičke, mimo nej šla MHD cenovo nahor hoci náklady na údržbu a PHM klesli (nové vozidlá sú CNG), teraz za výrazen obmedzil aj grafikon - pre koho potom MHD je, mesto sa asi zbláznilo a budú starosti s IAD. Dúfam, že TN si z toho vezme ponaučenie, a zmeny sa budú diať v prospech občanov, preferencia MHD na úkor IAD a nie presne naopak ako v PD: vyradenie kĺbových vozidiel, nákup nových kratších ako 12m, na CNG, potom paradoxne zdraženie cetovného a na záver ešte výrazná redukcia spojov. V PD vlastne večer a ráno krúžia už len dve linky 50 a 51, často s vozmi dĺžky 10,6m.
suhlasim s tebou a navyse by sa tymto vyclenili ludia ktorym na peniazoch doslova nezalezi a netrapilo by ich ze namiesto studentskeho z karty by platili plnych 0,50€. A ziskala by na tom aj SAD, aj vodici ze by sa nemuseli zdrzovat s drobnymi
A pritom by mozno stacilo, keby sa zmenili zlavy nasledovne:
Ten kto chce mat zlavu, nech plati len kartou, to znamena, ze student, ktory nema nabitu cipovu kartu, nema narok na zlavu a platil by plny listok, tak isto aj dochodcovia do 70 rokov. ZTP by som z toho vynechal, aj ked sam viem, ze to vela ludi zneuziva, alebo vobec nie su ZTP a maju preukaz.
Kazdopane, by sa tym vyriesil problem penazi, lebo aj studenti by si museli nabijat karty, pokial by chceli lacnejsie cestovat.
no.ev.di.