Páni, pozeral som si katalóg busov, a musím Vám dať jednotku s hviezdičkou za zdokumentovanie stavu po 1989. K tým Ikarusom mám ešte pár otázok:
1. toto je čo za bus? Podľa mňa TN-715AM. Hovorí preň jasne nápis Iakrus, nápis 280 a jeho umiestnenie i sfarbenie nad okienkom vodiča do roku 2004: http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=62439&idg=965&gi=60&gn=20&gs=e&gsd=
2. pamätáte si niekto TN-711AM pôvodný?
3. akú špz mal u nás blavácky Ikarus 1832/II?
V Prievidzi už nesysémové zmeny v MHD tento rok porobili, perlou je posledný CP:
a) MHD pred 05:00 nepremáva vôbec,
b) okrem liniek 50 a 51 premávka MHD je 06:00-19:30
c) hlavné linky 3,10,11,40,44,90 boli výrazne obmedzené skoro ráno 04:00-06:30 a večer 19:30-22:30, takmer úplne.
Predhcádzalo tomu zdraženei cestovného (!), tomu predchádzal nákup nových vozidiel na CNG (!), a tomu predchádzalo vyradenie všetkých kĺbových vozidiel z MHD (!).
Záver: ľudia sa tlačia v 10,6m vozidlách v špičke, mimo nej šla MHD cenovo nahor hoci náklady na údržbu a PHM klesli (nové vozidlá sú CNG), teraz za výrazen obmedzil aj grafikon - pre koho potom MHD je, mesto sa asi zbláznilo a budú starosti s IAD. Dúfam, že TN si z toho vezme ponaučenie, a zmeny sa budú diať v prospech občanov, preferencia MHD na úkor IAD a nie presne naopak ako v PD: vyradenie kĺbových vozidiel, nákup nových kratších ako 12m, na CNG, potom paradoxne zdraženie cetovného a na záver ešte výrazná redukcia spojov. V PD vlastne večer a ráno krúžia už len dve linky 50 a 51, často s vozmi dĺžky 10,6m.
suhlasim s tebou a navyse by sa tymto vyclenili ludia ktorym na peniazoch doslova nezalezi a netrapilo by ich ze namiesto studentskeho z karty by platili plnych 0,50€. A ziskala by na tom aj SAD, aj vodici ze by sa nemuseli zdrzovat s drobnymi
A pritom by mozno stacilo, keby sa zmenili zlavy nasledovne:
Ten kto chce mat zlavu, nech plati len kartou, to znamena, ze student, ktory nema nabitu cipovu kartu, nema narok na zlavu a platil by plny listok, tak isto aj dochodcovia do 70 rokov. ZTP by som z toho vynechal, aj ked sam viem, ze to vela ludi zneuziva, alebo vobec nie su ZTP a maju preukaz.
Kazdopane, by sa tym vyriesil problem penazi, lebo aj studenti by si museli nabijat karty, pokial by chceli lacnejsie cestovat.
Tak sam netusim,mozem sa ich spytat,ale nie je problem sa otocit nad domom smutku,je tam to parkovisko a krizovatka,v noci kludna premavka,pusti vsetky smerovky,cuvne a je otoceny...
Kedysi bola taka basen---Dnes som dostal vyplatu...aj premie,tri a pol cisteho ...az zle mi je... ? Nuz,co uz,mesto je v srabe,prenasa sa to vsade...Ako mi povedal jeden cestujuci,aj sestricky v nemocniciach isli dolu s platom za tie roky a odnasa si to pacient...zostava len verit ze u nas cestujuci na tom horsie nebudu a dufamze ani mi!!! ? A preto milujte sa=mnozte sa=vozte sa -s nami ?
Presne tak páni súhlasím. Hlavne s tými kĺbovými autobusmi, prejazdmi, ktorých je drvivo veľa a ešte aj prekladmi liniek napr. 11,17 a podobne. Niekedy keď pozerám na toe klbáky naplnené iba vzduchom napr. na L22 tak...
s drvivou vacsinou suhlasim kvorka. Fakt niektorymi krokmi by sa dali usetrit velke peniaze, ale ako to pozname, mesto spravi akurat tak velke skrty a zdrazenie. ved ako to dopadlo na PAL?! je sice pekne ze je uz vymeneny cely vozovy park, len neviem kto sa bude za take cestovne vozit. kamarati ktori vyuzivaju PAL som pocul ze uz si 3x rozmyslia ci pojdu busom, alebo radsej auto, bajk, motorka...a na MHD kde su kratsie prepravne vzdialenosti by to dopadlo zaujimavo. tu sa robi ozaj vsetko proti zdravemu rozumu. tu sa o zdravom rozume ani hovorit neda ked Sedlacek povie 10% a jeho 10% z 0,29€ je 0,32€. Bud je to debil alebo neviem, pretoze mne sa to zda viac ako 100%-ne zdrazenie, ked som za listok do NDCA dal do 1.7. 0,29€, teraz dam 0,50€ a od 1.9. dam 0,62€
len pohotovsť bola, k štrajku nakoniec nedošlo. Ale z príspevku badať aj riešenia, ktorá však obávam sa dopadnú skôr nesystémovo - zdražovanie MHD a úpravy grafikonu:
a) na zdražovanie nie je dôvod, pretože sa nič také zásadné neudialo, práve naopak, mesto by malo mať snahu ľudí dostať opäť do vozidiel MHD, a tiež sú tu dôvody podľa ďalších bodov, ktoré jednak ušetria náklady mesto a jednak môžu mať pozitívny efekt pre celú MHD:
b) zrušiť konečne tie nezmyselné vláčiky spojov (napr. na Sihoť po 19,20,22-hej, na Juh I aj v sedle), miesto toho spoje rozložiť rovnomerne,
c) zrušiť to NEZMYSELNÉ množstvo prejazdov, kde je naša MHD asi kráľom, lebo toľko hluchých km na prejazdoch by uživilo nosnú linku!!!
d) upraviť CP viacerých liniek do prekladu (8,18 či 11,17 a podobne), z Juhu II by miernym posunutím odchodov linky 8 mohol v špičke vzniknúť interval: 14:00(1) 05(8) 15(22) 20(8) 30(1) 35(8) 45(22) 50(8), a podobne aj inde v meste.
e) nasadiť kĺbové vozidlá tam, kde je to potrebné a nenechať sa ľudí tlačiť (napr. víkendové spoje linky 25), optimalizovať ich využitie na nosných linkách 1+22,5,8,15 a zamedziť ich prejazdom naprieč mestom
f) na nočnej linke zrušiť zachádzku za mosty, alebo ju presunúť na koniec trasy, čím sa skráti prepravný čas medzi najväčšími sídliskami Juh a Sihoť a zvýši jej potenciál, ktorý je touto zachádzkou odrádzaný
g) ďalšie riešenia, medziiným konečne zosúladiť vývesky CP so zákonom!!! Stále sú v rozpore s ním a SAD to nevie od roku 2006 opraviť. Hrôza ?
milan002
1. toto je čo za bus? Podľa mňa TN-715AM. Hovorí preň jasne nápis Iakrus, nápis 280 a jeho umiestnenie i sfarbenie nad okienkom vodiča do roku 2004: http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=62439&idg=965&gi=60&gn=20&gs=e&gsd=
2. pamätáte si niekto TN-711AM pôvodný?
3. akú špz mal u nás blavácky Ikarus 1832/II?