Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: theo #13087:
veď to, ani na stanici to nie je v značení, že peší presun na MHD je možný aj na Sihoť...
Reply on: kvorka #13085:
"Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku."

Otázne je, do akej miery je to o propagácií. Pri starom gvd na vlak ZA-BA s odchodom 6:26 cez víkendy pri Obchodnej akadémií vystúpilo z L8 vždy zopár ľudí, lebo medzi 5:10-7:15 sa cez víkendy od gen. Svobodu priamo na stanicu nedostaneš.

Zober si nedávny posun L8 ako zvoz od R 716/17716 zo Žiliny o 22:41. Neznalý človek otvorí cp, naťuká Žilina, cieľ gen. Svobodu, čas odchodu a vyhľadávač mu ponúkne ako poslednú možnosť osobák zo Žiliny o 20:44, lebo nemá v systéme možnosť pešieho presunu zo stanice k Obchodnej akadémií.
Reply on: kvorka #13085:
Keď vezmeš ráno tú biedu cez víkend, je to sila. Celkovo by mal mať každý Ex napojenie na MHD z oboch smerov. A večerné obľúbené vlaky z/do BA tiež. Čo by dalo iné krajské mesto (NR, PO) za také spojenie vlakom ako máme my? Len si to z pohľadu MHD nevážime.
Reply on: draxter #13084:
Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku. A doladiť 1/11 resp. 6-tku. Ako vravíš, ak Sihotar nemá spoj na stanicu, tak sa vykasle na to úplne. Z Juhu to predsa peši nejde. No zo Sihote čakať, že niekto pôjde kus pešo, tak potom pôjde úplne alebo ho odvezú. A myslím že aj linky do iných častí mesta 6,11,22 treba doladiť. Isto to ide, ja som doma skúšal čarovať. V časoch do 22:30, keď MHD ešte relatívne premáva, by sa tie odchody mali zamerať aj na toto. Linka 1 mávala kedysi odchod 22:00 resp. 22:10a, čo by dnes bolo ideálne.
Dnes ide synovec na R o 22:44 do BA. Hádajte, ako sa z Juhu dostane na tento vlak? Nijako, lebo posledný spoj z Juhu na stanicu ide už 21:45 (1)! Áno,poradil som mu ešte 22:15 linku 8 a nech s kufrom a batohom ide od akadémie pešo cez podchod. Dá sa, len by to chcelo spropagovať. Žiaľ, jeho frajerka zo Sihote spojenie nemá, lebo 8 ide buď príliš skoro (22:02) alebo neskoro (22:42). Priamo na stanicu už totiž nejde po 21:40 nič. Z iných m.č. ani uvažovať, že ho MHD stihnu. Rodina musí odviezť. Škoda...pritom je to posledný nedeľný vlak, ľudia ho radi využívajú a ide len v nedeľu, čiže nejaký návoz naň by sa dal urobiť.
Reply on: S499.1023 #13082:
No bodaj by sme raz riešili aj to či i bude 20 alebo 30, ale teraz je to už dúfam zrozumiteľné.
Reply on: kvorka #13081:
Možno keby si používal vo vzťahu k intervalu miesto menší/väčší výrazy dlhší/kratší, bolo by to jasnejšie. Lebo pod tým, že interval by nemal byť menší, si ja predstavím, že by nemal byť 20 minút ale 30.
Reply on: S499.1023 #13080:
Cez víkend by nemal byť interval počas dňa menší než 20 min, večer než 30 min na danom toku. Dnes je to po 20:00 len jeden spoj, do 19tej linky 4,8,28 idu spolu 2 alebo 3 krát.
Reply on: kvorka #13079:
Menej alebo viac?
Hlavna prepravná os Juh- centrum - Sihoť by v "a" nemala mať menej než 20 min, a po 20:00 menej než 30 min.

Pamätám si,keď do roku 2011 mala linka 8 práve medzi 15:40 a 19:00 krásny 20 min interval. A komu jazdila i 18 a 21.
Reply on: Vladimír #13076:
S týmto sa akiste dá súhlasiť, doba je zlá, v danom segmente nieto ľudí...rovnako súhlasím s Tebou, že ten víkend je pomerne ostrý orez, aj teraz ma ranná "víkendová špička" dostáva do rozpakov, ak treba ísť zo stanice na Juh, tak sú tam brutálne diery i neskorý nástup liniek celkovo. Potom víkendový CP v pracovný deň je ako vravíš, zlý na niektorých reláciách, až nepoužiteľný. A preto súhlasím, že víkend treba upraviť presne ako píšeš.
Reply on: henko151 #13071:
Musím Ti oponovať. Hoci sám vždy keď to ide aplikujem model, že úseková jazdná doba platí pre všetky linky rovnako, stretol som sa s prípadmi, kedy to neplatí a skutočne si prax vyžiadala pre rôzne linky rôznu jazdnú dobu na rovnakom úseku. Najčastejšie to môže byť spôsobené vyťaženosťou linky alebo "zvyškovými" sekundami, ak linka prichádza z iného úseku ako linky ostatné. S týmto "zvyškom" je niekedy potrebné pracovať, aj keď sekundové jazdné doby ako také v Trenčíne nemáme.
Reply on: 810zssk #13045:
Za iných hovoriť nebudem, ale v prevádzkach, v ktorých ja pracujem (Nitra, Trenčín) motiváciou zavádzania víkendového režimu v období "medzi sviatkami" určite nie je finančná úspora, ale možnosť výraznejšieho dočerpania dovoleniek pre vodičov, ktoré sa dovtedy pre permanentný nedostatok vodičov nedarilo čerpať v uspokojivom množstve. Za medzisviatočný týždeň sme vyčerpali viac dovolenky ako jeden celý prázdninový mesiac (júl/august). Spomínaný týždeň sa na tento účel používa jednak preto, že v tomto období je o dovolenku medzi vodičmi veľký záujem a zároveň preto, že ide o týždeň s preukázateľne najnižším počtom prepravených osôb za celý rok.

Neskrývam, že toto riešenie je núdzové (ak by preň neboli spomenuté dôvody, nerobili by sme to), no na druhej strane si tvrdenie o "obrovských dopadoch na cestujúcich" dovoľujem so všetkou úctou spochybniť. Z čias presného počítania cestujúcich máme poznatok, že počet cestujúcich, ktorý v daných pracovných dňoch cestuje, je asi niekde na polceste medzi bežnou sobotou a bežným prázdninovým pracovným dňom. Robili sme si aj časovú snímku, kedy sme sledovali časy, kedy cestujúci cestujú (súčty nástupov po štvrťhodinách) a tu sa už krivka výrazne podobala na víkendový model správania - ranná špička mimoriadne slabá, výraznejšie "prebúdzanie obyvateľstva" od cca 9. hodiny a potom už celodenne rovnaký dopyt.

Jeden rozdiel, ktorý medzi prevádzkami v Nitre a Trenčíne vnímam, je že v Nitre, až na veľmi vzácne výnimky, víkendový CP pokrýva celú sieť MHD a obsluhuje všetky možné začiatky pracovných zmien (vychádza to z dlhodobej tradície, kde aj v bežnú sobotu je dopyt vyvolaný pracovnými zmenami v rôznych výrobných prevádzkach). Aj pri sobotnom grafikone sa tak dá dostať takmer všade a na akýkoľvek čas, len počet spojov je nižší. V Trenčíne je tá víkendová obsluha oproti pracovnému dňu osekaná viac a niektoré spojenia sú mimoriadne zlé. Preto priznávam, že prípadov, kedy si niekto v Trenčíne 27. - 30.12. nevie z víkendovej ponuky nájsť vhodný spoj, môže byť skutočne viac. Ja to však vnímam ako celkovú nedokonalosť víkendového CP v Trenčíne, tzn. problém, ktorý je tu celý rok a nie štyri dni s mimoriadnym režimom. Preto by som osobne venoval úsilie radšej na primeraný "tuning" víkendového CP, ktorý sa potom bude dať bezbolestne použiť aj 27. - 30.12.

V záujme predídenia nepochopeniu opakujem: Celý čas píšem o Nitre a o Trenčíne. Víkendový režim medzi sviatkami sa nedá aplikovať v hociktorom meste a plne chápem, že v niektorých mestách sa takýto režim zaviesť nedá (lebo tvar a obsluha siete, lebo dopravné návyky, lebo štruktúra odvetví zamestnanosti obyvateľstva a pod.).
Reply on: Viko #13074:
Asi nie, ale je pravda, že aj frekvencia cestujúcich na jednotlivých linkách môže znamenať rozdiel. No dnes pri nástupe všetkými dverami by to už nemalo byť markantné.

Michal Mazánik: koncové úseky sú nadhodnotené, Juh III určite ako píše draxter. Vozy jazdia svižne, nevidím dôvod to neskrátiť.
Reply on: henko151 #13071:
Má Trenčín sekundovú chronometráž? Lebo pri nej sa stáva, že keď sa jednotlivé úseky od začiatku trasy spočítajú a zaokrúhlia, môže vyjsť dvom rôznym linkám na rovnakom úseku akoby rozdielny čas, hoci je to len produkt matematiky a nie reálny rozdiel v podkladových dátach.
Reply on: henko151 #13071:
Pozrel som si ten spoj a áno, tu musím uznať, že to natiahnuté je. Napríklad nasledujúci spoj, o 18:10, už má celkovú jazdnú dobu o 4 minúty kratšiu.
Reply on: draxter #13070:
Jazdá doba aj v súčasnosti zohľadňuje rôznu hustotu premávky v jednotlivých časoch. Mne osobne príde, že jazdné doby nie sú najväčším problémom trenčianskej MHD. S výnimkou pár úsekov, ako ZŠ Veľkomoravská > Gymnázium, nie sú časy natiahnuté.

Zrušenie zastávky Inovecká smer Juh by som určite neodporúčal - tento rok bola nákladne zrekonštruovaná, bolo by neefektívne ju prestať obsluhovať či akokoľvek presúvať. Naviac v čase, kedy je OC OBI a okolité obchody zatvorené, je logickejšie zastaviť na Inoveckej, priamo v obytnej zóne.
Reply on: draxter #13070:
Hlavne je nezmysel, aby úsek Braneckého - Hasičská trval linke 1 tri minúty a linke 24 dve minúty. Chronometráž by mala by rovnaká v rovnakom režime rovnaká pre všetky linky prechádzajúce v tom úseku. K optimalizácii jazdných dôb myslím, že počas najbližších rokov určite príde.

Mne osobne prišiel zaujímavý spoj linky 13 o 17:10 z Gen. Svobodu. Z nástupnej sme sa pohli asi 17:13:30 a na Legionárskej sme už boli včas. 😊
K tomu skracovaniu chrona na linkách MHD: v TN je úplne zrejmé, že víkend a špička nemôžu mať rovnaké chrono. Linka 24 do Lauga ide krokom v rannej či poobednej špičke, cez víkend to celkom preletí. Linka 1 do Kubrej ide cez víkend úplne plynule, trojminútový inerval medzi Braneckého a Hasičskou je veľa: žiadny semafor, jediné kolízne miesto je split za Priorom, čo je však vždy veľmi plynulé. Rovnako tak môžme od linky k linke. Toto je potrebné preveriť a mesiac merať. A potom bude k dispozícii relevantný údaj.

Semafory: pán Hartmann viackrát hovoril, že sa ešte musí niečo doladiť so softvérom, neviem v akej polohe to je. Ja som navrhoval zmenu vedenia liniek 1 a 11 okolo sídliska Pred Poľom aby sa vyhli semaforu na ceste do mesta. Opačne sa mu vyhýbajú popred Žemberák.

Na zváženie dávam zrušenie zastávky Inovecká smer Juh, opačný smer posnúť sem: https://www.google.sk/maps/@48.8758512,18.0281699,3a,75y,219.24h,72.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1s18oDryyijRvXuQzHUatU6w!2e0!7i16384!8i8192 Párovou zastávkou bude Ku štvrtiam (alebo obe zastávky presunúť do vybranej lokality). Zvýši sa ich frekvencia a využitie o cestujúcich do Kauflandu, OBI, big boxu a pod. Medzi tými rodinnými domami je skoro jedno, kde to bude.
Reply on: Dispecer #13067:
Je to najdlhšia dvojka v republike

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.