Reply on: Jacob #12615:
Tá záloha nemusí byť myslená len ako vozidlo, ktoré je pridelené na zálohu, ale že obehy sú urobené pre štyri vozy a jeden voz je vždy doma (každý deň iný). A aj takéto riešenie má určitý svoj zmysel, pretože ak urobíš obehy na všetkých päť vozidiel, tak v prípade poruchy musíš počas dňa riešiť buď výmenu vozidla z inej linky, kde ho je menej treba, alebo do konca služby (a do opravy vozidla) bude namiesto neho jazdiť menej kapacitný 12-metrový voz.
Michal Mazánik
Súhlasím s tým, čo povedal kvorka. Dnes sme v roku 2022 a pri plánovaní kapacity musíme brať ohľad nie len na to, aby sa cestujúci fyzicky narvali do autobusu, ale aby mali aj primeraný komfort (tzn. že síce stoja, ale nie sú aspoň nalepení jeden na druhom).
V prípade 5 kĺbových turnusov môžu byť 4 na tých najviac vyťažených spojoch (L1 v špičke, návoz do Belej a podobne) a posledný môže byť na spojoch, ktoré sú vyťažené o niečo menej, avšak tam bude zvyšovať komfort. V prípade poruchy na ktoromkoľvek kĺbovom poradí sa stiahne harmonika práve z tohto najmenej exponovaného piateho a tam pôjde záložný sólo autobus. Stále to bude lepšie, než nechať úplne novú harmoniku hniť vo vozovni a ani nebude, v prípade poruchy, potrebné prerábať turnusy.