iste, to že 50 je "neobnovená" (nový PR výraz mesta TN pre zrušenie) je jeho "zásluha" a je to len a len o zodpovednosti mesta, kam sa doprava bude uberať. Tu sa ukázalo, ako sa to s MHD dá, ale od roku 2016 skoro nič pozitívneho na meste. Pritom už dávno mal byť otoč v Zámostí, aby linky ako 5,6 či 13 nemuseli krúžiť po celom Zámostí a km by sa mohli dať na Juh I či Juh III. Rovnako tak prepojovacia komunikácia z Laugaricia pod Juh, či štvorpruh až do Belej (tu je maslo VUC, ale mesto slabo tlačí). Nový dopravca tiež odjazdí len objednané, sám od seba môže prispieť niečím, ale postačí úplne plniť to čo má.
draxter
Téma: Mobilita
Dobrý deň. Prečo MHD spoje obsluhujúce TESCO a Laugaricio zónu niesú vedené veľkokapacitnými kľbovými autobusmi? Tieto spoje jazdia zhruba raz za hodinu a "malé" autobusy kapacitne nestačia a sú preplnené. Na iných linkách kde autobus ide každých 20min netreba klbové vozidlá. V týchto COVID časoch sú veľkokapacitné autobusy nutnosťou na spomenutých spojoch najmä ked sa otvorili obchody.
Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 3.5.2021
Aktuálny vozový park dopravcu, ktorý zabezpečuje obsluhu MHD Trenčín, disponuje 5 kĺbovými vozidlami, z toho jedno vozidlo je v oprave. Interval v ranných hodinách na linke č. 24 je 60 min. a v poobedňajších hodinách 40 min. Čo sa týka linky č. 25, interval počas celého dňa je cca 60 min. Nie je možné, aby dopravca presunul všetky kĺbové autobusy na linky č. 24 a 25, vzhľadom k tomu, že máme ešte ďalších 17 liniek. Narušil by sa plán obehu vozidiel. Bolo by ideálne, napísať, ktoré konkrétne spoje myslíte na linkách č. 24 a 25.