Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #12411:
Pri frekvencii 10-15 minút v špičke nevidím príliš veľký priestor na výraznejšie preplnenie spojov. Tiež nie je nevyhnutné, aby takéto spoje v rámci sídlisk (špecificky rozťahanej Sihote) zastavovali na všetkých zastávkach.

Pre porovnanie MHD 4 a PAD 309408 je v takmer identickej časovej polohe 7:26/7:25 medzi Opatovou Majákom a Legionárskou rozdiel 18 minút a 15 minút.

Je pravdou, že bez zachádzky na aut. stanicu, ak je však jej obsluha PAD nevyhnutná, potom treba brať do úvahy, že ide o približne 50 minútovú jazdu z prvej zastávky Dolná Poruba, horný koniec. Pri ceste z Omšenia je dĺžka jazdy porovnateľná s nejednou linkou MHD.

Každopádne, ja o tom rozhodovať nebudem. Ale ak mesto očakáva na príjmovej stránke rozpočtu -10% a v prípade Trenčianskeho kraja ešte viac, potom sa bude sekať hlava-nehlava. Áno, výdavky na dopravnú obslužnosť sú v princípe mandatórne výdavky, ale len v rozsahu, v akom je po nej dopyt a ako napísal napríklad poslanec TSK a primátor Trenčianskych Teplíc na svojom blogu v denníku N: "Kraj môže časť financií ušetriť v prevádzke úradu a v autobusovej doprave. Nebudú však v takej výške, aby sa čo i len približovali k avizovaným výpadkom."
Reply on: theo #12410:
Samotný plán dopravnej obslužnosti sa mi pomerne páči, som rád, že rieši aj preklady spojov medzi autobusovými linkami a takisto, že navrhuje väčšie využitie potenciálu železničnej dopravy. Prináša koncepčnosť, ktorá mi v regionálnej doprave chýbala.

Osobne ale nie som veľký zástanca toho, aby linky PAD nahradzovali vo väčšej miere MHD Trenčín. Nahrádzať linku 24 prímestskou dopravou mi príde ako nie dobrý nápad. Rovnako aj vedenie prímestských liniek cez Sihoť. Myslím, že tak exponované úseky, akým je Laugarício a sídliská (teda Juh a Sihoť) by mali byť prioritne obsluhované MHD. V obchodnej zóne by mohla byť zaujímavá zastávka na hlavnej ceste, pre spoje zo smeru/na smer Bánovce, ale určite by som to nebral ako náhradu linky 24.

Potenciál v tom, aby PAD linky nahradili MHD, vidím skôr v MČ Západ (obzvlášť Istebník, Orechové, Bratislavská ul. a možno aj Priemyselný park). Tam mi to príde efektívne a myslím, že na rozdiel od sídlisk a Lauga tam dokáže prímestské doprava ponúknuť lepšiu obsluhu ako MHD. Naopak čo sa týka Soblahova by som bol skôr za integrovanie tejto linky PAD do siete MHD a nie opačne.

Dôvod? PAD má síce podľa návrhu premávať pravidelnejšie a v atraktívnejších časoch, ako teraz, no stále myslím, že sa v rámci obsluhy krajského mesta nedokáže úplne MHD vyrovnať. Ide napríklad aj o usporiadanie prímestských vozidiel, nízky počet dverí, menší počet NP vozidiel, nižšia kapacita vozidiel a úplná absencia kĺbových vozidiel.

Ak by vozidlá na linke napr. TN - Bánovce, mali v úseku po Laugo nahradiť MHD, mohlo by dôjsť k preplňovaniu autobusov a vďaka malému počtu dverí aj k meškaniam. Nehovoriac o tom, že prímestské linky majú väčšiu vzdialenosť medzi zastávkami, ako MHD, čo by zhoršilo dostupnosť dopravy. Ak by naopak linky PAD začali zastavovať "pri každej vŕbe" ako MHD, zrejme by to neocenili cestujúci, ktorí cestujú do vzdialenejších miest/obcí. Potenciál, aby PAD nahradila časť MHD je zaujímavý skôr v menších mestách (Bánovce, Nové Mesto n/V, Púchov), ale nie v Trenčíne.
Čo sa týka úseku centrum OC Laugarício, až tak zlé by to nemuselo byť.

Pri minimálnom návrhu s frekvenciou 15/60/20/120 resp. frekvenciou 20/60/30/120 v X by sa dalo niečo poriešiť s doplnkovou MHD doobeda a večer (do 30 min. taktu) a nejakými účelovými spojmi ráno.

Pri optimálnom návrhu 10/30/15/60 resp. 15/30/20/60 v X si viem predstaviť jednu z nich prehnať cez Sihoť a kompletne zredukovať linku 24 v X a druhú z nich niekam na Juh a poriešiť tak linku 22 alebo 23.

Čo sa Zlatoviec týka, viem si predstaviť PAD previesť cez Brniansku a Zlatovskú, nič iné ako-tak logické sa tam nad rámec terajšieho trasovania PAD poriešiť asi nedá.

Ako píšeš, chýbajú tam iné veci, ktoré by mohli byť ľahko realizovateľné aj v súčasnosti (trebárs PAD zo Soblahova potiahnuť do nejakej mestskej "dedinskej" časti ako doplnok k MHD).
Reply on: theo #12405:
A "nadštandardná" víkendová obsluha niektorých obcí je perlou (asi Považia, keďže vraj v porovnaní s inými krajmi), pritom by to asi malo vychádzať z potreby a nie porovnania toho, čo jazdí inde a ešte keď to jazdí menej. Odporúčam stranu 83 okolité, to sú z pohľadu kvalitnej dopravy nezmysly, ak to nie je podložené číslami (a to nie je, keďže som to čítal celé). Rovnako ako tzv. jeden spoj večer... možno muchám na dobrú noc na Kykulu. Ale do Selca?
Reply on: theo #12405:
Zaujímavý je návrh nahradiť PAL TN-Teplá linkou MHD. To by aj vzhľadom na blízkosť DObrej k Opatovej bolo predĺženie linky 4. Ale či by šlo o všetky spoje alebo len niektoré, ťažko povedať
Reply on: theo #12405:
Naopak, chýba mi dodať, že linka TN-Soblahov by potom práve mohla byť linkou MHD. Tak ako sa to navrhuje v PD pri Opatovciach či Kanianke. NEvidím dôvod kvôli 4 zastávkam úplne súbežnú linku neprehodiť, veď je to "mestskejšia" linka než 3 alebo 11 😁 Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
Reply on: theo #12405:
Je úplne scestné uvažovať, žeby PAD nahradila MHD na úseku Laugaricio - centrum (strana 18), to hádam nik nemyslel vážne. MHD už teraz nestíha tento prúd, chcelo by to kĺbak a oni tvrdia, žeby to PAD mohla nahradiť - z čoho preboha vychádzajú? A v Zlatovciach PAD predsa ani nepremáva (jedine ak autori považujú aj Novú Zlatovce, čo je iná časť, alebo Istebník a Orechové za Zlatovce). Ja som z výsledku dosť sklamaný. PAD môže pomôcť práve v Orechovom, Biskupiciach, Istebníku, Opatovej alebo Kvetnej, ak by došlo k úpravám. Ale istotne NIE medzi Laugariciom a centrom,
Poslanci TSK riešili plán dopravnej obslužnosti. Aj keď sa MHD týka len okrajovo, stále je to zaujímavé čítanie napríklad o redukcii MHD Trenčín v súbehov s PAD z centra smerom do Trenčianskej Teplej resp. Laugarícia, zrušení vnútromestskej PAD v Dubnici nad Váhom, trojcifernom číslovaní kompatibilnom s plánmi integrovanej dopravy v Žilinskom kraji...

Kompletná analýza súčasného stavu a návrhy:

https://www.tsk.sk/buxus/docs/download/pdo_tsk.zip
Reply on: draxter #12402:
Ano.
Reply on: kvorka #12395:
Súhlasím, linka 12 je o ničom, tie spoje sú nezaujímavé ani intervalom ani polohou (možno až na ranný 7:30). Ja by som skúsil posilniť na hodinový (ako linka 10 kedysi) na úkor spojov linky 2. Inak podľa mňa by bolo vhodné vybudovať zastávku na Elekričnej hneď za svetelnou križovatkou smer BN. Stáli by tam spoje liniek 3, 13, 24, 25 i 27, čo by bolo z námestia Biskupíc kompenzácia za presmerovanú linku 2. Stačilo by upraviť svetlá a ľudia by mohli prejsť bezpečne na druhú stranu. Podľa ÚPN sa má aj tak táto križovatka upravovať, tak je načase s tým uvažovať! A možno aj BUS-pruh odtiaľ až ku kruháču pred Laugom.

Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.

K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.

Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.

K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.
Reply on: JurajZaTn #12401:
Neviem, či po tomto areáli je ešte nejaká stopa, ale popri domčeku SAD je ulička, kde je potom veľké parkovisko oplotené. To bolo ono?
Reply on: JurajZaTn #12398:
Strany 14 a 15 z novej knihy.
Reply on: draxter #12399:
asi žiaľ nie, síce neviem prečo, to by stálo za otázku na mesto!
https://imhd.sk/zv/doc/sk/19556/Projekt-na-nákup-4-nízkopodlažných-autobusov-bol-úspešný

Tipujem že TN sa ani neunúval, však načo, vozový park dopĺňame hypermodrymi vozmi prímestskej dopravy a koncepcia žiadna.
Reply on: JurajZaTn #12391:
Strana 11 z novej knihy.
Odporúčam: https://imhd.sk/transport/doc/sk/19533/Rozhovor-s-vodicom-autobusu-ktoreho-preslavila-praca-za-volantom-autobusu-v-Norsku

Verím, že SAD TN sa tak dobre chová k zamestnancom celkovo, nielen k "legionárovi" 👍
Reply on: kvorka #12395:
Od pondelka jazdí MHD ako cez prázdniny.
Reply on: JurajZaTn #12394:
Ďakujem, napíšem keď sa dostanem k PC.

Trochu k aktuálnej situácii:
- stále platí víkendový režim, ale už by sa malo nabehnúť aspoň na "w", lebo všetko sa spúšťa. Verím preto, že mesto a SAD to dajú vedieť vopred, nie v predvečer (hoci rozšírenie oznámiť neskoro nie je také zlé, ako zúženie premávky)

Stále platí, že dopravca nemôže kúpiť vozy pre MHD, preto by namiesto dvoch prímestských vozov malo mesto tlačiť na nasadenie všetkých 5 kĺbových vozidiel v prvom rade a až potom vysielať tieto

Bolo by sa vhodné pozrieť na stav niektorých vozov. Áno, majú STK, ale ako vyzerajú! A zvážiť, aká koncepcia obnovy sa nastaví - nielen vo vzťahu k SAD TN ale vo vzťahu k MHD, nech ju prevádzkuje SAD, DP alebo hocikto. Proste parametricky, lebo skončíme ako v PB a potom bude nasledovať defenestrácia

Verím, že mesto zrekonštruuje aj nejaké zastávky a najmä ten otoč v Zlatovciach, ktorý bráni usporiadaniu liniek lepšie, keď už sa vyberajú na tom parkovnom také pálky

Je nemysliteľné, že úroveň MHD klesla za posledných 5 rokov vozovým parkom absolútne, hoci chváliť sa rastom prepravených cestujúcich mesto nezabúda - zabúda však dodať, že to je zásluha 4 mušketierov, čo zabojovali a ukázali, ako sa má robiť linkové vedenie a CP. A na to treba nadviazať, ideálne takto:

- linku 12 zrušiť a nechať linku 2 prejsť cez Noviny
- linku 23 zrušiť (alebo zásadne obmedziť len na účelové spoje ak sú ráno v hyperšpičke treba) a na jej úkor posilniť linku 28 a predĺžiť jej premávku do večera
- vybrané spoje liniek 6,7,11,17 a 24 posilniť kĺbovým vozidlom (presne jedno také stojí v garáži)
- miesto tých 3 spojov linky 5 v "a" ich dať na linku 13
- na linke 7 i 17 viesť záťahy vozov z Juhu na Zlatovskú a tým spojenie aj po 22-hej zabezpečiť celotýždenne bez navýšenia nákladov miesto prejazdov
Reply on: kvorka #12392:
Kvorka: spolocnenacestach@gmail.com
Dúfam že po covide dôjde aj k úpravám, že sa zruší 31. A linky 2 a 12 treba buď normálne preložiť aby aj Noviny mali obsluhu ako má byť, alebo 12 zrušiť a 2 presmerovať cez Noviny. A poriešiť konečne 28 na úkor 23, a posilniť 11 na Juhu I. A otoč v Zlatovciach? Sľuby sľuby, len parkovanie riešiť...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.