Reply on: Richard Ščepko #11750:
určite súhlas. Naša MHD spravila progres, už to že narastá počet cestujúcich je okrem NR asi jediné mesto v republike. Lenže to je nielen výsledok nástupu všetkými dverami, wifi, PCL a pod., ale aj výsledkom nového grafikonu a linkového vedenia. Tu keby mesto chcelo, dalo by sa urobiť ešte viac (ja osobne mám pocit, že od 2016 zmeny idú len k horšiemu) a to najmä:- zabezpečiť obnovu vozového parku (je mi fuk či to bude SAD alebo dakto iný, koncept musí byť rovnaký)
- stanoviť štandardy nových vozidiel
- rekonštruovať zastávky
- na spoločných úsekoch MHD a PAL integráciu podporiť aj tak, že by na tabuliach PAL svietilo okrem cieľa aj konečné trojčíslo, čo by značilo, že na území mesta je MHD (súčasný stav je len také polovičaté riešenie, určite by si mesto a TSK mali tieto veci odkonzultovať, veď ide o verejné financie) - napr. linka Zamarovce by mala 401, linka Hrabovka 404, linka Soblahov 413 atď.
Moje osobné postrehy čisto v prospech MHD:
- dobudovať komunikáciu medzi OC Laugaricio na 4 pruhy a spojovaciu cestu k sídlisku Juh, aj keď toto je vecou TSK keďže ide o cestu II.triedy, ale mesto musí tlačiť (a potom linky 13 a 27 zlúčiť do jednej) - znížia sa meškania 24 a 25
- navýšiť obsluhu Juhu I v "a" na 20 min interval medzi 05:00 a 20:00 (či už spojmi linky 11, možno len po stanicu, alebo linky 4 po Sihoť)
- zabezpečiť obsluhu Juhu III v "x" až do 21:30
- linku 23 predĺžiť k TMM a zlepšiť obsluhu Pod Sokolice (linka 23 by mohla premávať polokružne tak, že zo ŽST by šla okolo Meriny k výstavisku TMM a zastavovala by na 2 zastávkach v danej lokalite (do budúcna jej predĺženie v zmysle ÚPN s ohľadom na plánovanú výstavbu ku Kubrej)
Z Juhu II chodia linky pravidelne každých 15 min aj v "a" (1,8,22,17), do toho ešte 25
Z Juhu I by mali chodiť každých 20 min v "a" (11,4,11)
Z Juhu III v "a" spoj raz do hodiny medzi 05:00 a 21:00
ideálne by bolo, aby linky 1/22,11 a 23/28 chodili tak, aby nešli v jeden čas, ale v rozlžení, aby z Juhu na stanicu vždy niečo išlo aspoň každých 15 min.
Ak by sa zokruhoval Juh II a III ako plánuje ÚPN, potom by sa zrušila linka 23, linka 1/22 by jazdila polokružne jedným smerom a linka 8/28 opačným. Priestor je, ale treba vôľu. Vo finále by koncepcia zostala tradičná, ale s vylepšeniami súčasných intervalov a Juh III aj Juh II by na tom boli oveľa lepšie aj pri zrušení linky 23, ktoré spoje by sa mohli použiť práve na Juh I.
Jacob
A keď kupovať LE autobusy, tak bez posledných dverí, lebo u LE je asi fakt sprostosť tretie dvere keď ich riešenie je úplné zlé a nepohodlné na nastupovanie či vystupovanie.
Inak nič v zlom, aký zmysel má sem nám dávať fotky LE trolejbusu, ktorý u nás nikdy nebude? Zároveň je to trolebus, pokiaľ viem my trolejbusy nemáme v TN, zároveň ani nebudeme mať, budovať to teraz by nemalo zmysel, keďže už existujú elektrobusy čo sa viac oplatia určite ako budovať trolejovú trať a následná kúpa trolejbusov.
Ja sa, ale furt divím ako môže byť mesto Trenčín objednávateľom, keď nemá záujem o kvalitnú MHD, a ak sa to do budúcna nezmení, tak určite ľudia skôr uprednostia vlastné auto, či taxík.
Ale zmeny sa nedočkáme, lebo super objenávateľ nemá žiadny záujem o MHD a tak to vyzerá, však čo keď máš peniaze radšej sa budeš vyvážať v drahom aute prípadne aj so šoférom ako MHD.