Reply on: Jacob #11598:
Laugarício nie je len o politike mesta voči MHD, ale aj o politike prevádzkovateľa Laugarícia (a ostatných prevádzok v lokalite) voči MHD.Vôbec by som sa nečudoval, ak by by sa na architektonickom riešení Laugarícia podieľali aj ľudia, pre ktorých je MHD len socka - lacné dopravné riešenie pre upratovačky, SBS a podobné nízko platené pozície v Laugaríciu. Nasvedčuje tomu práve lokalita, napojenie na chodníky a aj samotné riešenie verejnej dopravy v rámci lokality (čiže primárne parkovisko a až sekundárne zastávky a otáčanie autobusov; nehovoriac o úplnom ignorovaní prímestskej dopravy na hlavnej ceste II/507).
Naproti tomu prevádzkovateľ MAXu zjavne viac dbal na lokalitu, ktorá je lepšie napojená na mesto.
Takže každý má to, čo chcel a za čo zaplatil.
draxter
- všade kde sa robí pravidelný takt a zahustenie záujem o VHD stúpa, takže dúfam, že mesto si uvedomí potrebu dofinancovania výkonov a nastolenia nevyhnutnej potreby obnovy vozového parku (bez ohľadu na dopravcu), pričom ak najpálčivejšie by som videl:
- potreba doplniť takt na Juhu I (najmä v "a") a III (popoludní a večer)
- zohľadniť ponúkanú kapacitu liniek 1, 8, 11 a 24 a optimálnejšie nasadiť veľkokapacitné vozidlá s tým, že konečne by ich jazdilo všetkých 5, ktoré sú k dispozícii. Cez prázdniny bola linka 24 ráno utrpenie v sóle, linky 11 a 24 bývajú často "plnky". Linky 1 a 8 zase možno v sedle vidieť plné, keď kĺbové vozy väčšinou nejazdia a pritom by na nich mali využitie.